Opties om niet meer ongesteld te zijn, zonder hormonen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Opties om niet meer ongesteld te zijn, zonder hormonen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 21:43

Hallo allemaal,

Net als vele andere bokkers gebruik ik de pil. Echter heb ik het idee dat hormonen mij niet ten goede komen.

Ik wil dus heel graag stoppen met hormonen slikken maar elke maand ongesteld worden is voor mij ook geen optie, ik heb daar nog al veel last van zeg maar. Daarnaast wil ik ook beschermd blijven tegen zwangerschap.

Dingen als een spiraaltje wil ik ook absoluut niet, spreekt mij niks aan.


Ik ben er bang voor dat zoiets niet bestaat, maar misschien zie ik toch wat over het hoofd?

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Opties om niet meer ongesteld te zijn, zonder hormonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:46

Denk dat er dan weinig overblijft, je kan evt jezelf laten steriliseren dan heb je geen hormonen en menstruatie meer maar is wel meteen weer het andere uiterste..

Wat spreekt je niet aan aan een spiraaltje? Je hebt bijvoorbeeld ook een staafje in je arm of een ring wat je kan plaatsen maar hier zitten allemaal nog wel steeds een bepaald hoeveelheid hormonen in.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:46

Tja je eierstokken weg laten halen. Maar dan ben je meteen in de overgang. En dat is niet bevordelijk voor je gezondheid.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:46

Dan blijft er nog maar 1 oplossing over denk ik. Je baarmoeder laten verwijderen. :+

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:47

Sterilisatie, de enige optie op dit moment.
Overigens is er al een topic over dit onderwerp dus ik tem.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:47

loesje4600 schreef:
Denk dat er dan weinig overblijft, je kan evt jezelf laten steriliseren dan heb je geen hormonen en menstruatie meer maar is wel meteen weer het andere uiterste..
.


Met steriliseren blijf je gewoon menstrueren.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:48

Ik vond spiraal ook heel eng maar vond het niks voorstellen.
5jr geen menstruatie gehad, nu over naar een lichtere variant en nog steeds geen last.

Tis de overweging waard, verder blijft er weinig niet definitiefs over

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 21:49

loesje4600 schreef:
Denk dat er dan weinig overblijft, je kan evt jezelf laten steriliseren dan heb je geen hormonen en menstruatie meer maar is wel meteen weer het andere uiterste..

Wat spreekt je niet aan aan een spiraaltje? Je hebt bijvoorbeeld ook een staafje in je arm of een ring wat je kan plaatsen maar hier zitten allemaal nog wel steeds een bepaald hoeveelheid hormonen in.

Ik weet voor 99% zeker dat ik die ga voelen. De Nuvaring en tampons voel ik ook, terwijl ze echt goed zitten.

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:49

Dat ligt er aan voor welke vorm van sterilisatie je kiest NatasjaVE.

Ik snap dat TS niet voor een spiraal wil gaan, kans op complicaties is er meer dan er over gesproken wordt. En uit ervaring kan ik je zeggen; Een baarmoederontsteking door zo'n onding is geen pretje.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:50

Als je erg veel bloedverlies hebt en daar last van hebt kan je eens kijken of je in aanmerking komt voor Novasure behandeling. Eén van de voorwaarden is wel dat je geen kinderwens meer hebt. Ik denk alleen dus wel dat als je nog heel jong bent, ze deze behandeling niet zomaar zullen doen.
Maar dan kan het nog zijn dat je een lichte(re) menstruatie blijft krijgen.

Bij steriliseren blijf je gewoon menstrueren hoor!

Baarmoederverwijdering is de enige optie zonder hormonen om 100% van je menstruatie af te zijn. Maar dat gaan ze echt niet zomaar doen :+

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 21:50

Helaas blijf je met sterilisatie gewoon ongesteld.

Eierstokken/baarmoeder verwijderen heb ik serieus aangedacht. Echter vind ik dit een beetje eng omdat je dan direct in de overgang bent.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 06-01-19 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:50

Maar een spiraaltje zit op een andere plek dan tampons. Misschien banketstaaf, maar je kan hem er altijd uit laten halen als het echt niet bevalt.

Anders blijft er weinig over..

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:51

Ik weet niet of je nog kinderen wil of niet?
Mocht je die niet meer willen dan is een novasure behandeling misschien iets voor je.
Daarbij word het baarmoederslijmvlies weggebrand.
Ik heb die behandeling jaren geleden gedaan samen met een sterilisatie en ben sindsdien nooit meer ongesteld geworden.

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 21:52

BarbaLala schreef:
Dat ligt er aan voor welke vorm van sterilisatie je kiest NatasjaVE.

Ik snap dat TS niet voor een spiraal wil gaan, kans op complicaties is er meer dan er over gesproken wordt. En uit ervaring kan ik je zeggen; Een baarmoederontsteking door zo'n onding is geen pretje.

Dat bovenste, kan ik daar meer over vinden?

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 21:52

justdiesel schreef:
Ik weet niet of je nog kinderen wil of niet?
Mocht je die niet meer willen dan is een novasure behandeling misschien iets voor je.
Daarbij word het baarmoederslijmvlies weggebrand.
Ik heb die behandeling jaren geleden gedaan samen met een sterilisatie en ben sindsdien nooit meer ongesteld geworden.

Nee, geen kinderwens hier.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:52

BarbaLala schreef:
Dat ligt er aan voor welke vorm van sterilisatie je kiest NatasjaVE.

Ik snap dat TS niet voor een spiraal wil gaan, kans op complicaties is er meer dan er over gesproken wordt. En uit ervaring kan ik je zeggen; Een baarmoederontsteking door zo'n onding is geen pretje.


Over welke vorm van sterilisatie heb jij het dan?

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:53

Petrichor schreef:
justdiesel schreef:
Ik weet niet of je nog kinderen wil of niet?
Mocht je die niet meer willen dan is een novasure behandeling misschien iets voor je.
Daarbij word het baarmoederslijmvlies weggebrand.
Ik heb die behandeling jaren geleden gedaan samen met een sterilisatie en ben sindsdien nooit meer ongesteld geworden.

Nee, geen kinderwens hier.


Dan is het misschien wel iets voor je

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:54

Als je een zware menstruatie hebt door vleesbomen/endometriose dan zou er mogelijk een medische indicatie kunnen zijn voor het verwijderen van de baarmoeder. De eierstokken kunnen gewoon blijven zitten, en je komt dan niet in de overgang. Dus daar zou je eerst eens op in kunnen zetten: wat is de oorzaak van je menstruatieproblemen.

Taucha

Berichten: 1169
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:59

Hier ook recente ervaring met novasure. Had ik dit maar veeeel eerder geweten, “zucht”. Eindelijk niet meer ongesteld, zelfs geen krampen meer en dat helemaal zonder hormonen, wat dan ook.

Enige is dat je inderdaad absoluut geen kinderwens meer moet hebben. De slijmlaag in je baarmoeder wordt onder verdoving weggebrand en dan is bevruchting en innesteling van een eitje gevaarlijk. Daarom wordt dit vaak in combinatie met sterilisatie gedaan.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:01

Ibbel schreef:
Als je een zware menstruatie hebt door vleesbomen/endometriose dan zou er mogelijk een medische indicatie kunnen zijn voor het verwijderen van de baarmoeder. De eierstokken kunnen gewoon blijven zitten, en je komt dan niet in de overgang. Dus daar zou je eerst eens op in kunnen zetten: wat is de oorzaak van je menstruatieproblemen.


Ik wilde net zeggen; als je eierstokken blijven zitten raak je niet in de overgang. Maar dan moet je baarmoeder er wel uit, anders blijf je menstrueren.

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 22:01

Ik heb met pil gebruik bijna geen bloeding dus dat is het niet. Ik heb vooral heel veel pijn tijdens mijn menstruatie, dat is de redenen dat ik de pil net zolang door slik tot het echt niet meer kan.

Echter voel ik dat ik gewoon niet zoveel emoties meer heb sinds ik deze pil slik, daar baal ik van. Daarom wil ik heel graag stoppen met de pil.

Ik slik nu de Marvelon, maar ook de Yasmin, Diane, Mycroginon, stediril, Nuvaring waren geen succes.

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:02

Ik doelde op je baarmoeder er uit laten halen, wat eerder ook al genoemd werd.
Maar daar kleven inderdaad nadelen aan als verzakking.

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 22:03

Taucha schreef:
Hier ook recente ervaring met novasure. Had ik dit maar veeeel eerder geweten, “zucht”. Eindelijk niet meer ongesteld, zelfs geen krampen meer en dat helemaal zonder hormonen, wat dan ook.

Enige is dat je inderdaad absoluut geen kinderwens meer moet hebben. De slijmlaag in je baarmoeder wordt onder verdoving weggebrand en dan is bevruchting en innesteling van een eitje gevaarlijk. Daarom wordt dit vaak in combinatie met sterilisatie gedaan.

Was dit een pijnlijke ingreep? En heb je dit ik 1 keer gedaan de novasure en het steriliseren?

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:04

Je hebt ook pillen zonder hormonen. :j

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:05

Ik was destijds onder volledige narcose, sterilisatie en novasure is in 1 keer gedaan.
Ik mocht dezelfde dag al naar huis, heb de dag van de ingreep wat buikpijn gehad en daarna paar dagen rustig aan gedaan.