Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Renee1991

Berichten: 5964
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:35

Ik kom ook weer ff binnenvliegen hoor. Intens gelukkig dat we weer binnen mogen trainen en dat vandaag dus ook weer een paar keer gedaan.
Maar wel tot de conclusie komend dat mijn huidige sportbh's niet heel veel steun meer geven :+

Iemand tips voor een goede sport bh?


Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 21:17

Ik heb er een van xxl, met zo'n Rita er in. Das nog het stevigste, al wiebelen die van mij niet heel erg bij rustig sporten (protheses, maat 80g)

Hier druk met revalidatie, dus sportschool nog niet veel gezien. Maar sport standaard 2x op revalidatie

Ik wil daarna ook gaan kijken voor een fijn schema

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:12

Als iemand mijn schema's wil hoor ik het wel, zelf in elkaar gezet. Ik train 4x per week: push, pull, legs 1 (hamstring/bil) en legs 2 (quads/kuiten).

Gisteren hele boze anger lifting training gehad waarin niks lukte, maar m'n biceps waren wel huge daarna :+
Afbeelding

Fedra & Xiomara WH ♥

Instagram: @fedra.xiomara.wh

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:21

Och sterkte Courses :knuffel:

Goeie spierbal Zoey :D

Ben zo jaloers op jullie allemaal. Ik heb inmiddels ook nog even corona dus fysio ligt ook stil. Als het goed is mag ik donderdag weer en dan krijg ik een oefen programma mee *\o/*

Needje

Berichten: 19173
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:47

Beste spierbal ZoeyDercks :D

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:24

Sterkte Courses, dat is geen fijne tijd.
Je legging staat je wel erg goed!

En wow een flinke bicep inderdaad!

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:17

Dat is een flinke bicep Zoey! :D

Oh nee, wat balen RoosvanBlue! Dubbel pech.

Hier gaat trainen wel lekker. Nieuwe coach, nieuw schema. Bevalt goed moet ik zeggen! En natuurlijk heeel blij dat alles weer ín de sportschool kan.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:08

Zojuist week 2 van het programma afgerond, nu nog een week met hoge herhalingen te gaan en dan krijg ik 3 weken met hoofdzakelijk 4x6. Nu al zin in :D hopelijk zie ik geen 4x15 meer terug in de andere fases van het programma :')

Courses

Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 18:03

Lekker bezig met alle schema's! :) Zo te horen is iedereen weer goed op weg sinds de gyms weer open zijn. Merk wel dat spierpijn echt een blijvende factor is momenteel. Herkenbaar? :+

Ik heb vanmiddag ein - de - lijk mijn pakket met fitness wear uit Australië binnen gehad en ... niks past. Ik heb al 3 eerdere orders bij hun gedaan, allemaal maat S en die leggings draag ik dagelijks (laatste foto is ook een legging van hun) dus ik ben not amused. Originele order was al fiks duur, nog bijna 100 euro extra inklaring voor betaald, 2 maanden onderweg geweest en retouren is belachelijk duur dus niet interessant. Omdat alles true to size is volgens hun website heb ik de gok na 3 goede en passende orders gewoon genomen, maar heb hier behoorlijk de balen van. Het is gewoon te kort en veel te strak, terwijl S mijn standaard maat is voor elk merk en dat gaat altijd goed. Heb ze een mail gestuurd en hoop dat ze een beetje coulant mee willen denken, want dit is echt een dure grap nu.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:27

Das flink balen zeg...

Ik heb totaal geen spierpijn, maar bij revalidatie train ik natuurlijk met veel minder gewicht nu

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 23:49

Ai wat klote courses, daar zou ik ook goed chagrijnig vsn zijn.

Dat klinkt goed palmboom, die hoge herhalingen zijn mijn ding ook niet hoor!

Wauw zoey, goede spierballen zeg!!

Hier ook lekker aan de gang, de spierpijn is weer aan het verdwijnen gelukkig, doet me echt goed weer zo aan de gang te zijn.
Alleen loopt mn schema een beetje af, eens kijken hoe ik nu verder ga.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:46

Daar zou ik ook echt niet blij mee zijn courses! Kun je ook een foto maken van je oude en nieuwe legging om het verschil te laten zien en meesturen? Als er zichtbaar verschil zit in bv de taille of heupomvang moeten ze daar wel iets mee uit coulance lijkt me.

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:19

Balen van de leggins courses, daar zit je niet op te wachten bij zulke bedragen. :n Wat Palmboom95 zegt is wel een goede, dan heb je in ieder geval een soort van bewijs.

Hier gelukkig nauwelijks last van spierpijn!

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:01

Palmboom95 schreef:
Zojuist week 2 van het programma afgerond, nu nog een week met hoge herhalingen te gaan en dan krijg ik 3 weken met hoofdzakelijk 4x6. Nu al zin in :D hopelijk zie ik geen 4x15 meer terug in de andere fases van het programma :')

Jep mee eens :')

Ahh wat balen Courses, heb je al wat terug gehoord?

Hiet train ik ook lekker door, niet heel veel spannends want ik heb vooral veel volume getraind. Wel vandaag nieuwe squat en bench 3RMs, squat 122.5kg!! :oo Heel blij mee. Bench 60kg dus zit ook eindelijk vooruitgang in!

Dit weekend geholpen/gevrijwilligd bij een wedstrijd, was eigenlijk onwijs leuk dus wil ik ook zeker vaker gaan doen!

daniquexx

Berichten: 1673
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:14

Goedemorgen, Wat een leuk topic, hier kan ik me wel in vinden :D
Ik stel me even een beetje voor:

Waar te beginnen, ik heb mijn hele leven overgewicht gehad, de foto's hieronder zijn op het moment dat ik 1 of 2 keer per dag een gym sessie had en zonder te tracken veel op mijn voeding lette.

Inmiddels ben ik door wat jaren depressieve klachten zoon 30 kg aangekomen dus het is weer behoorlijk uit de hand gelopen. (hoe kan je het zo ver laten komen |( ) ik hou zelf erg van liften, ooit een podium in bikini is ook een droom maar ik denk dat ik veel plezier ga halen uit powerliften, zijn er hier mensen met deze ervaring? ik wil dit onder begeleiding doen van een meisje die ook nederlands kampioen is en mij ook naar wedstrijden toe helpt. ik heb de begeleiding echt nodig omdat ik onzeker word of mijn lifts wel goed zijn en of ik wel effectief train.

Foto's zijn voor de leuk, hopelijk ben ik binnen een jaar weer genoeg af gevallen om deze shape te verbeteren zoals de foto's!

Ik ben van zoon 80 kilo in 3 jaar zeker naar 100 gegaan met lichaamsgewicht
:(

Ik zit op:
Bench: zoon 50? zonder veel focus oid
squat 110 pr
deadlift 120 pr

Ik ga het topic volgen. echt heel leuk <3
Dit ben ik dus niet op dit moment maar 3 jaar geleden toen ik alles nog kon doen mentaal en fysiek!
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door daniquexx op 01-02-22 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:18

Jaaa ik ben wedstrijd powerlifter! :D Wat een nette pr's! Wie wordt je coach? Welkom!

daniquexx

Berichten: 1673
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:21

Eulogy schreef:
Jaaa ik ben wedstrijd powerlifter! :D Wat een nette pr's! Wie wordt je coach? Welkom!


Dankjewel!! <3 ben ook erg zwaar dus dat is een beetje oneerlijk :o
Ik kwam toevallig per social media bij Danielle Huijser, ben nog aan het nadenken of ik het allemaal aan ga kunnen maar dit lijkt me een super leuke motivatie en ook om beginnerswedstrijden te doen.
Wie is jouw coach? of ben je je eigen coach? :D

EDIT: ik zie je foto's in de vorige pagina's WAT GAAAAF :D <3

Needje

Berichten: 19173
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:33

Jammer dat je in Friesland woont. In Haarlem zit Bram Strik en dat is wel een fijne coach voor powerlifting.
(Al doet ie ook online coaching geloof ik)

daniquexx

Berichten: 1673
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:36

Needje schreef:
Jammer dat je in Friesland woont. In Haarlem zit Bram Strik en dat is wel een fijne coach voor powerlifting.
(Al doet ie ook online coaching geloof ik)


Jaa Friesland is wat lastig met dit soort dingen altijd :(:)
Wel bedankt voor je tip!!

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:38

Ah ja ik volg haar inderdaad! Wat leuk! Ik kan het echt heel erg aanraden, de sfeer alleen al op wedstrijden is zo leuk.

Mijn vriend coacht me, hij is zelf geen powerlifter maar wel strength & conditioning coach :j Heel leuk om samen te doen.

Courses

Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:13

Welkom! Leuk nog een powerlifter ook in het topic te hebben :) Hopelijk kan je de drive weer een beetje oppakken zodat je binnenkort ook weer wat beter in je vel zit, dat gaat helemaal goed komen!

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:37

Welkom Danique! Wat goed dat je weer gaat beginnen, zet hem op!

Ik heb groen licht van de fysio om te kijken wat me lukt bij het crossfitten *\o/* Komende weken even focus op kracht en longen rust geven (dat is beter voor het herstel van corona). En dan maar eens zien wat dat doet. Ik denk dat ik dan met sprongen vooruit zal gaan want ik blijf nu ook wat hangen doordat ik er mentaal niet zo lekker in zit. Ben benieuwd en heb er zin in :)

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:27

Leuk Daniquexx! Ik werk ook met een powerlift coach. Voor mij is het echt een goede beslissing geweest. Technisch en qua kracht ben ik omhoog geschoten sinds ik werk met een coach en het is een fijne stok achter de deur. Ik kan het alleen maar aanraden! Het is ook gewoon fijn om het programmeren aan iemand over te laten die er echt verstand van heeft.

Fijn zeg RoosvanBlue! *\o/*

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:43

Ook wedstrijdambities Sem? :D

Wat fijn roosvanblue! Vervelend zeg dat je naast je revalidatie/operatie ook nog corona had. Succes alvast, komt vast goed!

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:21

Het begint een beetje te kriebelen, maar ben zo'n zenuwpees. Misschien eerst iets onofficieels. :Y)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Fly_high, GoogleAdsense, GrapeshotBot, hagelslag, Laarvv, lizard, MariskadeJ, Phen, Pieneappel, Priscilla27, Solistar, Unicorn79, Zoe_85 en 72 bezoekers