Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:38

Iris82 schreef:
Ik ben aan m'n ogen geopereerd en daar werd ook echt door de verpleegkundige en door de arts zelf nog een pijl gezet bij het oog dat eerst gedaan werd en daarnaast vroegen ze t nog een keer voor ik onder zeil ging. Ik zei 'die ene met die pijlen' maar dat telde niet. :+

Ik heb iemand gekend die (50 jaar geleden ofzo) dus aan het verkeerde oog geopereerd is... denk dat ze toen nog niet aan pijlen deden :=

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:44

Ik heb gisteren inderdaad meerdere keren aan moeten geven welk been het zou zijn, niet dat de bult makkelijk te missen was, maar toch, altijd fijn dat ze in het juiste been gaan snijden.
De pijl hebben ze er op gezet in de OK toen ik al op tafel lag, nadat ik voor de zoveelste keer aan moest geven welk been het betrof. Wat ik ook bijzonder vond aan deze keer was dat er een soort voorbespreking was door de chirurg en alles werd opgenomen. Dus hij stelde zichzelf voor aan het team, vertelde wie ik was, hoe ik aan mijn blessure was gekomen en wat hij verwachtte dat er aangetroffen werd, wat ze zouden doen bij verschillende scenario’s en hoe het gehecht zou worden met de harmonica drain er in. Pas daarna werd ik in slaap gebracht.

Het is wel grappig dat ik mijn chirurg zo blij kon maken met wat hij allemaal uit mijn heup kon halen. Hij had een leerling bij hem, (ook diegene die de pijl had gezet) en die was er ook aardig blij mee, heel leerzaam, hij had het nog niet eerder dit gezien.

Het leek op een soort van vleesbomen en dan 2 handen vol met die rakkers.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:09

Daphara, dat wordt zover ik weet altijd gedaan.
Iedergeval bij de vele OK's waar ik door m'n werk bij ben geweest.

Het wordt de sign in genoemt. Daarbij wordt een standaard lijst afgewerkt met vragen/punten.

Wanneer de OK klaar is heb je ook de sign out. Hierbij kijken ze onderandere of alle instrumenten compleet zijn en alle gaasjes (zodat niks achter is gebleven). Of er nog verbeter punten zijn enzo.
Die gebeurde meestal wanneer de laatste hechtingen werden gezet en de patiënt dus nog onder narcose was.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:20

Jeetje daphara wat een nasleep heeft dat nog allemaal.
Hoelang met de drain blijven zitten?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 16:06

Renske_W schreef:
Jeetje daphara wat een nasleep heeft dat nog allemaal.
Hoelang met de drain blijven zitten?


Tot er minder dan 20 ml per dag uit komt. We hebben net voor de 2e keer vandaag ruim 60 ml geleegd, deze keer minder puur bloed en wat meer vocht en wat weefsel achtige structuren er in. Ik ben weer thuis en mijn moeder en zus komen nu om de beurt helpen met het legen van de drain. Er zit nu een stoffen washand achtig zakje aan mijn been getapet en daar hangt de harmonica drain in.

Ik heb op mijn grote hoekbank een matrastopper gelegd, mijn bank is een meter diep als de rugkussens er af zijn, dus een prima bedje samen met de topper er op. Ik red me prima op dubbele krukken om even naar de keuken of wc te hobbelen en voor de rest lekker bankhangen, dutten en wat tv kijken. Ik heb een plantenspuit bij de hand om mijn katten ervan te overtuigen dat ze echt echt echt niet op mijn heup mogen staan. Die vinden het reuze gezellig dat ik aan het bankhangen ben en doen net zo of ze me weken hebben moeten missen in plaats van een dag, er moeten flink knuffels ingehaald worden.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:03

Daphara, wow!

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:10

Wow daphara is dit de nasleep van (uit m’n hoofd) val of trap van je paard? Waardoor je dus z’n gigantische bult had?

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 20:21

Ik verheug me op je foto van de zooi die eruit is gekomen... lijkt me heel fascinerend...

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:04

Afbeelding
Ik viel vanochtend van de trap...
Nu een prefect rond hapje uit m'n hand, het is een deukje. Geen idee waar ik tegen aan ben gekomen. M'n handpalm doet juist pijn van het opvangen.



Verder zijn 2 weken geleden de plaatjes en schroeven uit m'n kaak gehaald, war ook mooie plaatjes opleverde.

Hamsterwang
Afbeelding

Mooi bruin/geel
Afbeelding

Maar het valt allemaal mee als je het vergelijkt met hoe ik er uitzag toen het er ingezet werd.
Zal daar ook de foto's van opzoeken

alwinlove123
Berichten: 224
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:23

Petrichor schreef:
In Giethoorn heb je van die wandel/fietspaden daarnaast gras en dan de plomp. Ik liep daar over een bruggetje heen en ging te veel naar rechts omdat ik een tegenligger had, waardoor ik half op het wandel/fietspad half op het gras kwam helaas lag het gras een cm of 10 lager waardoor ik mijn enkel heel lelijk verzwikte en dus viel. Behalve deze schaafwond heb ik nog maanden last gehad van mijn enkel.
[ [url=m/3vY8SI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Had ik vorig jaar met de fiets kwam te laat de bocht om en knalde tegen een boom aan

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 03:41

Hey hoi, even een update, het werd al snel een rommeltje van pleisters en tape en ik vond de zak waar de drain in zat voornamelijk hinderlijk.

Afbeelding


Na de eerste keer douchen

Afbeelding


Nieuwe pleisters

Afbeelding


Vanaf toen de drain niet meer in een zakje gehad en dat zat een stuk prettiger. De drain is er nu uit gehaald, want we drainden nog maar 50 ml per dag helder rood wondvocht

Afbeelding

Helaas vanaf vrijdag ook met klontjes van weefsel/bloed er in die de boel af en toe verstopte en dan moest ik flink trekken aan de harmonica gedeelte van de drain (vacuum vergroten) om het slangetje weer vrij te krijgen.


Afbeelding


Na het verwijderen van de drain zweelde de heup eerst op, maar gelukkig kwam vandaag ook mijn compressie broekjes binnen. Daar zit ik de komende 4 weken in gewurmd, zodat alle lagen goed aan elkaar kunnen hechten.

Ik vind het herstel goed gaan, met een compressie broekje aan kan ik me ook behoorlijk goed in huis bewegen en prima steunen op dat been.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 08:50

Jeetje nou heel veel sterkte met je herstel!

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:00

Dussss... ziet er wel al wat beter uit toch :)

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:25

Afbeelding

Ik zeg nooit meer dat ik een gevorderde ruiter ben als ergens een paard huur voor een duin/strand rit....

Friesje was 4 jaar, sinds afgelopen september bij deze stal en totaal niet aan de hulpen. Dit hoorde ik ná dat ik er afgevallen was.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:28

manumol schreef:
[ [url=m/vFoUiA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zeg nooit meer dat ik een gevorderde ruiter ben als ergens een paard huur voor een duin/strand rit....

Friesje was 4 jaar, sinds afgelopen september bij deze stal en totaal niet aan de hulpen. Dit hoorde ik ná dat ik er afgevallen was.

Wat slecht van die stal :oo
Ook ervaren ruiters zet je niet buiten op een paard wat half op hulpen reageert.

Mooi blauw oog wel! Geen verdere beschadegingen?

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:56

Kookaburra schreef:
manumol schreef:
[ [url=m/vFoUiA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zeg nooit meer dat ik een gevorderde ruiter ben als ergens een paard huur voor een duin/strand rit....

Friesje was 4 jaar, sinds afgelopen september bij deze stal en totaal niet aan de hulpen. Dit hoorde ik ná dat ik er afgevallen was.

Wat slecht van die stal :oo
Ook ervaren ruiters zet je niet buiten op een paard wat half op hulpen reageert.

Mooi blauw oog wel! Geen verdere beschadegingen?


De stal viel op meerdere punten erg tegen... Bij het keurmerk dat ze hebben, is al een berichtje achter gelaten.

Verder wat stijf, maar vooral een gedeukt ego hahahaha!

Anoniem

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:39

Jeetje Daphara wat een gevolgen zo'n trap toch kan hebben.. Dat verwacht je ook niet :(:)

Ooh dat oog is mooi blauw, heftig..Daarom zeg ik ook altijd dat ik "wel eens" heb gereden. Te vaak (vooral in het buitenland) van die idiote paarden onder je kont gekregen toen ik zei dat ik een gevorderde ruiter was. :')

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:03

Even bloed laten prikken mooi blauw weer

Afbeelding



En nog even een grappig/pijnlijk verhaal zonder foto.

Ik had van die feet wax strips ik dacht laat ik mijn bikini lijn doen. Dus hup tussen mijn handen wrijven en er op geplakt, en ik trek het er weer op. Bleef dus het wax zitten.... echf 10 x geprobeerd opnieuw met die strip. Niks helemaal niks er af. Dus onder de douche gegaan. Een half uur lang lopen boenen en af pulken.. :+ ik kon huilen en lachen te gelijk. Maar eindelijk was het meeste er af, toen even gegoogled hoe t eraf te krijgen. Met olie dus. Had ik dat maar eerder gegaan...

Maar je raad het al, door al t boenen met een washandje is t een soort brandwond geworden en blauw... dat doe ik dus nooit meer _-:(

Eline_S_S

Berichten: 3523
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:18

Freekieee schreef:
Even bloed laten prikken mooi blauw weer

[ [url=m/ac5fez.jpg]Afbeelding[/url] ]



En nog even een grappig/pijnlijk verhaal zonder foto.

Ik had van die feet wax strips ik dacht laat ik mijn bikini lijn doen. Dus hup tussen mijn handen wrijven en er op geplakt, en ik trek het er weer op. Bleef dus het wax zitten.... echf 10 x geprobeerd opnieuw met die strip. Niks helemaal niks er af. Dus onder de douche gegaan. Een half uur lang lopen boenen en af pulken.. :+ ik kon huilen en lachen te gelijk. Maar eindelijk was het meeste er af, toen even gegoogled hoe t eraf te krijgen. Met olie dus. Had ik dat maar eerder gegaan...

Maar je raad het al, door al t boenen met een washandje is t een soort brandwond geworden en blauw... dat doe ik dus nooit meer _-:(



Ze leveren toch altijd doekjes met olie erbij? :7

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:44

Eline_S_S schreef:
Freekieee schreef:
Even bloed laten prikken mooi blauw weer

[ [url=m/ac5fez.jpg]Afbeelding[/url] ]



En nog even een grappig/pijnlijk verhaal zonder foto.

Ik had van die feet wax strips ik dacht laat ik mijn bikini lijn doen. Dus hup tussen mijn handen wrijven en er op geplakt, en ik trek het er weer op. Bleef dus het wax zitten.... echf 10 x geprobeerd opnieuw met die strip. Niks helemaal niks er af. Dus onder de douche gegaan. Een half uur lang lopen boenen en af pulken.. :+ ik kon huilen en lachen te gelijk. Maar eindelijk was het meeste er af, toen even gegoogled hoe t eraf te krijgen. Met olie dus. Had ik dat maar eerder gegaan...

Maar je raad het al, door al t boenen met een washandje is t een soort brandwond geworden en blauw... dat doe ik dus nooit meer _-:(



Ze leveren toch altijd doekjes met olie erbij? :7



Zat helemaal niks bij...

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 03:14

Gebrand

Afbeelding

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 08:07

Auw

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:41

oef, dat is pijnlijk deugenietje! sterkte!

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:40

Auw, alleen al van het zien van de foto voel je die zelf op je hand branden

Tancreda4

Berichten: 24033
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:18

Auwwww, die is heel naar!