Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:17

Boras schreef:
Knap hoor, laura1987! Dat heb je snel gedaan zeg.

Goh, dat drukt me toch even met de neus op de feiten. Zo'n prachtig resultaat had ik ook bereikt hebben als ik......

Ik ben de weg een beetje kwijt geraakt. Het loopt niet helemaal fijn in mijn leventje en dat merk ik dan gelijk in mijn eetgewoonten :o

Maar goed, ik geef niet op. Deze week ben ik jarig, ik bereik een mijlpaal. Ik heb me voorgenomen om mezelf dan een prachtig cadeau te geven: gewichtsverlies en een goede gezondheid. Omdat ik het waard ben :D


Dank je wel!
Misschien heb jij wel veel minder overgewicht dan dat ik heb, dan is het logisch dat het minder snel gaat.
Via pb kan ik je bij interesse wel een voor/ nu foto sturen.

Dat van dat eten wanneer het rot gaat ken ik, het liefst rij ik dan naar de Mac hahaha. Ipv daarvan eet ik dan een sla-hamburger of shoarma ofzo.
Hoeveel kg wil je kwijt?

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:19

Janine1990 schreef:
Wat goed Laura!!

Ik ben nu 18,4 kilo kwijt sinds 24 mei. *\o/*
Nu niet meer heel erg keto, ook naar aanleiding van een bericht op koolhydraatarmrecept.nl dat het in het begin goed is om echt keto te doen. Ik zit nu denk ik rond de 50 gram per dag.

Boras, mooie instelling hoor! *\o/*
Ik merk zelf dat het heel erg belangrijk is om jezelf het waard te vinden.

Verder vind ik intermittend fasting heel handig. En mijn eerste maaltijd van de dag is gewoon zaaaalig <3
Twee avocado's, een beetje slagroom, 200ml amandelmelk, 15 gram cacao en zoetstof.. Staafmixer erin en je hebt een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijke chocoladevla.

Zometeen neem ik nog een toetje. Beetje pindakaas smelten in de magnetron, twee lepels Griekse yoghurt en wat slagroom erbij. Zoetstof erin en wat chocola erin breken <3

Zowel de eerste als laatste maaltijd van de dag zijn echt een genot en vullen goed, waardoor eten (of eigenlijk het laten staan van eten) easy peasy is. Afgelopen twee dagen was het wel wat lastiger, ben wat verkouden. Dus meteen dikke stress natuurlijk en dan voel je alles dubbel natuurlijk. Gisteren getest, vanmiddag uitslag gehad welke negatief was. Dus ik voel me natuurlijk meteen al veel beter. :+


Dank je wel.
Jij doet het ook goed! Toen op die fotos die je mij liet zien vond ik je al hartstikke mooi!
Intermitting fasting lukt mij niet.
Vandaag had ik bijv 6-14 dienst en heb dan om 09:00 uur echt honger en morgen heb ik 5-14 en heb dan hetzelfde. Als ik vrij ben sla ik wel vaak het ontbijt over.

Zelf ben ik helemaal gek op mijn chocomousse toetje. 100 gr mascarpone, 200 ml slagroom, zoetstof, cacao en verse vruchten. Wij eten dit altijd samen ( en de kleine meid iets), als je alleen bent zou ik de helft maken.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:56

laura1987 schreef:
Boras schreef:
Knap hoor, laura1987! Dat heb je snel gedaan zeg.

Goh, dat drukt me toch even met de neus op de feiten. Zo'n prachtig resultaat had ik ook bereikt hebben als ik......

Ik ben de weg een beetje kwijt geraakt. Het loopt niet helemaal fijn in mijn leventje en dat merk ik dan gelijk in mijn eetgewoonten :o

Maar goed, ik geef niet op. Deze week ben ik jarig, ik bereik een mijlpaal. Ik heb me voorgenomen om mezelf dan een prachtig cadeau te geven: gewichtsverlies en een goede gezondheid. Omdat ik het waard ben :D


Dank je wel!

Misschien heb jij wel veel minder overgewicht dan dat ik heb, dan is het logisch dat het minder snel gaat.
Via pb kan ik je bij interesse wel een voor/ nu foto sturen.

Dat van dat eten wanneer het rot gaat ken ik, het liefst rij ik dan naar de Mac hahaha. Ipv daarvan eet ik dan een sla-hamburger of shoarma ofzo.
Hoeveel kg wil je kwijt?


Veel :D

35 kg zou perfect zijn.

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:45

En hoe ver ben je nu?

Ik wil ook nog 15kg denk ik.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:58

Ik heb jullie adviezen nodig over wat te eten. Ik heb nogal last van suikerdips, dus ik wil eens gaan proberen minder koolhydraten te eten. Op zich misschien niet zo moeilijk omdat ik al geen brood eet. Alleen ik kan ook geen eieren en melkproducten verdragen. En wat eet je dan ?
Met lunch eet ik al een hele tijd soep of salades. Maar wat kan je eten als ontbijt. Jullie hebben vast wel goede tips !

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:07

Maris schreef:
Ik heb jullie adviezen nodig over wat te eten. Ik heb nogal last van suikerdips, dus ik wil eens gaan proberen minder koolhydraten te eten. Op zich misschien niet zo moeilijk omdat ik al geen brood eet. Alleen ik kan ook geen eieren en melkproducten verdragen. En wat eet je dan ?
Met lunch eet ik al een hele tijd soep of salades. Maar wat kan je eten als ontbijt. Jullie hebben vast wel goede tips !


Als ontbijt kan je chocoladevla maken met 2 avocado's, 200ml amandelmelk, cacao en zoetstof.

Verder recepten uit Paleo zoeken, volgens mij is dat ook vrij van koemelk producten. Eieren weet ik niet.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:39

Wow, dat klinkt wel erg lekker ontbijt.zoetstof erdoor is misschien dan weer niet zo slim. Maar ik houd van bittere chocolade, dus dan ook niet nodig denk ik.
Dan dus voor 2 keer in de week dit als ontbijt. 2 keer Kokos yoghurt met bessen en nootjes.
Nog iemand goede ideeën?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:55

Hoezo niet slim? Zitten geen koolhydraten in zoetstof...
Weliswaar niet clean keto, maar nog steeds wel keto..

Let goed op de kokosyoghurt, zitten vaak meer koolhydraten in omdat volgens mij minder natuurlijk tot stand komt dan reguliere yoghurt (wat eigenlijk een soort kaas is). En in reguliere yoghurt zit ook weer vrij veel kh, waar Griekse yoghurt dit wat minder heeft, maar lactose...
Alpro soya heeft een yoghurt met 0,0 gram kh en heel weinig kcal. Maar helaas ook geen vet, dus daar moet je iets aan toevoegen om vol te blijven.

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:24

Hoe is het nu met iedereen?
Ik heb mezelf echt ontzettend misdragen in dec en nu ook nog een paar dagen, maar wil vanaf 11 januari weer braaf zijn.
Zaterdag ga ik nog gourmetten en zondag sushi eten en dan is het over met het gecheat.
Heel veel kg’s erbij zijn er niet, maar eraf ook niet, sta dus al een tijdje stil rond de 25/26 kg.

Wil er eigenlijk nog 14 kg af ofzo en dan vind ik het wel prima.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:43

Ik zit, as we speak, aan het uienbrood en courgettesoep. Natuurlijk alles kh-arn proof!

Nee, ik ben toevallig vanaf vandaag weer braaf :D
'
Over kilo's ga ik het niet hebben. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik de komende maand niet op de weegschaal mag staan.

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:30

Boras schreef:
Ik zit, as we speak, aan het uienbrood en courgettesoep. Natuurlijk alles kh-arn proof!

Nee, ik ben toevallig vanaf vandaag weer braaf :D
'
Over kilo's ga ik het niet hebben. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik de komende maand niet op de weegschaal mag staan.


Ik ben niet de enige die stout was dus!
Slim om een maandje niet te wegen.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:25

Euh kh arm brood? Hoe dan ?

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:55


Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:19

Ik meld me ook weer! Mijn moeder en ik zouden graag 6kg af willen vallen. We beginnen morgen en combineren het met intermitting fasting. Ik lees graag mee voor inspiratie

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:24

Ik heb ook gecheat in dec. Nu weer terug in t ritme.

Lidl heeft toetjes in de schappen met laag kh trouwens. Smaakte nog prima. Met hoog proteïne.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:42

Janine1990 schreef:
Wat knap dat je zoveel vooruit hebt gemaakt!!!!

Ik heb al twee weekenden de teugels wat meer laten vieren. Hing wat vast. En moet zeggen dat ik dat erg goed kan handelen! Gewoon trots op mezelf... :D

Het mooie was ook dat ik weer los ben, vanochtend 88.4... Nu bijna 17 kilo kwijt!

Vrijdag een fittest op het werk gehad, daar hebben ze me gemeten op een teleurstellende 1.87m en 91.8 kilo. Terwijl ik sochtends nog 89.5 was... Even teleurstellen dat ik nog fors te zwaar ben. En mijn tailleomvang kwam op 91cm wat ook veel te veel was... :?
Ik neem aan dat ik niet in de gemiddelde vrouw pas... Want ik heb wel een redelijke taille...
[ [url=m/20yEok.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was trouwens ook een kilo of 3 geleden...

Doordeweeks ga ik weer lekker kha doen, en in het weekend laat ik het wat los. Al kom ik dan nog nauwelijks boven de 50 gram per dag.


ik ben een meelezer in dit topic. Maar ik wil toch even melden dat ik vind dat je er super goed uit ziet!!!!

niet te veel naar cijfers kijken. maar naar je gevoel. Hoe jij je voelt.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:11


Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:53

Ken je de slanke lijntjes? Van bakker het stoepje?

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:24

Voor gewoon brood af en toe koop ik het Atkins brood.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:39

Morgen is er hier weer markt dus dan ga ik ook even bij Stoepje kijken. Bedankt voor de tip.

Net mijn eerste maaltijd vandaag gegeten (intermitting fasting). Een halve avocado met huttekase, paar tomaatjes en 2 eetlepels Griekse yoghurt met kaneel. Lekker! Mijn moeder en ik doen samen met het dieet dus wel fijn dat er wat directe steun is in de buurt. Vanavond staat er courgette lasagne op het menu.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:07

Thanks plutolover!

Ik heb in december ook niet mijn best gedaan. Hang nu rond de 88 met een uitschieter naar 86,5 omdat ik een hele dag niet heb gegeten van verdriet :')

Ben nu weer beter bezig, maar ik zoek een gezonde guilty pleasure. Ik tel niet meer, maar het is moeilijk om te stoppen met snaaien. Ook van gezonde dingen. Ik wil eigenlijk nog 12 kilo kwijt. Dus hopelijk komen hier weer wat meer tips voorbij!

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:02

https://www.ekoplaza.nl/producten/product/erythritol deze suiker vervanger net voor het eerst in de chocolade melk met bio organic cacao gebruikt: erg tevreden!

Ik ben mij in het keto aan het verdiepen sinds kort en vandaag echt begonnen. Mbt weerstand laag, waarschijnlijk ook problemen huid door suikers.

Ook een keto broodje gemaakt , 2 ook voor morgen. Van amandelmeel ei en bakpoeder in 15 minuten klaar .1 op met kaasfondue vandaag

En ik hoop in het topic ideeen te vinden, en zag al lekkere dingen

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:10

Hoe is het hier met iedereen?
Elke keer vallen we zo stil!

Zelf probeer ik wel zoveel mogelijk keto / khb aan te houden, maar heb weleens een stoutere dag.

Rond de 10 kg wil ik nog kwijt als ik naar de weegschaal kijk, maar wil ook niet te slank worden, een beetje vlees mag van mij wel.

Vanavond heb ik heerlijke kaastaco’s met Mexicaans gehakt, Cherry tomaatjes, sla en ui op HEERLIJK!


Afbeelding


Ik moet ook zeggen dat ik inmiddels wel aardig verschil ga zien als ik naar foto’s kijk, maar nog steeds vind ik mezelf wel een dikkerd hahaha.
Het verschil tussen de foto’s is zo’n 27kg.

Afbeelding

Afbeelding

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:57

Wauw, wat een verschil zeg. Je ziet er echt goed uit.

2 weken geleden begonnen, morgen weer wegen. Ben benieuwd.
Ik wil 20 kilo kwijt en mijn betere helft 30.....
En daarbij heerlijk eten.
Ik vind het wel een stuk meer werk hoor. Ik maak veel zelf en daar gaat best tijd inzitten.

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:05

robeer schreef:
Wauw, wat een verschil zeg. Je ziet er echt goed uit.

2 weken geleden begonnen, morgen weer wegen. Ben benieuwd.
Ik wil 20 kilo kwijt en mijn betere helft 30.....
En daarbij heerlijk eten.
Ik vind het wel een stuk meer werk hoor. Ik maak veel zelf en daar gaat best tijd inzitten.


Dank je wel

Heb je 2 weken niet gewogen? Ik ben daar echt veel te nieuwsgierig voor :D
Ik vind ook dat het veel meer werk is! Hou ook echt niet van koken, dus vind dat af en toe wel vervelend.

In het begin at ik heel veel gebakken eieren als ontbijt, maar nu overgestapt op de slankelijntjes en vind dit EN veel lekkerder en veel makkelijker.