Laparoscopische Pyelumplastiek Ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Laparoscopische Pyelumplastiek Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 23:50

Een vernauwing van de overgang tussen de nier en de urineleider (ureter) wordt ook wel een UPJ-stenose genoemd. Deze vernauwing kan klachten geven. Met een operatie kan de vernauwing opgeheven worden

iemand hier ervaring mee?
binnenkort eerst weer een renogram om mijn nierfunctie en afvloed te kijken.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Laparoscopische Pyelumplastiek Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 01:19

Niet zozeer met de genoemde kwaal, maar wel met zo'n vernauwing waardoor eerst dat euvel verholpen moest worden voordat er een niersteen verwijderd kon worden.

Kan uit narcose met nog steeds een steen en een dubbel j-katheter. Ik zou nu nog stoned kunnen zijn van alle pijnstillers die ik in de maand die daarop volgde geslikt heb. :=

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Laparoscopische Pyelumplastiek Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 01:35

nierstenen 4 zijn er bij mij vorig jaar april al uitgehaald via een operatie in mn zij.

echter nu nog steeds last van pijn in mn flank en rotgevoel ct gehad gelukkig geen nieuwe nierstenen, urine is nu op kweek gezet vrijdag belt de uroloog met uitslag.. hij vind een operatie wel noodzakelijk (wil geloof ik wel eerst weer een renogram) hij zegt in umcg kunnen se dat niet met robot (apparatuur is dr wel maar wordt voor oncologische ingrepen gebruikt) van mij part maakt hij een snee maar geloof dat hij dit niet wil.. begon over ziekenhuis in Zwolle..

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Laparoscopische Pyelumplastiek Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 01:36

dubbel j catheter heb ik ook gehad die is echt irritant net al druk op je blaas, uithalen was zo gepiept