Niet kunnen slapen door verstopte neus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Annick75

Berichten: 1783
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:15

Coentjuh, Flixonase heb ik ook (weer), ben er een tijd mee moeten stoppen, omdat mijn neusslijmvliezen er enorm dun van werden en gingen bloeden. Toen van de KNO-arst nasumel (honingzalf) gekregen. Helaas wordt dat tegenwoordig niet mer vergoed, voordeel is wel dat het nu vrij verkrijgbaar is via de apotheek. Helpt mij ook als ik wat langer aan de neusspray zit, om het weer af te bouwen.

In de bijsluiter van xylo staat geloof ik dat je bij klachten die langer dan een week aanhouden de huisarts moet bellen. Heel leuk, maar dan krijg ik bij een gewone verkoudheid of holteproblemen toch te horen dat ik moet blijven sprayen (ik wissel af met zoutoplossing), stomen, spoelen etc, dus dat doe ik dan maar braaf. Pas bij koorts ga ik wel eens bellen, dan zit er meer fout dan een virusje doorgaan. Heb niet zo gauw echt koorts.

Als je zoveel last hebt, weet niet of je ook last hebt van je holtes, zou je eens een verwijzing voor de KNO-arts kunnen vragen. Soms is de boel net wat nauw, loopt het tussenschot scheef of kunnen ze de onderste neusschelpen weghalen om de boel minder ontstekingsgevoelig te maken. Afhankelijk van of er een duidelijke oorzaak te vinden is natuurlijk.

'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan ~ Pippi Langkous


Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:49

Ben ik al geweest (KNO arts). Zag wat verdikt slijm in keel, gaat "ooit" vanzelf over, is wat deze man zei (ik weet alleen niet na hoeveel jaar }:0 ), slokjes water drinken, zo weinig mogelijk keel schrapen en dat soort bullshit.

Inmiddels weer wat afspraken bij huisarts omdat ik heb na 4 jaar wel zat ben, nu alles weer checken alllergietesten, astma controles etc.

PS. Ben niet meer verslaafd aan die Xylo neusspray hoor.. maar nu gewoon weer even flink verkouden/griepje dus dan moet ik die echt wel gebruiken anders stik ik zo wat in combi met astma.

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Janneke2

Berichten: 22725
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Niet kunnen slapen door verstopte neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:03

Artsen hebben weinig verstand van gezondheid.
Leuk is anders, maar dit soort dingen weten ze niets van.

Je kunt r voor zorgen dat het ""vanzelf"" overgaat: zorg voor goede darmflora.
Help je slijmvlies met L-Glutamine herstellen.
Eventueel wat extra vitaminen. - en vooral stoppen met de lapmiddelen.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Huertecilla, Kabayo, lizzy99, Saintelette, SannevZ, SemrushBot, tiwi1969, Zebrastreep en 105 bezoekers