Zwanger, bevallen herfst 2021? Wie ook?

Moderators: Mjetterd, Giolli, ynskek, Dani, Sica, Polly, Ladybird, Hanmar

lobkewikjem

Re: Zwanger, bevallen herfst 2021? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:13

Wij hebben deze foto gebruikt voor social media en grote app groepen. Afbeelding

Onze knappe stabij Wisse

Op'e wyn fan juster kist joed net syle.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-21 22:33

Wat een leuke aankondigingen!

En welkom nieuwe posters!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 23:02

Alja schreef:
Ik heb kaartjes naar bekenden gestuurd en deze foto maandag op Facebook geplaatst

[ [url=m/Jmcc41.png]Afbeelding[/url] ]

Ohjeej is het zo erg? :))

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 23:15

Super leuke aankondigingen!

Wij hebben het onze ouders en broers al eerder verteld met 9,5 week. Vandaag na de goede termijnecho een aantal mensen persoonlijk verteld of via de telefoon en morgen zodra het op mijn werk bekend is gaat de foto (die maartje geplaatst had) op Facebook

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 01:23

Leuke aankondigingen! Weet niet of wij iets doen op Facebook ofzo, wij zijn niet zo sociaal. :') :') Mijn ouders en schoonmoeder weten het wel al. Heb met mijn schoonmoeder al een dikke discussie gehad over de kinderwagen die ik wil, want die vindt ze veel te duur... Ook al betalen wij alles gewoon zelf. :+

Wij gaan hier ook voor nipt test en weghalen als het niet goed is. :)

Hoe zit het nu in Nederland qua corona? Over iets minder als 2 weken heb ik eindelijk mijn eerste echo en mijn man mag helaas niet mee. -O-

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 04:51

Jinte schreef:
Super leuke aankondigingen!

Wij hebben het onze ouders en broers al eerder verteld met 9,5 week. Vandaag na de goede termijnecho een aantal mensen persoonlijk verteld of via de telefoon en morgen zodra het op mijn werk bekend is gaat de foto (die maartje geplaatst had) op Facebook

oef dats best vroeg! helemaal omdat we nog zo veel mis kan gaan. mijn schoonzusje vertelde het met 11 wk omdat ze moest van der moeder anders zou zij het vertellen!!! naar mens dat het eigelijk ook is :')

Texnex schreef:
Leuke aankondigingen! Weet niet of wij iets doen op Facebook ofzo, wij zijn niet zo sociaal. :') :') Mijn ouders en schoonmoeder weten het wel al. Heb met mijn schoonmoeder al een dikke discussie gehad over de kinderwagen die ik wil, want die vindt ze veel te duur... Ook al betalen wij alles gewoon zelf. :+

Wij gaan hier ook voor nipt test en weghalen als het niet goed is. :)

Hoe zit het nu in Nederland qua corona? Over iets minder als 2 weken heb ik eindelijk mijn eerste echo en mijn man mag helaas niet mee. -O-

eh mag je man niet mee!? wat naar! hier wel alleen kinderen niet wat stiekum wel super lastig is om steeds maar weer voor dat uurtje oppas te vinden..

ik heb eind april de 20wk echo..

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 05:59

Pinkie, hoezo is dat vroeg? We zitten nu op 12 weken en enkel ouders/broers iets eerder verteld (na goede echo!) En er kan juist bijna niks meer mis gaan dan (aldus de verloskundige)

''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 07:57

Wat een leuke aankondigingen! Zo leuk nog meer herfstbaby's *\o/*

Ze zeggen altijd dat het 1e trinester het risicovolst is, maar stel dat het mis gaat dan vertel je dat ook aan je naasten toch?
Mijn ouders hadden we het ookal vroeg verteld, schoonouders niet (schoonmoeder heeft het bij de 1e ook al doorverteld terwijl wij hadden gezegd dat ze het stil moest houden).

Vorige keer rond 15 weken het op spcialmedia gezet. Gaan we nu denk ik weer doen. :o deze keer met een foto van ons dochtertje (dan 11 maanden), met een echofoto in haar handjes en de tekst ik word grote zus <3

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 08:38

Wij waren ook wel vroeg met vertellen hoor.
Met 9 weken hebben we het onze ouders, schoonouders, broers en zussen verteld.
Met 11 weken hebben we de vrienden en het werk verteld.

Vanmiddag heb ik de termijn echt en ben nu als het goed is 11 +3, maar dat kan dus vanmiddag nog wijzigen.

Zelfde als wat Maartje zegt, bij de echo van 8 weken gaf de verloskundige aan dat alles er goed uitzag en de kans heeeel klein was dat het mis zou gaan. Dus daarom dat we het wel hebben verteld. En misgaan kan ook met 20 weken nog of later, maar wil genieten van mijn zwangerschap en me niet bezig houden met dien kansberkeningen.

Wij hebben het bekend gemaakt middels een t-shirt
Afbeelding

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:17

Texnex wat naar dat je man niet mee mag! Hier mag de partner gelukkig wel mee met echo's, enkel controles moet ik alleen naar toe (zonder echo). Pretecho hebben we gewoon zo gepland dat we allebei geen vrij hoeven te vragen.

Pinkie we hadden met 9,5 week al 2 goede echo's gehad. En als het dan toch nog mis was gegaan had ik dat graag willen delen met onze naaste familie.

Rosanna leuk dat shirt!! Die heb ik in het roze om naar m'n werk aan te doen. Daar ga ik het vandaag vertellen, vind het stiekem best spannend.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:31

Onze nipt is ook binnen en goed *\o/*

Hier in de omgeving worden volgens mij geen pretecho's gedaan (noord oost friesland).. vorige keer werd de 3d echo ook afgezegd ivm de coronamaatregelen ;(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 12:04

Wow vanmorgen 10 !!! Ooievaars gespot onderweg naar mijn werk

Afbeelding

''Pak m'n hand maar''

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 12:21

Maartje1990 schreef:
Wow vanmorgen 10 !!! Ooievaars gespot onderweg naar mijn werk

[ [url=m/xqGHgM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als dat geen goed teken is... :D

Hier wist m'n beste vriendin het vanaf het begin en onze ouders hebben we het met 8 weken na de eerste echo verteld. Dat zijn toch de mensen met wie je het deelt als het misgaat, wij althans wel.

En als ik beweeg, beweeg jij met me mee

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 13:53

Wat een leuke aankondigingen allemaal! Wij hebben het onze naasten allemaal al vrij vroeg verteld. Zoals iemand eerder al zei, wanneer het fout zou gaan dan is het toch fijn om het met hen te kunnen delen. Ik denk niet dat we een speciale aankondiging voor social gaan maken.

Ik kon me gisteravond niet inhouden en heb al twee (uniseks) body’s van Tiny Cottons gekocht voor de kleine uk. Dat is altijd zooo mooi en zacht spul. Zijn er al meer mensen die zich niet in hebben kunnen houden? Kleertjes van O had ik praktisch allemaal al weggedaan, gezien we niet perse de wens hadden voor een tweede. Dus komende tijd zal ik voor ons surprise ei “helaas helaas” ;) moeten shoppen voor kleine maatjes. Wel heel blij dat we grote zaken als kinderwagens, Maxicosi met plate, cosleeper, kolf, etc etc al hebben. Dat scheelt een hoop geld.

Zijn jullie trouwens van plan om borstvoeding (bv) te gaan geven? Ik heb O 14 maanden gevoed, hopelijk wil het bij de kleine ik ook weer zo fijn lopen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:25

Wij hebben al het eerste pakje geshopt, bloemetjes en oudroze :D <3

Ik wil wel weer borstvoeding geven, net als bij de eerste. Heel intiem en mooi vond ik het. Helaas hield mijn lijf er na 5 maanden mee op anders was ik veel langer doorgegaan :)

En als ik beweeg, beweeg jij met me mee

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:43

Hier waren er al dingen binnen voordat ik zwanger was :+ .
Maar dat komt meer omdat ik het leuk vind om oude spulletjes op te knappen.
Ik heb nu al een wieg, trip trap, en box.
Alledrie knap ik dan helemaal op, de wieg is al klaar, de trip trap bijna kaalgeschuurd en met de box moet ik nog beginnen.

Via vrienden al een maxi cosi overgenomen met familie fix en van andere vrienden krijgen we een badje met standaard. Dus we zijn al aardig begonnen met verzamelen.

Wel even een baalmoment. Zou vanmiddag mijn termijnecho hebben, belden ze ineens op dat het door drukte niet door kon gaan. Ik kan nu gelukkig morgenvroeg al terecht, maar heeft iemand dit eerder gehad? Achteraf vind ik het best bijzonder...

Ik wil wel borstvoeding gaan proberen. Maar vroeg me ineens iets af, heeft iemand ervaring met het geven van borstvoeding en paardrijden? Is dat een beetje te doen?

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:46

@Rosanna: waarom zou het niet te doen zijn? Geen problemen gehad met bv en paardrijden. Toen O nog enkele maanden was gaf ik hem voor ik erop stapte de borst. Dan viel hij lekker in slaap in de wagen en kon ik op mijn gemak rijden, ideaal juist!

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 15:07

Ik heb met A ook ruim 9 maanden bv gegeven, door de zwangerschap van nummer 2 liep de bv terug helaas.. Voor het rijden even voeden en dan geen last van stuwing. Was goed te combineren en met een vol buikje kunnen ze heerlijk slapen.
Ik vond het fijn om te doen en ook lekker makkelijk. Altijd bij je en op temperatuur.
Nu ging het bij ons vanaf de geboorte vanzelf en A hapte heel makkelijk en goed aan.
Bij nummer 2 ga ik het zeker weer proberen :o

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 15:14

Iemand had me ooit verteld dat sporten met borstvoeding niet handig is, maar nu ik even google zie ik ook dat dit helemaal geen probleem hoeft te zijn :P

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:45

Hier ook borstvoeding gegeven, tot ze 8 maand was. Toen begon ze te bijten, en mijn reactie daarop (vinger in haar mond) maakte haar zo aan het schrikken dat ze niet meer aan de borst wilde. Vond dat echt wel een dingetje haha maargoed je moet toch een keer stoppen :D Had liefst door willen gaan tot ze een jaar was, hopelijk lukt dat met nr. 2!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:41

ik heb mijn zoon bijna 2jaar lang bv geven nooit problemen met paardrijden of iets gehad. was alleen maar super handig. dus als je ergens vragen over heb mag je altijd pbtje sturen! en een echte aanrader is het borstvoedingboek. wel lezen met een knipoog, want hun zijn wel echt heel erg pro bv en echt anti kv. maar ik zeg altijd je moet doen waar je je goed bij voelt. :D

persoonlijk heb ik gelukkig weinig last gehad met bv geven dus eigelijk geen kloven en al het ongein.

ow ik vind 9,5 week vroeg. maar dit ook omdat ik giga bloeding had bij deze dus ik durfde echt niet meer te vertellen + dat ik schoonmoeder en moeder heb die hun mond niet kunnen houden.

kijk snel verder!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-21 20:40

Afbeelding

Wij hebben deze aan mijn nichtjes gegeven en het zo aan mijn broer en schoonzus verteld.

Dag erna dit aangetrokken bij mijn nichtjes en heeft zeker 15 min geduurd voor mijn ouders het zagen :')

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 00:21

Vervelend Rosanna1990, gelukkig kan je de dag erna al terecht!

Leuke foto Maartje, goed teken inderdaad :))

Wij hebben een paar dingetjes gekocht maar nog niet heel veel. Zo'n dockatot en halo bassinest :+

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:23

Texnex schreef:
Vervelend Rosanna1990, gelukkig kan je de dag erna al terecht!

Leuke foto Maartje, goed teken inderdaad :))

Wij hebben een paar dingetjes gekocht maar nog niet heel veel. Zo'n dockatot en halo bassinest :+

leuk leuk! ik heb 3broekjes gekocht. heb niet heel veel nodig :') nog veel over van de eerste

kijk snel verder!!

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:29

Hier gister super uitslagen uit de scan van mams!
Ook voor het eerst naar de diabetes verpleegkundige geweest nu 3 dagen een dag curve.
Ik ben gister even heerlijk wezen shoppen voor beeb.. vooral xxl hydrofiele doeken haha en een paar broekjes een jasje en rompers

17/40

04-08-2015 trotse mem geworden van Bente<3