Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 17:18

Travel_me schreef:
@Sem: Oh handig! Ga ik even naar kijken :)
Ja je mag zelf kiezen. Wij hadden eerst al buddy gekozen, maar toen gingen we met benchpressen wisselen, omdat er 2 klein waren en 2 groot. Uiteindelijk hebben we hem gewoon zo gehouden :)
Bij een vrije training, train je dan op een paal/zak of gewoon met 2 tallen?
Meestal vooral tik sparren en sparren in tweetallen (dan wisselen we door zodat je niet steeds met dezelfde bent). Je kan ook voor jezelf op de zak trainen of in tweetallen met pads/trapkussen werken. Net waar je zelf het meeste zin in hebt. :j

Ah ja, dat is ook zo Negerzoen! Klinkt goed. :D Leuk inderdaad om te zien waar iedereen zo mee bezig is.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 19:51

LISA_L schreef:
Hi mag ik mij ook melden?
Ik train nu ongeveer 4 jaar maar daarbij altijd erg vormloos geweest. Afgelopen november kreeg ik het eindelijk voor elkaar meer te gaan eten om echt spier op te bouwen en dat ging mega lekker met behoorlijk resultaat tot Corona kwam. Nu ben ik weer begonnen maar hik ik toch weer tegen het zelfde probleem aan: niet genoeg eten. Ik ben van plan tot ongeveer februari te gaan bulken en echt in spier aan te komen, nog even de moed vinden om dit ook echt te doen.

Eten jullie ook wel eens bijvoorbeeld een bak ijs om makkelijker aan je kcal te komen?
Ik ben 1.64m en ik haat cardio dus ik heb dit probleem nooit :') Mijn vriend is 1.94m en heeft laatst een tijdje bewust geprobeerd aan te komen (voor rugby, dus liefst spier maar vooral gewoon in gewicht), die had er wel echt moeite mee (hij at sowieso al de hele dag door dus dan wordt het ook lastig haha). Hij heeft van die gainer shakes gebruikt en vooral gewoon veel "makkelijke" calorierijke dingen gegeten, zoals wit brood, avocado's en (gebakken) eieren en zo.. Misschien heb je daar wat aan? En gewoon grotere porties van je normale maaltijden? Anders is er imo trouwens ook niks mis met een bak ijs, als je je vitamines etc al uit je "gewone" voeding hebt gehaald.

Ja, een uur is voor mij echt te kort. Ben soms al bijna een uur bezig met mijn eerste compound, zeker als ik veel sets doe met weinig volume, want dan zijn m'n rustperiodes ook 3-5 minuten. Ben vanmiddag meteen gaan kijken bij een andere sportschool en was meteen verkocht :D https://sweatboxgym.com/ Dus ik ga me straks denk ik meteen inschrijven... Deze zit niet bij kantoor in de buurt, dus minder handig omdat ik vaak meteen door ga na m'n werk, maar ik werk voorlopig toch nog thuis dus dan is het prima.

Travel_me; ik gebruik ook creatine, is imo het enige supplement dat echt wat toevoegt (hoop je, het doet voor iets van 1/3 van de mensen niks, maar goed, het kost ook bijna niks) :j

Ik heb vandaag heel raar gegeten, niet getrackt ook en ik had een full English (kleintje) als lunch dus ik plaats morgen een lijstje :+ Bench ging voor geen meter vandaag, dus heb denk ik een deload nodig volgende week. Squats gingen wel heel fijn vandaag, en ook nog een uur gewandeld net.

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 20:09

Ik merk best wel effect van creatine (meer kracht, snel herstel), maar hou er ook veeeel vocht door vast. Als ik er dan weer een tijdje mee stop ben ik zo weer 1-1,5 kilo kwijt 8-) Ik hou sowieso makkelijk veel vocht vast. Volgens mij is dat niet eens zo slecht voor je spieropbouw?

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:36

@Sem: Ah ja klinkt goed

@Eulogy: Fijn dat je een nieuwe gym hebt gevonden :) Hmmm interessant. Ik gebruik eigenlijk niks qua supplementen (ja whey, maar das meer omdat ik dat lekker vind). Maar creatine lijkt mij wel interessant. Misschien nog niet voor nu, omdat ik pas 3 maanden train, maar wel in de toekomst

@Roosvanblue: Hmm dat is inderdaad wel het grootste nadeel wat ik lees. Is inderdaad niet slecht voor spieropbouw, maar toch XD

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 08:22

@Negerzoen: ah nee.. sterkte met het verlies van je konijntje. Ik doe nu geen IF meer. Omdat het niet optimaal is om met IF spieren op te bouwen en dat nu juist mijn voornaamste doel is.

@Leoni: volgens mij is het niet zo heel erg als ik wat langer blijf, ik heb een onbeperkt abonnement. Maar mijn vriend neemt nu steeds losse lessen af, dus dan gaat dat niet op natuurlijk. Ik ga gelijk naar het totale calorie-overschot. Er is geen reden om het met tussenstapjes te doen. Ik gebruik nog steeds creatine, elke dag 5/6 gram.

Welkom Lisa! Ik zou niet zo snel voor een bak ijs kiezen om je calorieën te halen. Dan is het beter om je eetpatroon wat aan te passen. Maar af en toe ijs eten kan best natuurlijk, maar het moet geen middel zijn om je calorieën te halen.

Welkom RoosvanBlue!

Zometeen lekker weer krachttraining, ik ga voor het eerste mijn andere training doen. Heb er twee. Vandaag onder andere Bulgarian split squats, hip thrusts, bench en chin-ups.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:34

Welkom nieuwe bokkers!
@Lisa, ik zou idd ook geen ijs eten.. Bij B&F heb je speciale repen... :) Zitten kcal in maar niet zoveel suikers als in ijs.

Negerzoen, ahhh!
Sterkte! Wij hebben er ook 2.. Ik moet er niet aan denken! :knuffel:

Ik was van de week ook flink zwaarder door vocht.
Ik moest ongesteld worden, dan merk ik dat altijd direct aan mijn gewicht.
Sowieso dit weekend echt een but weekend gehad qua lijf.
Zaterdag slecht gegeten en gister ook niet top, dan in combinatie met weinig sport... Voel me vrij brak vandaag.
Vanochtend al wel mijn sport gehad, gisteravond ook trouwens. Zometeen mijn armen doen en later nog fietsen.

Snippergroen

Berichten: 6680
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:38

Jullie zijn er vroeg bij Lieffiefi en Jip! :D lekkere fitte start van de dag :) Ik ben zelf vaak minder sterk 's ochtends omdat mijn spieren nog stijvig zijn. Hoe is dat bij jullie?

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:45

Negerzoen schreef:
Jullie zijn er vroeg bij Lieffiefi en Jip! :D lekkere fitte start van de dag :) Ik ben zelf vaak minder sterk 's ochtends omdat mijn spieren nog stijvig zijn. Hoe is dat bij jullie?

Dit heb ik ook heel erg! Sowieso heb ik in de ochtend minder energie, en ik ontbijt vaak niet, dus in de ochtend trainen is niks voor mij.

Lekker bezig wel jullie! :)

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:58

Ik neem een eiwitshake tijdens het sporten.
En ik drink 2 glazen water en ik neem mijn vitamientjes en allergiepil :)

Qua stijfheid in de ochtend; die is er niet (meer). Het is wennen geweest, maar ik zou niet anders meer willen.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:18

Hier ook echt een oma s ochtends als ik op moet staan := Needless to say dat ik dus echt beter train in de avond. Terwijl ik het wel heerlijk vind als k s ochtends een rondje ga hardlopen, energie voor tien de hele dag en ik ben wakker. Maar ik ben tegelijkertijd zo geen ochtendpersoon :+
Wederom hetzelfde als Eulogy dus, ook hier eigenlijk geen ontbijt, krijg het gewoonweg niet weg 9 van de 10 keer.

@Lieffiefi, dat merk ik ook direct aan mijn gewicht, kan zo 2 kilo schelen.

@Maanlicht, ben benieuwd hoe je krachttraining gaat bevallen! Relaties met mensen die ook (kracht)trainen werken gewoon beter, hier ook een vriend die traint, hoewel we het niet altijd eens zijn _O- Je gaat ook minder crossfitten dan neem ik aan? Of in ieder geval minder de wod's volgen. Excuses als je het al verteld hebt en ik weer eens ergens overheen lees :+ Klinkt wel als een lekkere training die je hebt.

@Travel_me auw die schouders klinken pijnlijk. Ik heb standaard die botjes van mijn sleutelbenen die uitsteken rood van alle cleans :+ Ook zoiets fijns.

@Eulogy die gym ziet er goed uit! En ook ik red mijn trainingen over het algemeen niet binnen een uur. Vaak toch wel 1,5 bezig tot 2.

Zo, en nu weer met mijn kop de artikelen in voor mijn scriptie 8)7 Blegh.

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:42

oh wat lekker iedereen weer bezig :D .

Wat leuk van je vriend Maanlicht! En ook nog zo lekker sportief, ideaal inderdaad :)
Interessant om de sportschema te zien, ben benieuwd wat de specifieke krachttraining je gaat brengen.

@Travel_me wauw jij bent wel echt snel dan!
Ik ben altijd mega sloom, weet niet waarom. Ik doe echt wel mijn best, maar ik ben bijna altijd een van de laatsten die klaar is. Deels denk ik omdat ik altijd wel een pittig gewicht pak ten opzichte van sommige andere dames, maar ben ook gewoon conditioneel niet mega onderlegd. -O- .

Wij hadden gisteren de Wittman, lijkt simpel maar best pittig na warming up en focus oefeningen op Front Squat.
7 rondes van:
15x Kettlebell swing (16kg)
15x Power clean (30kg)
15x Box jump

Een buddyWOD heb ik volgens mij nog nooit gedaan. Klinkt wel leuk!

Wat fanatiek Negerzoen 6x per week! Doe je daarnaast het fietsen nog of zit dit erin?

@Lisa dat probleem heb ik nooit. Juist andersom, ik eet altijd te veel :Y) . Mijn grootste struggle is en blijft het niet te veel eten. Probeer gezond te eten etc. maar met dat thuis werken ben je toch vaker aan het snaaien dan zou moeten. Heb weinig spannends meer in huis, maar je wordt er creatief van zullen we maar zeggen :+ .
Afvallen gaat dan ook heel lastig, ene week kilo eraf en andere week weer een erbij. Heel langzaam gaan we wel naar steeds iets minder. Maar ik moet wel zeggen dat het lijkt alsof ik iets in spieren ben aangekomen, dat dan weer wel.

Vanavond alleen paardrijden, wel goed denk ik want ik ben vrij moe.
Morgenavond weer een weightlifting lesje **\O/** .

Door de tijden van de crossfitlessen sport ik in het weekend in de ochtend en doordeweeks 's avonds.
Merk op zich qua energie niet zo veel verschil, maar in het weekend wel lekker begin van de dag!

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:14

@Jip: Ah ja nee dat kan dan helaas niet inderdaad. Okee :)

@Lieffiefi: Hmm dat is oliebol ja. Ik ben ook echt stuk zwaarder als ik ongesteld moet worden. Slik wel meestal pil door een maand of 3/4 dus veel last heb ik der niet van gelukkig.
Goed bezig al geweest vandaag!

@Onthe run: Die zijn ook herkenbaar. Ik heb daar inderdaad ook blauwe plekken zitten standaard XD Nu ook. Succes!

@Josien: Ja ik kies vaak wel wat lichter gewicht dan RX (niet altijd), maar ben zelf ook niet heel zwaar. Meestal vraag ik wat de coach mij adviseert (das vaak meer dan ik zelf inschat). Maar mijn conditie is gewoon heel goed. Met roeien, fietsen of hardlopen ben ik meestal als eerste klaar, dus daar pak ik veel tijd al op. En bijv box jumps doe ik alles achter elkaar terwijl de meesten moeten opdelen. En wat helpt.. Ik ben echt heel fanatiek, dus ik moet en zou alles geven (wel eens bijna moeten overgeven na afloop XD). Snap eerlijk gezegd ook niet waar die conditie vandaag komt. Na 6 jaar niks doen, heb ik in 1,5 maand opgebouwd naar 10 km hardlopen (doe ik nu niet meer).
Jullie wod klinkt leuk :) Kettlebell swings deden wij ook vaak, maar laatste tijd zat die der al ff niet in. Met deze wod zou ik zelf schalen. Ik doe de cleans meestal met 25 kg. 30 lukt, maar gaat de techniek minder. Kettlebell swings wel 16 kg en box jump doe ik hoge.
Maar idd na front squat is die wel heavy :)
Buddy was voor mij de eerste keer, maar super leuk! Sws is het erg gezellig bij ons. Vandaag paar keer op onze flikker gehad dat we theekransje hadden. Maar we deden wel gewoon braaf wat er gevraagd werd XD (tijdens backsquat)

------------------
Ik sport wisselend in de ochtend of avond. Vandaag in de ochtend omdat ik vrij ben. Dan loop ik rond 8.20 van huis weg en train ik van 9-10. Van te voren neem ik op dit moment een eiwitshake en dan als ik weer thuis ben ontbijt ik. Nu blijf ik regelmatig hangen na de training, dus meestal is dit ontbijt pas rond 12 uur. Wel wil ik andere opties gaan uitproberen. We hebben vandaag lekkere repen getest, dus misschien dat ik die bestel en voor de training neem. En dan de shake na afloop. Maar nog even uitproberen.

Vanochtend dus getraind.
Rustige warming up met 500 m hardlopen of roeien. Coach: En we doen het rustig! Niet zoals Leoni die een rondje sprint en als eerste weer terug is.. Uhhh ik doe gewoon rustig aan hoor :D
Eerst handstand splits geoefend. Dat kan ik prima.. Daarna walks. Dat kan ik nog niet zo goed. Ik doe nu 1 of 2 stappen. Behalve als de coach mijn benen vasthoudt, want dan loop ik zo weg.
Vervolgens gingen we backsquaten op 85%. Ik heb maar weinig gewicht erop liggen, omdat ik tot 3 weken geleden nog niet diep kon squaten. Nu is de diepte goed en ben ik langzaam aan het opbouwen. Heb de afelopen 2 weken echt last van mijn heup gehad, maar dat is nu over gelukkig :) En meer gepakt dan vorige week.

Vervolgens als wod:
-25 box jumps
-15 toes to bar (of zoals ik knee raises)
-25 wall balls
-15 power cleans
-25 wall balls
-15 knee raises
-25 box jumps

Je mocht ook alles terugschalen met 5 hh, maar ik koos voor rx, maar dan wel gewicht teruggeschaald. Plus toes to bar kan ik nog niet. Ging wel echt lekker en weer eerste klaar :) Had wel de wallballs licht gepakt, want vorige week moesten we 50 doen en dat ging echt voor geen meter. Liet dat ding hele tijd vallen. Nu ging het prima, dus volgende keer weer gewoon zwaarder pakken.
Na afloop nog lekker lang blijven hangen, want het was gezellig. Zo gezellig dat de coach op gegeven moment kwam ruiken of we wel echt water in onze bidons hadden XD

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:52

Travel_me, wat fijn dat het zo gezellig is! Ik train heel specifiek in m'n eentje en praat met niemand :') Maar komt omdat ik niet echt iemand bij deze sportschool ken die soortgelijk traint. Misschien bij de nieuwe ook beter.

Hoe heb je precies last van je heup? Neem je daar specifiek iets voor mee in je warming up? Ik heb ook snel last van mijn heupen namelijk en niet heel veel mobiliteit, zeker omdat je dus eerst ook moeite had diep genoeg te squatten - is het dan lijkt me ook deels mobiliteit?

Zo, ik ben toe aan een deload :+ Vandaag 3x10 deadlifts @65%, 3x10 bent over rows, 3x12 good mornings en 3x15 single arm cable rows ES. Deadlifts waren 92.5kg en ik HAAT volume echt met deadlifts, ik ben het na 6 reps zat/word moe en dan neem ik al snel niet genoeg tijd voor m'n setup dus daar moet ik op blijven letten. Verder ging het wel prima, beter dan ik had verwacht, zeker omdat ik overdag een beetje gek en niet zoveel gegeten had :j
Heb de bar nog op m'n tenen laten vallen, en m'n duim open gehaald met deadlifts, dus wat dat betreft wat minder succesvol :+

Lijstje vandaag:

O: /
L: 2 crackers met 70g harissa gerookte makreel
T: stuk brownie, 150g kvarg
A: ratatouille met olijvenbrood
T: ? Denk dat ik nog laag in m'n calorieen zit zo dus misschien nog iets kleins

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:29

Oh ja dat is wel stom ja! Tenminste ik wil graag wel wat te kletsen hebben. Kijk in de wod lukt dat niet maar vooraf en na afloop is het wel erg leuk.

Nou mijn heupen staan al van kinds af aan naar binnen gedraaid. Ik loop dus ook altijd met mijn voeten naar binnen. Geen idee hoe dat is gekomen, misschien doordat ik een tijd in een stuit heb gelegen, maar heb er al m'n hele leven regelmatig last van. Ze zijn vooral met naar binnen draaien dan ook super mobiel, maar naar buiten draaien is lastiger daarom.
Ik doe thuis 2 keer per dag iig mijn bilspieren losrollen met de foamroller, want deze zitten meestal vast. Plus ik doe 2x per dag een oefening om mijn heupen opener te krijgen. (elastiek aan paal, in mn lies doen en dan met 1 been schuin neerzetten, zodat het elastiek druk geeft naar buiten. Heb nu ook vrijwel geen klachten meer gelukkig :)

Oh nee dat klinkt niet als een geslaagde dag XD Hahah hopelijk zat er niet veel kilo op de bar toen je hem liet vallen? Ik ben ook echt lomp. Heb iedere keer wel wat. Of ik mep de barbell tegen m'n knie of zoals vorige week tegen mijn bovenlip enz ens

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:20

Veel heup mobiliteit gericht op je adductors doen travel_me. Klinkt als dat het ‘gewoon’ de stand van je been is en vaak is dan adductor wat verkort en inderdaad de abductor mobieler. Heup mobiliteit maar vergeet ook stabiliteit en kracht van je buitenste heup en bil spieren niet. Je wilt de adductors mobieler en sterker krijgen. *podotherapeut modus weer uit* :')

Oef Eulogy alles >10 reps is ook horror := Ik heb dat met squats wat jij met deadlifts hebt.

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:07

@Travel_me ja ik ben iets zwaarder, dat helpt ook niet mee in snelheid. Wat betreft net iets lichter nemen snap ik je wel, aan het einde werd de juiste techniek volhouden wel zwaar en ging steeds langzamer.
Boxjumps deel ik ook altijd op in setjes van 10 haha.
Knap hoor die handstand splits en walk!! Ik kan niet eens normaal de handstand, mijn probleem is echter angst. Op een of andere manier durf ik het gewoon niet zonder hulp. Met hulp lukt wel, maar tegen de muur bijvoorbeeld weer niet.

Haha Eulogy zo was ik eerst ook, nooit zin om uitgebreid te praten, maar inmiddels merk ik wel dat gezelligheid op de sportschool heel erg helpt bij mijn motivatie. Nog geen theekransjes bij ons in de box, maar het is zeker gezellig :) !
oehh Bar op je tenen en duim open halen is niet fijn! Ik heb nu ook een wondje van een blaar op mijn duim...

Ik merk dat ik meer eiwitten binnen moet krijgen, wat zijn julliie favoriete Eiwitbronnen?
Zelf ben ik niet zo'n fan van kwark. 150gr bij mijn ontbijt is prima, maar ik zie dat niet als een snack om naar uit te kijken haha.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:24

@Ontherun: Komt goed :) Heb zelf fysiotherapie gestudeerd, dus das geen probleem :)

@Josien: Ja dan inderdaad opdelen. Vooral bij zwaardere gewichten moet je dat gewoon doen. Hmm ja ik ben niet echt bang ervoor, maar deed het als kind echt iedere pauze. Veel doen, dan komt het vanzelf
Qua eiwitten moet ik echt oppassen niet teveel binnen te krijgen, want als je mij mn gang laat gaan zit ik op 3 gram per kilo lichaamsgewicht. Ik hou van eiwitshakes, dus das al best veel. Daarnaast doe ik daar ook een schepje van door mijn havermout en eet ik tussen de middag havermout met kwark. Ook eet ik veel kip. Plus het liefst 's avonds nog kwarkmet fruit, maar dat mag nu niet meer

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:34

Josien_ schreef:
Ik merk dat ik meer eiwitten binnen moet krijgen, wat zijn julliie favoriete Eiwitbronnen?
Zelf ben ik niet zo'n fan van kwark. 150gr bij mijn ontbijt is prima, maar ik zie dat niet als een snack om naar uit te kijken haha.


Omdat ik zelf niet zo van de zuivel ben haal ik (naast uit gevogelte of vis en m'n whey shakes) een deel van m'n eiwitten uit noten. Ik maak m'n eigen mix van 100 gram met standaard 2 paranoten (vanwege selenium deze beperken) en dat vul ik aan met een variërende mix van walnoten, pecannoten, cashews, amandelen, pistachenoten en/of pinda's. Natuurlijk wel onbewerkt, niet onbelangrijk.

En omdat ik geen grote eter ben zijn noten ideaal vanwege de gemiddelde hoge calorische waardes en omdat ze een grote bron van vezels, meervoudig onverzadigde vetten en gigantisch veel belangrijke mineralen zijn.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:13

Travel_me dan weet je inderdaad vast wat je kunt doen :D Mobiliteit blijft gewoon een lastig iets bij veel mensen bij squats, en dat kan zich toch wel op verschillende manieren uiten. Die handstand blijf ik ook iets lastigs vinden, tegen een muur geen probleem maar los... Dat wil gewoon niet.

Josien ik haal mijn eiwitten vooral uit kwark. Ben verder ook niet zo creatief wat betreft voeding helaas.

Ondanks dat ik wat minder tijd had toch wel lekker getraind vandaag. Snatches, snatch pulls, overhead squats (omdat ik nog geen nieuw rig heb thuis waar ik de bar uit kan pakken, kan ik geen zwaardere back squats doen -O- ) en strict presses.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:21

Ongebrande noten zijn idd zeer goed.
Eiwitten,ze vullen heel goed en vezels!

Bij de Lidl verkopen ze notenmixen in portieverpakking. Erg handig!
Liggen bij de noten. 3 verschillende. 3 zakjes in een doosje.

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:28

Ah ja noten zijn wel heel lekker inderdaad, dat is een goede thanks! :D
Had de laatste tijd niet meer zo veel eiwitshakes genomen, misschien weer wat vaker pakken.
Toevallig staat vanavond ook weer kip op het menu dus vandaag komt het wel goed haha.

Afgelopen dinsdag eindelijk weer een keer deadlifts gedaan, vind ik toch een leuke oefening!
Samen met nog wat Front Squats, kettlebel swings en core oefeningen. Ik voelde mijn beentjes flink!
Vanavond een les Gymnastics, hopelijk een keer geen handstand oefenen #) .

Oh en twee nieuwe sportshirtjes binnen gekregen van The Northern Spirit.
Niet direct een stofje wat je verwacht bij een sportshirt, maar zooooo heerlijk zacht <3 .
En leuke printjes natuurlijk {:} .

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:13

Om 20 gram eiwitten binnen te krijgen met noten heb je zo aardig wat noten nodig.
Niet iedereen heeft de ruimte voor zoveel kcal tov relatief weinig eiwitten.
Noten zijn ook geen eiwitbron, maar een bron van vetten.



Sorry, meeker hier.
Train zelf wel. (5x in de week kracht)
Op het moment lekker in de bouw fase.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:34

Goed bezig allemaal!
Bij Zalando lounge zijn vaak aanbiedingen van sportkleding, laatst Under Armour en Reebok.
Ik draag zelf graag Nike. Ik haalde het altijd bij de bijenkorf (#Sale) maar mijn fysio gaf aan dat er in Overvecht (UT) een Nike outlet zit.
Laatst had ik een tech vest, een legging, 2 shirts voor €99. Dat scheelde behoorlijk.
(mijn andere nike tech vest was ook €110)

Hier zaterdag weer wegen.. Spannend!
A.s. dinsdag wordt mijn trouwjurk voor de laatste keer ingenomen omdat ik toch weer wat vetjes verloren ben ;)

Qua sport, ik had even een eet/sport dip. Geen idee waar het vandaan kwam.
Vanaf maandag weer strak aan het schema gehouden en nu komen we weer op de rails terecht.
Misschien was het de periode van maand, ik had echt heel verkeerde trek. (Snoep/chips/vet en suiker).
En dan nam ik witte druiven, maar die vond ik weer veel te zoet. Helemaal in de war dus.

Nu weer lekker bezig, zometeen lekker een stuk fietsen, daarna de lunges en squads.
Hier even geen spierballen vandaag, die hebben een rustdagje.

Hoe gaat het sporten bij jullie?
Hebben jullie nog last gehad van de warme dag, dinsdag?

Deertje
Berichten: 981
Geregistreerd: 12-01-07

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:42

hoi hoi

Ik meld me ook even hier!

Na een zwaar ongeval vorig jaar door val van een paard, en na heel wat maanden bankhangen, Heb ik een paar maanden geleden voor mezelf de knop omgedraaid.

Op maandag heb ik een personal coach die me helpt mijn spieren weer op te bouwen, en op dinsdag en donderdag doe ik met haar van die mega zware boodcamps in bos ( lees: 5 km lopen en daartussen allerlei oefeningen doen, geen moment rust :) )

Tussendoor ga ik nog wel eens spinnen en lopen.

Ben helemaal into sport momenteel, en al 11 kg kwijt. Hoewel het voor mijn kapotte lijf vol schroeven en pinnen niet altijd makkelijk is.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:15

Iedereen is weer goed bezig zo te lezen :)

@Lieffiefi; hoe vind je Under Armour vallen qua comfort en tijdens het trainen? Ik heb enkel een tas van ze (toevallig ook van Zalando Lounge) maar ben een beetje conflicted over hun kleding. De Nike outlet in Overvecht is inderdaad een hele chille optie als het enigsinds te rijden is, moet wel zeggen dat ik er eigenlijk alleen kwam als er ‘sale’ was, haha. Al m’n Nike sportkleding heb ik inmiddels weggegeven aan een aantal mensen omdat ik alleen nog in Gymshark en Women’s Best train :)

@Deertje - Wat een goede stap en bewonderingswaardig dat je zo door zet! (Kracht) training kan zeker goed helpen bij het opbouwen van spieren, fijn dat je er ook een coach bij hebt zodat je echt persoonlijk advies krijgt, kan mij voorstellen dat niet alle oefeningen even makkelijk uitgevoerd kunnen worden en dat het fijn is als er alternatieven geboden kunnen worden :)

Gister bij Iron House wezen trainen (2 uurtjes) maar vond het niet een hele spectaculaire training. Niks gemaxed, voelde de training ook niet zo. Slecht geslapen dus dan is je energie sowieso altijd al matig. Vorige week m’n deadlift op 75kg gemaxed, waar ik wel echt blij mee ben na de ‘corona stop’. Heb voor het gemak nu zelf een hiptrust pad besteld want beide gyms waar ik train hebben ze geen fijne optie als je boven de .. 100kg bezig gaat en m’n heupen hebben het al redelijk te voorduren gehad ondertussen. Hoop alleen dat ik de goede heb besteld :Y)