Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oshaa
Berichten: 1043
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:03

Vanavond heb ik weer beach volleybal maar heb eigenlijk totaal geen zin. Ben best wel moe (op een manier dat ik niet helemaal kan plaatsen, voelt een beetje als de winter moeheid). Vond het vorige week echt super leuk, maar het is wel best koud en ik had 5 dagen behoorlijke spierpijn. Al weet ik ook dat als ik er eenmaal ben ik het echt wel leuk vind.
Goed, klaag modus weer uit!

@filou, in principe zeggen ze altijd dat yoga een levensstijl is en niet zozeer om het flexibel worden ;). Maar ik snap wat je bedoeld, het is toch wel een beetje het verwachte resultaat bij yoga! Mijn flexibiliteit is ontzettend dag afhankelijk. Merk wel dat ik langzaam sterker wordt, al zijn daar vast snellere manieren voor :).

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:00

Vanavond helaas niet sporten, maar dan ga ik morgenavond. Maar dan is er geen groepsles...

shoes
Berichten: 332
Geregistreerd: 08-06-08

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:07

Ik meld me ook weer even! Jeetje wat is iedereen goed op weg, complimenten!
Ik heb net thuis een uur gesport op de crosstrainer, buik/billen en beenspieren maar ook armen en borst. Hiermee kom ik op gemiddeld 5 dagen in de week paardrijden, elke dag een uur wandelen met de hond en 4 dagen in de week fitness voor 1 a 1,5 uur. Gelukkig hoef ik qua voeding niet op te letten, vindt het knap dat mensen zich daar mee bezig kunnen houden.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 00:01

De hoofdpijn wordt minder, mijn geblesseerde arm is minder geblesseerd dan gedacht en de drang te gaan sporten wordt meer en meer: ik denk dat ik beter aan het worden ben! *\o/* Ik hou morgen nog even rust en in de middag even low-key rekken. Dan ga ik zondag eens kijken of ik, mijn longen en mijn arm weer samen kunnen paardrijden. Paard kijkt zo hoopvol als de zadelkast open gaat.. Ze bindt nog net niet zelf haar zadel om.. :=


@Maartje, Wat fijn dat het beter gaat met je enkel! Gewoon goed veel rusten en daarna pas weer aan de bak ;) Misschien zou een voeten-ijsbadje of koelen in de avond extra kunnen helpen. Dan ben je snel weer helemaal op de been!

@Filou, jouw sportschool-ervaring ken ik. Ik kom daar ook nooit. Ik ben jaren geleden gaan klimmen/boulderen, dat is nu mijn gym geworden. Zelfde soort trainingen mogelijk, maar veel avontuurlijker en meer klauter-plezier. :D

@Marije, 60 kilometer is niet niks! Respect! Ben benieuwd naar je trainingen daarvoor.. O:)


Ik was nog een beetje in de ban van 4 en 5 mei afgelopen week en stuitte toen op de Bridge to Bridge Run in Arnhem. Hardlopen is echt totaal niet mijn ding. (Trailrunning is haat-liefde voor mij..) Maar vorig jaar was echt zo'n 'net-niet jaar' voor mij, op echt bijna alle vlakken, en ik wilde daar eens goed hard van afzetten.. Dus ik heb (ik denk dat jullie het al raden) besloten te gaan trainen voor een van die runs.. _O- Ik wil toch eens een echte marathon gelopen hebben, en deze heeft wel een hele mooie storytelling erachter liggen én is dit jaar een jubileum. Ik lijk wel gek, maar het spreekt me serieus aan hoe langer ik erover denk.. :') Nu alleen nog kiezen tussen 5, 10 en de 16 kilometer.. Ik twijfel.. Wat denken jullie? :D

Hebben jullie trouwens veel trainers thuis? Ik lees cross- / hometrainers e.d.
Ik vind het wel eens interssant in te verdiepen. :o

shoes
Berichten: 332
Geregistreerd: 08-06-08

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:38

Jeetje wat goed Canon! Mooi doel om naar te trainen.

Ik heb een crosstrainer maar ook een apparaat om je bovenlichaam te trainen. Verder ook nog een hoepel en dumbells.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:05

Canon: mooi doel zeg! Dat lukt je vast :)

Ik heb geen apparaten thuis. Ik vind dat te rommelig en daar kan ik niet goed tegen in huis :o

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:38

Goedemorgen iedereen, zo naar de sportschool!

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:19

Wat is iedereen goed bezig! Even niet kijken en hup 3 pagina’s verder.
Ik ben ondertussen wel weer hersteld om wat te gaan doen, eerst maar een sukkelrondje met het paard.
Wat me opvalt is dat er in het weekend weinig groepslessen zijn in de sportschool. Raar dan heeft iedereen toch tijd?
Thuis alleen zou ik de discipline niet voor hebben, knap dat andere dat wel hebben!

@marije, goed van je 60km daar moet je zeker wel serieus voor training? Kost dat veel tijd?
@canon, waarom begin je niet met de 5 km en als dat goed gaat kan je de volgende wedstrijd de 10 doen.

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:31

@Carol: Misschien omdat de mensen van de sportschool ook weekend willen? Nee, geen idee. Is idd wel gek.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:35

Carol: Ik vond dat ook zo gek met lessen midden op de dag. Ik vroeg me echt af waarom ze alle leuke groepslessen tussen 9 en 11 en tussen 13 en 16 uur doen "dan is iedereen toch aan het werk?" :roll:
Toen ik een keertje op een vrije dag ging, stond ik mooi gek te kijken. He-le-maal vol die lessen! :oo Ik denk mensen die parttime werken of moeders die niet werken? Of mensen met nachtdienst? Denk dat dat voor de weekenden misschien weer anders is. Misschien dat mensen die doordeweeks de hele week werken dan in het weekend juist niet komen? Onze gym is ook maar tot 1600 uur open in het weekend. En opent ook pas later..

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:43

Groepslessen zijn bij ons wel in de ochtend of avond. Niet in de middag. En meeste groeplessen in de avond. En idd, openingstijden bij ons zijn in het weekend ook anders. Geloof op zondag zelfs maar tot 13:00 geopend en pas om 9:00 open.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:53

Ik ga zo weer sporten!

Ook wegen.. dus ben benieuwd

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:55

Ik voel me nog te 'groentje' om al aan de groepslessen te beginnen, dus ik heb eigenlijk geen idee wanneer ze hier zijn :')
Voorlopig doe ik nog even gewoon mijn ding in mijn eentje :+
Ik heb geen televisie thuis die werkt, en op alle cardio toestellen is een televisie hier. Dus telkens als ik iets wil zien, ga ik fietsen of steppen _O-

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:53

Aan een 60 km wedstrijd gaan idd wel wat uur trainen vooraf. En dan is 60 km pas klasse 2.
Klasse 3 is tussen de 80 en 120 km en klasse 4 120-160 km.
Ik wissel tempo-trainingen af met trainingen waarin ik de afstand vergroot en met training over heel technisch terrein (heuvels bv of wat zwaarder mul zand).
En dan ook in bloktrainingen zeker voor de langere afstanden.
Paar dagen achter elkaar en dan een paar dagen rust.

Goed bezig allemaal.

Hier zijn elke ochtend om 9.15 groepslessen en elke doordeweekse avond.
In het weekend alleen 's morgens.

Er zit dus bijna altijd wel iets voor me bij. Ik ga zo om 18.30 nog een uurtje trainen, we hebben als 't goed is een nieuw circuit vanavond, dus dat is extra leuk (en meestal ook extra pittig).

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:54

Granoek schreef:
Ik voel me nog te 'groentje' om al aan de groepslessen te beginnen, dus ik heb eigenlijk geen idee wanneer ze hier zijn :')
Voorlopig doe ik nog even gewoon mijn ding in mijn eentje :+
Ik heb geen televisie thuis die werkt, en op alle cardio toestellen is een televisie hier. Dus telkens als ik iets wil zien, ga ik fietsen of steppen _O-


Ah joh, ik ben gewoon meteen begonnen met groepslessen en uiteindelijk merk je vooruitgang en kan je prima met de rest mee! Ik vind groepslessen echt 1000x fijner dan los sporten.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:03

Ik doe alleen maar groepslessen, wij hebben verder ook geen krachtapparaten, je moet alle oefeningen gewoon zelf uitvoeren en in de groepslessen is goede begeleiding die erop let dat je de oefeningen correct uitvoert en die je motiveert om door te gaan, een stapje zwaarder te doen, een tandje sneller, etc.
En de mede trainingsmaatjes zitten echt niet op je te letten of je het wel kunt ofzo, die trainen gewoon lekker zichzelf.

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:23

En in groepslessen kan je ook gewoon je eigen tempo etc. bepalen!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:28

Oh volgens mij is dat bij jullie wat anders dan hier. Groepslessen hier zijn vooral bootcamp en zaken met bv muziek, spinning enzo.
Qua oefeningen krijgen wij maandelijks begeleiding en aangepaste oefeningen, er zijn ook op bepaalde momenten begeleiders aanwezig voor vragen of hulp en verder kan ik binnen/buiten wanneer ik wil

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:29

Granoek schreef:
Oh volgens mij is dat bij jullie wat anders dan hier. Groepslessen hier zijn vooral bootcamp en zaken met bv muziek, spinning enzo.
Qua oefeningen krijgen wij maandelijks begeleiding en aangepaste oefeningen, er zijn ook op bepaalde momenten begeleiders aanwezig voor vragen of hulp en verder kan ik binnen/buiten wanneer ik wil


Hebben wij ook!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:53

Wij hebben een circuitvorm als groepsles.
Beetje personal training maar dan met maximaal 20 tegelijkertijd.
Meestal 20 oefeningen van een minuut, waarin je hele lijf aan kracht, inclusief cardio en balans traint.
Na 20 minuten 1,5 minuut pauze en dan nog een keer hetzelfde circuit.
En dan is het circuit 4 weken lang hetzelfde en daarna wisselt het weer, zodat je steeds weer wat anders doet.
En bij elke oefening staan indien nodig verschillende gewichten klaar, zodat je de oefening naar je eigen kunnen kunt aanpassen en beginners en gevorderden en mannen en vrouwen allemaal in dezelfde groep mee kunnen.

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 00:00

Gister echt helemaal niks gedaan.
Alleen maar op Mn gat gezeten en gegeten.
Ik voelde me er helemaal niet goed onder eigenlijk einde van de dag.

Vandaag een heerlijk dagje gehad.
Anderhalf uur met de hond door het recreatiegebied gewandeld. Een stapritje van een uurtje met 1 van mijn pony’s door de polder gemaakt. En zometeen wil ik nog even 10 minuutjes yoga doen voor het slapen gaan.
Voel me heel ontspannen na vandaag.

Oshaa ben je nog naar beach volleybal gegaan?
Canon is 10 km haalbaar voor je? Mooi ertussenin! Stoer voornemen hoor.
Plutolover is het sporten goed gegaan?

Maartje_M

Berichten: 9358
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-19 08:13

Hier ook al een paar dagen niks gedaan, was echt niet fit en super misselijk. Hoop dat ik me vandaag beter voel en weer kan beginnen

Oshaa
Berichten: 1043
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 08:16

Het is altijd jammer van zulke dagen, maar ze mogen er ook zijn! Wel fijn dat je gisteren een lekker dagje heb gehad!

Ben naar beach volleybal gegaan en was weer hartstikke leuk. Veel op techniek geoefend waardoor de spierpijn ook meevalt. Gisteren was ook weer een betere dag qua moeheid al zat ik wel te klooien met eten. Vergeten fruit uit de diepvries te halen, dus geen smoothie voor het ontbijt, dus met brood begonnen en dat merk ik meteen. Daarna geen lunch en vervolgens een snack avond. Maar ja, die mogen er ook zijn.

Merk wel wat vreemds. Had al dagen behoorlijke last van mijn rug, met uitstraling naar bovenbeen. Ben bekend met rugproblemen, maar dit voelde anders. Nu gisteren geen yoga gedaan en heb geen last meer. Misschien zijn de onderrug stretches wel niet goed ofzo...

Heeft iedereen nog leuke sportieve plannen dit weekend?

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:28

Ik heb gisteravond een groepsles gevolgd, was een nieuw circuit en daardoor beetje chaotisch, iedereen moet nog snappen wat je bij welke oefening moet doen.
Maar wel lekker gesport. Van te voren was hoofd moe, na afloop was hoofd opgehelderd en lijf moe.
Lekker kunnen slapen vannacht!

Straks met 2 vriendinnen een rondje trainen met de paarden. We gaan voor niet al te ver (20 km) maar wel heel technisch, de heuvels in bij de Posbank.

GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:01

Dag! Lees al ff mee...mag ik mij ook melden? Wat een leuk en gezellig topic!
Ik heb thuis een minitrampoline, hartstikke leuk, maar Netflix & chips roepen mij nogal eens :+
Met een Fitbit, jullie aangeraden Hercules filmpje en leuke posts gaat het al 3 dagen veel beter :D
Laptop/radio aan bij de trampoline helpt. Vriend lacht zich rot als ik matje midden voor tv uitrol.

Ik vind mezelf te stijf en 2 kg te dik, jullie motiveren echt met dit topic.

Allemaal veel succes, samen komt het vast goed *\o/*