ECG laten maken voor tattoo

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

ECG laten maken voor tattoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-21 12:29

Op internet kon ik helaas niet vinden wat ik zocht, dus ik wilde het hier graag eens proberen. Al heel lang loop ik met het idee om een ECG-tattoo van mijn vaders hartslag te laten zetten. Toen hij begin van dit jaar opgenomen was in het ziekenhuis met corona was ik heel bang om hem kwijt te raken. Gelukkig is alles goed gekomen, maar hierdoor wil ik dit wel nog grager doen :D
Toen hij in het ziekenhuis was en zo goed als naar huis mocht, heb ik hem gevraagd of hij een ECG mee kon krijgen zodat ik dit hiervoor kon gebruiken. Hij heeft dit aan het personeel gevraagd en dit was volgens hen niet mogelijk.

Nu mijn vriend een tattoo heeft laten zetten heeft mij dit het zetje gegeven om hier werk van te maken. En nu ben ik dus benieuwd of het mogelijk is om ergens een ECG te laten maken, die ik op papier kan krijgen en kan laten tatoeëren.
Ik ben me ervan bewust dat zijn ECG waarschijnlijk niet heel veel verschilt van een random plaatje op het internet. Maar omdat mijn vader (en deze tattoo) heel erg veel voor mij betekenen wil ik dit wel graag goed doen. Dit is mijn manier van mijn vader altijd bij me dragen dus ik wil echt zijn hartslag. :)

Uiteraard is het niet mijn bedoeling om de zorg in deze huidige situatie nog meer te belasten, dat neem ik zeker mee in mijn handelen.


tamary

Berichten: 29056
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: ECG laten maken voor tattoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:32

Als patient hoor je je eigen dossier te mogen inzien. Als daar een ECG in zit moet kopie (of foto) maken zo te doen zijn. Vraag is dus of er zo'n uitdraai in het dossier zit.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:32

Jouw vader heeft recht op niet alleen inzage, maar zelfs op een kopie van z'n status, inclusief ECG en alle andere bepalingen. Hij kan dus gewoon die status opvragen. Het is onzin van het personeel te zeggen dat dit niet kan. Hij heeft er recht op.

https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/ ... iervan.htm
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 08-12-21 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-21 12:33

Oh wauw, dat wist ik niet. Volgens mij is er zeker een ECG gemaakt (alhoewel ik daar nu dan een beetje aan twijfel). Gaan we daar even achter aan, want dat is wel het makkelijkst :)
Kan het zo zijn dat een ECG gemaakt is, en vervolgens niet is opgenomen in het dossier? Of wordt dit in principe altijd opgenomen?

Indien niet, zijn er andere opties om een ECG te krijgen?

LaDonna75

Berichten: 2082
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:35

Balenciaga schreef:
Oh wauw, dat wist ik niet. Er is zeker een ECG gemaakt, meerdere keren. Gaan we daar even achter aan, want dat is wel het makkelijkst :)
Kan het zo zijn dat een ECG gemaakt is, en vervolgens niet is opgenomen in het dossier? Of wordt dit in principe altijd opgenomen?

Nee, dat kan niet, het ecg moet echt in zijn dossier te vinden zijn.

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:39

Balenciaga schreef:
Oh wauw, dat wist ik niet. Volgens mij is er zeker een ECG gemaakt (alhoewel ik daar nu dan een beetje aan twijfel). Gaan we daar even achter aan, want dat is wel het makkelijkst :)
Kan het zo zijn dat een ECG gemaakt is, en vervolgens niet is opgenomen in het dossier? Of wordt dit in principe altijd opgenomen?

Indien niet, zijn er andere opties om een ECG te krijgen?

Je kan met oa een apple watch een ECG maken. Waarschijnlijk niet zo gespecificeerd als één zoals in het zh, maar de optie is er. Je kan er een pdf mee downloaden en dus uitprinten.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:48

Balenciaga schreef:
Op internet kon ik helaas niet vinden wat ik zocht, dus ik wilde het hier graag eens proberen. Al heel lang loop ik met het idee om een ECG-tattoo van mijn vaders hartslag te laten zetten. Toen hij begin van dit jaar opgenomen was in het ziekenhuis met corona was ik heel bang om hem kwijt te raken. Gelukkig is alles goed gekomen, maar hierdoor wil ik dit wel nog grager doen :D
Toen hij in het ziekenhuis was en zo goed als naar huis mocht, heb ik hem gevraagd of hij een ECG mee kon krijgen zodat ik dit hiervoor kon gebruiken. Hij heeft dit aan het personeel gevraagd en dit was volgens hen niet mogelijk.

Nu mijn vriend een tattoo heeft laten zetten heeft mij dit het zetje gegeven om hier werk van te maken. En nu ben ik dus benieuwd of het mogelijk is om ergens een ECG te laten maken, die ik op papier kan krijgen en kan laten tatoeëren.
Ik ben me ervan bewust dat zijn ECG waarschijnlijk niet heel veel verschilt van een random plaatje op het internet. Maar omdat mijn vader (en deze tattoo) heel erg veel voor mij betekenen wil ik dit wel graag goed doen. Dit is mijn manier van mijn vader altijd bij me dragen dus ik wil echt zijn hartslag. :)

Uiteraard is het niet mijn bedoeling om de zorg in deze huidige situatie nog meer te belasten, dat neem ik zeker mee in mijn handelen.


Je kan doorgaand gewoon digitaal je dossier in zien.
Ik kan bijvoorbeeld bij met patiënt portaal van het Haga en MCH gewoon mijn laatste ECG uitslagen en holter uitslagen zien.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-21 12:50

c_alsemgeest schreef:
Balenciaga schreef:
Op internet kon ik helaas niet vinden wat ik zocht, dus ik wilde het hier graag eens proberen. Al heel lang loop ik met het idee om een ECG-tattoo van mijn vaders hartslag te laten zetten. Toen hij begin van dit jaar opgenomen was in het ziekenhuis met corona was ik heel bang om hem kwijt te raken. Gelukkig is alles goed gekomen, maar hierdoor wil ik dit wel nog grager doen :D
Toen hij in het ziekenhuis was en zo goed als naar huis mocht, heb ik hem gevraagd of hij een ECG mee kon krijgen zodat ik dit hiervoor kon gebruiken. Hij heeft dit aan het personeel gevraagd en dit was volgens hen niet mogelijk.

Nu mijn vriend een tattoo heeft laten zetten heeft mij dit het zetje gegeven om hier werk van te maken. En nu ben ik dus benieuwd of het mogelijk is om ergens een ECG te laten maken, die ik op papier kan krijgen en kan laten tatoeëren.
Ik ben me ervan bewust dat zijn ECG waarschijnlijk niet heel veel verschilt van een random plaatje op het internet. Maar omdat mijn vader (en deze tattoo) heel erg veel voor mij betekenen wil ik dit wel graag goed doen. Dit is mijn manier van mijn vader altijd bij me dragen dus ik wil echt zijn hartslag. :)

Uiteraard is het niet mijn bedoeling om de zorg in deze huidige situatie nog meer te belasten, dat neem ik zeker mee in mijn handelen.


Je kan doorgaand gewoon digitaal je dossier in zien.
Ik kan bijvoorbeeld bij met patiënt portaal van het Haga en MCH gewoon mijn laatste ECG uitslagen en holter uitslagen zien.

Dankjewel, ik ga hem eens op onderzoek sturen :) ~~}>
De suggestie van een Apple Watch is ook een goeie! Wist niet dat je daar een PDF van kan trekken.

N4N4
Berichten: 1092
Geregistreerd: 15-10-15

Re: ECG laten maken voor tattoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 13:06

Ik heb in augustus op de laatste dag voordat mijn moeder overleed een foto gemaakt van de monitor die boven haar bed hing ,hier staat oa haar hartslag op .
Deze gaat ook gebruikt worden voor een tattoo

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-21 13:07

N4N4 schreef:
Ik heb in augustus op de laatste dag voordat mijn moeder overleed een foto gemaakt van de monitor die boven haar bed hing ,hier staat oa haar hartslag op .
Deze gaat ook gebruikt worden voor een tattoo

Gecondoleerd met het verlies van je moeder. Mooi dat je haar op deze manier voor altijd met je mee kan dragen :knuffel:

CastaMickey

Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 13:26

Van de ECG's die ik heb laten maken kreeg ik gewoon een papiertje mee. Bij sommige huisartsen kunnen ze dit doen voor je.
Maar sowieso kunnen ze je als patiënt niet verbieden om je eigen dossier in te zien, dus het is al gek dat ze je die toegang ontzegd hebben..

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-22 20:49

Het is al een tijdje geleden, maar dacht opeens aan dit topic. Aangezien ik veel info heb gezocht en niks kon vinden; hierbij een update! Wellicht heeft iemand er iets aan :)

Ik heb dus een Apple Watch gebruikt! Ik wilde er al heel lang eentje en vond dit een mooi excuus om er eindelijk eentje te kopen. Heel slecht. :')
Die PDF die je daarvan kan maken was perfect voor de tattoo artist. Heb ondertussen al 4 maanden de tattoo :D

Wel een kleine disclaimer: tattoo’s zijn vet verslavend _O- Binnenkort ga ik weer langs om hem iets te laten bijwerken maar dan komen er direct nog 2 bij :')
Afbeelding

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: ECG laten maken voor tattoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:17

Als je dan toch nog een tattoo wil:
Googelen op sound wave tattoo!
Kun je bv de stem van een dierbare opnemen, de soundwave daarvan laten tattoeren die vervolgens via een app op je telefoon af te spelen is.


Iedereen een Connemara!!


.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _bloempje01_, Benita, Tessaaa en 29 bezoekers