Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:27

Joanne1987 schreef:
Ziet er super uit!

Alleen is het vaak met avocado gemaakt en dat lust ik dus niet...
Ik moet voor ontbijt wel echt gaan variëren, ben vanuit voor corona gewend met Griekse yoghurt te ontbijten aangezien ik daarna meestal ging sporten. Maar ja dat moet ik nu beperken en dat vind ik nog lastig


Waarom? Ik eet al jaren kh arm, en ontbijt bijna altijd met GY :)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:29

Ben er op gewezen dat je maar max 3x per week 100 gram mag omdat het onder kaas valt ook. Maar ik zit wel in ketose volgens mij, dus iets zal er wel goed gaan
Ik eet sowieso altijd 250 gram, en daar red ik het op. Kwa macro's zat ik ook goed de laatste dagen.
Misschien dat ik 2 dagen wat anders ga doen, die citroen mousse lijkt me wel echt hemels

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:31

Citroen yoghurt maakt ik wel eens, met rasp, sap en slagroom.

Ricotta krijg ik mijn keel niet door :+ :r

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:38

Ik zoek voor het ontbijt vooral gerechten waar je goed vol van zit. Die chocolade mousse zou ik na 20 minuten alweer honger hebben. :') Ik beweeg veel en eet dus ook veel. Dus mocht iemand tips hebben. :D

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:39

Ik vind ricotta zo puur ook niet super hoor, maar ben gek op citroen

Straks lekker soepgroenten halen, extra bouillon blokje en dan erna in de blender, ben geen groenten eter en zo vind ik het toch lekker
Van de week verse champignon room soep gemaakt en lust geen eens champignons haha maar zo geblenderd was lekker
Ook tomatensoep maak ik zelf sinds kort

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:41

Check je dan wel de koolhydraten van dat blokje?
Bouillon blokjes staan er om bekend hoog in khd te zitten.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:43

Toen niet, nu ik het weer ga doen wel :')

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:06

Neverland schreef:
Ik zoek voor het ontbijt vooral gerechten waar je goed vol van zit. Die chocolade mousse zou ik na 20 minuten alweer honger hebben. :') Ik beweeg veel en eet dus ook veel. Dus mocht iemand tips hebben. :D


Gewoon spek/ bacon met eieren?
Dat vult bij mij het beste.

Die chocolademousse is zwaarder dan hij lijkt. Is van kokosmelk, avocado

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:11

Wil je het recept delen? Misschien dat ik er toch een poging aan ga wagen ondanks mn avocado afkeer _O-

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:19

Spek met eieren helpt bij mij ook maar voor een uur. Enige wat echt helpt voor een uur of vier is een halve kilo Kvarg kwark. Met zo'n hele bak heb je 55 eiwitten naar binnen gewerkt en daar zit ik echt vol van. Dus denk dat ik naar iets op zoek moet dat ook rond de 55gram aan eiwitten geeft. :+

's avonds eet ik dan weer minder omdat ik dan het minste honger heb.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:19

Er komt hier ook wel een hoop onzin voorbij hoor...! Je kunt met een keto dieet rustig Atkins brood eten, is zelf een heel goed idee als je gewoon brood wilt eten. Je moet alleen op je netto koohydraten letten. En geloof me, als je een tijdje bezig ben, eet je een stuk minder. Van 1 boterham met kaas zit ik al vol, terwijl ik "vroegah" 6 bruine boterhammen wegstampte.

Het maakt niets uit of je in en uit ketose gaat. Niet iedereen heeft last van de keto flu (ik helemaal niet). Alleen zul je minder snel afvallen dan wanneer je steeds in ketose bent. Eigenlijk doe je dan gewoon low carb ipv keto, en daar is niks mis mee. Daar vallen mensen ook (veel) mee af.
Ik val nu meer af dan toen ik streng keto volgde.

Ieder moet voor zich kijken wat werkt. Niet klakkeloos aannemen wat hier gezegd wordt. Lees je in, daar leer je een hoop van.

Nu nog even de dagelijkse beweging in mijn schema krijgen... paarden staan 24/7 buiten dus ik doe geen stallen meer, zit de hele dag aan mijn bureau te werken en moet met de auto naar de winkel, stal ivm de afstand... da's nog best lastig als je sport geen hol aan vindt :D

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:20

Neverland schreef:
Spek met eieren helpt bij mij ook maar voor een uur. Enige wat echt helpt voor een uur of vier is een halve kilo Kvarg kwark. Met zo'n hele bak heb je 55 eiwitten naar binnen gewerkt en daar zit ik echt vol van. Dus denk dat ik naar iets op zoek moet dat ook rond de 55gram aan eiwitten geeft. :+

's avonds eet ik dan weer minder omdat ik dan het minste honger heb.



Hahah dan verbruik je wel echt veel!
Heb geen idee wat dan goed zal zijn voor jou.
Misschien pannenkoekjes, deze vond ik ook vrij heavy.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:25

Pannenkoekjes van amandelmeel? Ik maakte die eerst met banaan maar dat mag dus eigenlijk niet.

Anoniem

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:33

Hoezo mag dat niet? Omdat er banaan in zit?
Ik vind het zo jammer op die Facebook groep dat je echt voor you name it uitgemaakt wordt als je iets eet wat volgens hun regeltjes 'niet mag'. Ik hoop dat dat hier wat minder zal blijven.
Alles mag, je bent vrij om te eten wat je wil.. Ik eet regelmatig bananen pannekoeken en val hier ook mee af... :9

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:34

Neverland ik zal straks even zoeken voor je, het is al even geleden dat ik ze maakte :)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:42

bobje26 schreef:
Hoezo mag dat niet? Omdat er banaan in zit?
Ik vind het zo jammer op die Facebook groep dat je echt voor you name it uitgemaakt wordt als je iets eet wat volgens hun regeltjes 'niet mag'. Ik hoop dat dat hier wat minder zal blijven.
Alles mag, je bent vrij om te eten wat je wil.. Ik eet regelmatig bananen pannekoeken en val hier ook mee af... :9


Als je keto eet dan mag dat inderdaad niet want dan word je uit ketose gehaald..... Dat jij beperkt eet is prima. Maar er zijn dus mensen die dat niet mogen eten volgens die levensstijl.

@laura: bedankt!! :D

Anoniem

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:57

Misschien is het dan beter om een KDA KDB topic te maken, ik doe dan dus geen keto.
Is daar wellicht ook interesse in?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:00


Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1558
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:01

Ik dacht juist dat niet alleen eiwitten vulden, maar vooral de vetten, Neverland.

Ik ontbijt zelf vaak met eieren en bacon, maar na een tijdje komt dat ook je neus wel uit. Soms wissel ik het af met scrambled eggs en zalm en wat groentes. Ook erg lekker en vooral heel vullend.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:18

Mijn vriend en ik zijn ook begonnen met koolhydraat-arm eten. Ik vind het best heftig want ik hou ontzettend van patat, krieltjes, aardappelen uit de oven en peulvruchten :')
Ook merk ik dat ik brood heel erg mis. Nu ik weer fanatiek sport cheat ik af en toe een beetje maar probeer dan wel gezondere keuzes te maken en kleinere porties te eten (zoete aardappel, speltbrood, etc). Ik eet dus eigenlijk meer koolhydraat beperkt.

Snacken proberen we helemaal te vermijden (halen we gewoon niet in huis) en ik drink nu eigenlijk alleen nog maar water.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 30-06-20 11:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:21

Als ik op een gewicht ben waar ik vrede mee heb, wil ik ook overgaan op kh beperkt ipv arm

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:00

Mijn vriend en ik willen ook een periode koolhydraatarm/beperkt eten. We zijn nog erg zoekende en ik merk ook dat we erg vastlopen op alternatieven bedenken. Bijvoorbeeld met bbqen: wat is jullie alternatief voor stokbrood? En zilvervliest rijst tov gewone rijst? Oja, en hebben jullie aan alternatief voor pasta? (Bijvoorbeeld zomers maken we best vaak pastasalade; makkelijk, snel en ook handig om mee te nemen naar het strand bijv). Ik lees hier in iedere geval mee, want we zijn dus ook echt op zoek naar recept inspiratie haha :D

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:05

Alternatief voor stokbrood doe ik bv komkommer met smeersels of paprika met smeersel. Erg lekker.

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1558
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:29

Alternatief voor pasta: misschien slim pasta/slim noodles? Hebben meerdere soorten 'pasta'. Het wordt gemaakt van konjac meel. Misschien een goed alternatief, al denk ik dat het beter werkt bij een warme maaltijd dan bij een koude salade.
Zelf ben ik ook groot fan van bloemkoolrijst en courgette spaghetti. Echt lijken op pasta doet het natuurlijk nooit, maar het is een goed alternatief.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:47

Inderdaad bloemkoolrijst / broccoli rijst en spaghetti van courgette. :j

Voor stokbrood... Misschien zelf kha brood bakken? Sommige maken wel eens kha oopsies maar ik vind die niet erg lekker. Smaken te veel naar ei voor mij.

Heb ook ergens eiwit rijke pasta gezien. Maar moet ik even opzoeken waar ik dat had gevonden. Weet ook niet hoeveel kh daar nu werkelijk in zitten.