Cooliea menstruatie ondergoed

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:54

Nicje87 schreef:
Ik zag ze gisteren ook bij de ah maar dan van always.. deze waren alleen niet om te wassen volgens mij.

Die heb ik periode gebruikt s nachts is echt een luier idee en die kyn je kapt acheuren aan de zijkanten.. hoef je niet alles uit te trekken.

The end


Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:10

Ik verbaas me over het hoge gehalte aan puberale jakkiebah-reacties. Als we als menstruerende helft vd bevolking al zo ongemakkelijk doen over ongesteldheid, dan blijft het toch een eeuwig taboe om er normaal over te praten?

Het lijkt mij niet eens zo'n gekke oplossing. Gebruik nu voornamelijk wasbaar maandverband icm tampons, omdat ik nog niet de menstruatiecup van mijn leven heb ontdekt helaas. Kan me voorstellen dat dit meer comfort geeft vanwege geen randjes of drukkertjes. Ben wel benieuwd naar ervaringen.

Overigens was ik mijn wb maandverband ook niet heel heet hoor en laat ik het meestal eerst in koud water met wat zout weken omdat het bloed er dan het beste uit gaat.

AmyJamess

Berichten: 2117
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:15

Voor de mensen die overwegen te bestellen, pas op het ziet er uit als een dropship website.
Levertijd kan dan ook langer dan 1 a 2 dagen zijn.

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 07:55

AmyJamess schreef:
Voor de mensen die overwegen te bestellen, pas op het ziet er uit als een dropship website.
Levertijd kan dan ook langer dan 1 a 2 dagen zijn.


Dit is gewoon hun eigen site. Je kunt ook hun kickstartsite checken, die linkt hier ook naar. Bedrijf zit in Den Haag.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 07:56

Op de lichtere dagen als je het ook kan wisselen zou het handig zijn. Maar op de zwaardere dagen na een uur lekt dat door ben ik bang. In conbibatie met tampon of cup tegen doorlekken misschien handig. Ik gebruik maandverband dan zou ik het niet weten. Heb al de nacht verband overdag. En s nachts 2 nacht verbanden deels over en achterelkaar

The end

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:29

Astorga schreef:
Ik verbaas me over het hoge gehalte aan puberale jakkiebah-reacties. Als we als menstruerende helft vd bevolking al zo ongemakkelijk doen over ongesteldheid, dan blijft het toch een eeuwig taboe om er normaal over te praten?


Ik doe zelf niet ongemakkelijk over het feit dat ik uit m'n foef bloed, maar over het feit dat een bedrijf reclame maakt voor ondergoed dat wel 5 tampons aan foefbloed kan vasthouden en dat je het dan op 30 graden wast.

Maargoed, ieder z'n meug. :D

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:06

Christiene schreef:
Op de lichtere dagen als je het ook kan wisselen zou het handig zijn. Maar op de zwaardere dagen na een uur lekt dat door ben ik bang. In conbibatie met tampon of cup tegen doorlekken misschien handig. Ik gebruik maandverband dan zou ik het niet weten. Heb al de nacht verband overdag. En s nachts 2 nacht verbanden deels over en achterelkaar


Denk dat mijn zware dagen jouw lichte dagen zijn? Ik red het met een inlegkruis en ben er met 4 dagen vanaf.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:10

Rije schreef:
En ook nog 's wassen op 30 graden... : :7 Mjam...

Nee niks voor mij.


Inderdaad, moet toch minimaal op 60 graden om alle bacteriënbeestjes dood te krijgen?

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:16

Menstruatiebloed zit toch niet vol bacteriën?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:24

Bloed krijg je er met hoge temperaturen niet uit.

Come over to the dark side, we have cookies!

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:32

Al mijn ondergoed is zwart, vlekken zie je niet.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:27

Bloed is niet zo vies, nee. Pas wanneer je het maar lang genoeg laat zitten op lichaamstemperatuur, maar daarom wissel je ook regelmatig. Was je normaal ondergoed ook altijd op 60 graden? Ik niet iig, en het is altijd schoon.
Het is ook niet de bedoeling dat je hem volgelopen en al in de wasmachine gooit. Eerst met koud water uitspoelen, en dan pas in de was. Eventueel in een bakje water laten staan tot je gaat wassen, dan hoef je het niet zo nat in een wasmand te gooien. Hetzelfde verhaal eigenlijk als wanneer je doorlekt o.i.d., dan spoel je je ondergoed als het goed is ook eerst even af.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:43

Sheran schreef:
Menstruatiebloed zit toch niet vol bacteriën?


In je lichaam niet...
Maar het is een afbraakproduct, het is niet zo zeer bloed, maar slijmvlies (dood weefsel) wat naar buiten komt, gepaard met wat bloed.

En dan is het wel dé ideale broedplaats voor bacteriën die je al op je lichaam draagt, of die bij een toiletbezoekje je lichaam zijn komen vergezellen etc.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:45

Mars schreef:
En dan zit je dus de hele dag met je vleesvlinder in je eigen tomatensoep te marineren?

Jasses :=


Daar ging mn drinken over mn beeldscherm....

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Eleeke

Berichten: 2028
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:23

Astorga schreef:
Ik verbaas me over het hoge gehalte aan puberale jakkiebah-reacties. Als we als menstruerende helft vd bevolking al zo ongemakkelijk doen over ongesteldheid, dan blijft het toch een eeuwig taboe om er normaal over te praten?

Het lijkt mij niet eens zo'n gekke oplossing. Gebruik nu voornamelijk wasbaar maandverband icm tampons, omdat ik nog niet de menstruatiecup van mijn leven heb ontdekt helaas. Kan me voorstellen dat dit meer comfort geeft vanwege geen randjes of drukkertjes. Ben wel benieuwd naar ervaringen.

Overigens was ik mijn wb maandverband ook niet heel heet hoor en laat ik het meestal eerst in koud water met wat zout weken omdat het bloed er dan het beste uit gaat.

Dank, gelukkig ben ik niet de enige die dat opviel. Toe nik er een paar blz terug iets van zei, werd daar dat weer met behoorlijk jakkiebah op gereageerd :D
Ik heb een cup en ga die modibodi uitproberen voor snachts

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 15:29

Mars schreef:
En dan zit je dus de hele dag met je vleesvlinder in je eigen tomatensoep te marineren?

Jasses :=

Ik ging echt volledig stuk _/-\o_ jij verdient een plek in de "meest geniale bokt-opmerkingen van 2020" :')

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 15:36

Ik snap ook niet hoe het werkt. Bloed en het slijm verdampen toch niet?

Zou het zelf niet snel proberen.

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Sodeletuut

Berichten: 21302
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:36

Inmiddels al mensen met ervaringen?

They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:56

Een engelse youtuber heeft vgm zulk soort ondergoed geprobeerd! Ik ga even kijken of ik de link kan vinden!

Edit: https://youtu.be/pPYYx8EcYIw

Sodeletuut

Berichten: 21302
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:07

Escamilla schreef:
Een engelse youtuber heeft vgm zulk soort ondergoed geprobeerd! Ik ga even kijken of ik de link kan vinden!

Edit: https://youtu.be/pPYYx8EcYIw

Die ken ik inderdaad! Maar ik ben zo benieuwd naar ervaringen met dit merk specifiek. En op hun site staan 100en reviews, maar op facebook/google/etc niet. Dat vind ik zo apart.

They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:08

Het kan best handig zijn. In principe is een inlegkruisje voor een hele dag genoeg. Maar dat rijdt niet lekker paard. Je zou dan dus gewoon zo'n onderbroek kunnen dragen en dan heb je geen last. Als je nu een grootverliezer bent is het misschien niet zo fijn, maar bij een beetje is het handig. Gelukkig ben ik aan de pil en blijf dat totdat het voorbij is. Maar als je het 1 dag vergeet, dan lek je wat door voor een paar uur. Dan zou zoiets wel handig zijn.
Laatst bijgewerkt door germie op 30-09-20 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:09

germie schreef:
Het kan best handig zijn. In principe is een inlegkruisje voor een hele dag genoeg. Maar dat rijdt niet lekker paard. Je zou dan dus gewoon zo'n onderbroek kunnen dragen en dan heb je geen last. Als je nu een grootverliezer bent is het misschien niet zo fijn, maar bij een beetje is het handig.


Een inlegkruisje voor een dag genoeg? In mijn allermooiste dromen nog niet. :')

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:11

Kaitlyn schreef:
germie schreef:
Het kan best handig zijn. In principe is een inlegkruisje voor een hele dag genoeg. Maar dat rijdt niet lekker paard. Je zou dan dus gewoon zo'n onderbroek kunnen dragen en dan heb je geen last. Als je nu een grootverliezer bent is het misschien niet zo fijn, maar bij een beetje is het handig.


Een inlegkruisje voor een dag genoeg? In mijn allermooiste dromen nog niet. :')

ja, bij mij wel. Ik ben nooit meer echt ongesteld omdat ik dan ziek ben. Het is bij mij als ik een keer de pil vergeet dus. En dan heb ik helaas wel meteen de vreselijke koppijn er bij. En daar helpt niets tegen.
Maar ook toen ik dacht van laat ik eens stoppen om te kijken wat er gebeurt, toen was ook 1 inlegkruisje per dag genoeg. Maar de koppijn bleef, dus weer terug naar de pil. DUs dan zou zo'n broekje fijn zijn. Gewoon normale stof en geen schurende dingen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:15

Sorry ik begrijp je bericht niet helemaal. Je bent nooit meer ongesteld omdat je dan ziek bent? Slik je de pil permanent door om te voorkomen dat je ongesteld wordt?
Heb ik hier ook geprobeerd, maar na 3 strips besluit mijn lichaam dat het echt tijd is om te bloeden. Dat duurt zeker wel 5 dagen, waarvan ik in de eerste 3 dagen echt heel heftig ongesteld ben.

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:04

Kaitlyn schreef:
Sorry ik begrijp je bericht niet helemaal. Je bent nooit meer ongesteld omdat je dan ziek bent? Slik je de pil permanent door om te voorkomen dat je ongesteld wordt?
Heb ik hier ook geprobeerd, maar na 3 strips besluit mijn lichaam dat het echt tijd is om te bloeden. Dat duurt zeker wel 5 dagen, waarvan ik in de eerste 3 dagen echt heel heftig ongesteld ben.

Het is offtopic, ja, ik slik al 28 jaar de pil en bijna aan 1 stuk. Ik heb geen last van tussentijdse bloedingen, maar als ik ook maar 1 dag het vergeet (bijvoorbeeld door reizen), dan ben ik een dag later licht ongesteld en heb ik meteen zware koppijn die zeker 3-4 dagen aanhoudt. Ik heb wel eens gekeken of de ellende minder werd door te stoppen, maar als ik dan de 2e menstruatie kreeg, dan was de hoofdpijn er weer (en gelukkig niet meer bloed). Dus voor mij is doorslikken het beste. Ik heb dus ook geen maandverband of tampons in huis. Als ik het vergeet, dan moet ik het opvangen met een onderbroek. En dan is zoiets misschien juist heel fijn. Gelukkig gebeurt het niet vaak, 1 keer per jaar ofzo. Daarom zie ik wel wat in zo'n onderbroek. Maar het hangt natuurlijk wel van de prijs af.
Laatst bijgewerkt door germie op 30-09-20 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, germie, Jessica_1998, MarieAnne, Room_Soesje en 159 bezoekers