Skeeleren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:09

Dat vroeg ik me ook al af! Lijkt mij absoluut geen fijn pad?

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:41

30m verbindingsweggetje tussen 2 fijne asfaltpaden :+ Is wel asfalt overigens :j Maar niet mooi glad idd :D

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:24

Volgens mij lijkt het op zand/schelpen omdat de foto in beweging is genomen.. als je wat verder op de weg kijkt zie je dat het wel gewoon asfalt is.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:31

Ik ga morgen weer een stukje skeeleren denk ik! Nu ik ook 10.000 stappen per dag probeer te zetten is het een hele uitdaging om daarnaast ook nog een stuk te gaan skeeleren, mijn benen vinden 8/9 km lopen op een dag al wel zwaar. Ik merk dat ik dan vooral last krijg van mijn heupen!

nelske164

Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:38

Ik, als stille meelezer, meld me ook weer eens. Vandaag voor de derde keer dit voorjaar weer een fanatiek stukje geskeelerd en ben niet ontevreden. Wel een paar stukjes rot weg en wind tegen, wat het gemiddelde wat omlaag getrokken heeft.
Afbeelding

Aight
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:17

Afbeelding

Hier ook een relatief fijn rondje gevonden, met zo'n 5 km aan fietspad klinkers. Maar die zijn niet echt te vermijden helaas

Goof

Berichten: 28768
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:43

HouVanUtopia schreef:
Hier gisteravond ook weer lekker rondje gedaan van zo'n 11km.
Ik zit ook meestal rond de 15km/h

Is er iemand bekend met skaten bij kinderdijk??


Lijkt me dat je daar struikelt over de toeristen. Mooi stuk,maar ik zou er voor mijn lol niet gaan skaten.

xReetch

Berichten: 349
Geregistreerd: 28-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:06

Iemand nog geskeelerd afgelopen tijd?
Ik heb gister les gehad dus vandaag zelf een rondje gedaan om het geleerde te bevestigen. Opzij ipv naar achter afzetten maakt zo'n verschil! Het was wel erg warm dus verder dan 10km kwam ik helaas niet.

Hebben jullie nog tips om enkels te trainen? Sinds de overstap op grotere wielen lijkt het alsof ik minder controle heb over het recht houden van mijn rechter enkel en dat begint me nu in de weg te zitten.

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:49

Ik ben gister weer een klein rondje geweest met mijn schoonzus. Die heeft alleen skeelers uit het jaar kruik dus die kwam niet zo ver. Gemiddeld skeeler ik zo’n 15 km in iets meer dan een uurtje.

Over stabiliteit. Probeer echt goed je bovenbenen te gebruiken. Als ik even een sprint maak, merk ik dat ik die spieren echt goed en beheerst moet gebruiken om stabiel te blijven.

xReetch

Berichten: 349
Geregistreerd: 28-10-10

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:32

Leuk om samen te kunnen skeeleren! 15km vind ik ook een fijne afstand.

Bovenbenen probeer ik ook goed te gebruiken inderdaad, aan de spierpijn te voelen lukt dat wel aardig. Alleen de controle over die ene enkel lijkt soms weg, waardoor ik 'm niet recht zet en kracht verlies in de afzet.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:18

Dit topic toch maar eens omhoog schoppen :))

Ik heb sinds gisteren terug inline skates. Heb dat vroegah wel een tijdje gedaan, toen ik een jaar of 10 à 11 was en vond het toen echt al heel leuk. Ik ga ook erg graag schaatsen. Was al een tijdje aan het rondsnuisteren op 2dehands om een goedkoop paar op de kop te kunnen tikken. Toen kwam ik een set tegen van prachtige groene Roces skates met bescherming en zak voor 25 euro, tja, dàt kon ik niet laten liggen.

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag dus dag 2 dat ik oefen en ben nog niet gevallen :D Paar stoptechnieken aan het oefenen, waaronder de T-stop. Die is echt lastig nog. Ik heb nog moeite met weight the shiften op één been dus daar moet ik nog hard op oefenen. Kunnen remmen/stoppen is hier echt essentieel want het is hier erg heuvelachtig. Is anders echt levensgevaarlijk. Ik film ook mijn sessies elke keer zodat ik kan zien waaraan ik moet werken nog. Dus bij deze het filmpje van vandaag :P

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:22

Ik schop dit topic even omhoog :D

Ik weet niet of ik al eens heb gereageerd, maar heb wel stilletjes meegelezen.

Ik wil gaan beginnen met skeeleren. Vroeger veel gedaan, maar laatste jaren niet meer. Vorig jaar wou ik al beginnen, maar toen wou iedereen skeeleren en was alles uitverkocht :'). Ik hoop dat er nu weer wat meer tekoop zijn, haha.

Maar waar te beginnen? Wat zijn goede skeelers voor beginners? En waar moet je op letten..?

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:30

xPearl schreef:
Ik schop dit topic even omhoog :D

Ik weet niet of ik al eens heb gereageerd, maar heb wel stilletjes meegelezen.

Ik wil gaan beginnen met skeeleren. Vroeger veel gedaan, maar laatste jaren niet meer. Vorig jaar wou ik al beginnen, maar toen wou iedereen skeeleren en was alles uitverkocht :'). Ik hoop dat er nu weer wat meer tekoop zijn, haha.

Maar waar te beginnen? Wat zijn goede skeelers voor beginners? En waar moet je op letten..?


Ik denk dat je al vrij laat bent voor skeelers :+ . Mijn man en ik wilden nieuwe wat meer geschikt voor grotere afstanden (hadden nog beginners skeelers), en dit was echt al een crime!

Ik denk dat je vooral moet zorgen dat je skeelers hebt die lekker zitten! Want zere voeten horen niet en dan ben je het gauw zat. Kleinere wieltjes zijn wendbaarder en makkelijker om mee te remmen enz. Zachtere wielen zijn ook stabieler en makkelijker.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:31

Oh tof dat dit topic weer wat meer leven krijgt. :)) Zelf ben ik nog altijd vrij fanatiek aan het inline skaten en ik word stilletjes aan beter en beter wat bepaalde technieken betreft. Helaas ben ik een paar weken terug wel heel dom op mijn bek gegaan (iets van een beetje willen showen wat ik al kon :') ), waardoor ik mijn pols zwaar verstuikt heb en dus even een pauze heb genomen. Maar onlangs terug langs het jaagpad gegaan en ik heb de smaak toch echt wel weer te pakken.

Nu heb ik nog echte vintage inlineskates met zo'n harde plastic casing. Ze rollen op zich wel lekker en ik krijg geen blaren oid maar na een tijd drukt het wel erg aan je enkels. Dus het is tijd dat ik ook een nieuw paar bestel. Scheelt dat ik een kleine schoenmaat heb dus dat ik niet zo zeer het probleem heb dat ze uitverkocht zijn :P

Wat ik aanraad om te checken of je het wel nog zo leuk vindt zoals vroeger, is zoals ik een 2dehands paar op de kop tikken. Die zijn vaak te koop aan een spotprijsje en dan kan je alvast oefenen op je technieken en kijken of het bevalt. Daarna kan je dan overgaan op een nieuw paar die meer naar wens is. Zelf prefereer ik 4 wielen over 3 wielen omdat je lager bij de grond staat en dus meer controle hebt. De wielen zijn ook kleiner dus meer contact met de grond als je over oneffen terrein gaat.

Ik raad je aan om enkele filmpjes op te zoeken op youtube ivm welke type skate. Er staan er heel veel goede online. :j Zelf ga ik voor een fitness skate gaan aangezien die lichter zijn en ik voornamelijk langere afstanden skate (ca. 20 km).

Tancreda4

Berichten: 24028
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:47

Lees ook mee. Maar ik wil ze passen voor ik ze bestel en dat is nu lastig haha. Omdat schaatsen wonderbaarlijk goed ging met m'n knie (1 km wandelen is pijnlijk maar 20 km schaatsen ging prima) wil ik toch skeeleren gaan proberen. Omdat ik het wandelen mis en toch dan wat buiten bezig kan zijn en in beweging te blijven. Al vind ik het vallen wel een ding met m'n knie. Ben vorig jaar geopereerd en herstel gaat helaas erg langzaam.

Ik ga even het topic doorlezen naar goede tips voor skeelers.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 00:14

Ik zocht van de week ook online naar skeelers voor m'n dochter, maat 39/40, maar serieus echt niks te koop.
Ja het dure segment van rond de 300 euro maar daar pas ik voor, voor een kind van 11.
Bij toeval op mp splinternieuwe Roces gevonden dichtbij voor 50 euro.

Voor mijzelf vorig jaar een stel Fila's gekocht bij Perry sport.
Wat een verademing na mijn 15 jaar oude budget skeelers van 35 euro.

Afgelopen dinsdag weer eens een rondje gedaan van 5km nadat ik al zeker 4 maand niet had geskeelerd.

Edit:
Ik heb deze:
Afbeelding
De legacy Comp

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:26

@iirrssjjee
Hahaha ohoh. Ik dacht, ik ben wel optijd :').

@Kaatastrof
Ik zal eens voor tweedehands kijken; Slim! Altijd beter dan een paar van ruim €100 kopen die na 5x in de kast liggen, haha.

Dus het is 'slim' om 4 wielen te nemen en niet te harde wieltjes, als ik het zo lees? Ik zal eens kijken of er nog wat tekoop is haha!

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:03

Wat goed dat er weer leven in dit topic geblazen is! Ik wil ook echt weer gaan beginnen, maar ik durf niet zo goed :') Moet gewoon weer even een keer gaan denk ik. Vorig jaar ben ik 1x gevallen ofzo en dat deed niet eens pijn dus ik weet ook niet waar ik nou precies bang voor ben.

Ik heb deze, super blij mee! Het zijn Powerslide Pheme’s met 100 mm wieltjes. Ik heb er Matter wieltjes onder gezet, maar die zijn best wel glad. Misschien dat ik voor de eerste (paar) keer weer maar even de zwarte wielen er weer onder zet, die gaan een stuk minder hard :Y)

Afbeelding
Afbeelding

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:21

Ik wil het ook weer oppakken. Maar woon nu in een dorp met veel klinkertjes. En dan geen gladde maar hele hobbelige.
Ben zoekende naar skates die dat goed kunnen hebben zonder dat m'n voeten kapot trillen.
Dag houdt me echt een beetje tegen op dit moment, jammer is dat.
Vind het ook zo wat om ergens heen te rijden met de auto en dan te gaan skeeleren.
Zou wel tof zijn als er een app is met goede skeeler routes. Nou kun je wel fiets routes doen natuurlijk maar dat wil niet altijd zeggen dat het mooie gladde paden zijn.

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:43

MaTuMi schreef:
Ik wil het ook weer oppakken. Maar woon nu in een dorp met veel klinkertjes. En dan geen gladde maar hele hobbelige.
Ben zoekende naar skates die dat goed kunnen hebben zonder dat m'n voeten kapot trillen.
Dag houdt me echt een beetje tegen op dit moment, jammer is dat.
Vind het ook zo wat om ergens heen te rijden met de auto en dan te gaan skeeleren.
Zou wel tof zijn als er een app is met goede skeeler routes. Nou kun je wel fiets routes doen natuurlijk maar dat wil niet altijd zeggen dat het mooie gladde paden zijn.


Ik zou klinkers helemaal ontwijken, dat skeelert gewoon niet. Je kan eens in de omgeving gaan fietsen en op zoek gaan naar mooie wegen. Ik pak ook vaak de fiets om ergens te gaan skeeleren.

Ik ben van de week ook weer begonnen. Viel me wat tegen met de wind. Toch een rondje van 18 km geskeelerd.

Goof

Berichten: 28768
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:19

Ik heb besloten om toch weer terug te gaan naar rolschaatsen omdat ik op inline skates de balans mis en vooral de rem. En ik vind de rem essentieel bij skaten :+

Mijn skates mogen dus weg. Mocht ik er iemand blij mee kunnen maken, hoor ik het graag.

Het zijn Rollerblade Zettablades, maat 41 (vallen klein, ik heb zelf 39).
Afbeelding

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:01

Ik krijg meteen weer allemaal skeeler reclames sinds ik hier weer heb gereageerd. :=
Zo fijn hoe het internet werkt. Haha.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:09

Mooie skeelers Goof! Zonde, maar ik begrijp je wel, want ik vind remmen nog steeds een ding hahahaah.

Man en ik hebben zaterdag een heerlijke ronde geskeelerd! :)
Afbeelding

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:17

Warboel schreef:
Wat goed dat er weer leven in dit topic geblazen is! Ik wil ook echt weer gaan beginnen, maar ik durf niet zo goed :') Moet gewoon weer even een keer gaan denk ik. Vorig jaar ben ik 1x gevallen ofzo en dat deed niet eens pijn dus ik weet ook niet waar ik nou precies bang voor ben.

Ik heb deze, super blij mee! Het zijn Powerslide Pheme’s met 100 mm wieltjes. Ik heb er Matter wieltjes onder gezet, maar die zijn best wel glad. Misschien dat ik voor de eerste (paar) keer weer maar even de zwarte wielen er weer onder zet, die gaan een stuk minder hard :Y)

[ [url=m/lVmMM1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zcjKLf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind ze supergaaf *\o/*
Met wat voor hardheid rij jij? Ik merk dat ik slecht tegen het getril kan, maar mijn wieltjes zijn ook al heel oud...

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:03

Hebben jullie tips voor een goed paar (budget) skeelers? Het lijkt me een leuke manier om toch beweging te krijgen.