Mijn moeder heeft kanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:41

Nou dat is inderdaad veel Pablo maar wel fijn dat er nu actie ondernomen wordt!
Mijn moeder heeft morfinepleisters, misschien is dat een optie voor je moeder!
Als ik het zo lees snap ik best dat je moeder nu zo beroerd is, buiten haar kanker om!
Fijn dat ze daar nog even blijft, geeft toch iets van rust voor jou!

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 17:49

Heeft ze hulp als ze thuis is of doen jullie alles voor haar?

xPabloBokt

Berichten: 9388
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 18:05

Thuiszorg komt elke dag :) en mijn tante komt bijna dagelijks om de was mee te nemen en de afwas te doen als het nodig is. In het weekend doe ik haar boodschappen.

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 18:23

Ze kan ook hulp krijgen om schoon te maken Pablo!
Bij mijn moeder komen ze twee keer per week.

xPabloBokt

Berichten: 9388
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 18:57

chanicha schreef:
Ze kan ook hulp krijgen om schoon te maken Pablo!
Bij mijn moeder komen ze twee keer per week.


Oh ja die was ik vergeten, die komt idd ook een keer per week!

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 17:42

Sterkte weer Pablo! Hopelijk gaat het wat beter nu je moeder ziekenhuiszorg krijgt.

xPabloBokt

Berichten: 9388
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 09:55

Helaas nog geen verbetering, eerder het tegenovergestelde..

Ze gaat achteruit, mentaal en fysiek. Haar welzijn is onder het nulpunt gedaald en ze ziet het niet meer zitten om door te gaan op deze manier.

Haar bloed staat momenteel op kweek omdat ze nog niet weten welke bacterie ze heeft. Nu krijgt ze dus breedspectrum antibiotica, maar die slaat niet aan zoals het er nu uit ziet. Ze heeft nu de hele dag luierbroekjes aan en ze haalt 9 vd 10 keer de WC niet.. ook eet ze nog steeds eigenlijk niets en heeft ze constant pijn ondanks oxycodon, morfinepleister, paracetamol, middeltjes tegen de darmkrampen..

Ze krijgt natuurlijk vanwege de diarree ook vochtinfuus waardoor haar voeten nu ontiegelijk opgezwollen zijn, maar ze kan er niet mee omhoog liggen omdat er dan te veel druk op de ingang van haar nierdrains komt te staan wat weer ontzettend veel pijn doet. Als ik haar handen per ongeluk aantik met een nagel zit ze al tegen het plafond..

Gisteravond dus ook halsoverkop naar het ziekenhuis gereden omdat ze super emotioneel was. Ze gaf ook aan haar opties voor levenseinde serieus met de artsen te gaan bespreken. Het is ook gewoon mensonwaardig hoe ze er nu bij zit. Ze is 57 en ze kan niks meer, een tripje naar de WC moet ze al uren van bijkomen en slapen doet ze amper. Ze is op en ze blijft eigenlijk alleen nog voor ons, wat ik haar al meermaals op het hart gedrukt heb niet te hoeven doen..

Ik zit wel op stage, ondertussen zijn er meer collega's op de hoogte van de situatie en ik heb ook mijn praktijkbegeleider net gesproken en aangegeven dat mijn moeder maar een keer hoeft te piepen en ik er dan vandoor ben. Dat begreep hij gelukkig volledig, dus ik voel me ook niet al te bezwaard om gewoon mijn biezen te pakken als mijn moeder me nodig heeft. Dus mijn telefoon ligt te allen tijde vlakbij.

Ondertussen dus nu al bezig met het huis leeg halen met dingen die van emotionele waarde zijn voor ons. Omdat we gewoon echt nu niet weten hoe lang het nog gaat duren..

Ik hoop natuurlijk dat de gerichtere antibiotica gaat aanslaan, maar realistisch gezien heb ik er een hard hoofd in..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110657
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:59

Jeetje, dat klinkt toch wel echt als een onhoudbare situatie :\
Krijgt ze ook thuisverpleging en wat zeggen zij ervan?
Is het misschien een idee om haar iets voor slaap te geven? Wat rot ook dat de pijnstilling niet werkt :\

xPabloBokt

Berichten: 9388
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 10:19

Ze ligt momenteel nog in het ziekenhuis. Voor zo ver ik weet krijgt ze geen slaapmedicatie..

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:15

Mijn moeder at en dronk ook heel weinig, ze voelen het aan en kunnen niet meer. Dat zie je ook in bejaardenhuizen dat mensen zich zeg maar dood hongeren.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:51

marleen_usar schreef:
Mijn moeder at en dronk ook heel weinig, ze voelen het aan en kunnen niet meer. Dat zie je ook in bejaardenhuizen dat mensen zich zeg maar dood hongeren.


Maar jouw moeder zat in een hele andere situatie en ik vind niet dat je dat kunt vergelijken. Deze moeder is volledig helder van geest maar heeft een lichaam dat niet meewerkt.

Pablo, wat een onhoudbare situatie. Ik hoop dat ze toch gauw verlichting krijgt zodat jullie nog een zo fijn mogelijke tijd hebben.

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:54

Vreselijk om je moeder zo te moeten zien Pablo :(:)

xPabloBokt

Berichten: 9388
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 13:33

Dilan93 schreef:
Vreselijk om je moeder zo te moeten zien Pablo :(:)


Ja, dat is het zeker..

Ze is ook gewoon niet meer te verstaan aan de telefoon. Gewoon te moe om te praten..

beenjesshar

Berichten: 1214
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:00

Knuffel , sterkte

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:13

Och griet, ik wou dat ik iets voor je kon doen.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:30

Heel, heel erg heftig om dit mee te moeten maken Pablo, heel veel sterkte.

senna21

Berichten: 11841
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:13

Je moeder mag trots op je zijn. Je doet het super!
Heb jij iemand die jou een beetje kan steunen?
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Miesemuisje

Berichten: 3085
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:36

Dikke knuffel voor jou :(:) wat doe je het goed!

xPabloBokt

Berichten: 9388
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 15:44

Mijn verloofde is een enorme steun gelukkig, hij heeft vandaag ook vrij genomen zodat hij eventueel mocht het nodig zijn dingen kon regelen en ik gewoon naar stage kon. Hij gaat morgen zijn lead rol bij een project ook overdragen zodat hij op kan staan en naar huis kan als het nodig is, dus ik voel me door hem ontzettend gesteund.

Mijn peettante en nicht (meer een soort zus) zijn ook heel steunend en we gaan donderdag ook bij elkaar zitten, o.a. om te kijken naar hoe we zo praktisch en snel mogelijk het huis van mijn moeder kunnen afronden, zodat we daar geen omkijken meer naar hebben. Alles van emotionele waarde moet eruit, en in overleg is besloten dat we de erfenis verwerpen zodat we geen compleet huis hoeven op te leveren (sociale huurwoning). Dat geeft ongelooflijk veel rust.

Mijn neef heeft mijn moeder ook bijgestaan in het afronden van de financiƫn, daar is ook een goede overeenkomst met de notaris voor opgesteld.

Er is dus veel uit handen genomen waardoor ik me toch gewoon tot nu toe prima kan focussen op mijn studie. Daar ben ik ontzettend blij mee.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:46

De geest van mijn moeder was ook goed, maar iemand die in de zorg werkt vertelde dit tegen mij.

DuoPenotti

Berichten: 29414
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:53

Fijn om te horen dat je een lieve groep mensen om je heen hebt. Zo hard nodig nu.
Het is zo heftig allemaal. Maar je doet het dapper :j

:knuffel:

xPabloBokt

Berichten: 9388
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 16:11

marleen_usar schreef:
De geest van mijn moeder was ook goed, maar iemand die in de zorg werkt vertelde dit tegen mij.


Ik kan me dit helemaal voorstellen, maar ik denk niet dat mijn moeder al zo ver is. Ze wil nog wel, maar niet meer op deze manier. Ze wil wel eten, maar het lukt niet omdat niks smaakt en ze moeite heeft met slikken. Dat maakt het vooral heel moeilijk. Als ze geen pijn zou hebben en niet ziek zou zijn dan had ze een kneuterig oudemensenhuisje gewild waar ze lekker alles kan koken waar ze zin in heeft. Dat is letterlijk alles wat ze wilde voor haar oude dag -O-

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:24

Snap ik helemaal dit is zo erg en dan nog zo jong, het is gewoon zo oneerlijk. Ik hoop dat jullie haar nog een tijdje bij jullie mogen hebben.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:35

Dikke knuffel meid, ik heb het zelf meegemaakt 2 jaar geleden en het is gewoon ontzettend heftig. Gelukkig krijg je nog een beetje hulp van familie en je verloofde. Ik wens je veel kracht toe in deze moeilijke tijd!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:41

Wat ontzettend waardevol dat je zoveel steun krijgt! Die verloofde van jou is toch weer een kanjer <3

Ik steek een mooi kaarsje aan voor jullie straks.