Van me af schrijf topic - papa heeft kanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Van me af schrijf topic - papa heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 14:34

Het topic dat je nooit hoopt te openen -O-

M’n vader heeft sinds vorige zomer last met slikken en veel hoofdpijn. Huisarts dacht aan een voorhoofdsholte ontsteking dus kreeg hij antibiotica, maar het ging maar niet over.

Dus doorverwezen naar de KNO arts. Met een echo zagen ze aanwijzingen voor een carcinoom in z’n keel. CT-scan gemaakt, was niks op te zien. Helaas bleek dit achteraf “abusievelijk” zonder contrast vloeistof gemaakt te zijn, wat dus niet betrouwbaar is...
wij waren dus opgelucht dat er niks ernstigs te zien was en gingen ervanuit dat het dan relatief makkelijk te behandelen zou zijn.

Vorige week is er een MRI scan gemaakt en daar kregen we afgelopen vrijdag de uitslag van; een vrijwel zeker kwaadaardige tumor in z’n keel, helemaal verweven in z’n slijmvliezen en zenuwen dus niet meer operabel...
ships.

Morgen moet hij naar de kaakchirurg, voor een echo en een kijkoperatie waarbij ze een punctie kunnen nemen. Hij krijgt ook nog een oproep voor een PETscan. De vraag is dan of het überhaupt nog behandelbaar is.

Eten en praten kan hij al bijna niet meer.

Ik ben er echt helemaal van van slag, zeker nu met corona vind ik het echt heel naar dat hij morgen de hele dag in het LUMC moet zijn. Hij heeft ook COPD dus toch al risicogroep. Ik zit al 7 weken thuis in de ziektewet ivm een depressie dus zag al bijna niemand, hopelijk kan ik ‘m voorlopig gewoon nog blijven zien.
Ik vind het moeilijk om met veranderingen om te gaan en m’n mentale staat was al niet geweldig, dus ik heb er mentaal ook echt een mega klap van gekregen.

Ik heb dit topic geopend om van me af te schrijven, soms gaan m’n gedachtes er een beetje vandoor omdat leuke dingen doen er nu ook niet echt in zit.

Duimen dat het een beetje meevalt allemaal... maar ik ben bang dat ik m’n superheld papa ga verliezen ;(

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Van me af schrijf topic - papa heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:35

Jeetje wat erg. Ik wil je een hele dikke knuffel geven & erg veel sterkte wensen :(:)

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Van me af schrijf topic - papa heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:38

Jeetje, heel veel sterkte!

Miesemuisje

Berichten: 3085
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Van me af schrijf topic - papa heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:40

Sterkte :(:)

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:40

Zo zeg, dat is niet niks.
Heel veel sterkte en een virtuele knuffel voor je :(:)

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:42

Wat vreselijk moeilijk nieuws. Begrijp heel goed dat het heel ingrijpend voor je is. Natuurlijk is het vervelend dat je vader naar het ziekenhuis Moet, maar daar hebben ze ook maatregelen getroffen.

Ga duimen voor je dat ze nog wat voor hem kunnen betekenen. Heel veel sterkte, en blijf hier lekker schrijven als dat je helpt.

Dikke knuffel

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:45

Heel veel sterkte!
Ik weet helaas ongeveer hoe het is... mijn vader had een tumor in zijn slokdarm en is daar aan overleden.
Ik hoop dat er qua behandeling mogelijkheden zijn, mijn vader heeft mee gedaan in een "proefkonijn" traject waardoor er wel meer inzichten waren in de extreem agressieve vorm die wij in de familie hebben.
Verder vertrouwen hebben in het ziekenhuis... quarantaine verpleging is iets wat zij al vaak doen. Dus over het algemeen kan je erop vertrouwen dat je niet zo maar aangestoken wordt wanneer je daar rond loopt.

Voor jou... doe vooral waar je je goed bij voelt, voel je niet bezwaard.
Ik wilde toen ook hard zijn, niets laten merken en vooral 100% doorwerken met alle zorgen er omheen... achteraf heb ik er spijt van gehad. Beter nu teveel tijd met elkaar dan achteraf spijt hebben van te weinig :)
Als je iets wil weten, vragen e.d. PBen mag altijd...

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Van me af schrijf topic - papa heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:52

Jeetje TS wat heftig... heel veel sterkte voor jou en je vader (en naasten uiteraard)... ik ga heel hard duimen voor jullie

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 14:52

Bedankt allemaal! Ik heb ook absoluut vertrouwen in het ziekenhuis hoor, echt! Het is ook meer een gevoel, we doen allemaal social distancing, blijven zoveel mogelijk thuis en dan moet hij naar het heetst van het vuur bij wijze van. Ik ben überhaupt blij dat dit allemaal door kan gaan, want als dit ook nog weken verzet zou worden is het alleen maar slechter natuurlijk.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:53

Jeetje, ik weet niet wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte de komende tijd! Hele dikke knuffel...

SvS88

Berichten: 320
Geregistreerd: 28-03-19

Re: Van me af schrijf topic - papa heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:03

Jeejtje wat heftig, ik weet ook niet zo goed wat ik zeggen moet. Heel erg veel sterkte!

Reggledoos
Berichten: 217
Geregistreerd: 19-05-07

Re: Van me af schrijf topic - papa heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:07

Heel veel sterkte

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:08

.Pfoe, wat heftig! Ik kan me helemaal voorstellen dat je er doorheen zit!
Heel veel sterkte :(:)

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:10

Wat heftig zeg! Heel veel sterkte de komende tijd :(:) Dikke knuffel

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Van me af schrijf topic - papa heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:17

Jee wat vreselijk, heel veel sterkte :(:)

Lau07
Moderator

Berichten: 1567
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Van me af schrijf topic - papa heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:24

Heel veel sterkte Warboel, wat ontzettend naar. Ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe voor de komende periode :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:05

Heel erg veel sterkte en kracht toegewenst voor jullie allemaal. :(:)

Momenteel zit ik in het LUMC en misschien heb je hier iets aan (op mijn afdeling mogen zelfs partners niet mee):
Afbeelding

Overigens is het momenteel erg rustig in het LUMC dus misschien is dat iets fijner voor je gemoedstoestand :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-03-20 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:07

Wat een vreselijke situatie....heel veel sterkte de komende tijd!

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Van me af schrijf topic - papa heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:09

Wat een vreselijk nieuws ts.
Heel veel sterkte.

irryproppy

Berichten: 328
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: overal waar de zon schijnt!!!:)

Re: Van me af schrijf topic - papa heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:11

Heel veel kracht en sterkte gewenst.

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Van me af schrijf topic - papa heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:13

afschuwelijk, enorm veel sterkte!

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:14

Wil je heel veel sterkte wensen,

Ik ga momenteel door een zelfde soort situatie, mijn moeder haar uitgezaaide borstkanker is uitbehandeld, wat betekent dat we moeten denken in een termijn van weken/paar maanden :(

Sterkte

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 16:23

Anoniem schreef:
Heel erg veel sterkte en kracht toegewenst voor jullie allemaal. :(:)

Momenteel zit ik in het LUMC en misschien heb je hier iets aan (op mijn afdeling mogen zelfs partners niet mee):
[ [url=m/ur4sL0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overigens is het momenteel erg rustig in het LUMC dus misschien is dat iets fijner voor je gemoedstoestand :)


Thanks <3 doet me zeker goed dat te lezen dat het zo rustig is. Ik heb m’n hele leven in de buurt van het LUMC gewoond en we noemen het altijd de ziekenfabriek := normaal is het er altijd knetterdruk natuurlijk.

@SharonIndezz jeetje, jij ook ontzettend veel sterkte. :(:) Uitbehandeld... gelukkig zitten wij nog niet in dat stadium vooralsnog, kan me amper indenken hoe verdrietig dat moet zijn. Dikke knuffel voor jou en je naasten!

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Van me af schrijf topic - papa heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:28

Heel veel sterkte. Mijn vader is overleden aan keelkanker. Je mag me altijd pb-en als je vragen hebt of je ei kwijt wilt.
Krijgt hij ook een pijpje?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:43

Ik wens je heel veel sterkte toe. De ziekenhuizen hebben speciale protocollen op dit moment dus dat is wel erg fijn.

In een periode van 8 weken ben ik bevallen, is mijn man 4 keer geopereerd met complicaties en hebben we gehoord dat hij zaadbalkanker heeft. Hij is net op de helft van de chemo. Nu nog de angst erbij voor corona ook nog... Dus denk dat we hierin elkaar wel kunnen vinden qua ellende en stress.