Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:26

Heb hier al eerder gereageerd dat ik een tijdlang keto heb gegeten maar daarmee stopte wegens eczeem. Na weer te zijn begonnen met keto 5 weken terug, ben ik in de eerste 2 weken 2,5kg (vocht vermoedelijk)afgevallen en sta sindsdien stil.
Eczeem komt stiekem weer tevoorschijn. Ik stop ermee. Per vandaag. Ga gewoon normaal eten, gezonde keuzes maken, niet snacken tussendoor (of gezond snacken) en op de kcal letten en voldoende bewegen.
Als het op die manier niet lukt om af te vallen, dan maar niet.
Ik wil niet dat ik dag en dag uit alleen maar met eten bezig moet zijn.


SteffiiY

Berichten: 22539
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:07

Ik meld me :D

Na mijn zwangerschap (5 maanden geleden) flink aangekomen en zijn al heel wat kilo's af maar wil de laatste 5 kilo er ook nog af. Nu werd Koolhydraat arm eten mij aangeraden dus lees graag met jullie mee :D

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:21


arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:26

Vandaag aan de bak geweest. Nog niet alles is gebakken, maar een begin is er.
Ik heb gemaakt:
- zuurkoolovenschotel van the new food startgids 1 met gehakt ipv ham
- wokgroenten thais met kip met texmexkruiden
- wokgroenten thais met kip met tandoorikruiden
- bloemkoolovenschotel startgids 1 thenewfood
- braadworsten x10 (bakjes van 2)
- thuringer braadworsten (dacht ik, iets met kruiden erin) x4

En ik moet nog van alles gewoon vlees bakken en een broccoliovenschotel maken. Maar ik had geen zin meer _O- :') (vaste verhaal wahahaha geen zin hebben).
Oh en mijn bakkes waren ver op... dus even kijken wat ik nog verzamelen kan.
Bij de bloemkoolovenschotel moet ik de volgende keer wel minder kruiden doen. Die zitten er nu echt veel ste veel op -O- wel is de bloemkoolpuree voor het eerst goed gelukt. Misschien met de kerst eens een andere mixer vragen. Ik heb nu alleen een handmixer en blender. Maar die blender blijf veel inzitten. En is echt niet fijn schoon te krijgen. Misschien eens een staafmixer of blender kopen die wel goed schoon te maken zijn.

[o]

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:49

Wat knap dat je zoveel vooruit hebt gemaakt!!!!

Ik heb al twee weekenden de teugels wat meer laten vieren. Hing wat vast. En moet zeggen dat ik dat erg goed kan handelen! Gewoon trots op mezelf... :D

Het mooie was ook dat ik weer los ben, vanochtend 88.4... Nu bijna 17 kilo kwijt!

Vrijdag een fittest op het werk gehad, daar hebben ze me gemeten op een teleurstellende 1.87m en 91.8 kilo. Terwijl ik sochtends nog 89.5 was... Even teleurstellen dat ik nog fors te zwaar ben. En mijn tailleomvang kwam op 91cm wat ook veel te veel was... :?
Ik neem aan dat ik niet in de gemiddelde vrouw pas... Want ik heb wel een redelijke taille...
Afbeelding

Dit was trouwens ook een kilo of 3 geleden...

Doordeweeks ga ik weer lekker kha doen, en in het weekend laat ik het wat los. Al kom ik dan nog nauwelijks boven de 50 gram per dag.

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:35

Sinds dik 2 weken strak keto aan het eten.
Vanavond de vanille cake uit dit topic gemaakt, staat nu in de ijskast, ben benieuwd...
Dieet bevalt voorlopig zeer goed! Zalig om van die suiker af te zijn en honger gevoel is meestal weg of toch helemaal anders.
Doel is minstens 4 weken. Mogelijks dan omschakelen naar kha.
Nu echt Max 25gr koolh per dag.

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:09

Janine1990 schreef:
Wat knap dat je zoveel vooruit hebt gemaakt!!!!

Ik heb al twee weekenden de teugels wat meer laten vieren. Hing wat vast. En moet zeggen dat ik dat erg goed kan handelen! Gewoon trots op mezelf... :D

Het mooie was ook dat ik weer los ben, vanochtend 88.4... Nu bijna 17 kilo kwijt!

Vrijdag een fittest op het werk gehad, daar hebben ze me gemeten op een teleurstellende 1.87m en 91.8 kilo. Terwijl ik sochtends nog 89.5 was... Even teleurstellen dat ik nog fors te zwaar ben. En mijn tailleomvang kwam op 91cm wat ook veel te veel was... :?
Ik neem aan dat ik niet in de gemiddelde vrouw pas... Want ik heb wel een redelijke taille...
[ [url=m/20yEok.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was trouwens ook een kilo of 3 geleden...

Doordeweeks ga ik weer lekker kha doen, en in het weekend laat ik het wat los. Al kom ik dan nog nauwelijks boven de 50 gram per dag.


Wat een onzin, je ziet er gewoon goed uit en helemaal niet te zwaar voor iemand van jouw lengte. Met 4kg minder heb je een normaal BMI, maar kijk altijd meer naar hoe iemand eruit ziet..

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:43

Je ziet er prachtig uit Janine! <3

Second to the right, and straight on till morning

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:11

Wat een stilte hier!!

Ik ben inmiddels (sinds maandag) over gegaan op intermittend fasting (voor de dagen waarop dat praktisch gezien ook kan) in combinatie met koolhydraatbeperkt?

In dit topic zijn er zoveel definities. IF doe ik om even een plateau te doorbreken en ik moet zeggen dat het wel rust in mijn hoofd geeft. Daarnaast tel ik nu niet meer, maar hou ik wel een beetje aan wat ik aldoor al deed per dag en ga ik niet meer zo pietlutten op de koolhydraten. Rond de 50 gram kh per dag moet nog steeds prima werken als ik daarnaast niet te vaak boven de 1800 kcal kom.

Gisteravond heb ik daarom dit recept gemaakt:
https://www.koolhydraatarmrecept.nl/ros ... lselderij/

En ik vind het een absolute aanrader! Ik heb er nog wel wat kerriepoeder, gerookte paprika poeder en kaas doorheen gegooid. Maar het is echt heerlijk!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:47

Ik ben ermee gestopt :')
Ik viel geen gram af, kwam zelfs aan

Ik eet nie gewoon kcal beperkt, en zo'n 80/90 gram koolhydraten
Ik heb hierdoor ook mijn gewichten bij krachttraining op kunnen hogen

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:18

Janine1990 schreef:
Wat een stilte hier!!

Ik ben inmiddels (sinds maandag) over gegaan op intermittend fasting (voor de dagen waarop dat praktisch gezien ook kan) in combinatie met koolhydraatbeperkt?

In dit topic zijn er zoveel definities. IF doe ik om even een plateau te doorbreken en ik moet zeggen dat het wel rust in mijn hoofd geeft. Daarnaast tel ik nu niet meer, maar hou ik wel een beetje aan wat ik aldoor al deed per dag en ga ik niet meer zo pietlutten op de koolhydraten. Rond de 50 gram kh per dag moet nog steeds prima werken als ik daarnaast niet te vaak boven de 1800 kcal kom.

Gisteravond heb ik daarom dit recept gemaakt:
https://www.koolhydraatarmrecept.nl/ros ... lselderij/

En ik vind het een absolute aanrader! Ik heb er nog wel wat kerriepoeder, gerookte paprika poeder en kaas doorheen gegooid. Maar het is echt heerlijk!


Deze ga ik ook proberen. Ik ben blij dat ik de knolselderij heb ontdekt.

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:13

Waar heb jij het al voor gebruikt Boras?

Ik heb er ook al eens patatjes van gemaakt, met de juiste kruiden ook heel erg prima!

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:48

Ik ben gestopt met keto eten..

Ik werd er helemaal naar van, huid werd slecht en nagels braken af als ik er alleen al naar keek!

Nu doe ik the lazy fitgirl methode, zit inmiddels onder de 78 kilo en ben een hoop cm kwijt

"Mi vida no es perfecta, pero tiene momentos maravillosos".

• P U C K •

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:44

6 weken keto en toch 7 kg kwijt.
Wil nu graag omschakelen naar intermittend fasting in combi met low carb.
Mijn cholesterol is op die 6 weken toch stevig gestreken. Ook vrij lage bloeddruk.. kan ook wel andere oorzaken hebben.

Ga recept van hier boven ook eens proberen.

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 10:12

Ik sta ook al weken stil := Echt om beroerd van te worden!

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:06

Hier ben ik niet blij mee.

Het gaat over te veel eieren eten. En het is al snel te veel.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/te-veel ... ~ae8748c3/

Ik eet juist kh arn vanwege bijna voorstadium diabetes.

Ik zie zo door de bomen het bos niet meer. Al die tegenstrijdige berichten :?

laura1987

Berichten: 7128
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:48

Afbeelding

Afbeelding
Boras schreef:
Hier ben ik niet blij mee.

Het gaat over te veel eieren eten. En het is al snel te veel.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/te-veel ... ~ae8748c3/

Ik eet juist kh arn vanwege bijna voorstadium diabetes.

Ik zie zo door de bomen het bos niet meer. Al die tegenstrijdige berichten :?

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:10

Leek me al sterk... Want het doet toch niets met je suiker...

Er worden wel vaker vreemde verbanden gelegd door journalisten.

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:49

Dank je wel, Laura1987. Het lijkt mij ook niet logisch. Plus het onderzoek werd al in 2009 afgerond. Dan hebben ze wel lang over de conclusie gedaan.

Maar goed over dat tegenbericht, Thenewfood heeft er natuurlijk belang bij om het te ontkennen. Wat zij zelf veronderstellen, werkt wel 2 kanten op :)

Op zich is een wetenschappelijke vermelding op de site van Cambridge (University Press) in The British Journal of Nutrition een serieuzere bron dan een berichtje van een commerciële partij als Thenewfood.

Het valt tegenwoordig niet mee om wetenschappelijke data op waarde te schatten. Zoveel van alles.

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:02

Boras, heb je the magic pill ook gezien?

Zegt ook nog wel wat over wetenschappelijke onderzoeken. Dit was mbt de relatie tussen vet en hart en vaat ziekten. Maar is op hoog niveau geweest en niet heel logisch getoetst in de jaren 70. Dit is iets waar men meer en meer van terug komt.

Als ergens geen koolhydraten in zitten en toch de kans op diabetes verhoogt, dan moet er toch een stofje zijn in die eieren. Of een verklaring met de rest van het gemiddelde dieet.

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:38

Janine1990 schreef:
Boras, heb je the magic pill ook gezien?

Zegt ook nog wel wat over wetenschappelijke onderzoeken. Dit was mbt de relatie tussen vet en hart en vaat ziekten. Maar is op hoog niveau geweest en niet heel logisch getoetst in de jaren 70. Dit is iets waar men meer en meer van terug komt.

Als ergens geen koolhydraten in zitten en toch de kans op diabetes verhoogt, dan moet er toch een stofje zijn in die eieren. Of een verklaring met de rest van het gemiddelde dieet.


Tja, ik weet het ook niet. Dat is het 'm juist. Wetenschap heeft tegenwoordig wel iets van religie, welk onderzoek geloof je :D

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:27

Hahaha ik begrijp volledig wat je bedoelt!! :D

laura1987

Berichten: 7128
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:16

Hallo allemaal, hoe is het met iedereen?

Zelf keto/kha ik nog steeds. Ik ben nu ik de weekmenu’s niet meer volg wel iets minder streng, maar probeer het zo goed mogelijk te doen.
Eet als ontbijt altijd 3 eieren met vleeswaren en wat gesmolten kaas. Als lunch meestal lunch en als hoofdgerecht een gerecht van thenewfood.

Ik ben 1 juni begonnen en nu 24.3 kg kwijt, maar zie het resultaat zelf niet zo hahaha. Ben wel van maatje 44/46, naar 42 gegaan, dus er is wel iets gebeurd.

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:59

Knap hoor, laura1987! Dat heb je snel gedaan zeg.

Goh, dat drukt me toch even met de neus op de feiten. Zo'n prachtig resultaat had ik ook bereikt hebben als ik......

Ik ben de weg een beetje kwijt geraakt. Het loopt niet helemaal fijn in mijn leventje en dat merk ik dan gelijk in mijn eetgewoonten :o

Maar goed, ik geef niet op. Deze week ben ik jarig, ik bereik een mijlpaal. Ik heb me voorgenomen om mezelf dan een prachtig cadeau te geven: gewichtsverlies en een goede gezondheid. Omdat ik het waard ben :D

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:12

Wat goed Laura!!

Ik ben nu 18,4 kilo kwijt sinds 24 mei. *\o/*
Nu niet meer heel erg keto, ook naar aanleiding van een bericht op koolhydraatarmrecept.nl dat het in het begin goed is om echt keto te doen. Ik zit nu denk ik rond de 50 gram per dag.

Boras, mooie instelling hoor! *\o/*
Ik merk zelf dat het heel erg belangrijk is om jezelf het waard te vinden.

Verder vind ik intermittend fasting heel handig. En mijn eerste maaltijd van de dag is gewoon zaaaalig <3
Twee avocado's, een beetje slagroom, 200ml amandelmelk, 15 gram cacao en zoetstof.. Staafmixer erin en je hebt een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijke chocoladevla.

Zometeen neem ik nog een toetje. Beetje pindakaas smelten in de magnetron, twee lepels Griekse yoghurt en wat slagroom erbij. Zoetstof erin en wat chocola erin breken <3

Zowel de eerste als laatste maaltijd van de dag zijn echt een genot en vullen goed, waardoor eten (of eigenlijk het laten staan van eten) easy peasy is. Afgelopen twee dagen was het wel wat lastiger, ben wat verkouden. Dus meteen dikke stress natuurlijk en dan voel je alles dubbel natuurlijk. Gisteren getest, vanmiddag uitslag gehad welke negatief was. Dus ik voel me natuurlijk meteen al veel beter. :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yesterday en 176 bezoekers