Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 23:03

Good bezig loveuggs!!

Btw;
Iemand anders last van JEUK!!! %)

Ik twijfel of het een soort 'ketoflu' is, of een reactie op de proteineshakes... hmmm...

Echt een soort onderhuidse jeuk, alsof er beestjes onder mijn vel zitten.. lijpgek word ik ervan :=

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 23:31

Klinkt niet gezond in ieder geval :=

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 08:19

Recept is zoooo simpel
300 gram geraspte jonge kaas
3 eieren
20 min in de oven
Toppings erop en nog 10 min in de oven
Hetelucht 180 gr


LoveUggs meid wat goed!!!! Je ziet echt verschil hoor, je nek lijkt langer en je taille is smaller.. ga zo door topper *\o/*

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:50

BellaSharon1 schreef:
Recept is zoooo simpel
300 gram geraspte jonge kaas
3 eieren
20 min in de oven
Toppings erop en nog 10 min in de oven
Hetelucht 180 gr


LoveUggs meid wat goed!!!! Je ziet echt verschil hoor, je nek lijkt langer en je taille is smaller.. ga zo door topper *\o/*



Klinkt goed! Ga het eens proberen :Y)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:18

BillyJ, heb je al gekeken wat voor alternatieven je hebt? Ik heb nooit een dag op shakes gedaan, en ik eet zoooo veel lekkere dingen! Jeuk heb ik nooit gehad, mij ook niet bekend als symptoom van.

LoveUggs, lekker bezig jij! Ik vind het ook heel goed in je gezicht en hals te zien!
Tipje voor de volgende keer, altijd dezelfde kleding aan op de foto's. Dat geeft jezelf ook zó veel motivatie! Zelf sta ik altijd in ondergoed op de foto, en probeer altijd hetzelfde aan te doen (in ieder geval dezelfde bh, want dat is een oudje die ik niet gebruik). Je ziet zó veel meer verschil! (maar oké, niet echt geschikt om met iedereen te delen zeg maar :+ )
En in MFP kan je bij je voortgang ook een foto uploaden, en in die app kan je ook vergelijken door twee foto's naast elkaar te zetten. Deze kan je vervolgens delen met je netwerk (heb ik niet) of buiten de app exporteren.


Ik ben gisteren jarig geweest, 30 geworden :oo en gevierd met koolhydraatarme taart etc. Ik heb de hele dag NIETS geteld, maar niet echt koolhydraatrijke snacks gehad. (het meet kh rijk waren denk ik de rijstzoutjes waar ik een klein handje van heb gehad)
Ik realiseerde me halverwege de dag dat ik ook helemaal niet zo'n mega taarteter meer ben, ik maakte vorig jaar een keer 4 taarten voor op het werk, waar ik van alles wat moest proeven (niet koolhydraatarm!) en nu heb ik gewoon niet alles meteen willen proeven. Uiteindelijk heb ik van alle 3 wel een stukje gehad. Maar daarbij heb ik wel beperkt op mijn avondeten (een bak sla, niet kha), zodat ik niet enorm hoog in calorieën kwam. Dus ik ben eigenlijk best wel heel erg trots op mezelf!
Kreeg ik vanochtend ook ineens een laagste gewicht op de schaal! 92,4 kilo! *\o/*
Vorig jaar nadat ik ziek ben geweest (pfeiffer) ben ik ook gaan afvallen omdat de weegschaal in het ziekenhuis (lang verhaal) aangaf dat ik boven de 100 was met kleding. Toen gaf de weegschaal in april (zo'n 8 weken later) 92,9 aan, ik was dik tevreden. Terwijl ik in het zkh ruim 5 kilo vocht meetilde wat een week na het ziekenhuisbezoek al was verdampt. :+
Toen ik die 92,9 vorig jaar op de weegschaal zag, had ik het idee dat ik wel lang genoeg mijn best had gedaan en nu wel weer eens wat lekkers mocht. (schaamtevol dat ik in een jaar een goede 13 kilo aankwam natuurlijk)
En als ik dan nu terugkijk, sta ik heel erg anders tegenover eten en dat gewicht! Ik vind helemaal niet dat ik lang genoeg mijn best heb gedaan. Ik vind het leuk om op deze manier met eten om te gaan en blijf dit ook lekker doen! En dat maakt me nog meer een beetje trots op mezelf :o

Nog 2,5 kilo te gaan en dan mag ik een nieuwe broek uitzoeken! :D
Ik ben een beetje verliefd op deze:
https://www.longlady.nl/nl/mac-jeans-dr ... brown.html
Ik heb nu ook een broek van dit merk, ook dit model geloof ik... Nadeel is dat hij zo wijd zit aan de bovenkant. Dus misschien maar even kijken of een ander merk ook dit model heeft. :D

Ohja, ik heb een slowcooker gekregen <3 Daar heb ik ook al heel wat keto maaltijden mee gezien... Lijkt me zó lekker!!!

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:43

@Janine, Gefeliciteerd nog! Slowcooker is echt top, wij zijn echt fan van de kip daaruit! Die wordt echt zo heerlijk zacht :o Maar je kunt er inderdaad een heleboel lekkere dingen mee maken :)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:01

Oeehhh tips voor slowcooker recepten?? :D :D

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:44

Janine nog Gefeliciteerd met je verjaardag!
Wat een mooie broek ook qua kleur love it

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:45

LoveUggs schreef:
Oeehhh tips voor slowcooker recepten?? :D :D


Oanh’s Kitchen heeft heel veel lekkere recepten :)

En op Facebook Slowcooker.nl

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 23:03

Kairos schreef:
LoveUggs schreef:
Oeehhh tips voor slowcooker recepten?? :D :D


Oanh’s Kitchen heeft heel veel lekkere recepten :)

En op Facebook Slowcooker.nl


Ga ik morgen eens naar kijken!

Ik heb vanavond heeeeerlijk bij mijn ouders gegeten (en gedronken :Y) ). Heerlijke Portugese gerechten <3 Echt genoten van het eten. Vanavond even alles losgelaten en gewoon genoten :'). Vanochtend en tussen de middag eigenlijk maar (te) weinig gegeten.. Morgen weer strak aan het schema := Maar nu had ik het verdiend vond ik :j

Afbeelding

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:21

Het moet de zonde wel waard zijn, is mijn stelregel O:)
Dat ziet er wel zo uit :P

Is jullie stoelgang (tijdelijk) veranderd sinds je kh arm eet?

Die van mij is onnavolgbaar geworden. Niet fijn, dan weer het ene uiterste dan weer het andere uiterste binnen 24 uur. Heb ook veel last van gerommel in de onderbuik, lichte krampjes de hele tijd. Geen pijn, meer ongemak. Aandrang wanneer het niet uitkomt.

Ik vraag me dus af of het door het voedsel komt. Of door een (niet?) naderende menstruatie. Zo voelt het. Ik ben in de overgang en daardoor heel onregelmatig.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:30

Ik heb vandaag rigoureus gezondigd... :')
Ik had nog wat rijstzoutjes over en M&M's crunchy caramel. Ik snoepte al drie dagen met mate ervan.
Nu heb ik het allemaal in één keer opgegeten, in het kader van: Beter één keer goed zondigen, dan steeds kleine beetjes.

Nu kan ik het weer loslaten :)

Boras schreef:
Het moet de zonde wel waard zijn, is mijn stelregel O:)
Dat ziet er wel zo uit :P

Is jullie stoelgang (tijdelijk) veranderd sinds je kh arm eet?

Die van mij is onnavolgbaar geworden. Niet fijn, dan weer het ene uiterste dan weer het andere uiterste binnen 24 uur. Heb ook veel last van gerommel in de onderbuik, lichte krampjes de hele tijd. Geen pijn, meer ongemak. Aandrang wanneer het niet uitkomt.

Ik vraag me dus af of het door het voedsel komt. Of door een (niet?) naderende menstruatie. Zo voelt het. Ik ben in de overgang en daardoor heel onregelmatig.


Nou bij mij is het niet echt veranderd, wel zorgen dat je voldoende vezels binnen krijgt.
Rommelen en krampjes heb ik wel eens als ik veel suikervrije snoeperijen krijg.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:17

Ik ben zaterdag uit eten geweest, tapas. Ook gewoon eens een keer van alles genoten, dagen ervoor bewust khb gegeten ipv kha

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:51

Help!

Ik krijg vanmiddag nog wat visite voor mijn verjaardag. Heb geen taart meer, weten jullie nog simpele recepten?

Ik denk nu aan muffins oid. Please spam me :')

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:57

Brownies? Zijn ook zo klaar

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:10

Ik wil graag starten met ketodieet. Iemand een boekje voor mij voor goed te starten? Wil graag 10 kg af. (Zwangerschapskilo)

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:10

Dakario schreef:
Ik wil graag starten met ketodieet. Iemand een boekje voor mij voor goed te starten? Wil graag 10 kg af. (Zwangerschapskilo)


Die kun je kopen bij thenewfood.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:56

Jester_ schreef:
Brownies? Zijn ook zo klaar


Goed idee! Ik ga ff recepten Googlen!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 18:40

Mag ik even huilen? :+

Gister zei ik tegen mijn vriend; oooh ik heb zo'n trek in Croky Paprika chips |(

Nu kom ik thuis van werk en heeft hij -heel lief- een kleinere zak, Croky Paprika chips voor me gehaald :o
Ik moet de verleiding maar zien te weerstaan..

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 18:58

LoveUggs schreef:
Mag ik even huilen? :+

Gister zei ik tegen mijn vriend; oooh ik heb zo'n trek in Croky Paprika chips |(

Nu kom ik thuis van werk en heeft hij -heel lief- een kleinere zak, Croky Paprika chips voor me gehaald :o
Ik moet de verleiding maar zien te weerstaan..


Oh hebbuh hebbuh, met een vaas pepsi cola met heel veel ijsklontjes :P

Ik heb de truffelpepernoten van Bolletje alweer zien liggen in de supermarkten 8-)

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:58

LoveUggs schreef:
Mag ik even huilen? :+

Gister zei ik tegen mijn vriend; oooh ik heb zo'n trek in Croky Paprika chips |(

Nu kom ik thuis van werk en heeft hij -heel lief- een kleinere zak, Croky Paprika chips voor me gehaald :o
Ik moet de verleiding maar zien te weerstaan..



Hahahaha ahh dat is wel heel lief!
Ik heb zo’n mega drang naar sushi en zeebanket(Belgische bonbons). :(

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:27

Ik heb de truffelnoten van bolletje..... :o

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:38

Boras schreef:
Ik heb de truffelnoten van bolletje..... :o


Die ken ik ( waarschijnlijk gelukkig) helemaal niet :D

Morgen weer lekker shoarma met sla en knoflooksaus en wat kaas eten ( het is dan net een echte kapsalon) <3

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:55

laura1987 schreef:
LoveUggs schreef:
Mag ik even huilen? :+

Gister zei ik tegen mijn vriend; oooh ik heb zo'n trek in Croky Paprika chips |(

Nu kom ik thuis van werk en heeft hij -heel lief- een kleinere zak, Croky Paprika chips voor me gehaald :o
Ik moet de verleiding maar zien te weerstaan..



Hahahaha ahh dat is wel heel lief!
Ik heb zo’n mega drang naar sushi en zeebanket(Belgische bonbons). :(


Volgens mij moet je voor het zeebanket bij Janine1990 zijn :D

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:16

Ik werk sinds 2 weken bij een groenteboer (fijn dus!), ze verkopen ook nootjes (ook fijn!). Maaaaaaaar ook pindarotsjes (ook caramel zeezout <3) maar ook pecan truffels, sodejuu hemels...