353 dagen met pijn, op naar een verbetering?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-20 14:26

kiwiwitje schreef:
Je hebt ervaren wat acceptatie en verandering kan doen. en dat zal uiteindelijk ook wel weer helpen als je een mindere periode hebt.


Ja dat is ook zeker zo. Een zogenaamde terugvalpreventie hebben we ook al gehad. Belangrijkste is gewoon dat ik niet alleen blijf doorvechten om o.a werk en andere verplichtingen te kunnen doen. Maar dat ik een balans blijf vinden en houden in ontspanning/leuke dingen & werk / verplichtingen in combinatie met de pijn :)

Ik heb een gigantische fobie voor naalden. Mijn paard is een keer met dry needling behandeld en daar kon ik al amper naar kijken … dus ik weet niet of ik zoiets aan durf :')

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping


kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: 353 dagen met pijn, op naar een verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:28

En tot nu toe lijkt je dat best goed af te gaan *\o/*

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:31

Tanya schreef:
Retlaw schreef:
Ik kwam je topic per toeval tegen, jeetje wat een weg heb je moeten gaan. En wat fijn dat er nu iets is wat echt bijdraagt en erkenning.

Wat betreft die spierpijn in nek en schouder met als resultaat hoofdpijn kan ik acupunctuur aanraden. Wat een verademing zeg!

Ik denk dat je dry needling bedoelt en niet acupunctuur? Zijn dezelfde naaldjes maar bij acupunctuur worden ze in zogenaamde ‘energiebanen’ geprikt en bij dry needling in spierknopen, waarbij je dan aanspannen en ontspannen van de spier krijgt


Nee het was een combinatie van dry needling en acupunctuur.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-20 18:56

Nou, dat was het dan. Gister & vandaag twee zeer beknopte telefoongesprekken gehad als zijnde zogenaamde eind evaluatie, maar was er eigenlijk meer om cijfers te ontvangen over hoe hun het hebben gedaan. Eigenlijk niets meer specifiek naar mij, behalve dat ik hierna nog bij een haptotherapeut en nog iets terecht zou kunnen om verder te kunnen werken op hoe ik mijn lichaam het beste kan gebruiken (denk ik dan).

En nu is het traject dus klaar. Voor mijn gevoel is dat toch al twee maanden zo want het Corona virus heeft daar al aan bijgedragen. Ik ben natuurlijk redelijk positiever, vrolijker en ik probeer meer te doen, maar pijn vrij? Verre van. Sterker nog, de afgelopen weken gaat het gewoon weer zoals het was. Natuurlijk niet zo heftig als in het begin, dat zou ook wel heel gek zijn. Maar het is er nog wel en het werkt best demotiverend en ook omtrent mijn toekomst ben ik heel erg bang wat dit allemaal voor gevolgen kan hebben.

Het eindverslag was ontzettend vaag, dus daar heb ik navraag voor gedaan. Immers moet het eindverslag naar iedere mogelijke partij die hier bij betrokken is en dan wil ik wel dat er een duidelijk verhaal ligt en geen beknopte versie waar het nog net niet lijkt alsof ik weer helemaal het meisje ben van voor 27 januari 2019 …

Ik ben dus erg benieuwd hoe nu verder .. mochten er mensen zijn die ook nav een ongeluk (of iets anders) in een situatie terecht zijn gekomen dat ze hun werk niet meer deels of volledig konden uitvoeren; kunnen degene mij wellicht hun verhaal vertellen als ze willen? Wellicht heb ik er iets aan ..

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-20 18:12

Hallo daar, long time no see. Ik had zelf niet zo heel veel bijzondere updates en er waren ook geen reacties meer. Het revalidatietraject is gestopt en dankzij de versoepelingen kon ik hier en daar weer terecht. Ik heb een aantal behandelingen bij de Hapthotherapeut gehad, maar dat zijn ook dingen die ik eigenlijk zelf thuis verder kan oppakken. Heel bewust je lichaam voelen en naar ontspanning werken.
Ik ben wel al vrij vlot gestart bij een triggerpoint behandelaar en dat is toch wel heel erg fijn. Zij heeft ook een rapportage kunnen opmaken met waar de pijn hem in zit. Iedere behandeling is een hel maar ik heb wel het idee dat het wat doet.

Ondertussen heb ik mijn werkuren opgebouwd naar 11 uur, verspreid over drie dagen. Ik werk op maandag en vrijdag 4 uurtjes en op woensdag zijn dat er nu 3. Het extra uurtje wat er nu op woensdag bij is gekomen eist flink zijn tol wat voor mij heel frustrerend is. Mijn werk varieer ik ondertussen ook in webshop en werkvloer. Op de overige dagen dat ik niet werk kan ik niet zo heel veel en is het vooral overgeven aan de pijn. Ik probeer dan wel dingen in het huis op te pakken en in beweging te blijven, waar ik voorheen gewoon Netflix aanzette en niets deed. Vandaag heb ik voor het eerst in de afgelopen 3 weken een goede dag gehad. Daar ben ik dan juist wel weer trots op want gister ging het nog helemaal mis. Ik kon met mijn auto niet bij de triggerpoint praktijk komen, het was druk op de weg, veel fietsende mensen om heen, onbekende plek & te laat voor mijn afspraak resulteerde in paniek.

Ik heb begin deze week een doorverwijzing gekregen van de huisarts voor een psycholoog. Ik heb hier ook om gevraagd. Meerdere redenen heb ik daar voor. Tijdens het revalidatie traject stond ik ook onder behandeling van een psycholoog en ik heb duidelijk behoefte om daar mee door te gaan. Op de verwijzing wordt depressie/burn-out benoemd.

We stevenen ook op een jaar ziektewet af. Iets wat me toch al wel een poosje in zijn greep heeft. Vandaag hadden we een evaluatie waar naar voren is gekomen dat we eerlijk en realistisch moeten zijn en dat het er niet op lijkt dat ik op kort termijn snel terug aan de 40uur zit. Er is gesproken over een keuring aanvragen om mijn belastbaarheid te bekijken en te zien wat er wel mogelijk is en aanpassingen door te voeren. Er kwam gelukkig wel in het gesprek naar voren dat ik begrepen wordt & ook gezien. Afgelopen weken ook flink wat l*llige opmerkingen moeten incasseren van mijn collega's dus dit was ergens wel heel fijn om te horen.
Het gesprek voelde in ieder geval positief aan, ondanks dat ik het idee heb dat ik er weinig van begrijp. Ik lees veel op internet om een beetje te kunnen inschatten wat er nu allemaal mogelijk is - maar ben ik gek als ik zeg dat ik er de ballen van snap?

Ik baal nog steeds vreselijk van de situatie en het is me duidelijk dat ik het eigenlijk toch nog niet zo heb geaccepteerd als dat ik dacht. De dingen die ik tijdens het revalidatietraject heb geleerd weet ik ook wel hoor, maar het toepassen daarvan is toch behoorlijk lastig. Begin augustus ook een gesprek met de letselschade & verzekering tegenpartij(??) hier bij mij thuis.

Kortom weer een hoop dingen die gaande zijn, voor mij weinig verbetering, maar we toefen verder. Wel heerlijk genoten op mijn vakantie in juni :)

Haha ohja. Je wilt niet weten wat de Revalidatiekliniek gekost heeft. Ik kreeg in juni de rekening om door te sturen naar mijn verzekering als declaratie, maar poeh ..... niet even iets wat je zo neerlegt :Y)

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Binck8
Berichten: 427
Geregistreerd: 21-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:08

Ik wil best wel weten wat zoiets kost, ben wel nieuwsgierig!

Goed dat je voor je gevoel meer stappen maakt en je grenzen probeert te verleggen. En dat je iets hebt gevonden waar je baat bij hebt en hulp gaat krijgen van een psycholoog.

Wel vervelend van je werk. In ieder geval van de collega's die je blijkbaar niet begrijpen/kunnen of willen zien.

When you get tired, learn to rest, not quit.

Saintelette

Berichten: 3178
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: 353 dagen met pijn, op naar een verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:55

Zojuist heel je verhaal gelezen, TS. Wat een weg heb je er al op zitten!

Na het lezen van het eerste stukje van je laatste update dacht ik meteen ‘zou het verder gaan met een psycholoog niet iets voor je zijn?’. Goed om in het verdere stuk te lezen dat je vanuit de huisarts hier nu ook een doorverwijzing voor hebt gekregen!

Ik kopieer nog even een stukje uit je update (quoten wil ff niet via m’n telefoon).
“ Het extra uurtje wat er nu op woensdag bij is gekomen eist flink zijn tol wat voor mij heel frustrerend is. Mijn werk varieer ik ondertussen ook in webshop en werkvloer. Op de overige dagen dat ik niet werk kan ik niet zo heel veel en is het vooral overgeven aan de pijn. Ik probeer dan wel dingen in het huis op te pakken en in beweging te blijven, waar ik voorheen gewoon Netflix aanzette en niets deed. ” Het extra uurtje wat er nu op woensdag bij is gekomen eist flink zijn tol wat voor mij heel frustrerend is. Mijn werk varieer ik ondertussen ook in webshop en werkvloer. Op de overige dagen dat ik niet werk kan ik niet zo heel veel en is het vooral overgeven aan de pijn. Ik probeer dan wel dingen in het huis op te pakken en in beweging te blijven, waar ik voorheen gewoon Netflix aanzette en niets deed.

Ben je niet te streng voor jezelf? :(:)
Je bent meer gaan werken, maar moet daarnaast van jezelf ook thuis aan het werk. Ik hoop dat je hierin goed kunt doseren, dat kan ik niet helemaal uit je tekst halen. Ik herken veel uit je verhaal, maar misschien interpreteer ik het hier niet helemaal goed ;)

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[EJL-ITP] Gouden zonnestraaltje Isha een jaar lang ITP
[ITP] Golden Champagne Isha in de Surae

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-20 20:31

Binck8 schreef:
Ik wil best wel weten wat zoiets kost, ben wel nieuwsgierig!

Goed dat je voor je gevoel meer stappen maakt en je grenzen probeert te verleggen. En dat je iets hebt gevonden waar je baat bij hebt en hulp gaat krijgen van een psycholoog.

Wel vervelend van je werk. In ieder geval van de collega's die je blijkbaar niet begrijpen/kunnen of willen zien.



Ik had je een PB gestuurd met het bedrag, haha.
Werk gerelateerd is inderdaad vervelend. Het zal ook wel deels aan mij liggen omdat het allemaal gewoon gevoelig ligt, maar ik blijf toch van mening dat hun niet degene zijn die bepalen of ik mijn paard wel of niet verkoop. Om even een stom voorbeeld te noemen haha.


Saintelette schreef:
Zojuist heel je verhaal gelezen, TS. Wat een weg heb je er al op zitten!

Na het lezen van het eerste stukje van je laatste update dacht ik meteen ‘zou het verder gaan met een psycholoog niet iets voor je zijn?’. Goed om in het verdere stuk te lezen dat je vanuit de huisarts hier nu ook een doorverwijzing voor hebt gekregen!

Ben je niet te streng voor jezelf? :(:)
Je bent meer gaan werken, maar moet daarnaast van jezelf ook thuis aan het werk. Ik hoop dat je hierin goed kunt doseren, dat kan ik niet helemaal uit je tekst halen. Ik herken veel uit je verhaal, maar misschien interpreteer ik het hier niet helemaal goed ;)


In eerste instantie gaf de kliniek aan dat ik toch zelf eerst verder moet. Maar in mijn ogen is het zo raar gelopen door Corona dat het niet helemaal een eerlijk advies is geweest. Ik had wellicht eerder moeten aanbellen voor een psycholoog, maarja.

Of ik te streng ben voor mezelf? Ja soms denk ik wel. Maar in beweging blijven is natuurlijk wel belangrijk om de belastbaarheid te houden. Mijn belastbaarheid was, tijdens de revalidatie, wel iets hoger. Mede door het ritme denk ik. Ik moet dus echt eens gaan kijken of ik bij een sportschool aan de slag kan met die apparaten. Maar dat zijn dingen die ik wel weet maar soms lukt het niet om me er toe te zetten en dan maak ik het mezelf wel moeilijk ja.

Je zegt dingen te herkennen, zelf ook iets soortgelijks meegemaakt? Hoe gaat het nu bij jou?

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: 353 dagen met pijn, op naar een verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:13

Hoi meis,
jammer dat de revalidatie relatief weinig heeft opgeleverd. Je bent iets actiever/ belastbaarder, maar niet pijnvrij.
Wat mij mbt emdr verbaasd heeft, is dat vrijwel 'alleen' de klap zelf aan de orde is geweest.
Nu kan dat in jouw geval een valide keuze mbt de eerste en 2e sessie zijn geweest, maar noodzakelijk of 'bij iedereen het beste' is het niet. En om een of andere reden is er geen fallow up geweest.

Het pijn protocol van emdr gaat niet alleen over de klap, maar ook over eventuele voorgaande ellende. (Niet alles hoeft op bokt, maar ik las hints dat dat er was.)
En nadat de eerdere ellende plus het ongeluk ge-emdr-d zijn, richt je je op de pijn zelf (die steken in je nek, het wazig zijn, misselijkheid etcetc), en de sessies daarna op 'wat betekent deze pijn' (ik baal dat ik 1x per week kan rijden, dat ik meer moet rusten dan leeftijdsgenoten, gezeur 'dat je het zelf zou veroorzaken', etc etc etc.)

Daarna is de pijn vaak minder.
(Zij het dat bij scheve wervels extra spierspanning een beschermende functie heeft, tot het is recht gezet.
Dat primitieve reflexen soms terugkomen bij een klap en bepaalde bewegingen gigantisch hinderen. Dat kan je weer kwijt'speelen', maar dan moet je wel weten hoe en wat.
Dat de vloeistof rond je brein soms niet goed doorstroomt en dat je zonder craniosacraal werk gewoon een lagere functionaliteit hebt.
En wellicht heb je een prisma in je bril nodig, al dan niet tijdelijk, en draaien je hersenen overuren omdat 'het beeld anders niet klopt'.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

MyWishMax

Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: 353 dagen met pijn, op naar een verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:53

Ik heb het hele topic gelezen en ik herken wel heel wat punten. Hier een aantal jaar geleden een half jaar gerevalideerd en eerlijk gezegd was dat ook niet wat ik verwacht had of wat zij gezegd hadden. Ook het verslag klopte niet helemaal, omdat dat opgesteld werd door revalidatie arts die ik maar 1 keer gezien heb in het hele traject.

Ik ben dus al aantal jaar zelf bezig, zelf therapeuten gezocht enzovoorts. Maar het blijft moeilijk, ja je hebt geleerd hoe je ergens mee om moet gaan, maar dat echt doen? De theorie is logisch en leuk, maar voor mij soms echt te moeilijk om te volgen. Helemaal als de omgeving het niet snapt er apart reageert.

Hopelijk gaan de komende afspraken goed, ook die met de letselschade en verzekering! Succes en sterkte!

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-20 21:33

Afgelopen vrijdag had ik dan een goede dag. Helaas door feestje van de buren tot kwart over 4 wakker gelegen. 's Ochtends wakker geworden met bizar veel pijn tot aan misselijkheid aan toe. Overgegeven aan de pijn en veel gelegen in een fijne houding. Vandaag weer met veel minder pijn opgestaan. Pijn is nooit weg maar wel met momenten behapbaarder.

Janneke2 schreef:
Hoi meis,
jammer dat de revalidatie relatief weinig heeft opgeleverd. Je bent iets actiever/ belastbaarder, maar niet pijnvrij.
Wat mij mbt emdr verbaasd heeft, is dat vrijwel 'alleen' de klap zelf aan de orde is geweest.
Nu kan dat in jouw geval een valide keuze mbt de eerste en 2e sessie zijn geweest, maar noodzakelijk of 'bij iedereen het beste' is het niet. En om een of andere reden is er geen fallow up geweest.

Het pijn protocol van emdr gaat niet alleen over de klap, maar ook over eventuele voorgaande ellende. (Niet alles hoeft op bokt, maar ik las hints dat dat er was.)
En nadat de eerdere ellende plus het ongeluk ge-emdr-d zijn, richt je je op de pijn zelf (die steken in je nek, het wazig zijn, misselijkheid etcetc), en de sessies daarna op 'wat betekent deze pijn' (ik baal dat ik 1x per week kan rijden, dat ik meer moet rusten dan leeftijdsgenoten, gezeur 'dat je het zelf zou veroorzaken', etc etc etc.)

Daarna is de pijn vaak minder.
(Zij het dat bij scheve wervels extra spierspanning een beschermende functie heeft, tot het is recht gezet.
Dat primitieve reflexen soms terugkomen bij een klap en bepaalde bewegingen gigantisch hinderen. Dat kan je weer kwijt'speelen', maar dan moet je wel weten hoe en wat.
Dat de vloeistof rond je brein soms niet goed doorstroomt en dat je zonder craniosacraal werk gewoon een lagere functionaliteit hebt.
En wellicht heb je een prisma in je bril nodig, al dan niet tijdelijk, en draaien je hersenen overuren omdat 'het beeld anders niet klopt'.)


De EMDR is inderdaad in eerste instantie voor het auto-ongeluk an sich gebruikt omdat ik daar het meeste last van ervaarde. Toen kwam Corona.. Helaas is dat dus niet voort gezet, een stukje uit mijn verleden zou ook meegepakt worden. Dat pijnklachten gebruikt kunnen worden had ik niet gedacht. Wellicht dat mijn toekomstige psycholoog daar iets mee verder kan? Geen idee, sta op de wachtlijst.

Ik heb wel een idiote hoeveelheid spierknopen. De triggerpoint therapie is altijd een half uurtje 'vrijwillig pijn lijden'. Ze heeft een duidelijke rapportage kunnen maken. Allemaal termen waar ik overigens niets van begrijp maar de beperking van de bewegingen die ik maak zoals:
Schouder abductie en antiflexi pijnlijk (vanaf 90graden) tot eindstand.
Triggerpoints positief in hypertone spieren links, trapezius, levator scapulae, erector trunci, infraspinatus, supraspinatus, suscapularis - en dit was dan bij de intake.

Een bril heb ik niet, laat mijn ogen met regelmaat controleren en heb ik ook tot op heden nooit gehad. Mocht ik ooit een bril moeten dan zal ik direct aangewezen zijn op lenzen, ik kan geen bril op mijn neus dragen.


MyWishMax schreef:
Ik heb het hele topic gelezen en ik herken wel heel wat punten. Hier een aantal jaar geleden een half jaar gerevalideerd en eerlijk gezegd was dat ook niet wat ik verwacht had of wat zij gezegd hadden. Ook het verslag klopte niet helemaal, omdat dat opgesteld werd door revalidatie arts die ik maar 1 keer gezien heb in het hele traject.

Ik ben dus al aantal jaar zelf bezig, zelf therapeuten gezocht enzovoorts. Maar het blijft moeilijk, ja je hebt geleerd hoe je ergens mee om moet gaan, maar dat echt doen? De theorie is logisch en leuk, maar voor mij soms echt te moeilijk om te volgen. Helemaal als de omgeving het niet snapt er apart reageert.

Hopelijk gaan de komende afspraken goed, ook die met de letselschade en verzekering! Succes en sterkte!


Wat vervelend om te lezen dat jij er ook niet zo'n fijn gevoel achteraf bij hebt gehad :( Je hebt op een begeven moment toch wel veel hoop op zoiets gevestigd. Ik begrijp precies wat jij bedoeld! Je weet het wel, op papier staat het leuk, maar zelf toepassen??

Nu ook natuurlijk werk gerelateerd, ik heb geen flauw idee wat ik kan verwachten en dat maakt me ook een beetje bang eigenlijk. Bang dat ik iets verkeerds zeg, iets verkeerd accepteer, of dergelijke. Bang om al mijn glazen in te gooien (alsof ik er nog zoveel heb :') )

Hoe gaat het nu met jou?

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: 353 dagen met pijn, op naar een verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:10

Wat vervelend dat je nog steeds zoveel klachten hebt. Triggerpointtherapie, auw. :(:) Heb je ook al eens dry needling gehad? Dat helpt mij echt ontzettend in het verminderen van mijn pijnklachten. Maar prettig is anders. :=

Ik heb afgelopen week een intake gehad bij een pijnspecialist, een psychosomatisch fysiotherapeut die werkt aan pijnbeleving. Na de vakantie gaan we kijken of we op die manier nog verbetering kunnen behalen. Hij stuurde me een interessante website door, wellicht ook nog iets voor jou: www.retrainpain.org

Rensjee

Berichten: 394
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:43

Imre schreef:
Wat vervelend dat je nog steeds zoveel klachten hebt. Triggerpointtherapie, auw. :(:) Heb je ook al eens dry needling gehad? Dat helpt mij echt ontzettend in het verminderen van mijn pijnklachten. Maar prettig is anders. :=

Ik heb afgelopen week een intake gehad bij een pijnspecialist, een psychosomatisch fysiotherapeut die werkt aan pijnbeleving. Na de vakantie gaan we kijken of we op die manier nog verbetering kunnen behalen. Hij stuurde me een interessante website door, wellicht ook nog iets voor jou: https://www.retrainpain.org


Als je dit interessant vindt, zijn deze filmpjes ook een aanrader:

https://youtu.be/ikUzvSph7Z4

https://youtu.be/w_QMovjlzmk

Daarnaast kun je op Facebook of YouTube ook eens zoeken op Medinello (revalidatiecentrum). Er staan veel filmpjes van webinars online gericht op pijneducatie, balans in je dag en gezond bewegen.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:01

Rensjee schreef:
Als je dit interessant vindt, zijn deze filmpjes ook een aanrader:

https://youtu.be/ikUzvSph7Z4

https://youtu.be/w_QMovjlzmk

Daarnaast kun je op Facebook of YouTube ook eens zoeken op Medinello (revalidatiecentrum). Er staan veel filmpjes van webinars online gericht op pijneducatie, balans in je dag en gezond bewegen.


Ja, die filmpjes stuurde mijn fysio ook mee!

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-20 15:42

Imre schreef:
Wat vervelend dat je nog steeds zoveel klachten hebt. Triggerpointtherapie, auw. :(:) Heb je ook al eens dry needling gehad? Dat helpt mij echt ontzettend in het verminderen van mijn pijnklachten. Maar prettig is anders. :=

Ik heb afgelopen week een intake gehad bij een pijnspecialist, een psychosomatisch fysiotherapeut die werkt aan pijnbeleving. Na de vakantie gaan we kijken of we op die manier nog verbetering kunnen behalen. Hij stuurde me een interessante website door, wellicht ook nog iets voor jou: https://www.retrainpain.org


Als ik het goed heb begrepen is het geen wat er nu gedaan wordt soortgelijk aan dry-needling, maar dan niet met naalden en daar kies ik toch eerder voor. Mijn behandelaar past beide methodes toe dus wellicht komt het dry-needling nog een keer aan bod. Maar dan moet het wel echt iets opleveren .. (naalden fobie..)

Is het idee van de website er ook in het nederlands?


Rensjee schreef:
Als je dit interessant vindt, zijn deze filmpjes ook een aanrader:

https://youtu.be/ikUzvSph7Z4

https://youtu.be/w_QMovjlzmk

Daarnaast kun je op Facebook of YouTube ook eens zoeken op Medinello (revalidatiecentrum). Er staan veel filmpjes van webinars online gericht op pijneducatie, balans in je dag en gezond bewegen.


Ik ga de filmpjes verder afkijken hoor, maar voor wat ik nu in de eerste minuut van het eerste filmpje te zien krijg - komt dit op hetzelfde neer als wat mijn Revalidatie besproken heeft. Dat ken ik dus, het toepassen er van is een tweede. Ik ga ze even verder kijken en ben benieuwd.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Rensjee

Berichten: 394
Geregistreerd: 02-11-07

Re: 353 dagen met pijn, op naar een verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:51

De website is in te stellen in het Nederlands, bovenaan.
En dat klopt, ik zit nl. Aan de andere kant. Ergotherapeut in de revalidatie chronische pijn haha.

MyWishMax

Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:41

Ik heb ook triggerpoint therapie, massage of hoe je het wilt noemen. Idd dry needling idee maar dan zonder naalden. Voor mij werkt dit ook veel beter.

Waarschijnlijk klinkt het allemaal zo bekend, omdat ik ook revalidatie voor chronische pijn heb gedaan. Alleen jammer genoeg was het erg gericht op pijn waar geen oorzaak voor te vinden is en bij mij is die oorzaak er wel. Dus achteraf niet het meest passend.

Mijn valkuil is ook dat ik erg perfectionistisch ben en moeilijk ergens aan kan beginnen en dan op tijd stoppen. Het moet dan af van mezelf bijvoorbeeld.

De balans tussen niet te veel op goede dag en niet te weinig op slechte is heel moeilijk. Maar misschien kan ik je nog helpen met wat dingen? Ik loop er ondertussen meer dan 10 jaar mee En ben alweer 2 jaar geleden klaar met revalideren. Heb nog wel het boek wat we daar gebruikten en heel boekwerk aan tips van aparte ergotherapeut. En dus ervaring, zowel goede als hoe help je jezelf de afgrond in :')

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-20 17:05

Rensjee schreef:
De website is in te stellen in het Nederlands, bovenaan.
En dat klopt, ik zit nl. Aan de andere kant. Ergotherapeut in de revalidatie chronische pijn haha.


Bedankt, zodra het me lukt ga ik er even voor zitten en het lezen :) Bedoel je dat jij ergotherapeut bent?


MyWishMax schreef:
Ik heb ook triggerpoint therapie, massage of hoe je het wilt noemen. Idd dry needling idee maar dan zonder naalden. Voor mij werkt dit ook veel beter.

Waarschijnlijk klinkt het allemaal zo bekend, omdat ik ook revalidatie voor chronische pijn heb gedaan. Alleen jammer genoeg was het erg gericht op pijn waar geen oorzaak voor te vinden is en bij mij is die oorzaak er wel. Dus achteraf niet het meest passend.

Mijn valkuil is ook dat ik erg perfectionistisch ben en moeilijk ergens aan kan beginnen en dan op tijd stoppen. Het moet dan af van mezelf bijvoorbeeld.

De balans tussen niet te veel op goede dag en niet te weinig op slechte is heel moeilijk. Maar misschien kan ik je nog helpen met wat dingen? Ik loop er ondertussen meer dan 10 jaar mee En ben alweer 2 jaar geleden klaar met revalideren. Heb nog wel het boek wat we daar gebruikten en heel boekwerk aan tips van aparte ergotherapeut. En dus ervaring, zowel goede als hoe help je jezelf de afgrond in :')


Wat maakt voor jou het verschil of er wel of geen oorzaak te vinden was en daardoor de revalidatie niet passend was? Ik ben daar wel benieuwd naar. Ik ben namelijk van de kant 'geen oorzaak te vinden' wat het in mijn situatie alleen maar gefrustreerder maakt met alle partijen die er bij komen kijken. Ik ben zeker niet van mening dat het met een oorzaak makkelijker is maar ik ben wel benieuwd wat voor jouw gevoel de revalidatie minder passend heeft gemaakt.

We hebben dezelfde valkuil. Schijnt ook een kenmerk te zijn bij mensen met chronische pijnklachten o.a. Heb zo'n dingetje doorgelezen van een vriendin van mij waar dat ook naar voren kwam. Het zit hem bij mij niet in het wel of niet kunnen stoppen maar het stukje dat ik graag wil dat iemand trots op me is of ziet dat ik iets wel goed kan doen.

Je mag altijd alles delen waar je denkt mij mee te kunnen helpen! Uiteindelijk moet ik het toch zelf doen :P Dat brengt me op het volgende ...

Gesprek met de case-manager van de bedrijfsarts is geweest en mijn werk had daadwerkelijk hun zorgen geuit. Eigenlijk deed me dat heel veel. Ik heb vooral op het werk heel erg het idee dat iedereen maar denkt dat ik thuis zit te genieten in de zon & lekker denk, 'Woeeehoee vakantie', of iets in die richting, en eerlijk is eerlijk geven sommige mij dat gevoel ook heel overduidelijk. Maar gelukkig door degene die het moeten zien valt het wel op dat het niet goed gaat. Van de 11 uur die ik nu heb opgebouwd ga ik vanaf volgende week terug naar 5 uur. Maandag 2,5 en vrijdag 2,5. In de hoop dat ik daardoor niet al mijn mogelijke belasting in het werk prop en voor de rest niets meer kan. In de hoop dat ik dus een balans kan gaan ontwikkelen in onder andere paardrijden (leuk ding), privé leven & werk.

Er wordt eind augustus een FML opgesteld (functie mogelijkheden lijst??). Ik ga daar nog op googlen maar mocht iemand daar wat over kunnen vertellen dan graag. In ieder geval hebben ze heel duidelijk aangegeven dat de druk er nu echt vanaf moet. Ze gaf zelfs aan dat ik eens egoïstisch mag denken ..

Afgelopen triggerpoint behandeling, was na 3 weken, weer erg fijn. Pijn is fijn op dat moment. Gelukkig niet teveel na-last van. Ik slaap op het moment ook goed en heb een ander ochtendritme met meer rust. Heb ook aangevraagd of ik naar een sportschool mag om de revalidatie oefeningen op te kunnen pakken, dat oordeel wacht nog even op zich.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Rensjee

Berichten: 394
Geregistreerd: 02-11-07

Re: 353 dagen met pijn, op naar een verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:11

Ja dat klopt, ik ben inderdaad ergotherapeut.

MyWishMax

Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:35

Ik heb die FML ook ingevuld, om iets anders, maar hij is heel uitgebreid. En ik kreeg het advies om daar niet te spreken van de goede dagen, maar gemiddeld of juist slechte dagen. Ik heb die hele lijst nog wel ergens opgeslagen, als je hem alvast door wilt lezen? Het gaat echt van hoeveel kan je tillen tot hoelang kan je staan tot heb je last van hitte of kou.

Waardoor het bij mij minder paste qua revalidatie was omdat er dus vanuit gegaan werd dat er geen reden was waarom een lijf iets niet kon doen. Ze dachten dat mijn planning ook een valkuil was, ik plan mijn dagen en weken echt in. Woensdag bijvoorbeeld een afspraak is dinsdag, donderdag en vrijdag daar rekening mee houden. Elke dag slapen tussen x en x overdag. Dit omdat ik erachter was gekomen dat dat beter werkte dan gewoon doorgaan tot in instortte en dan weer dagen plat. Ik liep er al 8 jaar oid mee, dus had al een hoop gedaan. Pas toen ik me braaf ging houden aan hun voorstel kwamen ze erachter dat ik dus enorm achteruit ging en mijn belastbaarheid nog lager lag als waar ik me met die planning al aan hield. Ook wilden ze dus oefeningen opbouwen, want dat kon gewoon en extra pijn 'hoorde' daarbij, maar bij mij gaan er dan echt dingen uit de kom en gaan al mijn pezen ontsteken(als voorbeeld, mijn beide schouders hangen niet in de kom, die hangen beide al half uit de kom, ik heb bekkeninstabiliteit, pezen in handen/vingers die zo geirriteerd zijn dat er triggerfingers ontstaan, dat zijn harde bulten in de pees waardoor die niet meer goed glijdt en bijvoorbeeld 2 tennisellebogen en dat is een kleine greep, eigenlijk is hele lijf af en aan overbelast). De fysio richtte zich bijna alleen maar op oefeningen en mijn lijf moet dus ook losgemaakt worden qua spieren, want die zijn de hele dag keihard aan het werk. Maar ook de gwrichten blijven niet braaf op de plek en moeten dus wel nagekeken worden. Dat paste niet bij die revalidatie, op aandringen wilde ze 1 keer in de 2 of 3 weken wel eens kijken voor 5 minuten. En als ik door blijf gaan lig ik 2 weken plat met 40 graden koorts. Ik ben dus tijdens de revalidatie eerst enorm achteruit gegaan. Of eigenlijk enorm achteruit gegaan en ook niet vooruit, behalve dat ik dus weet dat ik een hele lage belastbaarheid heb, nog lager als dat ik dacht.

Nu moet ik ook zeggen dat ik geen fijne ergotherapeut had. Die heeft niet gekeken naar bijvoorbeeld een passende stoel of hoe ik dingen deed qua houding, maar ging alleen maar in op ontspanning zoeken. Dan moest ik mediteren, lijstjes maken met wat energie kostte, opleverde enzovoorts. Dat alles energie kost, zelfs dingen die ik leuk vind snapte zij niet. Nu zal ik vast een lastig geval zijn, met een lijf dat overal pijn doet en dan dagelijks migraine aanvallen waardoor ik dus ook mentaal enorm op moet passen qua inspanning. Maar als ik aangaf waar ik problemen mee had moest ik eigenlijk weer gaan mediteren om te ontspannen, terwijl ik aangaf dat dat voor mij echt heel lastig was om te concentreren en ik mocht dus niet slapen overdag. Zij was zelf een erg 'zweverig' type en ik totaal niet. Heb echt geprobeerd wat zij aandroeg, maar het werkte voor mij niet en toch moest ik het verplicht blijven doen. En lezen, terwijl ik dat maar een paar minuten kan voordat hoofdpijn op komt. Dus moest ik luister boeken, maar ook dat is concentreren dus zorgde voor hoofdpijn.... Pas later toen ik zelf een ergotherapeut zocht kwam ik er bij 1 die ook wilde kijken naar diezelfde planning qua ontspanning, maar die ook ingreep bij iets simpels als zitten. Juist omdat mijn lijf keihard werkt om zichzelf in elkaar te houden is iets simpels als een stoel belangrijk, zodat lijf daar wat kan rusten ipv nog steeds werken.

Dat hele lezen was bij de psycholoog ook een probleem. Ik moest een boek doornemen en oefeningen maken, maar ik doe dus heel lang over lezen en naast die meerdere dagen revalidatie kon ik dat amper opbrengen. Daar was niet heel veel begrip voor, want zo gingen we niet vooruit. Terwijl ik de theorie echt wel snapte, alleen dus moeite had/heb om het toe te passen.

Sorry een heel verhaal :=

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: 353 dagen met pijn, op naar een verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-20 18:34

Graag! Wellicht kan ik me dan een beetje voorbereiden, voel alweer spanning :') Een goede dag is in mijn geval ook zeker niet het juiste woord want de pijn is er continu maar op een 'goede dag' minder heftig aanwezig. Soms heb ik het idee dat ik met flikkerende neon-borden om mij heen loop en die wijzen naar de pijnplekken :')

Maar de reden dat een lijf iets niet kan is in het algemeen (in ons geval) dus mede door pijnklachten?
Wel fijn om te zien dat het geen wat jij al deed meer effect had dan hun 'standaard' programma. Waarom moest je naar de revalidatie? Hoopte ze je juist vooruit te kunnen helpen?
Jeetje .. wel bizar heftig zeg! Als ik zoiets lees dan denk ik weer bij mezelf - wat ik zit ik te klagen? :o

Bizar dat ze zich gewoon niet in jou kunnen verplaatsen, dan missen ze toch wel een heel belangrijk punt in de revalidatie; Iedereen is anders. Zonde zeg! Het had je namelijk ook gewoon wel iets kunnen opleveren. Maar eerlijk is eerlijk .. ik weet ook niet of het me nu eigenlijk iets heeft opgeleverd ;) Achteruit gegaan ben ik in ieder geval niet. Maar ik blijf het ontzettend storend (jammer, vervelend) vinden dat ik tijdens de Corona zo aan mijn lot ben overgelaten en het moest doen met telefoongesprekken en dat ze zich ook niet in bepaalde dingen konden verplaatsen die ik aanhaalde. En dat het daarna ook niet opgepakt is. Maarja :P

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

MyWishMax

Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: 353 dagen met pijn, op naar een verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:57

In mijn geval omdat er dan echt schade ontstaat en hun filosofie bij chronische pijn was dat r geen schade kwam door oefeningen plat gezegd. Extra pijn kan wel, maar geen blijvende schade. Terwijl het bij mij dus uit de kom gaat en als ik stug door ga komt er slijtage en worden banden nog zwakker.

Pb me even je email, het zijn heel veel pagina's dus moet eveb via de mail haha. Voorbereiden is goed! En die neon borden ken ik haha

En ja, ze waren ervan overtuigd dat ze me konden helpen en ik dus weer 'gewoon' zou kunnen functioneren en werken.

Je klaagt niet, je hebt pijn. Ik kom er pas na 10 jaar achter dan al die dingen bij mij aan te tonen zijn dus daarvoor was het gewoon pijn. Als het kwestie zijn van gewoon klagen zou je niet zulke problemen met jezelf hebben en niet zo hard vechten voor jezelf. Je hebt pijn en wilt daar hulp bij, wat maakt het uit waar het door komt?

Heel vervelend idd dat corona er tussendoor kwam, maar vooral dat het niet opgepakt is tussendoor of daarna op een manier die voor jou helpt.

Mijn psycholoog zei ook dat ik in dat programma eigenlijk niet op mijn plek zat, omdat de gedachtegang en methode niet aansloot bij mijn problemen blijkbaar. Maar ik ga geen ander programma proberen, het kost echt te veel energie om daar meerdere dagen heen te moeten. Doe Het nu dus zelf met therapeuten die ik zelf uitzoeo...

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Selente
Berichten: 1861
Geregistreerd: 14-05-09

Re: 353 dagen met pijn, op naar een verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:14

Denies, ik heb niet alles gelezen... Enkel zie ik wel dat je nog genoeg klachten hebt. Misschien is het voor jou ook interessant om eens naar een persoon te gaan die met een lecherantenne werkt. Die scans en echo's e.d. zijn natuurlijk leuk, maar je hebt ook nog een onderbewustzijn waar trauma zich kan vestigen, ofwel in je energetisch veld. En wellicht klinkt het wat zweverig, maar mij heeft het enorm geholpen na mijn auto ongeluk!
Er was bij mij namelijk sprake van een enorme vergruizing t.h.v. mijn schouderblad waar ik enorme steken ervoer. I.c.m. met haar behandeling als osteopaat ben ik uiteindelijk volledig klachtenvrij. Ik kan je een adres doorsturen, maar wellicht dat er iemand dichterbij jou in de buurt zit!

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-20 09:49

MyWishMax schreef:
In mijn geval omdat er dan echt schade ontstaat en hun filosofie bij chronische pijn was dat r geen schade kwam door oefeningen plat gezegd. Extra pijn kan wel, maar geen blijvende schade. Terwijl het bij mij dus uit de kom gaat en als ik stug door ga komt er slijtage en worden banden nog zwakker.

Pb me even je email, het zijn heel veel pagina's dus moet eveb via de mail haha. Voorbereiden is goed! En die neon borden ken ik haha

En ja, ze waren ervan overtuigd dat ze me konden helpen en ik dus weer 'gewoon' zou kunnen functioneren en werken.

Je klaagt niet, je hebt pijn. Ik kom er pas na 10 jaar achter dan al die dingen bij mij aan te tonen zijn dus daarvoor was het gewoon pijn. Als het kwestie zijn van gewoon klagen zou je niet zulke problemen met jezelf hebben en niet zo hard vechten voor jezelf. Je hebt pijn en wilt daar hulp bij, wat maakt het uit waar het door komt?

Heel vervelend idd dat corona er tussendoor kwam, maar vooral dat het niet opgepakt is tussendoor of daarna op een manier die voor jou helpt.

Mijn psycholoog zei ook dat ik in dat programma eigenlijk niet op mijn plek zat, omdat de gedachtegang en methode niet aansloot bij mijn problemen blijkbaar. Maar ik ga geen ander programma proberen, het kost echt te veel energie om daar meerdere dagen heen te moeten. Doe Het nu dus zelf met therapeuten die ik zelf uitzoeo...


Lastig inderdaad, bijzondere instelling ook. Ik weet wel dat ze bij mij wel eens herhaalde dat er geen schade was - maar ik mocht absoluut niet door de pijn heen mijn oefeningen gaan doen. Er is één oefening geweest waarvan ik zóveel pijn had dat ik die ook niet meer mocht doen op dat moment. Wellicht had die later terug gekomen maar dat weet ik niet :P Dus de instelling naar jou vind ik dan wel bijzonder.

Ik heb je een PB gestuurd met mijn e-mail adres, maar nog niets van je mogen ontvangen.

Ik vind het ook jammer dat het niet is opgepakt. Ik was op dat moment ook op een punt dat ik uitsprak hoe vaak het mij eigenlijk gebeurd dat iets bijna binnen handbereik is en dan weer 20km verderop wordt gegooid. Dit vond ik eigenlijk wel een bijpassend iets .. maar goed dat moet ik loslaten.

Fijn dat je nu wel geholpen kan worden met mensen die bij je passen! Het is altijd even zoeken .. Ik had paar weken terug dus tussen de psychologen zitten zoeken en ik stuitte er op één. Ondanks dat ze gelovig was voelde alles wel heel goed en ik wilde daar dus mee in contact komen. Maar de e-mails waren zo bot en kortaf dat ik er eigenlijk al geen behoefte aan had. Nu sta ik elders ingeschreven en het zal zeker nog wel 2 tot 3 weken duren. Zal je zien .. ik ga me nu weer iets fijner voelen maarja voor hoe lang?

Bedankt voor je tip Selente, ik zal het eens opschrijven en in mijn achterhoofd houden!


De eerste week dat ik minder werk. Enerzijds 'verveel' ik mij een beetje. Maar dat is puur omdat ik last heb en dan niet zo goed weet wat ik wel kan doen zonder het te verergeren. Het is even mijn weg er weer in vinden - ergens voel ik ook wel heel veel rust.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: 353 dagen met pijn, op naar een verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:24

Je verhaal is erg herkenbaar. Ik heb inmiddels 9 maanden geleden het revalidatietraject afgesloten (en ook de rekening voorbij zien komen, schrok daar echt van haha..). Ik was toentertijd heel benieuwd hoe ik er over een jaar bij zou zitten, door jouw topic ben ik daar ook echt even over na gaan denken. Ik heb nog steeds veel aan wat ik daar geleerd heb maar merk wel dat ik toch ook wel weer wat ben teruggevallen in bepaalde dingen. Ik ga het weer meer oppakken.

Mijn 2 jaar ziektewet zijn inmiddels bijna voorbij (oktober) en de WIA aanvraag ligt momenteel bij het UWV.. ik verwacht ieder moment opgeroepen te worden. Over een maand moeten ze een beslissing nemen. Ik werkte altijd minimaal 40 uur, de bedrijfsarts heeft mij het afgelopen half jaar enorm gepusht om weer op 40 uur te komen en bij 30 uur ben ik helemaal ingestort, het was niet te doen. Ik zit nu tussen rond de 20-24 uur en dat lijkt aardig te doen. Nu het UWV nog mee krijgen hierin....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dvink, Jannie79, roekes, YandexBot en 86 bezoekers