Shampoobars van shampoobars.nl

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:43

Berdien schreef:
Ik heb het opgegeven -O- en was mijn haar nu weer met gewone shampoo. Ook bij de bars van Met Olijf kreeg ik op een gegeven moment een héle boze hoofdhuid. Ik liet gewoon een spoor van schilfers achter -O- Dat gaat me echt te ver. Nu was ik weer met een shampoo van Nature Box en mijn hoofdhuid was met een paar dagen (!) weer oke.

Dat is jammer zeg. Als het je ook om plastic besparing ging dan begreep ik van mijn kapper dat je daar ook je lege shampoofles weer kan laten vullen. Dat vond ik ook wel een erg goed initiatief.

Ik heb de Hema bar gisteren gekocht. Moet eerst nog even een zelfgemaakt shampoobar opmaken, maar zal jullie vertellen hoe die bevalt als ik hem heb getest. Op basis van SCI is in ieder geval positief. En voor dat geld kan je eerlijk gezegd niet zelf wat in elkaar draaien....


corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 10:44

Er zit wel weer glycerine in, daar wordt mijn haar zo slap van :(

Koos paardloos :(

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:27

Ik heb gisteren de bar van de dille en kamille gekocht. Nu een keertje geprobeerd en ben heel tevreden! Haar is zachter dan met die van shampoobars.nl

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:31

Waar koop je die dille en kamille? (welk merk?)
Zie die vaak voorbij komen maar geen idee waar die vandaan komt :+

Hier nog steeds tevreden met MetOlijf. Maar gezien de goede reacties op de dille kamille ben ik wel nieuwsgierig geworden :P

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:53

Dille en kamille is de naam van de winkel :)

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:56


Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:09

Wipher schreef:
Dille en kamille is de naam van de winkel :)


O:)
Dankje!

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:18

Beetje stilgevallen hier :)

Ik ben ondertussen een jaar verder met de vier shampoobars van shampoobar.nl. Verschillende smaakjes gehad, dus de ene was wat fijner dan de andere. Gember werd mijn normale haar heul droog van (kon wel 3-4 dagen prima zonder wassen), de munt was gewoon, de kaneel erg fijn om nadien door te kammen (gebruik nooit conditioners) en nu aan de citroen die ook 'gewoon' is.
Mijn ervaring tot nu toe: ik kan langer zonder wassen, waar het voordien met flesshampoos bijna neurotisch dagelijks was omdat het vettig werd.

Heb laatst ook die van de Hema meebesteld. Prima voor mij, niet zo'n spannend geurtje, maar daar blijft toch nauwelijks wat van in je haar hangen. Leuke prijs voor een leuk gewicht zeep. Ik breek ze wel in twee, ik vind de vorm niet heel handig.

Laatst ook hele toffe met Citronella op een middeleeuwse markt gekocht, maar die is nog niet aangebroken omdat ik nog aan mijn laatste Shampoobar zit.

Weet er iemand toevallig ook een soort solid concept voor afwassen en eventueel wasmachine?
Op zich vind ik het eigenlijk geniaal, neemt nauwelijks ruimte in, het zijn vaak mooiere producten en het resultaat is prima. Elke plastic fles minder is er eentje. Gebruik ondertussen ook weer gewone handgemaakte vaste zeepjes voor handen wassen ipv met een pompje. Vroegah waren ze nog niet zo gek.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:19

Ik ben erna 5 weken nog niet lekker aan gewend. Vind het lastig om voldoende schuim te krijgen en heb ook het idee dat het in de punten vet wordt/blijft....

Anoniem

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:47

Ik durf t niet aan met mijn enorm dikke bos haar.
Wel gebruik ik zeep om te douchen en m’n gezicht wordt er super zacht van

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:04

Ik ben nog steeds tevreden met de shampoo bar van metolijf. Wel met scs, maar deze wast beter schoon als een haarzeep en schuimt.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:34

Hier adhv dit topic twee haarzeepjes besteld bij soap7. Toch eens proberen, ik gebruik nu vegan shampoo uit een fles, maar zou het toch best ok vinden om die plastic fles niet meer aan te schaffen. Hopelijk worden mijn haren na verloop van tijd ook wat minder snel vet, zoals sommige mensen hier in het topic schrijven.
Op zich heb ik best makkelijk, gewoon haar (gezond, geen krullen). Ben benieuwd!

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 00:30

Hoppit schreef:
Beetje stilgevallen hier :)

Ik ben ondertussen een jaar verder met de vier shampoobars van shampoobar.nl. Verschillende smaakjes gehad, dus de ene was wat fijner dan de andere. Gember werd mijn normale haar heul droog van (kon wel 3-4 dagen prima zonder wassen), de munt was gewoon, de kaneel erg fijn om nadien door te kammen (gebruik nooit conditioners) en nu aan de citroen die ook 'gewoon' is.
Mijn ervaring tot nu toe: ik kan langer zonder wassen, waar het voordien met flesshampoos bijna neurotisch dagelijks was omdat het vettig werd.

Heb laatst ook die van de Hema meebesteld. Prima voor mij, niet zo'n spannend geurtje, maar daar blijft toch nauwelijks wat van in je haar hangen. Leuke prijs voor een leuk gewicht zeep. Ik breek ze wel in twee, ik vind de vorm niet heel handig.

Laatst ook hele toffe met Citronella op een middeleeuwse markt gekocht, maar die is nog niet aangebroken omdat ik nog aan mijn laatste Shampoobar zit.

Weet er iemand toevallig ook een soort solid concept voor afwassen en eventueel wasmachine?
Op zich vind ik het eigenlijk geniaal, neemt nauwelijks ruimte in, het zijn vaak mooiere producten en het resultaat is prima. Elke plastic fles minder is er eentje. Gebruik ondertussen ook weer gewone handgemaakte vaste zeepjes voor handen wassen ipv met een pompje. Vroegah waren ze nog niet zo gek.


Werfzeep heeft schoonmaakzeep... I.s.m. een ontwerper hebben ze dit https://www.werfzeep.nl/nl/zeepshop/bubble-buddy/
Ik vind het een grappig concept. Qua geur vind ik het een echte zeep zoals mijn oma vroeger had, beetje groene zeep achtig. Maar werkt prima en gaat best lang mee.

Koos paardloos :(

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:43

corine1981 schreef:
Hoppit schreef:
Weet er iemand toevallig ook een soort solid concept voor afwassen en eventueel wasmachine?
Op zich vind ik het eigenlijk geniaal, neemt nauwelijks ruimte in, het zijn vaak mooiere producten en het resultaat is prima. Elke plastic fles minder is er eentje. Gebruik ondertussen ook weer gewone handgemaakte vaste zeepjes voor handen wassen ipv met een pompje. Vroegah waren ze nog niet zo gek.


Werfzeep heeft schoonmaakzeep... I.s.m. een ontwerper hebben ze dit https://www.werfzeep.nl/nl/zeepshop/bubble-buddy/
Ik vind het een grappig concept. Qua geur vind ik het een echte zeep zoals mijn oma vroeger had, beetje groene zeep achtig. Maar werkt prima en gaat best lang mee.

Tof! Dank!

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 19:58

Ik gebruik nu al een tijdje zeep onder de douche en gestopt met alle smeersels, ook geen dagcreme of reiniger meer nodig.
Ideaal!
Net m’n haar voor t eerst ook met een van de zepen gedaan en ietsje droog maar verder best fijn.
Dus toch maar op zoek naar een goede zeep voor m’n haar...
Heel dik lang haar, gebruik er verder nooit iets in ( zoals gel ofzo), dus hoef geen sterke reiniger.
Kan wel snel droog zijn.
Stoffen maakt me weinig uit, gaat ne ook vooral om het
Milieu.


arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:55

Ik heb nu 3 weken de shampoobar van de hema gebruikt. Kwa haar is die zeker prima. Ik heb hem eerst met lang haar gebruikt. Dat was al een tijdje veel aan het klitten, maar met de bar klitte het evenveel als met shampoo en conditioner.
Toen afgeknipt en nu op kort haar.
Enige probleem is een jeukende hoofdhuid.
Dus tpch maar een beetje verder kijken.

Ik kwam bij helemaalshea.nl terecht en heb de volgende besteld.dit zijn wel mini's zodat ik eerst eens kan uitproberen.
Afbeelding

De pepermunt kwam er als cadeautje bij.

Afbeelding

[o]

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:34

Ik ga helemaal stoppen met shampoo bars. Ik heb het geprobeerd voor een half jaar. Maar ik kreeg er gewoon uitgedroogde dreadlocks van. Gisteren voor het eerst weer gewassen met gewone shampoo en mijn haar is weer super zacht en mooi. <3

Second to the right, and straight on till morning

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:35

Neverland schreef:
Ik ga helemaal stoppen met shampoo bars. Ik heb het geprobeerd voor een half jaar. Maar ik kreeg er gewoon uitgedroogde dreadlocks van. Gisteren voor het eerst weer gewassen met gewone shampoo en mijn haar is weer super zacht en mooi. <3


Bedoel je dat de bars van zeep of de andere shampoobars ?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:41

De shampoobars van shampoobars.nl, Lush, Kruidvat, Hema en nog wat online merken. Heb alles geprobeerd maar helaas.

Second to the right, and straight on till morning

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:47

Neverland schreef:
De shampoobars van shampoobars.nl, Lush, Kruidvat, Hema en nog wat online merken. Heb alles geprobeerd maar helaas.


Ha, de zeeploze bars dus !

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:51

Die ervaring had ik dus ook. Droog strotouw.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:53

Vind ik knap dat je dat kunt zien als ik zeg "en nog wat online merken".

Het zal best. Maar ik ga weer terug naar mijn lekkere zachte normale shampoo. <3 Misschien dat ik het over een jaar weer probeer.

Second to the right, and straight on till morning

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 17:05

Nou, ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als je dan ook aangeeft welke shampoobars mét zeep wel fijn zijn, Maris.

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 17:09

Lush is toch ook met SLS, dus met zeep?

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

mysa

Berichten: 10454
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 17:50

Neverland schreef:
Ik ga helemaal stoppen met shampoo bars. Ik heb het geprobeerd voor een half jaar. Maar ik kreeg er gewoon uitgedroogde dreadlocks van. Gisteren voor het eerst weer gewassen met gewone shampoo en mijn haar is weer super zacht en mooi. <3


Ik ga helaas ook weer terug naar gewone shampoo. Zelfde probleem. Ik had ze van twee online aanbieders oa van Met olijf. Die andere weet ik even niet meer. Oh en ook nog van Holland&Barrett.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fro, GrapeshotBot, littletash, nicolailover, Rose94, Sjors__ en 139 bezoekers