The Ordinary

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10139
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:00

Ik heb mijn bestelling eindelijk geplaatst!

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:52

Ik denk dat mijn huid en-de-lijk begint te wennen.. Ik heb nog maar twee diepe puistjes over en ze zijn minder vervelend (het voelde alsof ik 5 halve pingpong ballen op mijn gezicht had die nog bonkte en trokken ook, heel naar gevoel zelfs al zag je ze vanaf de buitenkant bijna niet). Geen nieuwe meer teruggekregen

Jolien87

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:19

Sintara schreef:
Ik denk dat mijn huid en-de-lijk begint te wennen.. Ik heb nog maar twee diepe puistjes over en ze zijn minder vervelend (het voelde alsof ik 5 halve pingpong ballen op mijn gezicht had die nog bonkte en trokken ook, heel naar gevoel zelfs al zag je ze vanaf de buitenkant bijna niet). Geen nieuwe meer teruggekregen


Wat fijn zeg!

Ik merk sinds deze week dat mijn huid ook gladder begint te worden. Sowieso heb ik geen onderliggende bobbeltjes meer op mijn voorhoofd, die voelde ik voorheen altijd zitten als ik met mijn vingertoppen over mijn huid ging.
En het kan ook wishful thinking zijn maar ik heb het idee dat de fronslijntjes op mijn voorhoofd minder zichtbaar zijn.
Ook de rode vlekjes op mijn kaaklijn van oude acné en cystes zijn voor het grootste deel weggetrokken.

Nu ik de Buffet heb vervangen voor de Hyaluronic heb ik het idee dat mijn huid nog meer gevoed is. Echt zo fijn! *\o/*

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:04

Hoe vaak gebruiken jullie de AHA 30% + BHA 2% peeling?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 15:06

UhNee schreef:
Hoe vaak gebruiken jullie de AHA 30% + BHA 2% peeling?


1x in de week, op maandag en vrijdag lichte scrubje.
Soms vervang ik 1 van die dagen door de Derma skin pads van LookX, dit zijn pads die ook dode huidcellen verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Banyu op 30-04-21 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:27

2x per week is veelste veel!
Ik raad aan maximaal 1x in de week als je geen gevoelige huid hebt en zo wel dan 1x per 2 wekeb

Jolien87

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:28

Ik gebruik hem 1x per week.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:46

1x per week. Al merk ik er niet veel van, terwijl mijn huid verder heel gevoelig is. Ik zie gewoon verstopte poriën na afloop enzo

Bij de 2% bha paulas choice reageert mijn huid veel heftiger gek genoeg (daarom stap ik over naar TO)

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:15

Mhhhh, ik gebruik hem ook 1x per week en merk (nog) geen verschil. Vandaar dat ik dacht wellicht kan ik het een keer vaker doen, maar geen goed idee dus!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:16

Ik heb n.a.v. dit topic toch nog maar eens wat besteld :o wie weet..

Hemellichaam
Berichten: 101
Geregistreerd: 21-08-19
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:50

UhNee schreef:
Mhhhh, ik gebruik hem ook 1x per week en merk (nog) geen verschil. Vandaar dat ik dacht wellicht kan ik het een keer vaker doen, maar geen goed idee dus!


Hoeveel weken gebruik je dit product al? Je moet echt wel drie maanden rekenen voor je kan beginnen zeggen of zo'n product werkt of niet. Het helpt ook altijd om foto's te nemen voor je begint en zo je progressie bij te houden, vaak zie je dan toch meer verschil dan je dacht. :D

Momenteel gebruik ik de peeling niet meer maar ik liet telkens 3 dagen tussen gebruik. Gewoon zorgen dat je zeker iedere dag zonnecrème opsmeert en een goede hydraterende crème in je routine is ook belangrijk.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:06

Ik doe t ook 1x pw anders is het te heftig voor mijn huid. Mark wel dat mn huid veel egaler is al.

NL6
Berichten: 110
Geregistreerd: 06-08-17

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:12

Ik gebruik hem ook max 1x per week, en een heel dun laagje! Niet zo dik als wat je vaak ziet op tiktok. Verder ben ik zo te spreken over de mandelic acid. Mijn huid is zo erg opgeknapt!

Daarbij gebruik ik sinds een tijdje de la roche posay baume b5, en wat een wonder crème echt waar. Nooit verwacht dat ik dit zou kunnen schrijven over een product (ik vond die reviews altijd maar nep hahaha en heb zoooveel geprobeerd) maar ik heb dus helemaal geen vette huid. Mijn huid was altijd gedehydrateerd! Echt super happy met mijn skincare routine!!

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:07

Hoi!

Sinds kort gebruik ik wat producten van The Ordinary en die bevallen me erg goed! :D
Ik vroeg me af of hier iemand ervaringen heeft met hun make-up lijn. Zoals de foundation en primers. De reviews op de site van Deciem zijn aardig wisselend :P

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 23:30

_Lois_ schreef:
Hoi!

Sinds kort gebruik ik wat producten van The Ordinary en die bevallen me erg goed! :D
Ik vroeg me af of hier iemand ervaringen heeft met hun make-up lijn. Zoals de foundation en primers. De reviews op de site van Deciem zijn aardig wisselend :P


Concealer is heel dikkend, en de primer kreeg ik juist uitbarstingen van dus helaas.

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:38

ik kreeg ook meer plekjes van de primer. ik had niet het tubetje maar de andere. vond die ook erg dik en vies voelen. huid bleef ook wat plakkerig en vettig. ik gebruik de primer dus niet meer.

foundation zelfde verhaal. wat vettig, heb het idee dat ik de hele dag kan blijven uitsmeren. heb er aan het eind van de dag ook vegen van.. dus ik ben weer terug overgestap naar mijn andere foundation. gebruik die van TO alleen nog uit nood. hier kreeg ik geen extra plekjes van trouwens!

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:46

ik ben fan van de serum foundation. Herken het glijerige wel, maar ik vind de semi dekking erg fijn en gebruik er ook niet zoveel van.

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:24

Bedankt voor de ervaringen!

Andere vraag voor de langere gebruikers:
Ik ben met die regimen builder op een aantal producten uitgekomen. Deze ga ik sowieso op maken, maar mijn vraag is waar volgen jullie mee op? Herhalen jullie hetzelfde “recept” of niet, en zo niet, hoe kies je dan andere producten. Ga je naar een “zwaardere” peeling over bijvoorbeeld.
Ik vind de cleanser en moisturizing factors heel fijn dus die blijf ik sowieso gebruiken.

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 17:40

Ik doe bv om de dag omwisselen met retinol en lactic acid. Mijn 30% bha aha peeling doe ik 1x per week of 2x per week als ik het gevoel heb dat mijn hormonen op spelen. Ivm sterkere peeling enzo voel ik een beetje wat men huid nodig heeft

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:21

Ik ben begonnen met de Moisterizer, niaciamide en de 30% peel. Een aantal maanden later de retinol 0,5% en toen die op was naar 1% en daarna 2%.

De Azeleic heb ik liggen maar heb niet het idee dat hij iets doet, dus die neem ik niet meer.

Ik ben daarna 's ochtends eerst salycic acid gaan gebruiken, die is nooit meer verkrijgbaar. Dus nu een andere acid.

Ik heb nu recent de fluid primer en de spf aangeschaft en die blijven erin.

Het salycilic mask heb ik ook, maar vind dat geen vervanger of verbetering tov de 30% peel, dus die ga ik ook niet meer bestellen

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27975
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:02

Ik ben een nieuwe TO gebruiker. Ik heb inmiddels wat spulletjes staan en sommige bevallen nu al geweldig, en andere totaal niiiiiieeeeet := Dus de volgende keer herhaal ik wat bevalt omdat ik het toch flink de tijd wil geven om verschil te kunnen zien, maar alleen de dingen die ik fijn vond. Plus dat ik dan nog wat dingen ga halen die in hun beschrijving zeggen dat ze helpen bij mijn 'problemen'.

Wat ook fijn is, is om lid te worden van wat fb-groepen over TO. Daarin zit veel kennis en kun je eventueel ook vragen stellen over producten of ervaringen.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:16

Ik heb nu de vitamine c met hyaluronzuur en echt.. Dit is hem.

In 1 nacht alle puistjes uitgerijpt, geen nieuwe, poriën kleiner en lachrimpels weg(komen tijdens de dag wel gewoon terug natuurlijk). Hele tint van mijn gezicht egaler.

Ik stond echt zo voor de spiegel :wow:

Dit is wat ik van de exfoliant had verwacht hahaah

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:23

Klinkt goed, welke naam is dat precies? Wil ook wel iets met vit C proberen maar er zijn een aantal verschillende toch?

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:10

Sintara schreef:
Ik heb nu de vitamine c met hyaluronzuur en echt.. Dit is hem.

In 1 nacht alle puistjes uitgerijpt, geen nieuwe, poriën kleiner en lachrimpels weg(komen tijdens de dag wel gewoon terug natuurlijk). Hele tint van mijn gezicht egaler.

Ik stond echt zo voor de spiegel :wow:

Dit is wat ik van de exfoliant had verwacht hahaah


Dat had ik toen ik voor het eerst de AHA BHA peel had gebruikt. Echt iets van WTF waarom vind ik dit product nu pas!!

Jolien87

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:34

Gebruiken jullie nu ook andere producten dan in de winter?
Ik heb het idee dat mijn huid reageert op het zomerse weer en begin weer wat meer onzuiverheden te krijgen. Met name op mijn wangen, kin en kaaklijn. -O-

Sintara, dat klinkt goed. Met welke producten combineer je die?