Veel moeten afvallen...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
gaucho

Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 12:36

Yeah *\o/*

Ik heb ook een nieuw schema, stuk meer koolhydraten en in het geheel ook wat meer, vooral omdat ik relatief veel duursport doe. Lijkt in ieder geval te leiden tot minder snaaibuien en de weegschaal laat ook voorzichtig een dalende trend zien.

Ik hou ook mijn hart vast vwb de sportscholen, want dus net begonnen aan 3 weken onbeperkt PT.

Life begins at the end of your comfortzone.

MuSLi

Berichten: 5205
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 13:16

Hier gaat alles z'n gangetje. Nog steeds mooi rondom m'n streefgewicht aan het schommelen. Soms iets hoger, soms iets lager. Niks te klagen dus. Sporten gaat ook héél goed. Ga nog steeds 4x per week met veel plezier aan de slag :)

Zo hard aan het hopen dat de sportscholen open blijven en we lekker ons ding kunnen blijven doen... Geen zin om alles weer thuis te moeten doen -O-

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

arabella2000
Berichten: 4149
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 13:31

hier gaat het niet geweldig. Ik zit nog steeds in een stressperiode op het werk.
Nog 2,5 weken en dan is het ergste voorbij en vanaf 10 januari krijg ik wat meer hulp. Vanaf dan moet het voor mij een heel stuk beter te doen zijn.

Wel ben ik bijna iedere dag tijdens de lunchpauze aan het wandelen. Daar geniet ik echt van. Vandaag was mijn vriend met de honden gekomen, dus hebben we gezellig samen gewandeld :+

[o]

MuSLi

Berichten: 5205
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 13:32

arabella2000 schreef:
hier gaat het niet geweldig. Ik zit nog steeds in een stressperiode op het werk.
Nog 2,5 weken en dan is het ergste voorbij en vanaf 10 januari krijg ik wat meer hulp. Vanaf dan moet het voor mij een heel stuk beter te doen zijn.

Wel ben ik bijna iedere dag tijdens de lunchpauze aan het wandelen. Daar geniet ik echt van. Vandaag was mijn vriend met de honden gekomen, dus hebben we gezellig samen gewandeld :+

Het nuttige met het aangename combineren. Leuk om samen even te kunnen wandelen :) hopelijk is er gauw meer rust voor jou!

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

Fakewell
Berichten: 59
Geregistreerd: 29-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:15

Hey ik meld me ook weer..

Heb het een poosje rustig aan gedaan, ben door de medische molen gegaan en het blijkt dat mijn darmen in combinatie met mijn alvleesklier een bepaald stofje niet aanmaakt.

Nu heb ik medicijnen hiervoor gekregen en val ik langzaam maar zeker af. Nu had ik een vraag, want ik heb eigenlijk altijd wel striae op mijn onderbuik en bovenbenen gehad. Maar sinds ik afval komt er nieuwe striae aan slechts 1 kant van de bovenkant van mijn buik (links, qua hoogte 3 a 4cm boven de navel).

Ik heb daar nog nooit striae gehad.. En baal daar nu echt enorm van. Gezien ik de striae op mijn onderbuik in bikini nog goed kon verbergen door het slipje. Maar deze is een heel ander verhaal...

Herkent iemand dat? Of is dit een reden om wellicht naar de dokter te gaan? De buik is aan de bovenkant namelijk ook niet in CM toegenomen! Ben in 3 (bijna 4) maand nu 6kg kwijt.

MuSLi

Berichten: 5205
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:16

Baal hier wel van de nieuwe maatregelen weer. Daar gaat m'n sportschema. Volledig door de war -O- kan alleen nog in het weekend naar de sportschool dan ;(

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

MuSLi

Berichten: 5205
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:18

Fakewell schreef:
Hey ik meld me ook weer..

Heb het een poosje rustig aan gedaan, ben door de medische molen gegaan en het blijkt dat mijn darmen in combinatie met mijn alvleesklier een bepaald stofje niet aanmaakt.

Nu heb ik medicijnen hiervoor gekregen en val ik langzaam maar zeker af. Nu had ik een vraag, want ik heb eigenlijk altijd wel striae op mijn onderbuik en bovenbenen gehad. Maar sinds ik afval komt er nieuwe striae aan slechts 1 kant van de bovenkant van mijn buik (links, qua hoogte 3 a 4cm boven de navel).

Ik heb daar nog nooit striae gehad.. En baal daar nu echt enorm van. Gezien ik de striae op mijn onderbuik in bikini nog goed kon verbergen door het slipje. Maar deze is een heel ander verhaal...

Herkent iemand dat? Of is dit een reden om wellicht naar de dokter te gaan? De buik is aan de bovenkant namelijk ook niet in CM toegenomen! Ben in 3 (bijna 4) maand nu 6kg kwijt.

Ik herken het niet. Als je twijfelt of vragen hebt, dan zou ik even contact opnemen met de huisarts...

Wel fijn dat je afvalt, maar toenemen in cm's is dan wel bijzonder. Reden om even te laten onderzoeken mijns inziens :j

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

SdaphneS

Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:02

Super balen dat in de avond sporten niet meer kan.
Vind dat ook zo stom, want sporten draagt juist bij aan een fitte, gezonde bevolking.
Maar goed begrijp de beweegredenen, maar baal wel.
Dat wordt maar weer elke avond een wandeling doen.

SnippergroenJarig

Berichten: 6662
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:59

Ik heb nog een soort van mazzel dat ik met mijn werk wel wat kan regelen om 1 a 2x door de weeks al vroeg of in de lunchpauze te gaan trainen. Plus dan het weekend en mijn vrije vrijdagen goed benutten. Kan me voorstellen dat dit inderdaad niet voor iedereen haalbaar is :n

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

Roosch

Berichten: 36596
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:16

Ik heb het geluk dat ik m'n werkdag zelf in kan delen, maar in mijn eigenlijke functie had ik echt dikke pech gehad het gros van de dagen.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

MuSLi

Berichten: 5205
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:41

Er is wel wat geschoven met lessen bij mijn sportschool, maar ik kan niet schuiven met werktijden ivm opvang van de kleine man. Dus ik ben op sportschool gebied nu gewoon gebonden aan de weekenden de komende weken. Doordeweeks de bokszak thuis maar weer wat vaker wat klappen geven :P

Beetje relativeren en dan slaan we ons er de komende weken wel door. Ik hou hetzelfde schema aan, alleen wissel ik in wat ik waar doe.

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 21:14

Hier is sporten vooral weer even voor mijn mentale gezondheid, eten gaat even niet zo goed :x

Hier is het probleem met sporten vooral dat de sportschool dus altijd tussen 1230 en 1500 dicht is. Hoop dat ze dan open gaan want vriendlief werkt thuis en dit zijn precies de tijden waarop onze dochter slaapt. Dan is de kans er nog dat hij kan werken want onze dochter maakt werken onmogelijk _O-

MuSLi

Berichten: 5205
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 21:22

Gamova schreef:
Hier is sporten vooral weer even voor mijn mentale gezondheid, eten gaat even niet zo goed :x

Hier is het probleem met sporten vooral dat de sportschool dus altijd tussen 1230 en 1500 dicht is. Hoop dat ze dan open gaan want vriendlief werkt thuis en dit zijn precies de tijden waarop onze dochter slaapt. Dan is de kans er nog dat hij kan werken want onze dochter maakt werken onmogelijk _O-

Oja, klinkt heel herkenbaar. Onze zoon is ook onmogelijk om mee te werken :')

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

gaucho

Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 07:11

Ik heb de mazzel dat ik dus net abonnement van oude sportschool had opgezegd, voor de komende weken 3/week PT gepland om 7.00 of 8.00 :D ik mag zo ook. Wel ff moed verzamelen na zware avond / nacht, heb het qua eten wel heel netjes gehouden :D
Hardloop training met de loopclub gaat helaas niet door, dat is wel echt jammer.

Life begins at the end of your comfortzone.

arabella2000
Berichten: 4149
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 09:08

Kwa sporten ben ik gelukkig nergens aan gebonden. We hebben een paar weken gezwommen, maar we werken nu veel over en dan is uitslapen op zondag te lekker.
Wel wandel ik iedere dag tijdens de lunch.

Gisteravond met mijn vriend gepraat. Ik heb zoveel klachten van mijn verkeerde eten.... opgeblazen buik, maagzuurbranden etc.
Ookal lukt het niet ik moet toch weer een poging gaan wagen.

Vandaag eerst even een covid test gaan doen... ben een beetje verkouden. En dan tussen het werken door even een etensplanning maken voor de komende week.
Mealprepping werkt voor de eerste weken het beste. Zodra ik niets heb om te grijpen pak ik maar wat.
De stress is nog niet voorbij, maar ik moet wel. Want die buikpijn helpt ook niet mee met de stress.

[o]

MuSLi

Berichten: 5205
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:15

arabella2000 schreef:
Kwa sporten ben ik gelukkig nergens aan gebonden. We hebben een paar weken gezwommen, maar we werken nu veel over en dan is uitslapen op zondag te lekker.
Wel wandel ik iedere dag tijdens de lunch.

Gisteravond met mijn vriend gepraat. Ik heb zoveel klachten van mijn verkeerde eten.... opgeblazen buik, maagzuurbranden etc.
Ookal lukt het niet ik moet toch weer een poging gaan wagen.

Vandaag eerst even een covid test gaan doen... ben een beetje verkouden. En dan tussen het werken door even een etensplanning maken voor de komende week.
Mealprepping werkt voor de eerste weken het beste. Zodra ik niets heb om te grijpen pak ik maar wat.
De stress is nog niet voorbij, maar ik moet wel. Want die buikpijn helpt ook niet mee met de stress.

Vervelend dat het momenteel allemaal even niet zo lekker gaat. Wel goed dat je inziet dat het beter is om het op een andere manier te gaan doen. Zoek lekkere, gezonde recepten om te mealpreppen dan kun je ook echt naar je eten uitkijken :)

Hier vanochtend naar de sportschool geweest voor een uurtje bokszaktraining. Was weer eventjes knallen, maar heel fijn. Gisteren 11km hardgelopen, dus ik ben wel weer even vrijgesteld van veel bewegen de rest van de dag :P

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

Fakewell
Berichten: 59
Geregistreerd: 29-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 12:30

MuSLi schreef:
Fakewell schreef:
Hey ik meld me ook weer..

Heb het een poosje rustig aan gedaan, ben door de medische molen gegaan en het blijkt dat mijn darmen in combinatie met mijn alvleesklier een bepaald stofje niet aanmaakt.

Nu heb ik medicijnen hiervoor gekregen en val ik langzaam maar zeker af. Nu had ik een vraag, want ik heb eigenlijk altijd wel striae op mijn onderbuik en bovenbenen gehad. Maar sinds ik afval komt er nieuwe striae aan slechts 1 kant van de bovenkant van mijn buik (links, qua hoogte 3 a 4cm boven de navel).

Ik heb daar nog nooit striae gehad.. En baal daar nu echt enorm van. Gezien ik de striae op mijn onderbuik in bikini nog goed kon verbergen door het slipje. Maar deze is een heel ander verhaal...

Herkent iemand dat? Of is dit een reden om wellicht naar de dokter te gaan? De buik is aan de bovenkant namelijk ook niet in CM toegenomen! Ben in 3 (bijna 4) maand nu 6kg kwijt.

Ik herken het niet. Als je twijfelt of vragen hebt, dan zou ik even contact opnemen met de huisarts...

Wel fijn dat je afvalt, maar toenemen in cm's is dan wel bijzonder. Reden om even te laten onderzoeken mijns inziens :j


Ah het is juist in tegendeel, ik val af, meestal is Striae juist aanwezig met 'groei' en dat is totaal niet van toepassing in tegendeel, centimeters zijn minder geworden :)

Ik ga vandaag nog contact opnemen met de huisarts

MuSLi

Berichten: 5205
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 12:34

Fakewell schreef:
Ah het is juist in tegendeel, ik val af, meestal is Striae juist aanwezig met 'groei' en dat is totaal niet van toepassing in tegendeel, centimeters zijn minder geworden :)

Ik ga vandaag nog contact opnemen met de huisarts

Excuus, dan heb ik het verkeerd gelezen. Advies blijft wel hetzelfde inderdaad. Even laten checken bij de huisarts kan nooit kwaad.

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

Roosch

Berichten: 36596
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:28

Deze week ga ik makkelijk aan mn stappen komen denk ik. Ik heb een weekje all in Gran Canaria geboekt maar om mezelf wat actief te houden.. wel een hotel met HEEL veel trappen gezien het op een rots ligt.. hoef me niet te vervelen denk ik :D maar aan lekker eten ook geen gebrek.

Sfeerplaatje.
Afbeelding

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

gaucho

Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:36

Die kat maakt het wel helemaal af :D Lekker van genieten verder, ben jaloers op de zon ;)

Life begins at the end of your comfortzone.

MuSLi

Berichten: 5205
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 09:35

Ziet er heerlijk uit @Roosch. Geniet er maar lekker van :D

Hier gaat alles z'n gangetje. Beetje zoeken qua sporten met de nieuwe maatregelen, maar ook dat loopt wel weer los denk ik. Zou wel fijn zijn als daar wat meer ruimte in komt weer op korte termijn. Maar ik vrees ervoor :=

Qua eten een kleine beetje teveel niet zo gezonde dingen naar binnen gewerkt, dus daar weer even een beetje een rem op. Gewoon voor m'n eigen gevoel, want qua gewicht doet het gelukkig (nog) niet heel veel.

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:56

Eten wisselt hier nog enorm.

Sporten is hier dus lastig met de sluiting midden op de dag. Wel ben ik met een groepje dames begonnen met een fitmom training. Dat is personal training en buiten dus mag met 4 personen exclusief trainer. Wel fijn om in ieder geval iets te kunnen. Verder probeer ik zo goed en kwaad als het gaat toch momenten in de sportschool te vinden, straks maar eens vragen of ze echt niet extra open gaan.

Pallatin

Berichten: 2484
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:29

Het 17.00 dicht maakt voor qua bewegen niet veel uit gelukkig, want ik rijd ‘alleen’ maar paard of wandel (al heb ik dat de laatste dagen een stuk minder gedaan, wat een takkeweer) Helaas voor paardlief en mij is er droes op stal geconstateerd dus geen bosritjes voorlopig. Ik rijd daarom noodgedwongen een stuk meer in de bak en dat is wel veel intensiever, dus dat compenseert het minder lopen wel een beetje. Qua eten ben ik een weeklang los gegaan en ik ben nu weer aan het minderen en terug naar het regime van voor de bruiloft, maar merk wel dat ik mijn stok achter de deur(jurk) mis, maar dat komt vast wel goed!

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Knudd

Berichten: 1561
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 12:24

Kom mij weer stilletjes melden in het topic. Tijdje meegelezen en ook het topic ontstipt gehad. Maar nu ik in rustiger vaarwater zit, een eigen plekje heb, kan ik eindelijk de focus op mijzelf leggen. Plan is vooral om structuur te krijgen in mijn dagen en dus ook in mijn eten, daarnaast samen met een fysiotherapeut weer in beweging komen. Het uiteindelijke doel is onwijs groot, dus ik ga voor een eerste doel om weer te kunnen lopen/bewegen zonder pijn.

gaucho

Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 12:53

Grote doelen knippen in kleine stapjes is al een mooie eerste stap Knudd, welkom terug.

Life begins at the end of your comfortzone.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, germie, N_B_N, NadjaNadja, Time2Tri, xSwanHeart en 59 bezoekers