Skeeleren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jatoby

Berichten: 573
Geregistreerd: 15-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:49

Ik heb bij de decathlon de vrouwen versie gekocht van 69,99 euro! Die vind ik zeer prettig :D

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:27

Jatoby schreef:
Ik heb bij de decathlon de vrouwen versie gekocht van 69,99 euro! Die vind ik zeer prettig :D


+1! Ik heb ze 5 jaar geleden gekocht en heel veel plezier van gehad! Nu overgestapt op anderen, met grotere wielen, maar top beginnersskeeler en betaalbaar! Anders op MP kijken voor 2e hands.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:57

iirrssjjee schreef:
Mooie skeelers Goof! Zonde, maar ik begrijp je wel, want ik vind remmen nog steeds een ding hahahaah.


Precies en ik wil gewoon veilig het verkeer in kunnen. Met rolschaatsen ben ik veel behendiger.

Ging vandaag 2e hands passen, maar ze waren te groot, dus ik zal toch online moeten bestellen.
Iemand ervaring met de Roces of Rio rolschaatsen? Ik heb vandaag de Roces gepast, maar ze leken me wat stug zitten.

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:57

Barvrouwke schreef:
Warboel schreef:
Wat goed dat er weer leven in dit topic geblazen is! Ik wil ook echt weer gaan beginnen, maar ik durf niet zo goed :') Moet gewoon weer even een keer gaan denk ik. Vorig jaar ben ik 1x gevallen ofzo en dat deed niet eens pijn dus ik weet ook niet waar ik nou precies bang voor ben.

Ik heb deze, super blij mee! Het zijn Powerslide Pheme’s met 100 mm wieltjes. Ik heb er Matter wieltjes onder gezet, maar die zijn best wel glad. Misschien dat ik voor de eerste (paar) keer weer maar even de zwarte wielen er weer onder zet, die gaan een stuk minder hard :Y)

[ [url=m/lVmMM1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zcjKLf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind ze supergaaf *\o/*
Met wat voor hardheid rij jij? Ik merk dat ik slecht tegen het getril kan, maar mijn wieltjes zijn ook al heel oud...


Ja flitsend zijn ze wel {:} moet er eigenlijk ook gele veters indoen :D
Die Matter wieltjes hebben een eigen hardheidschaal, deze zijn F1 wat overeenkomt met 86A. Zijn wel fijne wielen hoor!
Die er standaard opzaten (die zwarte van de eerste foto) zijn 83A dus die zijn een stuk zachter en minder glad. Wel beter schokabsorberend! Het is sowieso echt een wereld van verschil, ik had eerst 4x 80mm skates en nu dan 3x 100mm, scheelt echt enorm in trillingen. Terwijl je door het korte frame niet echt inlevert aan wendbaarheid, wat je natuurlijk met 4x100+ mm wel hebt.

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:22

En is qua trilling dan minder bij de 4x80 of bij de 3x100?

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:39

3x100 :j

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 01:06

Hi! Ik heb een hele tijd terug skeelers aangeschaft. Vervolgens 2 of 3 keer geprobeerd maar meer ook niet, toch begint het wel weer te kriebelen om echt te gaan skeeleren.
Hebben jullie nog tips om te beginnen?
Ik heb skeelers met (volgens mij) relatief grote wieltjes

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 02:51

xxxMarleen schreef:
Hi! Ik heb een hele tijd terug skeelers aangeschaft. Vervolgens 2 of 3 keer geprobeerd maar meer ook niet, toch begint het wel weer te kriebelen om echt te gaan skeeleren.
Hebben jullie nog tips om te beginnen?
Ik heb skeelers met (volgens mij) relatief grote wieltjes


Wat leuk! Mijn kennis is ook niet heel groot, maar ik zou vooral op een vlakke asfaltweg lekker gaan oefenen. Minste kans op vallen en je hebt je snelheid zelf goed onder controle! Probeer hier dan lekker te oefenen met remmen (met je hak, of in een v-vorm met je voeten/pizzapunt, stappen). Kijk vooral wat jijzelf het prettigste vind!
En ga vooral niet te lang de eerst paar keer. Spierpijn! :+

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:00

Warboel schreef:
Ja flitsend zijn ze wel {:} moet er eigenlijk ook gele veters indoen :D
Die Matter wieltjes hebben een eigen hardheidschaal, deze zijn F1 wat overeenkomt met 86A. Zijn wel fijne wielen hoor!
Die er standaard opzaten (die zwarte van de eerste foto) zijn 83A dus die zijn een stuk zachter en minder glad. Wel beter schokabsorberend! Het is sowieso echt een wereld van verschil, ik had eerst 4x 80mm skates en nu dan 3x 100mm, scheelt echt enorm in trillingen. Terwijl je door het korte frame niet echt inlevert aan wendbaarheid, wat je natuurlijk met 4x100+ mm wel hebt.


dankje, dan ga ik eens neuzen voor wat nieuws!

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:13

Jullie hadden gelijk. De meeste skeelers zijn uitverkocht _O-

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:38

Ik heb uiteindelijk deze besteld van Rio. Ze zitten fijn, maar ik heb wel wat ruimte over bij mijn tenen (in de lengte zeg maar). Ik lijk er niet in te schuiven, maar eigenlijk moet ik ze binnenkort even goed uit proberen.

Afbeelding

Anoniem

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:35

Ik meld mij in dit topic! En ik lees gelijk dat ik al te laat begin met het zoeken van skeelers :P

Heb jaren terug veel geskeelerd, maar kreeg van de een op de andere dag last van mijn enkels. Zodanig, dat mijn moeder mij 15km van huis op heeft kunnen halen met de auto.. :Y)

Ik had altijd skeelers met 5 wielen, maar zie nu dat het vooral 3 en 4 wielen zijn? Ik zou graag weer lange afstanden (>20km) willen gaan skeeleren, wat is dan handiger? Ik hoef geen budget-skeelers, spaar er al even voor :)

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 19:56


Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:54

Ik vind vooral die website vrij shady met die halve gare vertalingen :+

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:10

Spruit schreef:
Ik meld mij in dit topic! En ik lees gelijk dat ik al te laat begin met het zoeken van skeelers :P

Heb jaren terug veel geskeelerd, maar kreeg van de een op de andere dag last van mijn enkels. Zodanig, dat mijn moeder mij 15km van huis op heeft kunnen halen met de auto.. :Y)

Ik had altijd skeelers met 5 wielen, maar zie nu dat het vooral 3 en 4 wielen zijn? Ik zou graag weer lange afstanden (>20km) willen gaan skeeleren, wat is dan handiger? Ik hoef geen budget-skeelers, spaar er al even voor :)

Ik zou even langsgaan bij een goede winkel :j Ik zat zelf ook in enorm dubio ivm aantal wielen maar ben toen goed geholpen in de winkel en toch voor 4 gegaan. Vooral dan eigenlijk omdat ik graag een rem wou en die meestal niet standaard op 3 wielers zit. De leveringen van de remmen liepen ook niet lekker dus hij kon er ook geen op zetten.

Sowieso kan je bij bepaalde skates waaronder Freerides evt de frame veranderen en nog wisselen tussen 3 en 4 wielen.

Ik ben dus thuisgekomen met deze Freerides <3 Niet hetgene wat ik in mijn hoofd had volledig, want het zijn kinderskates en ze zijn knalblauw, maar achteraf gezien vind ik ze toch erg gaaf.

Afbeelding

Zelf gepimpt met witte veters ipv elastiek en meteen ook goede beschermers gekocht van Seba. Helaas nog niet goed kunnen inrijden wegens omstandigheden en jammer genoeg veel regen nu, dus wil geen risico lopen dat ze roesten.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:36

Hoi! Meld me hier ook graag.

Afgelopen week zijn voor mij deze skeelers binnengekomen
https://www.decathlon.nl/p/skeelers-dam ... 94&c=GRIJS

Goedkoopste wat ik kon vinden, maar moet eerst weer even ontdekken of ik het echt leuk vind. Daarna kan ik altijd nog kijken of ik fijnere skeelers aanschaf.
Iemand tips voor wanneer je begint? Ik zie het zo gebeuren dat ik ergens niet op tijd voor kan remmen namelijk :') snap dat ik sowieso rustig aan moet beginnen maar wat zijn verder een beetje de do's en dont's wanneer je hiermee begint?
Vroeger deed ik maar wat en ging ik dan ook regelmatig onderuit, vond dat als kind zijnde niet zo erg maar merk dat ik daar niet wat angstiger in ben. Heb laatst ook zelf bijna iemand onder de auto gehad die niet meer kon remmen met haar skeelers. Wil ik zelf graag voorkomen.

Ga direct ook even nav dit topic kijken welke apps jullie allen gebruiken. Vind het wel heel leuk om dit ook bij te houden

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:45

Ik heb 2 weken terug powerslides gekocht. 3 wieler (gewoon met een rem). Heel blij mee! Ik had nog nooit geskeelerd! Vroeger wel rolschaatsen. Wel erg wennen maar draag gewoon allerlei bescherming :D
Semi softboots. Zit fijn!
Dat remmen moet ik ook oefenen hoor! Ga dan ook nog niet zo hard!

De verstelbare zijn vaak kinderskates! Check voor de zekerheid wel even wat voor gewicht ze kunnen dragen voor je ze koopt :D
Laatst bijgewerkt door IMJ op 15-03-21 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:45

Felien_Kyra schreef:
Hoi! Meld me hier ook graag.

Afgelopen week zijn voor mij deze skeelers binnengekomen
https://www.decathlon.nl/p/skeelers-dam ... 94&c=GRIJS

Goedkoopste wat ik kon vinden, maar moet eerst weer even ontdekken of ik het echt leuk vind. Daarna kan ik altijd nog kijken of ik fijnere skeelers aanschaf.
Iemand tips voor wanneer je begint? Ik zie het zo gebeuren dat ik ergens niet op tijd voor kan remmen namelijk :') snap dat ik sowieso rustig aan moet beginnen maar wat zijn verder een beetje de do's en dont's wanneer je hiermee begint?
Vroeger deed ik maar wat en ging ik dan ook regelmatig onderuit, vond dat als kind zijnde niet zo erg maar merk dat ik daar niet wat angstiger in ben. Heb laatst ook zelf bijna iemand onder de auto gehad die niet meer kon remmen met haar skeelers. Wil ik zelf graag voorkomen.

Ga direct ook even nav dit topic kijken welke apps jullie allen gebruiken. Vind het wel heel leuk om dit ook bij te houden

Ben benieuwd wat je van die skeelers vind! Ik heb deze besteld en die komen straks binnen; https://www.decathlon.nl/p/skeelers-dam ... R-p-147654 Die jij hebt wou ik ook maar is er niet in mijn maat :')

Naar die tips ben ik ook wel benieuwd :D

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:37

Felien_Kyra schreef:
Hoi! Meld me hier ook graag.

Afgelopen week zijn voor mij deze skeelers binnengekomen
https://www.decathlon.nl/p/skeelers-dam ... 94&c=GRIJS

Goedkoopste wat ik kon vinden, maar moet eerst weer even ontdekken of ik het echt leuk vind. Daarna kan ik altijd nog kijken of ik fijnere skeelers aanschaf.
Iemand tips voor wanneer je begint? Ik zie het zo gebeuren dat ik ergens niet op tijd voor kan remmen namelijk :') snap dat ik sowieso rustig aan moet beginnen maar wat zijn verder een beetje de do's en dont's wanneer je hiermee begint?
Vroeger deed ik maar wat en ging ik dan ook regelmatig onderuit, vond dat als kind zijnde niet zo erg maar merk dat ik daar niet wat angstiger in ben. Heb laatst ook zelf bijna iemand onder de auto gehad die niet meer kon remmen met haar skeelers. Wil ik zelf graag voorkomen.

Ga direct ook even nav dit topic kijken welke apps jullie allen gebruiken. Vind het wel heel leuk om dit ook bij te houden


DE tip is echt als eerste leren remmen! Dat is wat mij betreft het belangrijkste van skaten!

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:32

Helaas zijn de skeelers van hierboven te klein :(. Was te verwachten, want heb 1 maat groter genomen dan mijn schoenmaat ipv 2, zoals er stond. Maar 2 maten groter is er niet..
Maar wel het mannenmodel.. Iemand enig idee of er veel verschil zit tussen een vrouwen en mannen model? Anders moet ik verder zoeken haha

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:07

Ik heb tweedehands skeelers gekocht. Wil eerst testen of het iets voor mij is voor ik nieuwe ga kopen.
Door het weer heb ik nog maar twee keer een rondje kunnen doen, hoop dat het snel weer kan! :)

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:19

xPearl schreef:
Helaas zijn de skeelers van hierboven te klein :(. Was te verwachten, want heb 1 maat groter genomen dan mijn schoenmaat ipv 2, zoals er stond. Maar 2 maten groter is er niet..
Maar wel het mannenmodel.. Iemand enig idee of er veel verschil zit tussen een vrouwen en mannen model? Anders moet ik verder zoeken haha


Herenmodel is vaak breder dan dames! Ik heb ook herenskeelers op dit moment. Voor dames moet ik vaak 2 maten groten, heren 1!

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:33

iirrssjjee schreef:
xPearl schreef:
Helaas zijn de skeelers van hierboven te klein :(. Was te verwachten, want heb 1 maat groter genomen dan mijn schoenmaat ipv 2, zoals er stond. Maar 2 maten groter is er niet..
Maar wel het mannenmodel.. Iemand enig idee of er veel verschil zit tussen een vrouwen en mannen model? Anders moet ik verder zoeken haha


Herenmodel is vaak breder dan dames! Ik heb ook herenskeelers op dit moment. Voor dames moet ik vaak 2 maten groten, heren 1!

Oh thanks! Dat zou ook wel fijn zijn. Die skeelers van Felien_Kyra zag ik ook, maar dames niet meer in 42, maar heren wel! Dan ga ik die maar proberen

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:21

Ik heb van Decathlon die van Fila, in heren maar 40, dames had ik meestal 41 nodig!

Biebz

Berichten: 5502
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:52

Felien_Kyra schreef:
Hoi! Meld me hier ook graag.

Afgelopen week zijn voor mij deze skeelers binnengekomen
https://www.decathlon.nl/p/skeelers-dam ... 94&c=GRIJS

Goedkoopste wat ik kon vinden, maar moet eerst weer even ontdekken of ik het echt leuk vind. Daarna kan ik altijd nog kijken of ik fijnere skeelers aanschaf.
Iemand tips voor wanneer je begint? Ik zie het zo gebeuren dat ik ergens niet op tijd voor kan remmen namelijk :') snap dat ik sowieso rustig aan moet beginnen maar wat zijn verder een beetje de do's en dont's wanneer je hiermee begint?
Vroeger deed ik maar wat en ging ik dan ook regelmatig onderuit, vond dat als kind zijnde niet zo erg maar merk dat ik daar niet wat angstiger in ben. Heb laatst ook zelf bijna iemand onder de auto gehad die niet meer kon remmen met haar skeelers. Wil ik zelf graag voorkomen.

Ga direct ook even nav dit topic kijken welke apps jullie allen gebruiken. Vind het wel heel leuk om dit ook bij te houden


Deze heb ik ook. Ik vind ze tot nu toe erg fijn.
Vorige week samen met een vriendin voor het eerst sinds jaren weer op skeelers gestaan.
Was wel weer even wennen. Maar wil het zeker weer wekelijks gaan doen :)