Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 13:16

Ze raken idd al in paniek als je op 5.4 ofzo zit. Ik denk dan: is toch prima? Ga maar proberen eerder bij te spuiten dan :). Hypo’s voel ik toch wel aankomen.

Ik heb nog de oude freestyle. Denk dat de twee met de volgende levering komt.

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 12:52

Ik dacht: laat ik eens even een update geven.

Gelukkig niet meer in het ziekenhuis gelegen :D
Ik had me aangemeld bij het GGZ hier en werd afgezegd, nooit meer iets van gehoord. Mijn internist heeft nu geregeld dat ik in het ziekenhuis bij de psych terecht kan. Super fijn!
Ook krijg ik Mindfulness training van 8 weken in het ziekenhuis.
Verder krijg ik morgen 3 scans voor mijn bijschildklier en dat dus even afwachten.
Verder elke twee weken belt mijn internist en dvk voor extra begeleiding. Tot nu toe werkt dat!

CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:48

Wat fijn dat je nog niet weer opgenomen bent en dat je internist zo goed meedenkt,hopenlijk blijft het zo goed gaan. Succes met de scans

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 22:47

gomir schreef:
Ik herinner me wat casuistiek van herhaaldelijke diabetische ketoacidose i.c.m. hyperparathyreoidie.
Had er eerder niet aan gedacht, maar nu je over de hypercalciemie en fosfaat in de urine begint schiet het me ineens te binnen. Volgens mij namen in de betreffende casussen de symptomen af na behandeling vna de hyperparathyreoidie.

Al verwacht ik dat je internist daar ook wel op uit komt als er nu diagnostiek ingezet is naar het hoge calcium.


Ze hebben een bijschildklieradenoom gevonden. Was te zien met een echo. Nu heb ik 6 mei een pet/ct scan. Dus dat nog even afwachten. Ik hoop dat dat het is.

Vorige week dus weer met ketoacidose in het ziekenhuis gelegen. Ze sturen mij nu ook naar een geneticus en diabetes mentaal.

Hoop dus dat er nu iets gaat gebeuren wat helpt :)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 00:07

Op zich mooi als dat de oorzaak is, want daar gaan ze vast iets aan kunnen doen!
Iedere keer die keto-acidoses is niets waard voor je lijf en het vertrouwen daarin...

Sowieso fijn dat er zo serieus gekeken wordt en van alles in gang is gezet!

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:38

Wat fijn dat er nu waarschijnlijk een reden is waarom dit steeds gebeurd!! Ik duim heel hard voor je dat het goed te verhelpen is en je daarna weer redelijk onbezorgd je suiker kunt managen

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:11

Hoe is het nu Moniek? :) Ik moest plots aan dit topic denken!

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 20:26

Nu gaan mijn waardes wel oké. Vandaag corona vaccin gehad dus was even bang dat daarop zou reageren. Tot nu toe dus niet :).

Morgen krijg ik de uitslag van de pet/ct scan en wat plannen erna zijn. Mdo met twee artsen en psychiater dus wel spannend allemaal.
Laatst bijgewerkt door MoniekJ op 13-05-21 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:46

Volgens mij ken ik je van het diabetes topic, hier al 48 jaar diabeet type 1. Ik heb de metronic 670g . Ik heb niet alles doorgelezen maar hoop voor je dat de oorzaak snel gevonden word wat zal jij je brak voelen. Heel veel sterkte !

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:36

MoniekJ schreef:
Nu gaan mijn waardes wel oké. Vandaag corona vaccin gehad dus was even bang dat daarop zou reageren. Tot nu toe dus niet :).

Morgen krijg ik de uitslag van de pet/ct scan en wat plannen erna zijn. Mdo met twee artsen en psychiater dus wel spannend allemaal.


Fijn dat er tot nu toe geen reactie is op het vaccin! Ik hoop dat de plannen ook echt wat gaan doen voor je, ik zal duimen!

Gaat het ook wat beter na de bezoekjes van de psych in het ziekenhuis?

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 09:54

Tootje, dat klopt idd :). Bevalt de pomp een beetje? Ik kon zelf niet wennen aan dat ding aan mijn lijf.

Ik heb gister echt een fijn gesprek gehad met de artsen! En heb de 31ste een afspraak bij de chirurg. Op de scan was dus een bijschildklieradenoom te zien.
Het verklaart dus echt een hoop en zit toch niet tussen mijn oren zoals ze in het ander ziekenhuis zeiden. Of het ook gaat helpen voor mijn diabetes is even afwachten, maar ik hoop het.

tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:59

MoniekJ schreef:
Tootje, dat klopt idd :). Bevalt de pomp een beetje? Ik kon zelf niet wennen aan dat ding aan mijn lijf.


Op zich wel maar er zijn ook dagen dat ik hem vervloek.... zoals de laatste week veel alarmen en hoge suikers... en een oplossing heeft niemand... ik hoop dat de ingreep bij jouw ook positief op de suiker werkt ik ga voor je duimen .

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 22:10

Dacht geef even een update :).

Gister bij de chirurg geweest en operatie is over 1 a 2 maanden. Valt mij nog mee met alle corona uitgestelde operaties. Er zijn twee bijschildklieren die ze weg gaan halen.

Waardes zijn laatste paar dagen wel weer vervelend. We gaan wel weer zien waar het eindigt.

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 23:18

Wat fijn dat het nog relatief snel kan!! Hopelijk heeft het het gewenste resultaat en herstel je goed van de operatie. Wel super vervelend dat je waardes nu weer zo opspelen....

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 23:20

Nog een paar weken geduld dus.
Hopelijk zijn de waarden inmiddels gestabiliseerd.

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 22:13

Ze willen nu eerst genetisch onderzoek doen en dan vooral of ik het MEN 1-syndroom heb. En daar gaan ze de operatie dan op bepalen/behandeling. Kan maandag al bloed prikken en dan is de uitslag over vier weken.
Waardes schommelen lekker, maar komt ook wel door het weer denk ik :)

Eleeke

Berichten: 2030
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:42

Ik heb niets toe te voegen maar wik je heel ve sterkte wensen. Hopelijk wordt het snel helder en gaat je dat helpen.

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 22:20

Dacht geef even een update.

Geen MEN1 syndroom *\o/* !
Nu gaan ze dus twee bijschildklieren weghalen.
Heb maandag gesprek gehad met anesthesist etc. Word een dag van te voren opgenomen. Zo kunnen ze mijn insuline al een dag van te voren overnemen via infuus pomp. Moet sowieso na de
operatie nachtje blijven. Even afwachten hoe alles gaat.
Na tweede corona vaccin ziek geweest en ook weer hele hoge suikers. Gelukkig via telefonische begeleiding onder controle gekregen. Zo fijn hoe ze dat oppakken in het ziekenhuis.
Verder testen gehad bij psych en daaruit is depressie en ptss gekomen. Daar gaan we nu ook hard aan werken. Kan namelijk ook mijn diabetes ontregelen.

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:48

Wat fijn dat het nou eindelijk gaat gebeuren! En dat je diagnoses hebt waar je mee aan de slag kunt. ( natuurlijk vind ik het ontzettend vervelend voor je dat je deze dingen hebt. Depressies heb ik zelf ervaring mee. ) nu kun je vooruit in kijken en stappen gaan maken! Heel veel succes met de operatie!

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-21 22:13

En dat was weer een opname -O- .
Had zo de hoop dat het dit keer goed bleef gaan, maar helaas opgenomen geweest met waarde van 30,5 en ph van 7.20.
Het vervelende vond ik dat ik afgelopen vrijdag op de seh kwam met hoge waardes, voelde me opzich wel oke. Ze hebben liter vocht erin gedaan en bloed gecontroleerd. Ph was toen nog goed en 1,2 ketonen in het bloed.
Ja, mevrouw ga maar naar huis en bel maar als het niet beter word. Ze keken niet eens wat mijn waarde na het vocht infuus was en die was nog 18.5. Met andere woorden ze hebben liever dat je echt heel erg ziek bent, je lichaam flinke klap heeft gekregen ipv 1 nachtje waardes onder controle krijgen en weer naar huis.
Ik was best wel een beetje boos, maar had geen zin om er tegenin te gaan. Wel zei ik dat ik altijd moet bellen van mijn dvk als ik boven de 15 zit en dat echt niet voor niets is. Zeggen ze: ja, die dvk kan wel meer zeggen, maar daar hebben wij niks aan. Toen was ik er echt klaar mee! Ik zei: tot over twee dagen dan maar.
Goed, het werd 1 dag later }:0
Maandag stond diezelfde arts aan mn bed, maar liet mooi ander t woord doen.. daarna kreeg ik mooi een andere zaalarts haha.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:31

Sorry maar wat een sukkels daar .
Ze kunnen toch zien dat het regelmatig voorkomt en dat er dan een opname nodig is om het weer goed te krijgen ….of het goed is voor je lichaam zulke waardes
Kunnen ze Geen aantekening in dossier zetten bij waarde boven ….opnemen

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:40

Jeetje wat @%^^$##&%..... Wat fijn dat het nu wel weer beter gaat. Maar ik ben gewoon plaatsvervangend boos nu...... als het een echte kerel geweest was had hij zijn excuus aangeboden voor de enorme inschattingsfout die hij gemaakt heeft.

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-21 23:36

Soms het nadeel van een academisch ziekenhuis dat je zoveel gezichten ziet en je merkt dat ze niet allemaal je dossier goed lezen.
Als goed is staat er in mijn dossier een aantekening, maar dan moeten ze het wel lezen.

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 09:55

Ik dacht ik geef even een update :)

Twee weken geleden eindelijk geopereerd aan de bijschildklieren. Operatie is goed verlopen alleen was mijn diabetes het erna niet mee eens. Dus weer een opname. Lig op dit moment nog in het ziekenhuis, maar hersteld van de DKA.
Enige niet leuke is dat de calcium weer oploopt en dus uiteindelijk de operatie toch niet gelukt is. En door dat hoge calcium is kans op een DKA dus veel groter. Het is nu even afwachten wat ze hiermee gaan doen.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:08

Heel veel sterkte!