4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 19:10

Even een gesprekje met mezelf :')

Vandaag moest ik 400 ml yoghurt eten; ik zit ondertussen op 250, dus ik moet nog 150. Tot nu toe gaat het prima, dus ik ben heel benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
O: 100 ml halfvolle yoghurt met een schep basterdsuiker. Zelfgesneden zuurdesem speltboterham met pindakaas.
L: 3 zelfgesneden zuurdesem speltboterhammen met boter met gekookt ei, boter met kaas en komkommer en pindakaas met komkommer.
T: halve spelteierkoek.
T: smoothie van 150 ml halfvolle yoghurt, een halve banaan en drie aardbeien. Een handje gezouten macademianoten, een halve banaan en een aardbei.
A: 75 gram sperziebonen, aardappels en een gehaktbal.
T: iig nog 150 ml yoghurt, even kijken of ik gezond ga doen met aardbeien of ongezond met suiker (of allebei :') ). Misschien nog een koekje, mijn moeder heeft namelijk allerlei glutenvrije koekjes gekocht die ik wel mag, zo fijn.
B: 10 minuten fietsen en beide paarden verzorgen.

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 19:49

Little_birdy; fijn dat het goed gaat! En je de lijstjes los kan laten :)

Kimmie; gelukkig gaat het nu beter met de yoghurt :)) hoop voor je dat het zo blijft. En fijn dat je het sporten weer op mag en kan pakken!

Hier vandaag echt een beetje ‘trek’. Geen idee waar het vandaan komt. Hopelijk kan ik me vanavond nog inhouden (ben thuis en heb genoeg in huis _O- )
O: 150 gr Griekse yoghurt met witte druiven en muslie, 200 ml optimel drink
T: havermout reep
L: 2 speltboterhammen met kiprolade en komkommer
T: reeses reepje (chocolade met pindakaas :)) )
T: 2 rijstwafels met pure chocolade en framboos. Nog wat witte druiven
T: 2 plakjes gebraden gehakt :’)
A: 200 gr krieltjes met tijm en zeezout, boomstammetje, gegrilde puntpaprika en gegrilde courgette met parrano snippers
T: 100 gr HD ijs strawberry cheesecake.
Totaal 1985
B: 45 minuten dressuur training. Zit nu op 13.000 stappen

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 19:49

Little_birdy; fijn dat het goed gaat! En je de lijstjes los kan laten :)

Kimmie; gelukkig gaat het nu beter met de yoghurt :)) hoop voor je dat het zo blijft. En fijn dat je het sporten weer op mag en kan pakken!

Hier vandaag echt een beetje ‘trek’. Geen idee waar het vandaan komt. Hopelijk kan ik me vanavond nog inhouden (ben thuis en heb genoeg in huis _O- )
O: 150 gr Griekse yoghurt met witte druiven en muslie, 200 ml optimel drink
T: havermout reep
L: 2 speltboterhammen met kiprolade en komkommer
T: reeses reepje (chocolade met pindakaas :)) )
T: 2 rijstwafels met pure chocolade en framboos. Nog wat witte druiven
T: 2 plakjes gebraden gehakt :')
A: 200 gr krieltjes met tijm en zeezout, boomstammetje, gegrilde puntpaprika en gegrilde courgette met parrano snippers
T: 100 gr HD ijs strawberry cheesecake.
Totaal 1985
B: 45 minuten dressuur training. Zit nu op 13.000 stappen

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:10

Pff, wat zitten er veel calorieën in iets simpels als een gebakken eitje zeg. Inmiddels begonnen met bijhouden in MFP, maar valt toch wat tegen haha. Hij geeft 1500 calorieën als advies, plus eventuele extra verbrandde calorieën.

@kimmie hoe is het gegaan met de yoghurt?
Wel heel gezond al die spelt dingen. :)


O: boterham met hagelslag
T: banaan
L: 2 boterhammen met ei
T: matze
A: Gevulde Paprika's

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:33

miramii schreef:
Pff, wat zitten er veel calorieën in iets simpels als een gebakken eitje zeg. Inmiddels begonnen met bijhouden in MFP, maar valt toch wat tegen haha. Hij geeft 1500 calorieën als advies, plus eventuele extra verbrandde calorieën.


Ik kan je aanraden om naast het advies van MFP, dat vaak erg laag is, ook zelf even te gaan rekenen. https://tdeecalculator.net/ is een van de betere sites met BMR en TDEE calculators en is een goede start. Het kan zijn dat je dit allemaal al weet, maar zorg er voor dat je niet onder je BMR uit komt, dat is op de langere termijn niet vol te houden en niet goed voor je lichaam.

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:58

Miramii: zou me daar inderdaad wel wat meer in verdiepen, 1500 is erg aan de lage kant. Hoelang ben je?
Wel confronterend he hoeveel calorieën sommige dingen hebben _O-

Mijn planning voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt, 50 gr witte druiven, 15 gr müsli, 200 ml optimel drink.
T: brokking hazelnoot gebakje <3
L: 2 donker bruine boterhammen met gebraden gehakt, ander met pindakaas. Volkoren cracker met geitensmeerkaas
T: kitkat chunky coockie dough, blikje redbull sugarfree.
T: 100 gr witte druiven
A: zilvervliesrijst met sperziebonen, biefstuk puntjes, ui, knoflook en ketjap
T: Liga evergreen
T: 225 gr magere bosbessen yoghurt, 3 maïswafels paprika.
Totaal: 1929
B; 45 minuten dressuur, zit nu op 6500 stappen en ga nog werken tot 23.30 :)

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:18

@Lis_Ol Ik heb laatst die Paarse Red Bull ontdekt. Lekker smaakje en ook suikervrij. Heb je die wel eens geprobeerd?

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:08

Ik vond het ook wat laag idd, ik ben 175 Het lukt tot nu toe wel overigens. Holymoly, op die site kom ik op 2100 calorieën, lekker verschil ook wel

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 19:12

Imay: nee die heb ik nog niet op, maar moet zeggen dat ik ook niet van de smaakjes ben.

Miramii: zou in t midden gaan zitten, rond de 1800. Zit je sowieso boven je bmr en zal je met beweging echt gewicht moeten verliezen.

Hier ging het gister niet zo goed, had echt onstilbare honger en onwijs veel bewogen (dik 2000 calorieën verbrand). Dus wel wat extra’s gegeten. Vandaag weer herpakken.
Mn buurman zei vanmorgen wel dat die zag dat er wat vakantie kilo’s bij waren gekomen, die deed zeer..
Maar wil eigenlijk wel zo blijven als nu, 60 kilo was te weinig. Voel me wel wat ‘dikkig’ omdat ik het gevoel heb dat die 2 kilo extra nu op mijn buik zit.. even aankijken hoe het de komende tijd gaat.

Lijstje voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 50 gr witte druiven, 15 gr müsli en 200 ml optimel drink.
L: afbak stokbroodje met 1/2 rosbief en 1/2 kruidenkaas, kipfilet, komkommer, rucola.
T: kit kat chunky en blikje redbull sugarfree.
T: blauwe bessen muffin.
A: pasta pollo met wat salade
T: 1/3 galia meloen
T: 225 gr blauwe bessen yoghurt en 2 rijstwafels met pure chocolade en framboos.
Totaal: 1940
B: zit nu op 13.000 stappen en werk nog tot 23.30

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:31

Vandaag;
O: granen havermoutreep met 200 ml optimel drink.
T: wasa sandwich tomaat
L: afbak stokbroodje met 1/2 rosbief en 1/2 kruidenkaas, kipfilet, komkommer, sla.
T: gekookt ei :Y), 3 maïswafels paprika
A: Maaltijdsalade gerookte kip appel.
T: 1/3 galia meloen, 225 gr magere bosbessen yoghurt.
T: kit kat chunky
Totaal: 1957
B; vanmorgen wedstrijd gehad (onze laatste winstpunt(en) gereden, we mogen Z starten *\o/* )
En zit al op 14.000 stappen, moet nog werken tot 23.30

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:58

Little_Birdy, fijn dat het goed gaat!

Lisanne, ik weet niet zo goed wat voor conclusie ik uiteindelijk uit de lactose moest trekken, dus daar heb ik mijn diëtiste voor gemaild. Ik ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg.

Miramii, spelt is niet per se gezonder dan tarwe hoor. Het is puur dat ik niet tegen tarwe kan, maar wel tegen spelt. Het hoeft in ieder geval niet uit te maken in je keuze. Goed dat je je wat meer aan het verdiepen bent, 1500 kcal per dag is zeker te laag. Meestal is rond 1800 kcal een prima hoeveelheid om af te vallen.

Lisanne, nou ja! Wat een rotopmerking van je buurman zeg! Net of die daar ook maar iets over te zeggen heeft. Het gaat erom hoe jij je voelt en niet wat anderen daarvan vinden. Ik had die man toch stevig gezegd dat hij daar niks over te zeggen heeft hoor. Gefeliciteerd met je winst!

Ik gooi later mijn lijstje erin, nu heb ik een meeting hahaha, maar had net nog even tijd om een bijleespost te maken.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:50

@kimmie ik ben benieuwd wat je diëtiste zegt mbt lactose, moet je elke dag aan de 400 ml komen?

@lis_ol gefeliciteerd met je winstpunt!! Op naar de volgende stap!! jeetje wat zijn er een hoop lompe mensen op de wereld zeg... Soms denk ik dat mensen maar iets zeggen om maar iets te zeggen. Niet eens dat ze het echt denken/menen.

@miramii 1500 kan aan de lage kant zijn, maar ik weet van mezelf dat mijn onderhoud niet zo hoog ligt (BMR = 1451), en ik beweeg middelmatig (zittend beroep) dus mijn kcal doel ligt dagelijks op 1750 ongeveer om af te vallen. Dit hou ik doordeweeks aan, in het weekend tel ik niet en dan ligt het ongetwijfeld veel hoger.

--------------------

Hier na lange tijd weer terug! Het gaat eigenlijk wel goed. Ik val heel langzaam maar gestaag nog steeds grammen af :') Sinds september 2020 bij een diëtist begonnen op 75 kg, en afgelopen week laatste weegmoment gehad en zit nu op 66 kg! En ik heb niet het idee dat ik anders eet, dus superblij mee! Er mogen er voor het mooie nog wel 6 kg af (ik ben 1.65m), maar ik kijk wel waar ik eindig. Ergens komt een ''natuurlijk'' plateau met dit eetpatroon en dat is dan mijn ideale gewicht volgens de diëtiste. Ik voel me nu goed bij deze hoeveelheid eten, het hoeft van mij niet meer/minder. Ik val met deze hoeveelheden ongeveer een halve kilo tot kilo per maand af :)

O: peer (52)
L: zoete aardappel met kip en guacamole (619)
T: b'tween reep (69)
A: pitabroodjes met mango-chilli salsa en kip en gegrilde courgette erbij (819)
T: 0.0% radler (109)
B: wandelen (rustdag tussen twee bodypump dagen in)
Totaal: 1668
(het moge duidelijk zijn dat ik een iets té groot pak kipfilet had ontdooid voor mezelf haha :') )

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:27

Ik kom mezelf weer in dit topic gooien. Sommigen zullen mij nog herkennen van voorgaande jaren/topics, zelf zie ik veel nieuwe namen. Leuk!

Zelf ga ik beginnen aan afval poging 28364. Waarom gaat het me dit keer wel lukken? Omdat ik dit keer er echt fanatiek naast wil gaan sporten. Ik roep nu al ruim 3 jaar dat ik écht moet afvallen, maar op alleen eten kom ik er niet. Ik heb echt de ruggengraat van een slak en ben veel te gek op (slecht) eten. Het plan is nu om een combinatie te doen van gezond(er) eten en sporten. Ik ben namelijk rond de 1,70 lang en weeg zo'n 86 kilo op dit moment. Daar mag dus wel twintig kilo vanaf. Het eerste doel is om in ieder geval weer onder de 80 te komen. Het liefst zou ik rond de feestdagen 72 kilo willen wegen, moet opzich wel haalbaar zijn.

Voor het fanatieke sporten heb ik me ingeschreven bij de sportschool, en dan niet om saai op een loopband te gaan staan. Ik wil mij eerst focussen op de groepslessen spinning en pilates, wanneer ik wat meer conditie heb opgebouwd wil ik hier krachttraining bij gaan pakken. Ik hoop maandag met de eerste spinning les mee te kunnen doen.

Wat betreft motivatie heb ik gelukkig een hele lieve vriend waar ik mee samenwoon, die ook veel bezig is met zijn gezondheid en sporten. En uiteraard hoop ik uit dit topic motivatie te kunnen halen. Ook ben ik er van overtuigd dat wanneer ik ga sporten, ik ook gemotiveerder ben om op mijn eten te letten. Ik vind het zonde om met sport verbrandde kcal erbij te vreten :')

Qua eten ben ik opzich niet heel verkeerd bezig. Zo eten we elke dag zelfgemaakte soep uit de soupmaker enkel op basis van groente en bouillion. Helaas toch wel te vaak dat we iets ongezonds eten, zeker nu het qua uiteten enzo allemaal weer een beetje mag :)) Maar goed als ik meer ga sporten is af en toe uit eten ook geen drama natuurlijk.

Nou, dit was mijn spreekbeurt. Wish me luck!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:30

Laat ik maar met je mee doen Sanne, ik wil me vooral echt focussen op gezonder eten om mijn lichaam te voeden. En niet maar eten wat mijn emoties/brein zegt wat ik moet eten. En inderdaad het sporten ook weer oppakken is heel belangrijk! Ben best blij met mijn lijf maar voor mijn gewrichten etc is het beter om 10 kilo minder te wegen. Kijkend naar het BMI heb ik denk ik een kilo of 5 tot 7 overgewicht dus dat valt best mee.

Qua eten gaat het op zich goed ben al echt dik een half jaar stabiel in gewicht. Maar nog te vaak uit eten / bestellen / makkelijke vette hap. Maar heb mijn plezier in koken best hervonden laatst op vakantie (want er was een vaatwasser en hoefde dus niet af te wassen haha). Dus dat wil ik fanatieker gaan doen. Ook vriendje wil wat afvallen (ook al vind ik hem slank zat haha). Dus wij doen het ook samen. Ook gaat gezond eten mij veel geld besparen. :=

Vandaag de laatste deadline en dan heb ik ook meer tijd om te sporten. Dat staat morgenochtend weer op de planning.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:49

Yay, gezellig dat je meedoet MarlindeRooz! Fijn dat je het samen met je vriend kan doen. Dat helpt hier zo erg. Mede door mijn vriend vreet ik me niet helemaal vol. Toen ik nog in mijn uppie woonde kon ik de hele dag leven op een pak mergpijpen en een pizza, dat is er nu godzijdank niet meer bij. We hebben sowieso nooit ongezonde meuk in huis (koekjes, chips, whatever) want als we iets halen gaat het gelijk op. Dat niet in huis halen scheelt heel erg. :)) Succes met de deadline!


Zal gelijk maar even een lijstje plaatsen van het eten van vandaag:
11:00 - Eiwitshake
12:00 - Soep gemaakt van prei, knoflook, ui, aardappel en bouillon
14:00 - Twee volkoren boterhammen met pindakaas
17:30 - Grote portie kip tandoori
Eventueel rond 7 nog twee rijstwafels met kaas ofzo

Beetje karig lijstje maar ik beweeg vandaag ook amper. Meestal gaan we in de pauze een rondje wandelen maar het regent al de hele dag dus kom nog niet eens aan de 2.000 stappen ben ik bang. :') Oh en gelijk even een note voor mijn lijstjes; ik ben voor bijna alle soorten fruit allergisch, dus die eet ik inderdaad niet/weinig.

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:31

Kimmie; hij bedoeld het niet zo onaardig hoor, maar ik kon het op dat moment gewoon even niet hebben ofzo haha. Hoor meer mensen die blij zijn dat ik iets ben ‘bijgekomen’ na de bruiloft.

Aight; welkom terug! En wat super goed dat je in de afgelopen periode zoveel bent afgevallen. En je je er vooral goed bij voelt!

Sanne&Marlinde welkom (terug) mooie voornemens hebben jullie! En fijn dat al het sporten nu weer mogelijk is.

Hier gaat het zn gangetje. Waar ik voor t weekend 62.2 was woog ik net 61.4, dus tevreden. Heb mezelf voorgenomen tussen de 61/62 te willen wegen.
Nu heb ik weer een reeks nachtdiensten waardoor ik vaak schommel (naar beneden) dus daar hou ik ook rekening mee.
Mijn lijstje van vandaag;
Tussen 0.30 en 2.15 een halve zak stoepkrijtjes :))
2.30: 150 gr witte druiven
5.00: tomaten couscous van Unox.
8.15: 2 rijstwafels met pure chocolade en framboos, 250 ml optimel drink.
9.45: 225 gr magere yoghurt met 15 gr müsli, granenreep
18.30: 250 ml optimel drink
19.00: salade gegrilde kip
22.45: blikje redbull sugarfree met 2 crispy rolls van milkyway
Totaal 1922
B; zit nu op 10.500 stappen en daar komt vnv nog wel wat bij.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:29

Dankjewel Lis_Ol, lijkt me pittig hoor van die nachtdiensten. Ben erg gehecht aan mijn ritme, ook qua maaltijden :))

Gisteren gelijk even de sleutel opgehaald en een rondleiding gehad bij de sportschool (hij is 24/7 open, dus voor de veiligheid een verplichte rondleiding) en het zag er helemaal prima uit. Ook qua volk wat er rond liep. Ik woon in een studentenstad waar de meeste sportscholen een hoog fitgirl en "kijk mij nou" gehalte hebben, deze gelukkig niet :')

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:26

En ook al gelijk gebruik gemaakt van de sportschool sanne?

Hier opzich weinig te melden.. nog een nachtje te gaan en dan heb ik ‘weekend’ :)) kijk er naar uit na 7 diensten.
Lijstje van vandaag, werd pas om 17.30 wakker en was nog steeds moe. Manlief (moet er nog aan wennen hem zo te noemen _O- ) kwam toen ook pas thuis en stelde voor wat te bestellen dus dat hebben we gedaan.
2.30: 150 gr witte druiven
5.00: orientaalse bulgur van Unox, blikje Redbull sugarfree
7.30: 3 maiswafels paprika
9.00: 225 gr vanille kwark met magere yoghurt, 30 gr crusli en 250 ml optimel drink.
19.30: 250 ml optimel drink, 3 stokjes kipsate, wat stukjes Italiaans plukbrood en een klein bakje aardappelgratin.
22.45: blikje Redbull sugarfree en milkyway crispy rolls
Totaal: 1981
B: weinig. Kom denk uit op zo’n 11.000 stappen.
Tenzij ik net als gister bij aankomst dienst gelijk hard aan t werk moet :))

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:41

Na gister te weinig te hebben geslapen en teveel hebben gegeten vandaag weer ‘normaal’

O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, müsli en kaneel. 200 ml perzik sinasappel drank
L: stokbroodje uit de oven met 1/2 grilworst en 1/2 met kruidenkaas, ham en komkommer
T: 4 chocolade koekjes, blikje redbull sugarfree
A: paella met kip en veel groente <3
T: peren ijsje, 25 gr macadamia notenmix
Totaal: 1891
B: buitenrit van 2 uur, en verder weinig (8.000 stappen _O- )

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:43

Welkom terug Sanne! Je klinkt supergoed gemotiveerd!! Probeer voor jezelf kleine haalbare doelen te stellen. Dat werkte voor mij goed. Dus niet meteen: ''ik moet deze week 4x sporten'' maar in plaats daarvan ''als ik vandaag sport dan ben ik een stap dichter bij mijn doel''.
Wat bij mij ook wel key is (en nu door het openen van de terrassen weer mis gaat :') ) is regelmaat en vooruitkijken. Voorheen werd ik altijd verrast door een ''bomvol feestweekend''. Maar dat staat al maanden in m'n agenda, stom is dat haha.
Wat mij ook wel heeft geholpen is het actief betrekken van andere mensen/vriendinnen bij dat ik dit echt wilde (en het nodig was). Ik eet best vaak samen met vriendinnen en dan is het toch ''specialer/lekkerder'' om kcal rijke gerechten te kiezen. Maar door uit te spreken dat ik een gezonde maaltijd wilde kreeg ik alleen maar positieve reacties dat praktisch iedereen er wel een kilo (of twintig) van af wil.

Dit gezegd hebbende, afgelopen weekend weer erg los gegeten. 3 BBq's gehad en veel feestelijke alcohol gedronken. Maar het was het waard. Dus deze week weer eventjes opletten want er staan weer veel verjaardagen en etentjes gepland de komende tijd.

lijstje van vandaag om even te balansen:
O: baked oats met chocola
L: bloemkool-ei-kaas mengsel met kipfilet
A: romige zalm lasagne met spinazie en champginons
B: uur bodypump <3 Zo leuk vind ik deze lessen nu om samen met ene vriendin te doen. Daarnaast hopelijk nog een half uurtje wandelen

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:22

Dankjewel voor je tips Aight, daar heb ik zeker wat aan! Dat bespreken naar anderen heb ik nu ook meer gedaan, toch weer een extra stok achter de deur. Je lijstje klinkt erg goed, heb je een recept van die lasagne?

Dit weekend was ook een beetje rommelig met een borrel op vrijdag en gisteren vooral ongezond gegeten. Vanavond eerste groepsles spinning, ben zo benieuwd en heb er zoveel zin in. :D

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:34

__Sannne schreef:
Dankjewel voor je tips Aight, daar heb ik zeker wat aan! Dat bespreken naar anderen heb ik nu ook meer gedaan, toch weer een extra stok achter de deur. Je lijstje klinkt erg goed, heb je een recept van die lasagne?

Dit weekend was ook een beetje rommelig met een borrel op vrijdag en gisteren vooral ongezond gegeten. Vanavond eerste groepsles spinning, ben zo benieuwd en heb er zoveel zin in. :D


Het recept is een beetje een probeersel en elke keer anders, maar het komt ongeveer neer op, voor 1 persoon (780 kcal):

- ui, knoflook en kruiden
- 250 gram champignons
- 100 gram spinazie
- 200 gram courgette
- 50 gram 32+ kaas
- 100 gram zuivelspread light
- 40 gram lasagnebladen (2 stuks)
- 50 gram snoeptomaatjes
- 10 gram pijnboompitten
- 100 gram gerookte zalm

Kleine ui aanfruiten in de pan samen met fijngesneden champignons, knoflook, kruiden en courgette blokjes (echt heel fijn gesneden). De spinazie toevoegen (normaal doe ik 200 gram, maar had te weinig dus vandaar courgette erbij) en de zuivelspread. Lasagne bladen in de ovenschaal, daarop dit mengsel, gescheurde zalm stukjes en dan weer lasagnebladen. Bovenop de geraspte kaas, tomaatjes in ringen en pijnboompitten. En dan ongeveer half uurtje op 220 graden? Tot ze zacht zijn in ieder geval :)

Het is geen superlichte maaltijd, maar op dagen dat ik sport knip ik hem meestal op. Dus ontbijt, lunch, pre workout dinner en post workout dinner. En ik heb vandaag geen tussendoortjes ingepland :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:28

Ohh het klinkt echt heerlijk <3, bedankt voor het recept. Als je inderdaad de rest van je dag erop aanpast kan een wat zwaardere maaltijd geen kwaad.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:02

Aight, ik heb helaas nog geen reactie van de diëtiste, maar ik heb aankomende vrijdag weer een afspraak, dus dan kan ik het mooi vragen. Eigenlijk wel als ik het aankan, maar ik gok dat ik op een iets lager aantal uit zal gaan komen ivm klachten. Welkom terug trouwens! Het recept klinkt heerlijk! Ik mag het nu helaas niet eten, maar dat komt hopelijk wel weer, of met wat kleine aanpassingen.

Welkom terug Sanne! Zijn er soorten fruit die je wel kan eten? En op welke manier vervang jij het? Ik denk namelijk dat goede dingen uit fruit ook wel in andere producten zitten, maar daar heb ik me eerlijk gezegd nooit zo in verdiept. Mooie voornemens heb je! Spinning is heel leuk, laat je weten hoe het was?

Welkom Marlinde! Goed voornemen heb je. Hierin is het ook heel belangrijk om goed naar je lichaam te luisteren. Heb ik nu honger of heb ik lekkere trek? En als ik lekkere trek heb, volstaat dan iets gezonds wat ook lekker is?

Lisanne, logisch hoor. Ik zou waarschijnlijk ook best aangebrand reageren.

Vorige week heb ik fructose geïntroduceerd. Ging best goed, dus dat is heel top. Deze week doe ik manitol en sorbitol, wat in de praktijk inhoudt testen met bramen en bloemkool. Ik begin met sorbitol, dus met bramen vandaag. Ik heb ze nog niet op, dus geen idee of ik klachten ga krijgen. Wel een beetje slecht gegeten vandaag :7
O: zuurdesem speltboterham met boter en hagelslag en halve spelteierkoek met boter en kaas.
L: drie zuurdesem speltboterhammen met boter en gekookte ham, pindakaas met helft frambozen fruitspread en boter met hagelslag. 6 cherrytomaatjes met wat kaas.
T: glutenvrije madeleine en glutenvrij chocoladecakeje.
A: spinazie, halve schol en gebakken aardappelen met mayonaise.
T: iig vijf bramen, verder nog even kijken.
B: 70 minuten fietsen en 20 minuten krachtoefeningen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:08

Bedankt Kimmie! Qua fruit is het lastig, vooral omdat het de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet. Aardbeien en appels gaan bijvoorbeeld 9 keer goed en dan de 10e keer niet. Bananen gaan bijna nooit goed. Watermeloen en avocado (geen fruit, dat weet ik) gaan bijvoorbeeld nooit goed. Ik ga er niet dood aan gelukkig, maar mijn hele mond en keel jeuken dan gigantisch. Denk dat het bij mijn hooikoorts vandaan komt. Ik vervang het doormiddel van vitaminepillen en daarnaast neem ik veel groentes. Prima lijstje van jou toch? Wat voor "dieet" doe je dat je nu bramen probeerd?

Spinning ging niet door helaas, in plaats daarvan een uur Bodypower meegedaan. Was misschien wat enthousiast om direct mee te beginnen na jaren niet (echt) sporten, maar heb het super naar mijn zin gehad. Kon niet alles lichamelijk volhouden, maar ben trots wat ik wel kon doen. Mentaal wilde ik echt wel die extra lunges eruit persen maar mijn trillende benen waren het daar minder mee eens bijvoorbeeld :)) Ach, kan alleen maar beter gaan vanaf hier!

Gisteren ook even wat andere boodschappen in huis gehaald. Normaal gesproken eet ik overdag dingen als een boterham met pindakaas of een tosti. Heb nu dingen in huis gehaald als crackers die ik ga beleggen met runderrookvlees en gekookt ei, of tonijn en een light roomkaasspread. Nu al zin in haha. :Y)