Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:15

Hmm lastig hoor. Kom je vaak bij de commerciële gym? Denk je dat je er spijt van gaat krijgen als je er weggaat? Zo niet, dan zou ik daar opzeggen.

Met mijn rug ging het gelukkig al snel weer beter Eology! Het was echt kramp denk ik.

Gister ben ik weer bij de fysio geweest en het is nu de bedoeling dat ik elke dag de McGill Big 3 ga doen (voor core stabiliteit), ook mag ik wat meer gaan wandelen. Vandaag heb ik voor de tweede keer gesquat op de powerlift schoenen en ik heb gewoon nergens last van gehad! _/-\o_ Daarna nog deadlift, hip thrust en banded abduction gedaan en ook dat voelde goed. Ik ben zo blij dat ik mijn rug gewoon totaal niet voel nu! :D

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:28

Mooi! Ik moest het wel even googlen, had er nog nooit van gehoord O:)

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:30


CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:22

Mag ik misschien hier ook meepraten?

De hele corona tijd heb ik het sporten aardig laten verslonsen, met de bijbehorende aangekomen kilo's. :Y)
Nu ben ik weer fanatiek minimaal 3x per week in de sportschool te vinden en zou het fijn vinden om te kunnen sparren/praten met mensen hierover. O.a. krachttraining vind ik enorm tof om te doen. Cardio is niet zo mijn ding :')
Ik zal waarschijnlijk niet alle termen kunnen volgen, maar ik leer graag van jullie!

Ik volg voor nu een schema, maar hoop toch ooit zelf wel een goed schema te kunnen maken. :D

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:23

Het verhaal van de gym gaat nog verder :Y) Story continues, ik zal jullie laten weten als er een concrete update is maar het word een mooi verhaal!

Welkom CupCakes_! Uiteraard ben je meer dan welkom :) Voel je vrij om te vragen, wij hebben ook geleerd door vallen en opstaan.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:18

Ohh pff, ben benieuwd Courses!

Welkom CupCakes_! Ik herken je cardio gedeelte. Met kickboksen word ik toch gedwongen om er iets aan te doen. :))

Mensen hier nog tips voor fijne draadloze oortjes of koptelefoon voor tijdens het sporten?

Gister mijn pull up pr verbroken, 8 pull ups met full rom zonder hulpmiddelen. Ik ben blij!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:51

8 pull ups?! Girl, impressive! Ik heb echt als volgende doel om ook Pull Ups te kunnen :+ Ik heb er nog niet echt actief op getraind.

Voor mezelf vind ik Beats by Dre (geen idee welk type) fijn voor trainen, al heb ik die wel gratis bij m’n Macbook gehad. Had er op zichzelf denk ik niet het geld voor uitgegeven :Y) Wellicht goedkoop te vinden op Marktplaats?

Ik ben vanochtend voor het trainen niet helemaal goed gegaan op m’n pre. Ik verslikte me in m’n dry scoop en heb er nu nog steeds last van. Beetje het gevoel dat water het verkeerde keelgat in schoot, maar dan een droge hap pre. Niet aan te raden, haha.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:55

Maar waarom droog en niet met water?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:59

Welkom CupCakes_!

Ik heb ook hekel aan cardio, probeer soms een HIT training te doen en op donderdag uur helling lopen

Ik heb laatst een koptelefoon bij Action meegenomen :+ bevalt voor nu goed

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:09

Ik heb een draadloze JBL koptelefoon. Werkt prima! Al zet ik het volume vaak wel te hard :+

Sjoe, 8 pull ups! Dat wil ik ook ooit nog eens kunnen _O-

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:12

Sem, wat knap 8 pull ups! Ik had eind vorig jaar blok wat daarop focuste, maar heb toen eerst moeten afhaken ivm m’n behandelingen voor m’n bekken en daarna was de lockdown. Dus kan het nog niet :+

Ik heb zelf een koptelefoon van Fresh n Rebel. Niet heel bijzonder, maar wilde een goedkope proberen of ik een koptelefoon wat vond. Mocht deze kapot gaan, komt er een van betere kwaliteit.

Hier is de eerste week van m’n nieuwe blok van 8 weken begonnen. Ik volg het schema van MegSquats. We focussen op benchpress de komende tijd en ik ben er helemaal blij mee *\o/* vind bovenlichaam trainen leukste.
M’n huidige max voor benchpress is 35kg. Benieuwd waar ik over 2 maand zit.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:41

Oh dat klinkt minder fijn Courses! Ik heb nog nooit pre workout gebruikt, maar dry scoop staat in ieder geval niet op de planning haha.

Bedankt voor de tips m.b.t. koptelefoon! Ik vind het altijd zo naar dat de muziek op mijn mobiel stopt als ik begin met filmen. :x

Nice Linoleum! Ik hou ook van bovenlichaam trainen. Ik ben benieuwd naar wat het schema je gaat brengen, ik ken haar wel van Youtube en Instagram.

Qua pull ups, ik ben helemaal niet zo sterk, maar pull ups liggen me goed. Ik ben zelf begonnen met neutral grip, banded, en veel scapular pull ups en de rest ging "vanzelf". :))

Net weer een fijne leg day gehad. De schoenen doen echt wonderen! Totaal geen pijn meer, echt een uitkomst. De McGill Big 3 oefeningen ben ik iets minder fan van, maar ik doe ze braaf. :')

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:01

Lous schreef:
Maar waarom droog en niet met water?


Dat wou ik net opdrinken, maar toen verslikte ik me al ;)

Schoenen kunnen echt veeeel verschil maken voor je work-outs en vorm! Dus je kan daar veel profeit van hebben, goed dat je er nu al positieve veranderingen van merkt.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:25

linoleum schreef:
Sem, wat knap 8 pull ups! Ik had eind vorig jaar blok wat daarop focuste, maar heb toen eerst moeten afhaken ivm m’n behandelingen voor m’n bekken en daarna was de lockdown. Dus kan het nog niet :+

Ik heb zelf een koptelefoon van Fresh n Rebel. Niet heel bijzonder, maar wilde een goedkope proberen of ik een koptelefoon wat vond. Mocht deze kapot gaan, komt er een van betere kwaliteit.

Hier is de eerste week van m’n nieuwe blok van 8 weken begonnen. Ik volg het schema van MegSquats. We focussen op benchpress de komende tijd en ik ben er helemaal blij mee *\o/* vind bovenlichaam trainen leukste.
M’n huidige max voor benchpress is 35kg. Benieuwd waar ik over 2 maand zit.


Mijne is ook fresh 'n rebel inderdaad!

Ik ga morgen weer, Squat afgelopen week 55 en lift 70, dus nog 5 kilo tot PR van afgelopen december

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:22

Lekker bezig allemaal.
Ik ben vandaag wel gaan trainen, maar weinig motivatie, wat moe en mat en ik verzuurde ook heel erg snel. Heb dus ook niet het onderste uit de kan gehaald, maar wat lichter gepakt en dan wat meer reps. Cardio gelijk achter de kracht, want een tweede keer terug zag ik vandaag niet zitten.
Morgen benen bij m'n trainer, dus dan zal het wel weer beter gaan. Moet ook even kijken waar ik rust inplan komende week. Door wegenwerken is de sportschool heel slecht bereikbaar tot dinsdag, dus ik dacht aan dinsdag rust tot ik me bedacht dat ik donderdagochtend naar de sportmasseur moet en die middag gevaccineerd word. :+
Vrees dat ik me dus dinsdag door de file moet slepen.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 23:50

Oh ik gebruik sowieso geen pre, maar de keren dat ik het wel gebruikt heb, heb ik inderdaad gewoon met water (als in, in m'n shaker) gedronken :+

Sem, wat knap!! Ik kan er nog steeds geen 1, en ben ook weer wat zwaarder dus nu kan ik het denk ik al helemaal niet meer :')

Cardio doe ik alleen af en toe als ik weinig heb gelopen, omdat het heeft geregend of zo. Verder nooit, maar ik loop normaal dus wel gemiddeld 12-15k stappen per dag.

Ik heb Plantronics Backbeat oortjes, heel tevreden over! Ik gebruik ze niet constant, de muziek in mijn sportschool staat vaak zo hard dat ik ze liever niet gebruik haha. Dan hoor ik namelijk 2 dingen door elkaar en dat is alleen maar vervelend.

Ik heb vandaag m'n laatste sessie van dit blok gehad, dus nu een deload. Merk echt dat ik eraan toe ben, mentaal merk ik dan altijd dat ik geen zin meer heb om te trainen. Had vandaag 3x3 deadlifts @135kg, 3x3 deadlifts @115kg, en toen 3x3 bench @53.5kg en 3x3 bench @45kg. Duurde een uur en 3 kwartier en alles voelde zwaar vandaag :')

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 07:21

Mooie gewichten wel zeg, top!

Mijn geplande sessie vandaag gaat niet door, gisteren avond door m'n rug gegaan, shot zooi
Ik ga zo wel, maar zal lopen worden en misschien rustig fietsen in beetje soepel te blijven

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:11

Heb je specifieke tips voor pull-ups trainen en langzaam aan opbouwen Sem? Als ik er al één kan doen, kan ik m'n goals voor het komende jaar weer afstrpepen denk ik :Y)

Ai, dat klinkt niet fijn Joanne! Voel goed aan wat je wel en niet kan doen, overbelasten is nooit goed zeker niet wanneer je er goed last van hebt. Succes!

Heeele nette lifts Eugoly, dat doe ik je niet na. Met deadlift zit ik 'vast' op 90kg PR, merk toch dat dat niet zo snel gaat als wat ik gehoopt had. Lekker bezig!

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:56

Wauw knap Sem!
Ik heb nu een heel trainingsschema wat ik naast de lessen kan doen om de pull ups te train. Mijn doel voor dit jaar is om die zonderhulpmiddelen te kunnen :D .

ahh sterkte Joanne!

Eulogy wow mooie gewichten!
Eigenlijk wil ik ook weer eens aan mijn max gaan werken voor deadlifts. Mijn 1RM was afgelopen zomer 100kg, maar volgens mij kan ik inmiddels wel meer herhalingen daarin.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:03

Courses schreef:
Heb je specifieke tips voor pull-ups trainen en langzaam aan opbouwen Sem? Als ik er al één kan doen, kan ik m'n goals voor het komende jaar weer afstrpepen denk ik :Y)

Ai, dat klinkt niet fijn Joanne! Voel goed aan wat je wel en niet kan doen, overbelasten is nooit goed zeker niet wanneer je er goed last van hebt. Succes!

Heeele nette lifts Eugoly, dat doe ik je niet na. Met deadlift zit ik 'vast' op 90kg PR, merk toch dat dat niet zo snel gaat als wat ik gehoopt had. Lekker bezig!

Pull up variaties! Assisted pull up machine, met elastiek etc, negatives (dus omhoog springen en je zo langzaam mogelijk laten zakken) :)

Ik merk qua kracht (bij de big 3 althans) ook eigenlijk alleen echt vooruitgang als ik daar specifiek op train (wat ik nu dus zo'n 2.5 haar doe, maar toen ik vooral op hypertrophy trainde, maakte ik qua kracht/gewichten ook niet zoveel vooruitgang). Weet niet of je nu een schema hebt en waar dat specifiek op gericht is?

Ik ben volgende week 4 dagen op vakantie, en heb er net een hele fijne old school gym gevonden <3 Dus daar ga ik volgende week maandag denk ik m'n 3RMs testen!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:05

Jammer Urielle, dat je training niet zo lekker ging. Volgende keer beter. :)

Eulogy, respect voor jouw lifts. _/-\o_ Fijn even een deload!

In de sportschool gebruik ik ook eigenlijk nooit oortjes (ondanks de - vaak - slechte muziek), maar in onze home gym vind ik het altijd zo vervelend als de muziek stopt gaat wanneer ik iets wil filmen met mijn telefoon. Ik geloof alleen dat dat ook zo is met bluetooth oortjes, dus helaas voor mij.

Ai Joanne1987, sterkte! Een beetje bewegen doet het vast goed.

Courses, ik ben begonnen met neutral grip pull ups. In eerste instantie met elastiek, uiteindelijk steeds een lichter elastiek. Toen de neutral grip pull ups goed gingen ben ik verder gegaan met 'normale' pull ups (ook eerst banded). Daarnaast deed ik scapular pull ups om goed de beweging door te krijgen en hier ook sterker in te worden. Ook (langzame) negatieve pull ups hebben bij geholpen. Verder zorg ik altijd dat er ook horizontale row oefeningen in mijn schema zitten, in mijn geval barbell rows en one arm db rows. Bij mijn laatste rep probeer ik altijd zo lang mogelijk te blijven/zo langzaam mogelijk omlaag en dan nog even blijven hangen.

Ik heb dus niet echt een heel vast schema gebruikt, maar dit zijn dingen die mij hebben geholpen. :) Nu doe ik meestal twee keer in de week 1-3 sets amrap pull ups en dan nog 1-3 sets scapular pull ups rond de 12 reps.

Nice Eulogy, goed vooruitzicht! :D Ben je dan zenuwachtig van tevoren?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:07

JAAAAAAAAA, ik mag vanavond ook weer sporten *\o/*

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:05

Beterschap Joanne

Heb fijn meegelezen met de tips voor de pull-ups. Durf ze niet goed te oefenen in de sportschool haha.

Geniet ervan Matheno.

Mijn training gaat helaas niet door maar ik heb vanmorgen de tegels uit de tuin gehaald :+ toch iets gedaan.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 18:13

Pull ups is ook niet mijn ding, wel tijdje op de machine gedaan maar door die slijmbeurs moeten stoppen toen. Misschien binnenkort eens oppakken

Vandaag lekker rustig aan gedaan, schouder oefeningen konden wel zonder last, en lopen ook. Vanmorgen vroeg pijnstiller genomen en in beweging gebleven en het gaat nu wel gelukkig

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:55

Zijn er hier mensen die sporten bij Biggym? Ik overweeg om hier een abonnement af te sluiten. Vandaag een rondleiding gehad, wel veel apparaten, mijn focus ligt op meer op de bench press/deadlift/squat, maar ik kan wel gaan op tijden dat het meestal rustig is..