Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 14:35

Hi Bokkers,

Aangezien ik nergens een topic kan vinden specifiek voor KHA (koolhydraat arm) en KHB (koolhydraat beperkt) eten dacht ik dat hier misschien wel vraag naar was. Ik zelf merk heel erg dat je door inspiratie en tips van anderen veel verder komt dan alleen.

In het topic ''afvallen zonder doel'' worden vaak lijstjes ingevuld van wat je op een dag eet om anderen te inspireren. Ook voor KHA en KHB kan dit natuurlijk goed werken.

Zijn er bokkers op dit moment bezig met een KHA of KHB dieet en willen jullie tips, ervaringen en ideeën delen? :Y) :)*


Afbeelding

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:47

Ik ben op het moment bezig met het volgen van de startgids van thenewfood.
Als lastige eter zijnde vind ik sommige dingen echt niet lekker, maar er zijn ook echt hele smakelijke gerechten.

De startgids is gericht op maximaal 25kh per dag.

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:51

Ik ben aan het opstarten voor keto. :+ Ik moet suiker eerst even langzaam afbouwen, want anders krijg ik knallende koppijn en dat is niet handig als ik ook moet werken. Mijn lichaam moet nogal afkicken. :') Heb wel wat recepten opgeslagen en sommige al gegeten, zal de linkjes nog wel opzoeken.

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:53

SophieO schreef:
Ik ben aan het opstarten voor keto. :+ Ik moet suiker eerst even langzaam afbouwen, want anders krijg ik knallende koppijn en dat is niet handig als ik ook moet werken. Mijn lichaam moet nogal afkicken. :') Heb wel wat recepten opgeslagen en sommige al gegeten, zal de linkjes nog wel opzoeken.


Eet/drink je nu zo bizar veel suiker dan?
Ik heb 1 dag migraine gehad en had daarna nergens last van!
Ben nu overigens pas 3 weken bezig :)

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:55

laura1987 schreef:
SophieO schreef:
Ik ben aan het opstarten voor keto. :+ Ik moet suiker eerst even langzaam afbouwen, want anders krijg ik knallende koppijn en dat is niet handig als ik ook moet werken. Mijn lichaam moet nogal afkicken. :') Heb wel wat recepten opgeslagen en sommige al gegeten, zal de linkjes nog wel opzoeken.


Eet/drink je nu zo bizar veel suiker dan?
Ik heb 1 dag migraine gehad en had daarna nergens last van!
Ben nu overigens pas 3 weken bezig :)

Ja :+

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:56

Hahaha dan is afkicken misschien wel handig.
Ik was zelf ook echt wel een beetje suiker junk, maar meer als in warme chocolademelk dan bijv red bull

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:00


_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 15:10

SophieO schreef:


Kijk hier word ik nou heel blij van *\o/*
Ideeën die ik zelf nog niet had..
Morgen ga ik boodschappen doen en dan weet ik een beetje wat ik wil halen.
Heb al eens eerder KHA gedaan dus weet echt wel een beetje hoe en wat maar wat nieuwe ideeën zijn altijd welkom. Van mijn schoonzusje kreeg ik de tip: https://www.afvallenmetbregje.nl/?gclid=EAIaIQobChMIis2Wjb-V6gIVl-J3Ch1DtwtVEAAYASAAEgJ2D_D_BwE
Hier kun je allerlei producten bestellen enz.

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1558
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:12

Ik heb drie maanden keto gedaan met max 25 gram koolhydraten. Ik vond het vrij zwaar moet ik eerlijk zeggen. Ik houd toch teveel van koolhydraten om me echt alles te ontzeggen. Ik probeer nu de koolhydraten te beperken.
Het is goed vol te houden maar je moet met keto goed vooruit plannen, en daar ben ik niet zo goed in. :+
Ik heb overigens nooit echt last gehad van die 'keto flu'. Ik zocht veel recepten via reddit, maar het lijkt me leuk hier ook koolhydraat arme recepten te delen en inspiratie op te doen. :D

edit; vergat even te zeggen dat de resultaten met keto wel echt enorm zijn. In het begin verlies je heel veel vocht en dan vliegen de kilo's ervan af.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:14

Wij eten sinds een paar weken koolhydraatbeperkt :) niet volledig kets, ook niet het doel. Maar wel in het algemeen minder koolhydraten en suikers :)

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:16

Ja ik google graag naar recepten haha;p En het is ook handig voor mij als ik een beetje een planning heb voor een paar dagen. Ben alleen dus dan moet ik sommige dingen die niet direct opgaan ook weer kunnen gebruiken voor wat andere recepten. Vind sowieso nu met dat warme weer salades wel lekker en vooral makkelijk.

Bij de AH hebben ze ook dingen als courgetti, bloemkool rijst enz.. zag ik, dus zal dat ook nog wel gaan gebruiken.

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 15:19

Wat ik heel lekker vind om te maken is Boboti (van knor) met bloemkoolrijst. Valt dan meer in de categorie KHB maar dat vind ik zo nu en dan wel prima. :)
Woensdag moet ik op werk ontbijten, lunchen en dineren. Dat vind ik wel even een ding. Ik weet nog niet zo goed wat ik dan mee neem/ga eten.

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 15:30

Wat zijn jullie favorieten voor ontbijt, lunch en diner?

Ontbijt:
* Griekse yoghurt 2% vet gemixt met griekse yoghurt 10% vet en daar doe ik dan vaak wat aardbeien/frambozen in <3

Lunch:
* Italiaanse salade van de AH Link
* Avocado, komkommer, sla, gerookte zalm en wat truffel mayo
* Carpaccio met rucola, komkommer, tomaat, pijnboompit en wat truffel mayo
* Leftovers van de avond ervoor

Avond eten:
* Boboti van Knor en dan i.p.v. de rijst uit het pak voeg ik bloemkoolrijst toe
* Gegrilde zalm met wokgroente
* Biefstuk met sperziebonen
* Paprika met gehakt en kaas

Tussendoortjes:
* Stukjes komkommer
* Blokjes jong belegen kaas
* Plakje komkommer met brie erop
* Cervelaat worst


Ik merk dat ik varieren erg lastig vind en vooral in ontbijt niet echt goede alternatieven kan vinden omdat ik eieren in de ochtend gewoon niet zo goed trek.

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:32

Ontbijt vind ik ook lastig ja haha. Ik doe ook griekse yoghurt met fruit, zodat het nog zoet is. En als ik zin heb toch een omelet ofzo. Heb ook nog proteine shakes, dus dat kan ook nog.

Voor tussendoortjes heb ik ook gewoon gekookte eitjes altijd klaar liggen in de koelkast.

R_S_H

Berichten: 531
Geregistreerd: 14-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:41

Ik doe vanaf augustus kha met behulp van The New Food. Heb daar ook meerdere boekjes van, waar je heel veel gerechten/informatie uit kan halen. Ben er zo'n 20 kg mee afgevallen, maar sta sinds ongeveer januari al 'stil'. Daardoor de keuze gemaakt om over te stappen op het Powerslim programma. Vooral het stukje begeleiding sprak mij wel aan, omdat ik blijkbaar toch iets fout deed waardoor ik niet meer afviel.
Ik doe dit nu sinds woensdag, dus kan hier nog niet echt iets nuttigs over zeggen :Y)

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:45

Ontbijt heb ik eigenlijk nog niet iets wat ik echt lekker vind.

Avondeten vind ik kipfilet met pompoen uit de over met zelfgemaakte knoflooksaus ERG lekker!

Ook vind ik de spinazie met Boursin van iglo met zalm heel lekker.


Een vriendin stuurde mij dit:
Afbeelding

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:50

Ik lees ook graag mee voor inspiratie.

Ik doe geen keto, maar probeer wel de koolhydraten te beperken. Ik vind ontbijt lastig en lunch voor mee naar t werk vind ik ook lastig. Ik zie dat je bij keto ook geen zuivel mag, maar dit eet/drink ik wel gewoon. Let dan wel op varianten met de minste kh.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:11

Ik eet eigenlijk altijd al 'koolhydraat arm', maar dan vooral omdat ik brood écht smerig vind en van pasta en toetjes bijvoorbeeld een opgezette buik krijg. Mijn basis voor ontbijt/lunch/diner is gewoon groente.

Het is voor je gewicht niet zaligmakend. Tenminste.. Ik zou er toch wel een kilootje of 5 af moeten eigenlijk. ;-)

Piepiekuiken
Berichten: 240
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Gorinchem

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:14

Ja! Ik meld me ook :) ik doe dit al een hele tijd, als ik me er echt strikt aan houd vind ik het redelijk makkelijk vol te houden. Maar zodra ik denk dat ik af en toe ook wel een stukje chocola mag, gewoon omdat het kan... Gaat het fout natuurlijk haha.

Maar ik voel me zovéél beter door iig kh-arm te eten. Minder last van mijn buik, minder opgeblazen buik, minder winderigheid, meer energie, minder stemmingswisselingen...

Doe dit wel icm intermittent fasting... misschien dat daar de voordelen ook wel vandaan komen

anca

Berichten: 1779
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:47


Anoniem

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:14

Ik meld mij ook!

Ik ben hiervoor 15kg afgevallen dmv keto/calorie beperking en daarna weer gewoon eten maar merkte zo veel suikerdipjes, slecht in mn energie komen enzovoort dat ik weer terug ga naar KDA/beperkt.

Even mijn weekmenu (ik ontbijt niet of met een beetje yoghurt, vind ontbijten gewoon niks)

Maandag
Lunch
Sushi (sashimi en edamame boontjes)
Avond
Zalm met groenten uit oven (broccoli, paprika, courgette)

Dinsdag
Lunch
Courgette soep (evt met zalm)
Avond
Kippenbout uit de oven met groenten gebakken

Woensdag
Lunch
Pompoen met... (nog te bedenken
Avond
Salade met tonijn uit blik (boontjes, gekookt eitje, tomaat, beetje mayo)

Donderdag
Lunch
Tonijn steak met sla
Avond
‘Pizza’ van lowcarb wrap met tonijn en champignons, ham (beetje cheat meal)

Vrijdag
Lunch
Kippensoep van leftover groenten
Avond
Chickpea curry met bloemkoolrijst

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:17

Ik doe niet echt aan keto, maar ik probeer wel te letten op de hoeveelheid koolhydraten en dit te beperken tot het minimum. Ook let ik op mijn calorieën en zorg ik er voor dat ik zo min mogelijk suiker binnen krijg.
Maar ik ben nou eenmaal een Italiaan en Italianen houden van pasta <<)
Ik eet nu een keer in de week een lekker broodje bij de lunch en probeer het eten van pasta ook tot 1x in de week te beperken.
Ook zoek ik steeds vaker alernatieven voor bepaalde producten. Zo heb ik bijv. Hazelnootpasta gekocht zonder suiker. En die is echt super lekker! Heb je ook bijna niks van nodig op een cracker ofso want de smaak is sterk genoeg

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:40

Doe er zelf niet aan want ik ben niet zo'n planner wat eten betreft, maar een vriendinnetje van mij doet het al jaren zeer actief, zij besteld veel bij deze site, waar je erythritol suiker met stevia kunt kopen waarvan mensen vinden dat het 1 op 1 suiker is, je moet wel voor bv koekjes de suiker eerst verpoederen, het verwerkt zich net anders maar op fruit strooien is precies suiker, heel iets koel gevoel op je tong naar echt miniem. Je kunt hier ook alles kopen om keto chocolade te maken
https://www.l-carb-shop.de/index.php/
Ze stuurt me nog wel eens recepten, bij interesse kan ik dat hier delen

Edit
Voor de mensen die niet weten waar je mee moet ontbijten, dit is haar favo optie van het moment, pannekoekjes die je zoet en hartig kunt beleggen, je moet de hele goedkope geraspte mozza in zakken hebben, dus niet de verse bollen

Ik weeg alles, omdat ik dat nu eenmaal gewend ben, een dan heb ik 1 groot ei en 1 kleintje, was net 80 gram, een dat deed ik 65 gram geraspte mozzarella bij, 1 eetlepel amandelmeel, 2 theelepels cacoavezel (of cacao dus maar dan zou ik maar 1 theelepel doen) een 1 theelepel psyllium in poedervorm en 1/4 theelepel bakpoeder maar laatste is niet perse nodig. Mix met een vork, bak in koekenpan (ik had drie hoopjes die ik voorzichtig wat verspreidde.... Maar heel kort op een medium vuurtje bakken en klaar

Dit recept kun je ook in een wafelijzer bakken zei ze
Laatst bijgewerkt door luxx op 22-06-20 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Berichten: 21671
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:46

Ik volg graag mee. Sinds een paar weken probeer ik minder koolhydraten en meer eiwitten en vetten te eten. Ik heb namelijk lipoedeem, een aandoening waarbij je lichaam vetten excessief opslaat. Keto wordt aangeraden om vetverbranding te stimuleren.

Ik ben er niet superstreng in, maar ik vind het wel fijn om mee bezig te zijn, om uit te zoeken wat ik kan combineren etc.

Mijn favoriete lunch momenteel is speltcrackers met ricotta en ansjovis. Soms beetje avocado-olie erop. Zo lekker :+

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:56

Hier ook keto uit de losse pols. Ik eet vooral veel groente, vlees, eieren, beperkt zuivel (kaas, mascarpone etc). Vaak met IF (afwisselend omad maar meestal 16:8)
Sinds april echt mee bezig en 10 kilo afgevallen. Ik tel geen koolhydraten, houd niets bij. Als ik even niet afval schrap ik tijdelijk wat zuivel.
Bij gebrek aan inspiratie heb ik alle boekjes van the new food <3 morgen staat bijv de cheese burger salade op het menu