Overgroei aan schimmel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Overgroei aan schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 19:10

Wie heeft dé tip om van schimmel af te komen. Ik blijk er gewoon heel erg gevoelig voor te zijn. Inmiddels zit ik voor de zoveelste keer met een anti-schimmelzalfje thuis omdat ik schimmelplekken op mijn handen heb en rondom mijn mond inclusief uitgescheurde, pijnlijke mondhoeken. Echt zo naar want het doet pijn en jeukt ook nog eens.

Door de jaren heen heb ik al veel geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Zo heb ik geprobeerd mijn lijf onaantrekkelijk te maken door de voedingsbasis van schimmels weg te halen. Zo heb ik zeker 2 jaar lang geen suiker en gist gegeten. Ook nu nog ben ik heel voorzichtig en eet ik ongeveer 80% suiker- en gistvrij.

Ik heb ook alternatief al e.e.a. geprobeerd. Zo heb ik gesmeerd met tee tree olie en heb ik ook een goede holist bezocht. Die laatste heeft mij goed in balans gekregen maar helaas de schimmel krijgen wij ook niet weg.

Wellicht goed om te weten. Ik slik de pil (yasmin) en ondersteun mijn gezondheid met vitamine D (solgar), magnesium (vitakruid) en vitaminde B-comples (vitakruid) en soms een vitamine C bruistablet van rotar.

Heeft iemand nog tips wat ik zou kunnen proberen. We weten het gewoon even niet en fijn is anders.

Spytgnieskje

Berichten: 873
Geregistreerd: 09-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:23

Stoppen met de pil? Ik heb ook de yasmin en wat kwaaltjes waarvan ik denk dat die van de pil komen. Maar ik durf zelf niet goed te stoppen, wil niet ongepland zwanger worden -O-

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Overgroei aan schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:26

Ga eens kijken voor een andere pil of welicht een spiraaltje.

Dit zou een hele goede oorzaak kunnen zijn.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Overgroei aan schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:27

Ik heb echt nog nooit gehoord van schimmel van de pil. Ik slik al jaren de Yasmin en nergens last van.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Overgroei aan schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:31

Een terugkerende schimmelinfectie als gezonde volwassene is best opmerkelijk te noemen.
Wat heeft het reguliere circuit voor je gedaan behalve zalfjes geven? Ik zou denk ik wel doorverwezen willen worden naar een dermatoloog en/of infectioloog als het iedere keer weer terug komt.

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Overgroei aan schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:35

Weet je zeker dat het schimmel is?

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Overgroei aan schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:49

Hoe zit je verder in je vel? Zelf ook wel eens een schimmeltje gehad en ook al ging dat (itt bij jou) netjes weg met een zalfje - het ontstond alleen in een periode van verminderde weerstand en stress. Mocht je dat herkennen of erover twijfelen, dan ligt daar al een deel van je oplossing.

Verder eens met Sizzle, als de huisarts niet meer kan betekenen dan een zalfje dat jou niet helpt, laat je doorverwijzen.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Overgroei aan schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:11

Ben je al eens gecontroleerd op diabetes?

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Overgroei aan schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:18

heb je een vaste relatie? want bij schimmel kan iemand bv drager zijn, maar geen uiting ervan. stel maar dat je partner bv drager is en dus besmet hij je telkens opnieuw als jij hem kust.
en een man kan bv ook schimmel dragen rond zijn eikel. Die hebben daar zelden tot nooit last van, maar door seks en alles errond,kan hij ook daarvan telkens opnieuw de oorzaak van je besmetting zijn.
dus mocht je een vaste relatie hebben, zou ik mijn partner ook eens een kuurtje anti-schimmel geven....

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:21

heb je zwarte kummel al geprobeerd?
op google kun je wel info er over vinden.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:34

Kummel = komijn
Er zijn heel veel middeltjes die claimen dat het werkt, maar terugkerende schimmel die niet afgedekt is (onderbroek, sokken) is best wel een signaal dat er in je basis-afweer iets niet goed zit.
Weet je ook welke schimmel? Of is het een gist?
Heeft de HA ook bloed afgenomen?

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Overgroei aan schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:38

Ga naar je huisarts en leg dit voor. Het kan zijn dat het een schimmel is die niet reageert op de drogisten merken. De huisarts kan verschillende dingen voorschrijven. Ik had zo’n niet reageerder onder mijn voet, kuur van 10 dagen en hij was weg. Nooit meer terug gekomen.

Maar wat anderen ook zeggen, het is opmerkelijk. Weet je zeker dat het schimmel is? En niet bijvoorbeeld een vorm van eczeem. Ik zou echt naar de huisarts gaan en desnoods een doorverwijzing vragen naar een dermatoloog.

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Overgroei aan schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:48

Kat in huis (of ander dier) die drager kan zijn? Allergie?

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Overgroei aan schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:52

Geen melk meer gebruiken en probeer eens Gladskin en dan de eczeem gel. Pakt nl gistschimmels=eczeem aan.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Overgroei aan schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:58

Mijn zoon had heel snel last van schimmels.. echt tot uitentreuren.
Echt alles geprobeerd van alle soorten antischimmelcrème tot oliën en diëten.
Hij heeft toen een pillenkuur van de huisarts gehad en gelukkig was hij er van af.

Whizz
Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:00

Ik zou uit laten zoeken wat het precies is, zodat je weet waar je mee te maken hebt en het mogelijk effectiever kunt bestrijden. Verder zou ik ook het wasgoed desinfecteren met een middel dat daarvoor bestemd is, zodat je niet jezelf opnieuw besmet. Vervelend hoor, succes, ik hoop dat bokt je kan helpen!

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 21:02

Wat fijn dat er wordt meegedacht. De huisarts is overal van op de hoogte en denkt gelukkig goed mee. Ik lees hier dat de pil wellicht de reden kan zijn. Dat neem ik even mee voor een volgend gesprek. Slik die ook om medische redenen dus stoppen kan ik niet zomaar.

Het is inderdaad vreemd, zit goed in mijn mijn vel, heb geen diabetes en ook andere bloedwaardes zijn goed. Ben op dat gebied laatst 'goedgekeurd'. Dus inderdaad geen reden voor schimmel om te groeien zeker in combinatie met een suiker- en gistvrij dieet.

Heb hier wel een konijn in huis, die geen schimmel heeft. Voordat ik dit dier had had ik overigens ook al schimmel dus daar leg ik niet direct een link.

Allergietest komt negatief terug dus ook die hoek is voor zo ver als mogelijk uitgesloten.

Qua soort schimmel wordt gedacht aan candida.

Echt top dat er wordt meegedacht. Het is gewoon heel vervelend en stiekem is het fijn dat je nu met mondkapjes rond kan lopen in de winkel (wel elke keer een schone) want ik lijk nu een halve clown met die schimmel rondom mijn mondhoeken.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Overgroei aan schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:05

Heb je nooit een kuur van je HA gehad?

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Overgroei aan schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:18

Candida is een gist en die is eigenlijk echt wel typisch voor verminderde weerstand.
Als je een partner hebt zou ik zeker overwegen hij in genitaalbereik meebehandeld moet worden.. Heb je wel eens laten kijken of je wellicht ook een vaginale (onopgemerkte) infectie hebt?

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:28

is niet de komijn die ook in de kaas zit hoor. :D dit is wat anders!
maar helpt enorm goed bij candida, andere schimmels en ja heb daar ervaring mee.
gewoon proberen :j

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 21:36

Bedankt voor de tips, ik zal van de week weer eens bellen met de huisarts. Staan toch weer wat dingen tussen die we nog niet hebben geprobeerd of uitgezocht. Zij denken gelukkig goed mee en zien ook het nut in van goede voeding en gebruik van supplementen. Toch fijn dat bokkers meedenken.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:13

ellepel schreef:
is niet de komijn die ook in de kaas zit hoor. :D dit is wat anders!
maar helpt enorm goed bij candida, andere schimmels en ja heb daar ervaring mee.
gewoon proberen :j


Schwarzkummel is zwarte komijn, dat vind je vaak op Fladenbrot (ehh weet niet wat dat is in het NL).
Kreuzkummel die met de sterke smaak in het eten en in de kaas.

Mijn paard krijgt zwarte komijn voor de vacht inderdaad, die kwam vorig jaar moeilijk in de wintervacht. Het is rijk aan veel mineralen en is zeker ondersteunend.

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Overgroei aan schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:44

Hoe weten ze eigenlijk zo zeker dat het schimmel is? Is er een huidafkrabsel genomen en naar het laboratorium gebracht om bekeken te worden?

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Overgroei aan schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 22:58

Dat niet heb echter al een huisarts of zes gezien die het onafhankelijk van elkaar schimmel noemde. Ga er toch vanuit dat zij verstand hebben van zoiets. Neem hem wel even mee.

Lindsey_99
Berichten: 2476
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Overgroei aan schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:12

Probeer eens een tijdje (half jaar of zo) een goede probiotica (van solgar of orthica).