Klimmen/boulderen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
JufDiana
Berichten: 44
Geregistreerd: 13-01-21

Klimmen/boulderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-21 09:12

Hi fijne bokkers.

Ik vroeg mij af of er nog meer zijn die ook klimmen en of boulderen?

Ben sinds oktober vorig jaar begonnen met klimmen. Helaas ligt dit nu stil vanwege covid en ga zondag voor het eerst boulderen.

Wellicht kunnen we hier tips en trics uitwisselen!


Eapy

Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Klimmen/boulderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:19

Ja ik! Ik ben er niet goed in (ik vind dat ik mijn lengte de schuld mag geven :+ ) maar ik boulder heel graag. Waar kun je nu boulderen dan? Ik dacht dat alles gesloten was..

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Memories

Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:25

Ja boulderen! Klimmen nooit gedaan, het feit dat je afhankelijk bent van je zekeraar vind ik geen relaxt idee :=
Ben er mee gestopt vlak voor de lockdown en twijfel nog steeds over het al dan niet weer oppakken op het moment dat het weer opengaat binnen. Bij mij was het probleem dat ik geen vooruitgang maakte, ik klom een halfjaar lang 1 of 2 keer per week maar kon op het eind nog steeds alleen de makkelijkste kleur route doen die ik in het begin ook deed :+

Eapy, er zijn volgens mij een aantal muren buiten (al dan niet opgezet speciaal voor de lockdown) waar je kan klimmen op reservering. Buiten sporten mag namelijk wel :j

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:59

Leuk, klimmers! Pre-paard :Y) veel gedaan, vooral klimmen, soms boulderen. We gaan nog steeds af en toe, gewoon voor de lol.

Memories, heb je wel les gehad? Dan leer je bijvoorbeeld hoe je je lichaam kunt draaien om minder kracht te hoeven gebruiken.

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

jut87
Berichten: 145
Geregistreerd: 03-06-07
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:49

Memories schreef:
Ja boulderen! Klimmen nooit gedaan, het feit dat je afhankelijk bent van je zekeraar vind ik geen relaxt idee :=
Ben er mee gestopt vlak voor de lockdown en twijfel nog steeds over het al dan niet weer oppakken op het moment dat het weer opengaat binnen. Bij mij was het probleem dat ik geen vooruitgang maakte, ik klom een halfjaar lang 1 of 2 keer per week maar kon op het eind nog steeds alleen de makkelijkste kleur route doen die ik in het begin ook deed :+


Ik raad je ook aan om les te nemen! Daar leer je heel veel van. Veel kijken naar anderen helpt ook of anderen gewoon vragen! Ik merk dat de bereidheid om een ander te helpen vaak groot is. Dat maakt het klimmen o.a. zo leuk :)

Memories

Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:26

Ja de sfeer onderling is zo gezellig, dat is wel onderdeel van waarom ik het leuk vind en het toch weer wil gaan doen. 'Mijn' hal had helaas alleen lessen voor de jeugd van <18 dus idd nooit gehad. Wel veel kijken en ook met anderen gegaan die dus wel allemaal zonder les veel voortgang hebben gemaakt. Dacht dus dat het aan mij lag :+ Maar misschien eens een idee om toch ergens anders voor les te kijken na de lockdown.

maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:31

Ja hier!!! Althans nu even niet ;(

Ik ben dan echt een klimmer en geen boulderaar. Bouldering ben ik extreem slecht in. Voor de beeldvorming, ik klom 6a/6b voor de lockdown en met bouldering weet ik een 5a te toppen maar dat is het dan ook. Ik ben enorm gebouwd op statisch klimmen, lange lijnen een soort boomklevertje. Het dynamische en explosieve van boulderen wil mijn lijf niet aan meedoen _O-

Ik vind de sfeer bij klimmen zo lekker relaxed, het is altijd gezellig!

__Leonie

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-01-08
Woonplaats: Wijchen

Re: Klimmen/boulderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:56

Hier ook! Toevallig gisteren voor het eerst weer geboulderd aangezien ze een buitenmuur gemaakt hebben. Spierpijn weer!

Doe het voor een half jaartje maar vooral voor de lol. Ook één keer geklommen maar dat is toch heel wat anders haha. Al moet ik zeggen dat mijn hoogtevrees ook niet echt meehelpt daarin. Hierdoor durf ik sommige bewegingen ook net niet te maken, maar gaat steeds een stukje beter.

Mocht iemand omgeving Groningen zitten en zin hebben om samen te gaan houd ik me aanbevolen :j

Instagram: @paintingsbyleonie

Chanen

Berichten: 1703
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:59

Ja, boulderen! :D Vijf jaar geleden mee begonnen op voorstel van een toenmalige date. We vonden het allebei zo tof dat we er beiden mee door zijn gegaan. Een relatie is er nooit uit voortgevloeid, maar we zijn nog steeds sportmaatjes. :+

Een goede vriendin van me klimt juist. Ze heeft weleens geboulderd, maar vond dat doodeng. Zodoende heb ik vorig jaar februari mijn klimbrevet gehaald, zodat ik ook samen met mijn vriendin kon klimmen. Vanwege de crisis helaas weinig profijt van gehad tot nu toe. Het gekke wil wel dat ik gezekerd klimmen dan weer enger vind dan boulderen.

Wat hier eerder al werd genoemd en me inderdaad heel erg aanspreekt in de sport is de mentaliteit. Ontzettend vriendelijke mensen allemaal.

Dear Noah,
We could have sworn you said the ark wasn't leaving till five.
Sincerely,
The Unicorns

JufDiana
Berichten: 44
Geregistreerd: 13-01-21

Re: Klimmen/boulderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-21 11:18

De mentaliteit in de sport is inderdaad echt fijn. Iedereen helpt elkaar en iedereen is oprecht blij voor elkaar als een moeilijke route eindelijk lukt. Staan hier regelmatig elkaar aan te moedigen en tips te geven

Ben net begonnen en klim nu 5B met boulderen geen idee dus, morgen rustig aan eens kijken.

Partner en ik zijn ook van plan eens een keer wat lessen te nemen om zo wat technischer te leren klimmen. Ik klim nu vooral heel ondoordacht en lomp.

Ben wel op zoek ook naar nieuwe klim maatjes, wellicht hier ook te vinden

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:20

Hier *\o/* !

Zowel boulderen als klimmen, sinds juli 2019.
Onze hal in Arnhem heeft een buitenmuur die open is in de weekenden, dus we kunnen weer *\o/* .

Ik vind klimmen wel leuker dan boulderen. Waarom weet ik niet, maar heb het idee dat klimmen me beter af gaat.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

JufDiana
Berichten: 44
Geregistreerd: 13-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-21 11:21

Es_ther schreef:
Hier *\o/* !

Zowel boulderen als klimmen, sinds juli 2019.
Onze hal in Arnhem heeft een buitenmuur die open is in de weekenden, dus we kunnen weer *\o/* .

Ik vind klimmen wel leuker dan boulderen. Waarom weet ik niet, maar heb het idee dat klimmen me beter af gaat.


Ik wil ook een buitenmuur om te klimmen. Hier kunnen we alleen buiten boulderen

Heb het idee dat ik klimmen ook leuker ga vinden. Maar we gaan het zien.

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:23

Waar zit jij dan dat je buiten kan boulderen?

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

juliedo24

Berichten: 991
Geregistreerd: 15-04-12
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:30

Leuk! De sport groeit echt enorm de afgelopen jaren.
Ik ben een jaar geleden begonnen met boulderen en werd al snel echt enthousiast. Ging op een gegeven moment 2-3 keer per week en oefende op mijn hoogtepunt 6c(soms +). Helaas ben ik in juli tijdens het boulderen heel ongelukkig gevallen en is mijn voorste kruisband afgescheurd. In augustus operatie gehad en sindsdien ben ik 2-3 keer gegaan, helaas is alles lang dicht geweest en ben ik veel vooruitgang weer kwijtgeraakt :/
Dus nu heb ik een groepje sportklimmers gevonden waarmee we de bergen in kunnen gaan, dat mag gelukkig altijd. In de hal boulder ik liever maar als je de bergen in kan gaan is sportklimmen wel heeeeel gaaf <3
Is er hier nog iemand die dichtbij de bergen woont en daar regelmatig gaat klimmen?

Edit: vraagje aan de mensen die liever sportklimmen dan boulderen, waarom hebben jullie die voorkeur?

maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Klimmen/boulderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:57

Ik mis explosieve kracht in mijn lijf. Ik ben ook echt op duursport gebouwd; ik kan heel lang iets volhouden. Oftewel, op de klimwand kan ik heel lang doorklimmen, vaak statisch, als een soort boomklevertje (ik hou van ruk en pluk routes zoals wij dat noemen). Boulderen vereist meer dynamiek en krachtsexplosies. Zodra ik moet springen ben ik al weg en vaak vind ik het moeilijk doen voor gevorderden :')

Klimmen deed ik voor de lockdown op niveau 6a/6b. Boulderen daarentegen kom ik niet verder dan een 5a :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:16

Ahh leuk! Ik heb in Groningen geklommen en les gehad bij de studentenklimvereniging. Ik ben geen hoogvlieger, ik klom 5b en probeerde af en toe wat 5c's en heb er leren voorklimmen, maar merkte wel dat ik echt te weinig ging (<1x per week) om vooruitgang te boeken. Boulderen vond ik ook leuk.

Inmiddels verhuisd en hier in de buurt is helaas geen klimhal. Moet er vrij lang voor reizen en dat is me teveel gedoe, maar ik mis het wel! Mooie combi van kracht, techniek, lenigheid en mentale uitdaging en ik vond de sfeer ook leuk!

maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:10

culaccino schreef:
Ahh leuk! Ik heb in Groningen geklommen en les gehad bij de studentenklimvereniging. Ik ben geen hoogvlieger, ik klom 5b en probeerde af en toe wat 5c's en heb er leren voorklimmen, maar merkte wel dat ik echt te weinig ging (<1x per week) om vooruitgang te boeken. Boulderen vond ik ook leuk.

Inmiddels verhuisd en hier in de buurt is helaas geen klimhal. Moet er vrij lang voor reizen en dat is me teveel gedoe, maar ik mis het wel! Mooie combi van kracht, techniek, lenigheid en mentale uitdaging en ik vond de sfeer ook leuk!


Dit is juist wat ik zo leuk vind aan klimmen. Je kunt het zo moeilijk maken als dat je zelf wilt. Je kunt een middag echt projecten klimmen, maar ook een avond genüsklettern. En iedereen is gezellig naar elkaar.

JufDiana
Berichten: 44
Geregistreerd: 13-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-21 14:12

Es_ther schreef:
Waar zit jij dan dat je buiten kan boulderen?


In Bussum!

JufDiana
Berichten: 44
Geregistreerd: 13-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-21 14:14

juliedo24 schreef:
Leuk! De sport groeit echt enorm de afgelopen jaren.
Ik ben een jaar geleden begonnen met boulderen en werd al snel echt enthousiast. Ging op een gegeven moment 2-3 keer per week en oefende op mijn hoogtepunt 6c(soms +). Helaas ben ik in juli tijdens het boulderen heel ongelukkig gevallen en is mijn voorste kruisband afgescheurd. In augustus operatie gehad en sindsdien ben ik 2-3 keer gegaan, helaas is alles lang dicht geweest en ben ik veel vooruitgang weer kwijtgeraakt :/
Dus nu heb ik een groepje sportklimmers gevonden waarmee we de bergen in kunnen gaan, dat mag gelukkig altijd. In de hal boulder ik liever maar als je de bergen in kan gaan is sportklimmen wel heeeeel gaaf <3
Is er hier nog iemand die dichtbij de bergen woont en daar regelmatig gaat klimmen?

Edit: vraagje aan de mensen die liever sportklimmen dan boulderen, waarom hebben jullie die voorkeur?


Ik vind het veiliger aanvoelen als ik een zekeraar op de grond heb staan. Al ga ik morgen wel pas voor het eerst boulderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:44

maaikemuis schreef:
culaccino schreef:
Ahh leuk! Ik heb in Groningen geklommen en les gehad bij de studentenklimvereniging. Ik ben geen hoogvlieger, ik klom 5b en probeerde af en toe wat 5c's en heb er leren voorklimmen, maar merkte wel dat ik echt te weinig ging (<1x per week) om vooruitgang te boeken. Boulderen vond ik ook leuk.

Inmiddels verhuisd en hier in de buurt is helaas geen klimhal. Moet er vrij lang voor reizen en dat is me teveel gedoe, maar ik mis het wel! Mooie combi van kracht, techniek, lenigheid en mentale uitdaging en ik vond de sfeer ook leuk!


Dit is juist wat ik zo leuk vind aan klimmen. Je kunt het zo moeilijk maken als dat je zelf wilt. Je kunt een middag echt projecten klimmen, maar ook een avond genüsklettern. En iedereen is gezellig naar elkaar.
Ja! En tof dat je gewoon met je klimmaatjes kon sporten die veel beter waren, want routes genoeg. En ik vond het echt een heerlijke sport om mijn hoofd even helemaal leeg te maken. Als ik daar verzuurd op een piepklein greepje sta te twijfelen of ik me aan een dyno durf te wagen, dan had ik geen tijd om te piekeren over mijn scriptie :D

Hoop dat de hype zich doorzet zodat hier ook een mooie hal komt! :))

Tof dat hier ook mensen in de bergen klimmen. Dat heb ik nooit gedaan, maar lijkt me fantastisch!

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Klimmen/boulderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:52

Ik zou graag opnieuw willen beginnen met muurklimmen maar ik heb helaas geen klimpartner. :')

Boulderen vind ik ook wel leuk maar ik voel me héél erg ongemakkelijk in die zaal vol met mensen. := De boulderzaal die ik gewoon ben was erg rustig, weinig volk. Waar ik nu woon is het best wel druk... (Ben er maar één keer geweest, weet niet of het altijd zo is)

JufDiana
Berichten: 44
Geregistreerd: 13-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-21 17:29

DezeNaam schreef:
Ik zou graag opnieuw willen beginnen met muurklimmen maar ik heb helaas geen klimpartner. :')

Boulderen vind ik ook wel leuk maar ik voel me héél erg ongemakkelijk in die zaal vol met mensen. := De boulderzaal die ik gewoon ben was erg rustig, weinig volk. Waar ik nu woon is het best wel druk... (Ben er maar één keer geweest, weet niet of het altijd zo is)


Waar woon je dan? Wellicht hier iemand die met je het muurklimmen weer kan oppakken!

JufDiana
Berichten: 44
Geregistreerd: 13-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-21 17:31

Citaat:
Ja! En tof dat je gewoon met je klimmaatjes kon sporten die veel beter waren, want routes genoeg. En ik vond het echt een heerlijke sport om mijn hoofd even helemaal leeg te maken. Als ik daar verzuurd op een piepklein greepje sta te twijfelen of ik me aan een dyno durf te wagen, dan had ik geen tijd om te piekeren over mijn scriptie :D

Hoop dat de hype zich doorzet zodat hier ook een mooie hal komt! :))

Tof dat hier ook mensen in de bergen klimmen. Dat heb ik nooit gedaan, maar lijkt me fantastisch!


Echt zo stom dat je geen hal in de buurt hebt! Van waar ben je?

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Klimmen/boulderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:53

Ah leuk topic! Ik ben in 2019 september begonnen met een voorklim cursus in Groningen, toen heel kort lid geweest van de vereniging daar maar omdat ik er nog niet woon was het niet echt handig, wel ongeveer 1x pw gedaan totdat het met corona allemaal dicht ging, toen niet meer geklommen helaas. Wil het wel weer gaan oppakken!! Als er nog mensen in Groningen zijn die wel eens willen klimmen als het weer kan :D
Boulderen heb ik nog nooit gedaan, misschien ook leuk om eens te proberen. Wat vinden jullie daar leuk(er) aan?

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:58

Afbeelding
Het buiten muurtje is open *\o/* !

Was ff wennen, en ik voel m’n spieren :') .

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, HELder, Lalladidoo, Lente en 33 bezoekers