Mensen die positief zijn over Mirena?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-04-06

Mensen die positief zijn over Mirena?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 09:06

Hoi,

Vorige week opende ik een topic dat ik met de pil wilde stoppen omdat ik helemaal niet kan tegen de vele hormonen.

Ik heb daar op gigantisch veel reacties gehad van mensen waar ik super veel aan heb gehad! Ik wilde eerst absoluut geen spiraal, maar op dit moment lijkt het mij de beste oplossing.

Vandaag mag ik dus de Mirena op gaan halen en morgen wordt hij geplaatst. Na alle vreselijke dingen die ik heb gelezen wil ik nu toch ook graag even succes verhalen lezen, mensen plaatsen vaak alleen negatieve dingen op internet vandaar.

Zo heb ik bijvoorbeeld verhalen gelezen van mensen die bij het overstappen na de spiraal heel wat kilo's zijn verloren, wie nog meer?

Wat voor leuke bijkomstig heden zijn er nog meer van de spiraal?

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Mensen die positief zijn over Mirena?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:07


fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:09

Niet meer ongesteld *\o/*
Stabieler in mn emoties

Zetten was even pijnlijk maar na een dagje het gevoel alsof ik ongesteld was had ik geen last meer.
Sinds een maand of 2 weer een soort van cyclus, mijn spiraal is nu een jaar of 4 oud.
Maar nog maar heel minimaal, een dagje of 2.
Gewicht is stabiel gebleven

Witje2
Berichten: 156
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:10

Heb nu mijn 3e Mirena. Helaas geen kilo’s kwijt geraakt. Het grote voordeel vind ik dat het 1 dag een naar gevoel is maar daarna hoef ik 5 jaar lang nergens meer aan te denken. Én ik word niet meer ongesteld. Top :j

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:12

Ik ben er blij mee en heb nu mijn 2e mirena. Dat is voor mij zon beetje de enige anticonceptie die ik veilig kan gebruiken ivm longembolie in het verleden.

Bij de eerste werd ik nog wel ongesteld, maar minder en minder lang. Ik had alleen daarvoor nooit buikpijn en met spiraal opeens wel. De tweede heb ik door mijn huisarts laten zetten. Nu helemaal niet meer ongesteld en nauwelijks buikpijn meer gelukkig.

Succes morgen met zetten. Neem van te voren pijnstillers en als je dat fijn vind neem muziek oid mee. Hoe meer je kunt ontspannen hoe minder je ervan voelt

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:13

Al 12 jaar niet meer ongesteld..whoopie...
Voor het zetten goede pijnstiller nemen helpt al veel. En laten zetten bij menstruatie. Klinkt ranzig maar dan staat je baarmoeder al iets open en dan zet hij makkelijker.
Na de allereerste keer zetten had ik een paar weken wat last van lichte hoofdpijn maar de andere keren niet.
Ik zweer er bij!!!!echt ideaal. Gewicht gelijk gebleven

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:13

Hier goede ervaring!

Minder stemming wisselingen
In mijn geval niet meer ongesteld *\o/*
Minder depressief gevoel
Hogere libido

Het zetten deed beetje pijn. Daarna 2 dagen beetje vaag gevoel gehad. Beetje weeïg. Maar al snel geen last van.

Ik heb nu de kyleena

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:16

Ik heb 5,5jr terug mijn eerste mirena laten zetten bij de huisarts, na alle horrorverhalen online was ik best een beetje zenuwachtig maar ik heb er letterlijk NIKS van gevoeld. Ik weet nog dat ik op een gegeven moment vroeg of ie nog ging beginnen.
Amper menstruatie gehad, misschien een keer een druppel.

Afgelopen jaar heb ik hem laten wisselen voor een kyleena, dat is de lichtere versie, nu wel wat gerommel gevoeld maar ook nog steeds niet dat je het pijn kan noemen. Hier heb ik na afloop helemaal geen last van gehad.
Ook geplaatst door de huisarts overigens.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:21

Ik heb vorig jaar een spiraal laten zetten. Helaas ben ik iedere maand nog gewoon ongesteld, ook niet minder dan voorheen.
Voordat ik kinderen had, had ik er ook een, en toen was ik niet ongesteld meer.

Omdat ik nu nog gewoon ongesteld ben, denk ik erover om hem te laten verwijderen. Mijn doel was om niet meer ongesteld te zijn.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Mensen die positief zijn over Mirena?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:41

Ik heb inmiddels mijn 3e Mirena en ik ben er zeer tevreden over!
Geen menstruatie meer gelukkig, over het gewicht kan ik niets zeggen.

Bij mij is hij alle keren bij de gynaecoloog geplaatst.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:52

Hier helaas maar 2 goede ervaringen en dat was dat ik niet meer elke dag aan de pil hoefde te denken en dat het zetten en later eruit halen echt heel erg meeviel. Beetje weeïg gevoel een dag of twee maar dat was het wel, echt niks om tegenop te zien achteraf.

Voor de rest alleen maar negatieve ervaringen (gewoon nog ongesteld, zelfs heviger dan voorheen en heel onregelmatig, last van zeer nare geurtjes en vervelende afscheiding, enorme toename van acne en migraine, toen ik hem eruit liet halen was binnen een week alles weer normaal. Mijn lichaam reageerde er waarschijnlijk gewoon erg slecht op). Nu de nuvaring en dat is echt mijn ideale middel tot nu toe.

Heel erg jammer eigenlijk, want het leek me zo'n mooie oplossing door de positieve ervaringen die ik had gelezen en hier ook weer lees. Dat was bij mij dus allemaal niet het geval.
Ik hoop voor jou dat jij bij de positieve ervaringen gaat horen!!

koetje28

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:53

hier ook eentje met inmiddels de 3e
en ook ik ben zeer tevreden, niet meer ongesteld worden is zo *\o/*
bij de 3x zetten (en dus ook 2x verwijderen) heb ik wel iets gevoeld maar pijn nee.

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Mensen die positief zijn over Mirena?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:01

Ik heb nu m’n derde mirena en ben er nog steeds erg tevreden over! Af en toe nog wel een klein beetje menstruatie, maar dat stelt nauwelijks wat voor en is ook niet maandelijks.
Niet meer ongesteld worden was voor mij geen reden om een mirena te nemen, minder hormonen en gewoon nergens aan hoeven denken wel.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Mensen die positief zijn over Mirena?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:05

Laatst een mirena laten plaatsen door een verloskundige.
Buiten het ongemakkelijke gevoel van een kijkdoos heb ik er geen last van gehad en niets van gevoeld.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Mensen die positief zijn over Mirena?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:07

Dit is ondertussen mijn 2e en ben er heel content mee. Nooit meer ongesteld, geen haaruitval, kom niet aan en het doet zijn werk :D
Plaatsen geen centje pijn gehad (bij beiden niet).

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Mensen die positief zijn over Mirena?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:19

Halfjaar geleden laten plaatsen door de dokter en met plaatsen bijna niks van gevoeld. Daarna 1 dagje buikkrampen gehad en nu voel ik er niks meer van. Word ook niet meer ongesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:23

Ik heb nu bijna 10 jaar een mirena (nu de 2e dus) en ben ontzettend tevreden. Bij de eerste heb ik de eerste maanden wat krampen en bloedverlies gehad, maar mijn menstruatie werd direct minder. Na enkele maanden nooit meer ongesteld geweest, zo fijn! Ook heb ik minder stemmingswisselingen.

Het plaatsen vond ik wat pijnlijk maar de voordelen wegen voor mij zwaarder.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:24

Bij mij viel het zetten reuze mee, van te voren allemaal verhalen gelezen dus was super zenuwachtig maar viel mee, tuurlijk iets wat pijn en ongemakkelijk maar daarna kon ik gewoon nog winkelen. Wel van te voren een ibuprofen genomen.

Sindsdien ben ik niet meer ongesteld wat echt super fijn is en dus ook geen ziekte klachten daar meer van.

Wat ik wel heb dat ik in mn onderbuik zo af en toe kramp heb helemaal bij intensief sporten vooral en ik heb helaas erg last van haar uitval gehad. Heb echt beduidend minder haar helaas, want ik had echt een hele mooie dikke bos.

Maarja er is weinig alternatiefs wat ik zou willen en dit zit wel prima voor nu.

Dus bij mij wisselend.

Heb hem nu 1,5 jaar.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:27

Hier ook een succes verhaal.

Ik heb hem 4.5 jaar geleden voor het eerst gezet. Het plaatsen viel reuze mee. Ik had alleen een super gemene gynecoloog. Zij vond het onzin dat een meid van 16.5 een Mirena wilde. En ze zou mij stap voor stap alles vertellen terwijl ze bezig was. Dus bij opkrikken van die eendebek bleef ik rustig. Er kwam spanning en ik dacht dat ze even pauze nam om niet gelijk alles open te trekken :'). Opeens voel ik een soort kneepje diep in mijn buik waar ik nog nooit iets gevoeld had. En om een of andere reden dacht ik dat ze die eendebek verder open had gedaan waardoor ik door ben gescheurd _O- . Maar schijnbaar was dat niet en kwam dat kneepje door het plaatsen van de Mirena zelf. := ik schrok dus wel en moest eventjes wat tranen laten, maar het was gedaan! Dus achteraf was het meer de schrik voor de onwetendheid dan daadwerkelijk pijn.

De rest van de dag had ik niet zo veel pijn. Ik had alleen angst om te mijn buik aan te spannen of nr 2 te doen, want ik dacht dat ik het eruit zou persen _O-. Echt een total mindtrick.

Ik werd voor de Mirena maar 1/2x per jaar ongesteld, zonder pijn. Ik nam de Mirena omdat ik de pil niet vertrouwde voor anticonceptie en ik hoorde veel nadelen.
Na het plaatsen had ik de eerste paar maanden lichte bloeding, wat normaal was en niet pijnlijk. Daarna kreeg ik een soort van cyclus waarbij het bloeden niet eens bloeden te noemen was. Af en toe wel krampen maar totaal niet erg.
Nu word in eigenlijk nooit ongesteld en heb ook geen pijn.

Ik heb nergens last van. Ik heb geen zorgen en ben totaal tevreden +:)+

Ik vind het alleen spannend om het deze zomer te wisselen. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Dus voordelen:
- 1x per 5 jaar iets ervoor moeten doen.
- geen risico dat je het vergeet of dat je bij overgeven/diarree/antibiotica een verminderde werking hebt.
- geen gewichtstoename tgv de mirena
- geen libido verlaging
- geen/weinig ongesteldheid (klachten)
- misschien belangrijk voor als je later kinderen wilt: vrijwel meteen na het verwijderen ben je weer vruchtbaar. Terwijl je bij de pil nog maanden moeilijk zwanger zou kunnen worden.

Succes!

Elmee

Berichten: 290
Geregistreerd: 02-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:32

Ik heb in juni mijn eerste mirena laten verwijderen en een nieuwe laten plaatsen. Het verwijderen was echt geen pretje, de gyn zei wel dat mijn baarmoeder gekanteld is en ze kon niet aan de draadjes waardoor het wat plukwerk was. De nieuwe plaatsen was dan peanuts tegenover het verwijderen. Maar al bij al was de pijn na een uurtje al volledig weg.
Wel heb ik telkens na het plaatsen heel veel last gehad van haaruitval. Nu begint het te minderen, maar ben wel wat kwijt...
Verder wel positief over. Geen menstruaties, we zijn weer 5 jaar gerust. Je hoeft nergens aan te denken.

CynThier

Berichten: 346
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:54

Blij dat ik ervan verlost ben..
3,5 jaar gehad uiteindelijk maar ook 3,5 jaar buikpijn zonder oorzaak. Meerdere malen naar de dokter geweest en ook nog is 2 x bij laten knippen. Helaas was daarna de buikpijn nogsteeds niet verdwenen.. Echo onderzoek gehad in het ziekenhuis en die kon ook niet wijzer worden. Toch besloten hem te laten verwijderen. Toen kwam aan het licht dat de puntjes van het uiteinde (van het ijzerdraad) een irritatie plek hadden veroorzaakt bij mijn baarmoedermond. Hierdoor was mijn PAP dus ook niet goed. Behandeld hiervoor en sindsdien niet de buikpijn meer die ik dus 3,5 jaar heb gehad.

Voor mij nooit meer een spiraal :n

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Mensen die positief zijn over Mirena?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:12

Ik ben ook al bijna 10 jaar tevreden. De eerste was even vervelend met plaatsen en daar had ik af en toe wat krampen van, achteraf bleek omdat de touwtjes naar binnen waren gevouwen. De wissel was ondanks touwtjes die kwijt waren pijnloos en nog geen minuut werk. Ik heb verder niet het idee dat ik bijwerkingen heb, maar ik vind het lastig beoordelen omdat ik vanaf m'n 15e aan de pil was en vanaf begin 20 direct mirena, dus ik heb geen idee hoe het is om zonder die extra hormonen te leven :)

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:14

Ik heb na mijn zwangerschap de mirena laten plaatsen (ergens augustus dit jaar) omdat ik ook niet meer aan de pil wilde. Heb na het plaatsen bijna 3 maand bloed verloren maar verder is het minimaal. Nu toevallig een paar dagen een beetje maar niks in vergelijking met toen ik nog aan de pil was. Helaas geen gewichtsverlies, maar ook geen kilo's er bij.

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Mensen die positief zijn over Mirena?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:23

Ik vind het grootste voordeel dat ik nergens aan hoef te denken. En ik ben minder vaak ongesteld (gemiddeld eens per 2 maanden). Nu moet ie vervangen worden en ben ik heel regelmatig eens per maand ongesteld. En hij is super veilig, dus dat is ook fijn. Het is gewoon 5 jaar lang geen zorgen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:23

Kilo's verliezen? Die verhalen ken ik niet. Nouja misschien als je heel erg aan bent gekomen van de pil? Ik ben zwaarder geworden na het plaatsen maar dat is mijn eigen schuld.

Ik ben bijna toe aan nr. 3 en vind het ideaal. Ik hoef mij niet meer ziek te melden, ieder half uur naar het toilet of andere onzin. Niet ongesteld zijn is zó fijn!