Les Mills Lessen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Les Mills Lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 10:51

Zijn er hier meer mensen die bodypump doen?

Zelf ben ik nu vanaf december ongeveer bezig en vind het zo leuk om te zien dat je sterker en strakker wordt. Probeer zo vaak mogelijk wat gewicht erbij te pakken als ik het idee heb dat het me de vorige keer makkelijk af ging, maar vergeet soms wel wat ik er ook alweer voor gewicht op had liggen :=


Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:07

Ik doe het sinds een maand of 10. In het begin minimaal 2 keer in de week. Inmiddels wegens nog duizend andere verplichtingen doe ik het 1 keer per week.

Het leuke aan bodypump vind ik de groepssfeer, muziek en het feit dat je echt het gevoel hebt dat je keihard gewerkt hebt! (Spierpijn als je een weekje overgeslagen hebt -O- :+ :))). Je ziet inderdaad ook best wel vlot resultaat, maar dat is voor mij niet de reden dat ik het ben gaan doen. Vind het gewoon een heerlijke groeples en heb een leuke motiverende instructrice.

Helaas loopt mijn sportschool abbo begin september af en ik sportte er echt voor een spotprijs, wat heel fijn is als student. Alleen per september zou diezelfde sportschool mij 40 euro per maand gaan kosten en dat heb ik er niet voor over. Dus ik ben toevallig aan het kijken of ik misschien thuis bodypump kan gaan doen. En anders opzoek naar een andere sportschool die ook die les geeft, in de buurt zit en betaalbaar is :=

Heb alleen wel eens met een invaller gemerkt, dat niet iedereen de les even leuk geeft. Ben echt ziekelijk verwend met mijn instructrice nu. Dus ben bang dat het ergens anders lang niet zo leuk zou zijn :x

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Les Mills Bodypump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 11:09

Vind zelf wel dat ik een leuke instructrices heb, maar ga ook liever bij de één dan de ander. Ging steeds 1 keer per week maar wil graag 2 keer per week gaan maar even kijken of dat er in zit inderdaad qua prijs.

Heb onlangs wel ergens de hele dvd van BP90 op de kop getikt dus als je wil kun je me een PB sturen. Heb een set gewichten gekocht bij Decathlon dus kan het ook thuis doen maar vind dat niet motiverend genoeg. Doe vaak alleen de squats en rug even thuis na het hardlopen omdat ik vind dat mijn squats zwak zijn haha.

Kon de eerste les niet eens het hele nummer squatten met aan beide kanten 2,5 kilo op de stang :=

Snippergroen

Berichten: 6679
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Les Mills Bodypump

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:11

Ik doe ook zo nu en dan Bodypump als afwisseling maar wil het nu vaker gaan doen. Je pakt je spieren toch net weer even op een andere manier dan met 'gewone' krachttraining :) Heb dus nog niet zoveel ervaring, maar vind het wel erg leuk om te doen!

Bij mij op de sportschool heet het Pump Your Body ipv Bodypump doordat het niet van les Mills is, maar de inhoud is hetzelfde :)

De squats zijn bij mij geen probleem! De lunges die daarna volgen daarentegen... :=

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Les Mills Bodypump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 12:13

De lunges zijn inderdaad helemaal verschrikkelijk. Kon dat in het begin echt totaal niet.. stond meer rechtop dan dat ik die oefening deed.

LisErm94

Berichten: 1538
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:18

Ik meld me ook, alleen bij ons noemen ze het powerworkout :) typ via tell want laptop valt de hele tijd uit door de hitte :P

Ik pak vrij veeel gewicht, njaa zo veel mogelijk zit nu op beide kanten 10 kg dus totaal 20 met squats en deadlift. Bankdrukken en lunges 7.5 aan beide kanten. Voor schouders pakken we wel eens losse gewichten dan neem ik 5. Alleen biceps met stang vind ik moeilijk opbouwen, zit ik nu op 5 aan elke kant.. 6 red ik echt niet..

De instructrice maakt wel veel verschil idd, in de vakantie ben ik al blij dat het gegeven wordt maar normaalgesproken kies ik de lessen gebasseerd op wie ze geeft :)

Vanavond mag ik weer, met aansluitend uur spinnen. zin in :D

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:30

Ik meld me ook! Ik pump nu sinds een halfjaartje denk ik? De ene week netjes 2x per week, de andere keer 1x en soms ook een week (of langer) omdat ik dan steeds moet werken tijdens de lessen.
De afgelopen weken kon ik door m'n werk dus telkens niet. Afgelopen maandag weer voor de eerste keer geweesten ik dacht dat ik wel kon verder gaan met gewicht waar ik geëindigd was. NIET DUS! :') Of ja, het ging wel, maar ik loop nu al 3 dagen krom door spierpijn in mijn benen!

Ik vind het heerlijk iig! Heb er ook al eens aan gedacht om het thuis te gaan doen, omdat ik dus (te) regelmatig niet kan...

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Re: Les Mills Bodypump

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:37

Een Bodypump instructeur meldt zich :)
Leuk om te lezen dat jullie allemaal zo enthousiast zijn! Het is ook een hele leuke les die voor een brede doelgroep geschikt is. Voor de één mooie afwisseling op cardio, voor de ander een opstapje richting krachttraining.

Anoniem

Re: Les Mills Bodypump

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:40

Wat leuk, een topic erover!

Ik vond het erg eng om mee te doen aan groepslessen. Mijn trainer vroeg me elke keer als ik in de sportschool kwam of ik de volgende les eindelijk wel eens mee ging doen. Na drie maanden zeuren heb ik me er toch aan gewaagd en ik ben verkocht!

Ik vind het van Bodypump zo fijn dat je een full-body workout doet. Nadien heb ik ook echt het idee dat ik iets gedaan heb. Heerlijk!

Nu ben ik al twee weken niet geweest omdat de twee leuke instructeurs met vakantie zijn. Ik merk dat zij voor mij toch een motiverende factor zijn. Toch wil ik aankomende dinsdag wel weer gaan en het gaan bijhouden.

Ik zal er woensdag en donderdag wel weer aantrekkelijk bij lopen dan. :')

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Les Mills Bodypump

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:37

Wat leuk, een bodypump topic :D Ik heb nog maar 3 lessen gehad en ben daarna op vakantie gegaan. Kan dus weer 'opnieuw' beginnen (voor zover er al wat opgebouwd was haha :)) ) Ik ben ook helemaal verkocht!

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Les Mills Bodypump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 12:31

Ik ben ook blij als ik volgende week weer mag :))
Proberen weer wat erbij te pakken.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:39

Ik kon vandaag helaas (weer) niet. Woensdag weer wel! :):)
Op welke dagen wordt bij jullie pump gegeven?

Anoniem

Re: Les Mills Bodypump

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:52

Bij mij op dinsdag, donderdag en zaterdag. Dus morgen ga ik weer!

marius

Berichten: 1164
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:09

Ik ben een poosje niet geweest, maar ik ga morgen weer..
Het is iedere keer op de avond dat ik ook een teamsport doe dus niet handig.
Hoef morgen niet te teamsporten, dus weer lekker naar de pump!
Vind het echt heerlijk omdat je inderdaad je hele lichaam traint.

*edit: Wanneer komt er eigenlijk weer een nieuwe release?

Anoniem

Re: Les Mills Bodypump

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:24

Er is net een nieuwe release!

marius

Berichten: 1164
Geregistreerd: 07-03-05

Re: Les Mills Bodypump

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:33

Oh, haha... eventjes gemist he.. :o

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Les Mills Bodypump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 21:56

Ik ga ook morgen weer. Vorige week helaas niet fit.

Gebruiken jullie wel eens handschoentjes? Ik kan m'n stang bij rug track nog nauwelijks vast houden. Zweethandjes..

Snippergroen

Berichten: 6679
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:41

Targaryen schreef:
Ik kon vandaag helaas (weer) niet. Woensdag weer wel! :):)
Op welke dagen wordt bij jullie pump gegeven?


Bij ons op woensdag, donderdag en zaterdag :) en er zijn 3 verschillende instructeurs.

Ik gebruik geen handschoentjes. Gewicht is bij mij nog vrij laag dus kan alles nog prima vasthouden!

LisErm94

Berichten: 1538
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:46

Kiwi ik moet nu ik gewicht opgehoogd heb (20kg bij rugnummer) ook opletten dat hij niet wegglipt. Daarvoor had ik daar nooit last van. Handschoentjes lijken mij ook wel een oplossing, maar staat zo stom omdat niemand die draagt :P Ook de mannen met vergelijkbare gewichten niet..
Met krachttraining red ik veel hogere gewichten met magnesium, maar dat lijkt me niet zo handig :P

Afgelopen zondag de biceps met 6kg per kant kunnen doen, record *\o/*

Grappig vind ik dat bij ons iedereen vooraan wil staan. Normaal wil iedereen achteraan staan en bij deze les sprint iedereen naar de spiegels :')

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Les Mills Bodypump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 14:12

Haha ja ik probeer altijd met de spiegel in m'n zij te gaan staan (we hebben aan de zijkant ook spiegels) zodat ik kan zien of ik fatsoenlijk squat e.d.. Bij ons heeft ook niemand handschoentjes behalve een nogal apart figuur :=

LisErm94

Berichten: 1538
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:35

Jaa dat is fijn, kun je je techniek checken. Ik wil altijd de plek voorraan waar ik dus in de voor en zijspiegel kan kijken :o
Hihi ach eigenlijk moeten we er ons niks van aantrekken, en wanneer we ze nodig hebben gewoon gebruiken. Denk dat ik ze bij mijn volgende bestelling doe (duurt nog even want heb nog 2kg eiwit haha).

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Les Mills Bodypump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 14:42

Jij pakt al een stuk zwaarder dan ik hoor :j

LisErm94

Berichten: 1538
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Brabant

Re: Les Mills Bodypump

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:44

Maar als je last hebt van wegslippen, dan heb jij ze wss toch nodig :)

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Les Mills Bodypump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 14:48

Ja misschien wel inderdaad :j

Dit zijn mijn gewichten nu:
1. Warming up 3,5 kilo per kant
2. Squats 8,5 kilo per kant en probeer nu steeds op te bouwen dus misschien vanavond richting 9,5 :=
3. Chest 3,5 kilo per kant en wil heel graag een kilo erbij maar vind 'm nog erg zwaar
4. Back 7 kilo per kant omdat deze met clean en press is. Zonder clean en press 10 kilo per kant ofzo.
5. Triceps 3,5 kilo per kant
6. Biceps 3,5 kilo per kant (dit nummer is eigenlijk met losse gewichten maar pak dus hiervoor de stang)
7. Shoulders 3,5 kilo per kant, de losse gewichten 1 kilo per hand.. ga echt dood bij schouders
8. Lunges de squats doe ik met stang en dan 9,5 kilo per kant. De lunges met een los gewicht van 2,5 in elke hand. Heb nogal evenwichtsproblemen daarbij en pleur liever niet met stang en al om.
9. Abs is nu zonder gewicht maar als het met gewicht is 2,5 of 5

LisErm94

Berichten: 1538
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:59

Gewoon lekker opbouwen vanavond :D
Veel plezier!
En wat betreft chest, gewoon doen anders ga je niet vooruit.