[info] Tattoo's 14!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
fotolijstje

Berichten: 2690
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 06:25

idinn schreef:
Je eerste bericht kwam dan blijkbaar op iedereen anders over als bedoelt. Kan gebeuren, weten we dat nu.

Zonder toestemming en dus wat denkvermogen van ouders mag dat op je 16e nog niet. Dus ja het mag, maar niet zomaar.

vanaf 16 of ouder mag je zelf een tattoo laten zetten :j

"Why should I be frightened of dying?
There's no reason for it, you've gotta go sometime"


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101365
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 06:36

Onder de 18 moet je wel toestemming hebben van je ouders.

fotolijstje

Berichten: 2690
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 07:07


"Why should I be frightened of dying?
There's no reason for it, you've gotta go sometime"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 07:47

Van de rijksoverheid mag het inderdaad, maar veel shops zullen het niet doen :) Al doen sommigen het wel, de dochter van mijn vriend heeft op haar 16e een mandala laten zetten waar ze nog steeds heel gelukkig mee is.

Maar zoals gezegd; het is moeilijk je advies te geven over leuke ideeën als je niet veel verder komt dan dat je "iets kleins, een tekstje of een klein plaatje" wilt. Dat kan namelijk zo ongeveer alles zijn.
Ik zou dus eerst wat meer plaatjes zoeken, zodat je weet welke stijl je aanspreekt, of je voor kleur of zwart wilt gaan, de keuze kan maken tussen een tekst een een plaatje (of een combinatie van beiden). En denk ook na over wat iets bijzonders voor je betekent. Ik heb écht iets met regenbogen, dus ik wilde dat sowieso in mijn tattoo verwerken.
Als je daar wat verder in bent kunnen mensen hier die meer artiesten kennen je helpen met tips om eens naar werk artiest A, B of C te gaan kijken. Nu is je vraag nog zó vaag dat we wel van alles kunnen roepen maar 99% toch niet je smaak of stijl zal zijn, en dat is voor iedereen zonde van de tijd :)

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 09:07

Even iets heel anders. Van de week hoorde ik van iemand dat ze volgend jaar gaan stoppen met kleur in een tatoeage? Omdat hier kankerverwekkende stoffen in zouden zitten? Ik had er echt nog nooit van gehoord (en wil zelf sowieso geen kleur), maar heeft iemand van jullie daar iets over gehoord? Ik was nogal verbaasd eigenlijk.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Supervixen

Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 09:14

Er is hier iets over gepost in dit topic, volgens mij waren het bepaalde kleurstoffen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 09:15

Druif_01 schreef:
Even iets heel anders. Van de week hoorde ik van iemand dat ze volgend jaar gaan stoppen met kleur in een tatoeage? Omdat hier kankerverwekkende stoffen in zouden zitten? Ik had er echt nog nooit van gehoord (en wil zelf sowieso geen kleur), maar heeft iemand van jullie daar iets over gehoord? Ik was nogal verbaasd eigenlijk.


Ja, dat is volop in het nieuws, het gaat om nieuwe Europese regels. Zie oa https://www.gelderlander.nl/overijssel/ ... ~abc4bbef/
https://www.hln.be/binnenland/europa-ve ... gle.com%2F

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:16

Tja ik sta er niet eens raar van te kijken met al die regels op t moment >;)

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 11:56

Ok, ik heb dus echt onder een steen geleefd de afgelopen tijd }:0

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 12:01

Met zulke berichten blijf ik liever onder mijn steen >;)

JamieShanin
Berichten: 3957
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 12:39

fotolijstje schreef:
idinn schreef:
Je eerste bericht kwam dan blijkbaar op iedereen anders over als bedoelt. Kan gebeuren, weten we dat nu.

Zonder toestemming en dus wat denkvermogen van ouders mag dat op je 16e nog niet. Dus ja het mag, maar niet zomaar.

vanaf 16 of ouder mag je zelf een tattoo laten zetten :j


Dit klopt! Vanaf 12 jaar mag je met toestemming van een ouder of voogd een tattoo of piercing laten zetten. Vanaf het 16e levensjaar hoeft dit niet meer.

ECHTER; menig shop hanteert 16 met toestemming van 18 zonder toestemming :)

JamieShanin
Berichten: 3957
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 12:42

Blijheid schreef:
Druif_01 schreef:
Even iets heel anders. Van de week hoorde ik van iemand dat ze volgend jaar gaan stoppen met kleur in een tatoeage? Omdat hier kankerverwekkende stoffen in zouden zitten? Ik had er echt nog nooit van gehoord (en wil zelf sowieso geen kleur), maar heeft iemand van jullie daar iets over gehoord? Ik was nogal verbaasd eigenlijk.


Ja, dat is volop in het nieuws, het gaat om nieuwe Europese regels. Zie oa https://www.gelderlander.nl/overijssel/ ... ~abc4bbef/
https://www.hln.be/binnenland/europa-ve ... gle.com%2F



Dit klopt, ik heb contact gehad met het RIVM en de GGD en beide partijen konden hier nog niet over uitweiden over welke stoffen etc het precies ging. Een collega van mij die het haar studio heeft laten goedkeuren heeft te horen gekregen dat de GGD over 14dagen een briefing krijgt over de exacte wijzigingen.

Het is helaas nog even afwachten. Het zou om geel/oranje/rood per 4 januari 2022 gaan en om blauw en groen vanaf januari 2023. Maar ik heb ook al van fabrikanten gehoord dat ze bezig zijn met nieuwe product lijnen die wel aan de EU reach regelementen voldoen :)

Courses

Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:29

cinniz123 schreef:
Ik vind het een beetje kinderachtig hoe jullie reageren.
Ze vraagt toch gewoon om leuke ideeen?!
Wat zal het jullie nou een zorg zijn dat ze miss over een paar jaar denkt zou ik hem nog nemen?

Ik ben inmiddels 38 en heb beiden armen oa vol zitten maar wie verteld mij dat ik t over 30 jaar nog leuk vind?
Het is toch een onderdeel van hoe je toen was?
Leven en laten leven hoor mensen.


Wat jij leuk vind kan ik vreselijk vinden en vice versa. Zonder enige vorm van eigen idee kunnen we 100 berichten en voorbeelden posten maar dat is zonde van iedereen hun tijd. Zie niet hoe dat kinderachtig is, wij hebben ook betere dingen te doen en afgaand op de reacties die er gegeven worden was dat dus inderdaad niet de meest nuttige tijdbesteding geweest.

Maar hey, als jij wel tijd hebt om een Pinterest voor iemand anders op te zetten. Wie houd je tegen? :)

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:12

Courses schreef:
cinniz123 schreef:
Ik vind het een beetje kinderachtig hoe jullie reageren.
Ze vraagt toch gewoon om leuke ideeen?!
Wat zal het jullie nou een zorg zijn dat ze miss over een paar jaar denkt zou ik hem nog nemen?

Ik ben inmiddels 38 en heb beiden armen oa vol zitten maar wie verteld mij dat ik t over 30 jaar nog leuk vind?
Het is toch een onderdeel van hoe je toen was?
Leven en laten leven hoor mensen.


Wat jij leuk vind kan ik vreselijk vinden en vice versa. Zonder enige vorm van eigen idee kunnen we 100 berichten en voorbeelden posten maar dat is zonde van iedereen hun tijd. Zie niet hoe dat kinderachtig is, wij hebben ook betere dingen te doen en afgaand op de reacties die er gegeven worden was dat dus inderdaad niet de meest nuttige tijdbesteding geweest.

Maar hey, als jij wel tijd hebt om een Pinterest voor iemand anders op te zetten. Wie houd je tegen? :)


Over kinderachtig gesproken verder ga ik niet op je post in.
Leven en laten leven.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 06:45

Ik ben van mening dat random plaatjes posten een beetje zinloos is. Het is wel handig om inderdaad een richting te hebben, anders kan ze net zo goed Google raadplegen op: leuke tatoeage.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 06:47

Ik zou idd gewoon lekker beetje op Pinterest en google neuzen of er stijlen zijn die je aanspreken.
Ik weet ook vaak alleen dat ik een tattoo wil en niet wat hoor. :')

Kaatastrof

Berichten: 6245
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 07:49

Eens je weet welke stijl je mooi vindt kan je gerichter zoeken naar artiesten en kijken naar hun flash of eerdere werken. Daar kan je ook veel inspiratie halen.

Zelf heb ik wel vaker gehad als ik niet concreet wist wat ik wou ik verliefd werd op een flash design en die uiteindelijk heb laten zetten. Eigenlijk is maar 1 van mijn 5 tattoos een ontwerp speciaal voor mij gemaakt :o

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:15

Ik mag morgen weer bij yazzink <3

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:24

Wat ga je zetten Lau?

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Arethe
Berichten: 2555
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:28

Ik ben afgelopen woensdag bij Le Nou geweest, onwijs blij. Zit van 3,5 uur en was echt op daarna. Maar het was het weer meer dan waard Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn arm is ook uitgebreid maar dat is even lastig foto’s van te maken. Moet ik nog even aan mijn man vragen.

:)ddd Live a life you will remember. :)ddd

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 10:38

"i love you 3000" Y;(

An eye for an eye only ends up making the whole world blind.
~ Mahatma Gandhi

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 18:01

Ik ben vandaag bij yazzink geweest:

Afbeelding
Afbeelding
Deze heb ik samen met mijn moeder:
Afbeelding

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Supervixen

Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:41

Tof! Ik mag de 25e bij haar!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:09

Mooi, Lau! Ik mag de 26e bij Pim van Blackbear Ink <3
Voor één van zijn flashes

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 16:33

Supervixen schreef:
Tof! Ik mag de 25e bij haar!


Leuk!! Ben heel benieuwd wat je gaat zetten <3

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, fleurtjeuh, Hhilde, JudithGigi, linoleum, Malenka, Mitch_Beauty, redbutton, Solleke_Noah, Suliko, Sweetgirl1, tiwi1969 en 54 bezoekers