Veel moeten afvallen...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Butterfly
Berichten: 2849
Geregistreerd: 14-03-08

Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-20 16:14

En met "veel" bedoel ik (helaas) echt meer dan 20 à 30 kilo -O-

Allereerst: mods, ik heb de zoekfunctie gebruikt en een aantal algemene topics gevonden, maar ik heb zelf het gevoel dat ik daar met mijn probleem niet helemaal pas. Excuus als ik niet goed gekeken heb of mijn mening haaks staat op het beleid.

Al zolang ik me kan herinneren ben ik te zwaar. Ik was in de klas altijd één van de langste leerlingen en (vaak) ook degene die opviel op de foto als "fors" in alle opzichten: lang, te zwaar, grote voeten, dat soort dingen.
Ik denk dat ik 11 of 12 jaar was toen ik naar de drogist ben gefietst na een advertentie over Modifast en een blik poeder heb gekocht. In laten pakken als cadeautje, want dat viel in mijn ogen niet op (je kunt je de blik van de verkoopster voorstellen...). Heb ik overigens niet heel veel mee gedaan verder, ik vond het niet bepaald lekker en was er al heel snel klaar mee. Buiten mijn ouders gerekend overigens, die vonden het ook niet zo'n goed idee. Het illustreert misschien wel dat mijn gevecht tegen overgewicht al heel lang duurt.
Toen ik een jaar of 13/14 was, woog ik iets boven de 80 kilo en in de loop der jaren liep dat op tot 111. Daar ging de knop om (écht om) en ik ben 8 jaar geleden op eigen kracht afgevallen tot 90,4 kilo. Ik weet het nog precies, ik woog me op zondagochtend.
Op het moment dat ik lichamelijk zwaarder werk kreeg, ongeveer rond die tijd, kreeg ik het vriendelijk doch dringende verzoek vanuit huis dat ik dan wel moest stoppen met afvallen.
Ze vonden het goed wat ik deed, maar ik was er voor hun gevoel wel heel erg mee bezig en dit was zo toch goed?

Dat was het moment dat de knop voor mijn gevoel verdwenen is.

Al 8 jaar lang probeer ik de knop weer te vinden, het gevoel van toen terug te vinden. Dat gevoel van: het is klaar, hélemaal klaar. Ik ga dit doen.
Ik kon verleidingen weerstaan zonder een enorm innerlijk gevecht en voelde me echt onwijs sterk.
Na die tijd heb ik wel eens gelezen dat iemand zei dat het lukt als je het écht wil, dus dat je het niet graag genoeg wil als het niet lukt -O- dat vond ik heel erg om te lezen, want ik heb in de afgelopen 8 jaar werkelijk álles geprobeerd.
Een greep uit de pogingen:

- koolhydraatbeperkt
- maaltijdvervangers
- eiwitrijk
- paleo
- kcal tellen
- Sonja Bakker
- Iets soortgelijks als Sonja, maar dan met iets meer kcal. Ook een boek iig.
- gewichtsconsulente via een online programma
- coaching via de sportschool
- eigen inzicht met app
- eigen inzicht zonder app

En vast nog wel wat losse pogingen hier en daar.
Ik kreeg een vriend en was eigenlijk vooral heel bang dat mijn gewicht mijn kinderwens in de weg zou staan. Wilde graag voor onze bruiloft afvallen, maar uiteindelijk werd ik dus vrij onverwacht zwanger :+ en zijn we een kerngezonde mooie dochter rijker.
Na mijn bevalling ging mijn gewicht niet heel erg naar beneden. Ik ben een kg of 10 aangekomen tijdens mijn zwangerschap en na de bevalling is dat juist gestegen tot uiteindelijk ruim 130 kg.
Vanochtend woog ik 128 kg, dus er is al iets af.

De laatste tijd heb ik vooral 's avonds in bed regelmatig flinke huilbuien uit pure onmacht: waarom lukt het me niet meer? Ik wil het zo graag, maar het lukt me niet. Intussen hangt er een BMI van tegen de 38 boven mijn hoofd en staat er een berg van 40-50kg die ik eraf moet krijgen voor mijn neus.
Ik heb nu iets gedaan wat ik niet eerder heb gedaan: ik heb een afspraak met de diëtiste gemaakt. Het wordt me teveel, de berg wordt te hoog om het alleen op eigen kracht te doen. Volgende week donderdag heb ik de eerste afspraak.

In andere topics over afvallen zie ik veel berichten van mensen die een paar kg kwijt moeten, soms 10 of 15, maar in dat soort topics voel ik me niet zo thuis. Vaak verzanden ze ook in heel veel eetlijstjes.

Zijn er hier meer mensen die ook zoveel kwijt moeten en die zin hebben om mee te kletsen?

Ik hoop dat het niet een te negatief verhaal is geworden trouwens, dat was niet de bedoeling. Ik ga ervoor en hoop dat het me nu lukt om die omslag weer te maken *\o/*

Nora <3
Meike <3

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:18

Ik heb niet echt tips voor je, maar wil je heel veel succes wensen! De stap naar de diëtiste is in ieder geval al een hele goede!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:23

Ik vind je nu al top want je hebt de eerste stappen al gezet. Heel veel succes +:)+

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:25

Wat goed van je dat je ermee aan de slag gaat! Knap van je. Heel veel succes bij de diëtiste en ik hoop dat de resultaten snel naar tevredenheid zijn!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

nobillity

Berichten: 3827
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:28

Wat goed dat je de diëtist hebt benaderd.
Dat is het begin.


Ik volg mee.
Want ik ben 1.61 en moet voor het ideale gewicht 40 kilo afvallen.
Dat wil ik niet. Maar wil wel 20/25 kilo kwijt.

martichr
Berichten: 1162
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:34

Wat doe je momenteel aan Sport cq lichaamsbeweging en hoe lang ben je?

Gerlinde Elite EPTM v. Up to Date x Calvados
Luna Linde Elite EPTM v. Grandorado x Up to Date x Calvados

janneke_S

Berichten: 333
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:36

Allereerst wens ik je veel succes!

Ik herken mezelf een beetje in je verhaal. Ook heel lang heel zwaar geweest (op mijn top 117,8 kilo)
Het is me uiteindelijk gelukt om in 2 jaar tijd 30 kilo af te vallen. (en met die laatste 10 ben ik momenteel aan het worstelen)

Super knap dat je een afspraak hebt met de dietist!

Verder kan ik je nog als tip geven om met een personal trainer 1x in de week te sporten. Dat was eigenlijk mijn "red middel"
Mijn personal trainer heeft me ook echt met voeding op weg geholpen. Niet met eetschema's, maar echt om je levensstijl aan te pakken. Af en toe iets lekkers mag, maar maak keuzes.

Je kunt het!

Femme Fatale <3 Kyte <3

maj0

Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:36

Ik kan je helaas de hand schudden

Vroeger was ik altijd heel mager. Ik was echt zo'n plankje. Toen ik een jaar of 18 werd veranderde dat. Ik moest glutenvrij gaan eten wegens een intolerantie. Toen kwam er wel wat bij aan. Niet schrikbarend veel maar dat was wel het begin. In de jaren daarop kreeg ik steeds meer lichamelijke klachten met mijn knieën. Werd 2 keer geopereerd waarbij ik 3 maand stil heb gezeten wegens niet mogen lopen. De eerste keer kwam er al heel veel aan en werd ik echt al dik. Ik heb er toen weer 10 kilo afgekregen. 2de keer kwam die 10 kilo er dubbel weer aan. Waarbij mijn gewicht ook is gegaan naar een 3 cijferige nummer, waar ik niet blij mee ben. Ik was voor de corona net weer begonnen met sporten onder begeleiding en bij iemand die een afval programma had ontwikkeld, dit deden we dan in een groepje van meer mensen. was in 2 weken 5 kilo kwijt! Wat was ik blij, tot ik 4 weken later weer 2 kilo er bij had. Had te slecht gegeten wist ik ook ivm familie in het ziekenhuis. Daarna kwam corona. Sporten werd gestopt afvalgroepje werd gestopt. Nu moet ik het weer alleen doen en ik merk gewoon dat ik ook die knop niet meer kan vinden. Het helpt mij ook niet dat ik een ongelooflijke zoetekauw ben.

Ik heb echt iemand nodig die mij die schop geeft en dat mis ik nu. Dus hoop voor dat snel alles weer opgestart wordt zodat ik hopelijk toch weer onder de 100 kilo kan komen.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

purny

Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:38

Hier ook iemand die veel moet afvallen... probeer eens intermittend Fasting.
Ik heb in het verleden ook veel pogingen gedaan om af te vallen. Dit lukte een tijdje en daarna niet meer.
Ik heb nu vandaag een fiets gekocht, busabonnement a 85 euro per maand gaat eruit en vanaf volgende week ga ik weer starten met vasten.
8 juni staat weer een face to face afspraak met weegschaal op het programma bij de diëtiste.

IF is dat je een bepaald tijdspad hebt qua eten. Dit kan 16 uur vasten zijn en 8 uur niet. Ik begin meestal om 11.45 met mijn eerste maaltijd(brood). Na 19.45 eet ik dan niks meer.

Succes!
Laatst bijgewerkt door purny op 25-05-20 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

E_C
Berichten: 290
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:41

Ik woog 110 en ben inmiddels tot 94 kg afgevallen op eigen kracht. Ik moet nu nog ruim 20 kg kwijt.

Wat ik doe is alles wat ik eet invullen in my fitness pal. Ik probeer zoveel mogelijk KH beperkt te eten. Dit heeft veel geholpen ook met mijn type 1 diabetes. Verder doe ik alles wat ik normaal op de fiets deed lopend voor zover het gaat, en binnen het redelijke op de fiets wat ik voorheen met de auto deed. Dit scheelt al zoveel in beweging. Bij mij helpt het ook dat het hele gezin meedoet en we elkaar blijven motiveren. Hopelijk heb jij dat in jouw omgeving ook! En anders natuurlijk in dit topic. Heel veel succes toegewenst.

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:44

Hier ook, sinds mijn pubertijd kwam ik al aan.
En toen ik in 2014 gestopt ben met paardrijden is het helemaal mis gegaan.
Ik ben een paar jaar terug heel fanatiek bezig geweest, ging 3 a 4 keer per week naar de sportschool, toen liep mijn relatie de soep in en was ik weer terug bij af.
Ik wil heel graag weer afvallen, maar kan ook de knop niet meer vinden.
Als ik slecht in mijn vel zit ga ik zitten snaaien. En daar moet ik vanaf.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:44

Ik kom ook enigszins je hand schudden. Hier een week geleden begonnen bij de diëtiste. Er moet 23 kg vanaf :j

LibertyLucky

Berichten: 964
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:45

Ik mis een beetje in je verhaal(als je het kwijt wilt)
Hoe het ko.t
Snoep je graag bv
Of drink je veel frisdrank en sapjes
?
Sport je ook weer inmiddels?
Heb je iemand om het samen mee te doen


Ik hoop dat je de motivatie weer kunt vinden!!

arabella2000
Berichten: 4149
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:46

Hier ook iemand die meer dan 30 kilo af moet vallen.
Ik ben sinds de puberteit een stuk dikker geworden. En ivm emoeten is dat de laatste jaren alleen maar meer geworden.
Elke keer is er wel weer iets.
Vorig jaar nog 15 kilo afgevallen met ketogeen eten gecombineerd met intermitted fasting. Maar door de ziekte van mijn vader, mijn baanverlies etc zitten er weer minstens 10 aan.
Deze zondag alweer eens begonnen met een poging ketogeen/kharm te eten.
Maar vandaag heb ik het weer moeilijk. Tot nu toe nog goed gegaan, laten we dat maar zo houden. Zometeen even snel een salade maken met wat vlees en dat opeten.

Ik heb ooit bij een dietiste gelopen, maar die kon er niet mee omgaan dat ik buikpijn kreeg van brood. En de homgerbuien werden met haar schema er niet minder op. Daarom nu dus op eigen houtje.

[o]

Butterfly
Berichten: 2849
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-20 16:56

Wow, wat een reacties al!

Bedankt voor alle succeswensen, wat lief!

@nobility, ik zou inderdaad ook al blij zijn als die 20/25 eraf zijn. Een ideaal gewicht heb ik ook niet, daar word ik (op dit moment) vooral nogal moedeloos van.

@martichr, ik heb tot 3 maanden zwangerschap gesport bij een personal trainer in small group verband. Daarna werd dat te lastig omdat ik beperkingen kreeg door mijn zwangerschap. En toen kwam corona en lag alles stil. Ik kreeg met krachttraining (want dat deed ik) snel last van mijn knieën, ook maanden voor bij een fysio gelopen en moest er ook tijdelijk mee stoppen. Nu fikse bekkenklachten overgehouden die ook maar niet over willen gaan en waardoor ik nog erg beperkt ben in wat ik kan. Ik ben na 1-3km wandelen echt kompleet gesloopt en heb de rest van de (mid)dag dan ook zoveel last van mijn bekken dat normaal lopen al een uitdaging is. Ik denk er nu aan om te gaan zwemmen omdat dit minder belastend is.
Ik ben 1,84 :)

@janneke_S, wat ben je goed bezig! Personal trainer is inderdaad een hele fijne, heb er in small group verband ervaring mee van voor mijn zwangerschap en de lockdown. Ik heb gelukkig nog steeds contacten in dat bedrijf, dus wanneer ik het lichamelijk aankan, is het zeker een overweging.

@maj0, wat lastig dat de lockdown kwam en alles op slot ging! Dat kan inderdaad je flow goed de nek omdraaien. Zoetekauw herken ik! Gaat er bij jou binnenkort buiten ook eea weer beginnen? Wees welkom om mee te kletsen in elk geval.

@purny, ik heb IF inderdaad in mijn hoofd zitten. Voor nu probeer ik alvast voor mijn eerste afspraak een eetdagboek bij te houden en nog even geen methodes in te zetten, maar wellicht dat zij dat ook wil aanraden. You'll never know :) ik sta er in ieder geval niet negatief tegenover.

En toen wilde ik verzenden, maar waren er alweer nieuwe reacties. Wow!

@E_C, wat ben je goed bezig! Inderdaad die dingetjes doen het hem ook. Ik moet mijn man nog vragen of hij mijn fietsband repareert. Na een totaalruptuur had ik éven weinig trek in fietsen :') intussen blijft het erbij en is de auto met dochter ook wel erg handig. Die kan nog niet in het stoeltje namelijk.
Mijn man wil me ook graag motiveren en mijn zusje wil me ongetwijfeld steunen. Verder denk ik dat het vooral eigen kracht zal worden.

@Renske_W, ook welkom! Wat is dat toch he, je zit een hele tijd in een enorm fijne flow en dan ineens is het gewoon weg en lukt het niet meer. Ik duim dat het jou ook weer lukt!

@A_nouk, welkom! Hoe was je gesprek bij de diëtiste? Nog tips vooraf? En succes ook!

@LibertyLucky, ik heb van mezelf weinig rem als ik iets eet wat ik lekker vind. Zoet of hartig maakt daarbij weinig uit. En zoet is wel een enorme valkuil. Echt emotie-eten doe ik niet en fris hebben we nauwelijks in huis. Kunnen ook altijd de halve voorraad weggooien na een verjaardag ofzo, omdat het veel te lang open blijft staan in de koelkast :')

@arabella2000, succes! Het blijft een strijd, maar je bent weer goed bezig! Ik duim dat het je weer gaat lukken.

Nora <3
Meike <3

Roosch

Berichten: 36595
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:03

Dit is stap 1; de start . Hartstikke goed!

Wat je moet vinden is iets wat voor jou werkt. Ik heb in mijn hele leven al zooooveel geprobeerd en niks werkte. Onwijs frustrerend. Heb de weegschaal ook al minimaal 10 jaar niet meer gezien, die was ik zo spuugzat.

Inmiddels ben ik een paar maanden bezig met iets wat voor mij wel werkt: hoe fijn is dat? Daarnaast heb ik vorige maand een crosstrainer en buikspiertrainer gekocht en dat werkt ook lekker.

Ik vertik nog steeds in de buurt van een weegschaal te komen maar ik merk het in alles: in mijn kleding, fysiek én bijna iedereen die me ziet maakt me een compliment over hoe ik eruit zie. Heel fijn en wat mij betreft ook vele malen belangrijker dan het cijfertje op de weegschaal is hoe je je voelt. Ik doe een eetpatroon gebaseerd op Intermittent Fasting: eten tussen een bepaalde periode en een bepaald aantal kcal. En natuurlijk zo eens in de zoveel tijd een cheat day , want een goeie borrel en wat lekkers heeft iedereen wel eens nodig. :D :D :D

Heel veel succes, TS!

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Eloya

Berichten: 5157
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:09

Ik lees mee

Hier 3 jaar geleden 16kg afgevallen.. maar toen is mijn opa overleden en heel veel stress en ziekte..zit alles er weer aan..

Ben nu weer aan het fietsen en zodra de sportscholen weer open zijn wil ik daar ook weer heen

Ook wil ik een afspraak bij mijn oude diëtist maken..
Fijn dit topic..

Ik weeg nu ongeveer 106 en wil naar 1e streefgewicht 85kg

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

manolito10

Berichten: 557
Geregistreerd: 25-12-09
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:12

Qua voeding: stop (of minder iig) met vleeseten! Doet wonderen

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:15

Ik ben een jaar geleden voor een maagverkleining gegaan, het lukte gewoon niet, alles geprobeerd maar het was vechten tegen mijzelf.

Inmiddels ben ik 48 kilo lichter en zou ik willen dat ik dit 10 jaar eerder had gedaan. Heb nog nooit zo'n gezond eetpatroon gehad ipv dat eeuwige diëten :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:19

manolito10 schreef:
Qua voeding: stop (of minder iig) met vleeseten! Doet wonderen


De meeste wonderen doen de koolhydraten. Of het weglaten daarvan dan.
Maar dat is meteen voor mij het allermoeilijkste want alles wat ik lekker vind zitten veel koolhydraten in.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:22

Zou een dieetpsycholoog nog wat kunnen betekenen? Die pakt de oorzaak aan van het mislukken van het eten of het mislukken van je afvalpogingen.
Want een streng dieet werkt meestal maar tijdelijk.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:23

Ik wil je heel veel succes wensen! Weet helaas hoe moeilijk het is. Als je wel met IF wil beginnen kan ik dit topic aanraden [MWS] Intermittent fasting en voor een dieettopic zonder eetlijstjes waar iedereen welkom is kan je hier terecht [MWS] Afvallen 2020

maj0

Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:30

Ik sportte echt binnen soort fitness onder begeleiding dus ben bang dat dat nog even duurt.
En wil best wandelen of zo iets maar alleen vind ik daar niets aan. Heb wel 2 honden maar de 1 is 15 en hoeft niet zo nodig meer. De ander is een uitvallende hond dus dat wandelt ook niet fijn als je al zoveel pijn klachten hebt.

Zwemmen heb ik ook al eens geprobeerd maar volgens de fysio moet je dan minsten 20 baantjes zwemmen achter elkaar en dat zie ik mezelf nog niet doen :=
Plus dat met mijn hoofdpijn ik niet zoveel drukte kan hebben en ik dan nog iemand heb die zegt kom op maj0 nog 1 keer!

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

martichr
Berichten: 1162
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:32

Okay , met 1.84 hoef je ook geen lichtgewicht te worden.. kracht training is voor wat afvallen betreft weinig zinvol.. als lopen nu moeilijk gaat zou nu een MTB aanschaffen en op niet te hoge intensiteit steeds langere duur training beter zijn. Tevens gooi alle kant en klaar producten uit je kast, pasta saus zelf maken etc, 3 maaltijden per dag met mate en verder snoep en chips de deur uit. Ik kreeg het zelf met voeding alleen ook niet onder controle, maar met name duursport in een niet te hoge hartslagzone verbrand het meest.. dit helpt bij mij goed... en in het bos fietsen is aanmerkelijk beter vol te houden dan op een hometrainer..

Gerlinde Elite EPTM v. Up to Date x Calvados
Luna Linde Elite EPTM v. Grandorado x Up to Date x Calvados

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:33

20 baantjes is toch op zich nog niet veel, heb er vandaag 45 gedaan in 40minuten

kerstmuts

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, DenieesB, Hannanasjuh, IASCrawler, kimwilliam, Poosje81, Tytonidae en 41 bezoekers