kiespijn iemand tips

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:21

Ben je nog bij een tandarts geweest.


SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: kiespijn iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-18 18:13

nee pijn is wat afgezakt en nu redelijk te doen.. kijk het nog ff aan bel donderdag mijn eigen tandarts wel.

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 18:22

wortel115 schreef:
Misschien helpt het voor nu niet maar Copaiba essentiele olie is geweldig. Ik gebruik 1 druppel onder mijn tong helpt heel goed.

Uiteraard lijkt het me best als de tandarts er naar kijkt. Ik gebruik het vooral als ik een vulling heb gehad en later nog napijn heb.


Wat is dat en waar koop je dat?

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: kiespijn iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-18 23:13

helaas de pijn terug mij eigen tandarts vakantie tot 7 januari..

als morgen blijft bel ik spoednummer

spatie
Berichten: 40
Geregistreerd: 18-05-11

Re: kiespijn iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 23:17

Kauwen op kruidnagel , helpt echt.
Of spoelen met kamillethee

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 23:19

o ts kiespijn is zooo niet fijn! probeer even een spiegel op te bouwen van paracetamols. iedere 4u neem je ze in zodat je een constante spiegel hebt..dat werkt maar wel een hoge mg nemen. 400 het liefst.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 23:20

dito schreef:
o ts kiespijn is zooo niet fijn! probeer even een spiegel op te bouwen van paracetamols. iedere 4u neem je ze in zodat je een constante spiegel hebt..dat werkt maar wel een hoge mg nemen. 400 het liefst.


Max 4dd 1000mg paracetamol, niet elke 4u dus

SecretLIN schreef:
helaas de pijn terug mij eigen tandarts vakantie tot 7 januari..

als morgen blijft bel ik spoednummer


Morgen is het geen feestdag he, dan moet je de vervanger weer bellen

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-18 23:22

ga ik es proberen had nu ibuprofen maar helpt niks


Klopt had liever mijn eigen tandarts praktijk gezien ik daar al 30jr kom en hij weet dat verdoving bij mij niet werkt en ik daarmee enorm gevoelig ben alle behandelingen ook heel pijnlijk.
maar als morgen nog is bel ik zeker

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 23:40

Lieve mensen. Hou toch eens op met medisch advies geven. Ik lees zo vaak foute adviezen over medicatie. Soms gevaarlijk ook nog.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: kiespijn iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 23:48


SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: kiespijn iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-18 23:52

bedenk me net dat ik nog tramadol druppels heb zou dat helpen?
bel morgen ochtend meteen maar als ik de nacht zo doorkom

Anna79

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Re: kiespijn iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 00:01

Inderdaad een spiegel opbouwen met pijnstillers, dat adviseert de tandarts ook, op het moment dat de pijn afzakt ben je geneigd om niks meer te nemen maar dan kun je elke keer opnieuw beginnen met een spiegel opbouwen. Dus even opschrijven wanneer je wat neemt. Je zou voor advies over medicijnen wel even de dokterswacht kunnen bellen. Ikzelf neem altijd een combi van ibuprofen en paracetamol bij kiespijn. Sterkte!!!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: kiespijn iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 00:06

bedankt!

bedacht me deze kies eerder last van, met boren wil die nooit goed verdoofd gaatjes daar vullen is een drama en ben nu wel bang voor een wortelkanaal behandeling. vorige keer kon de tandarts niks vreemds ontdekken was de pijn ookzo weer weg hij had toen met koude staafjes? geen idee erin gedrukt en moest ik aangeven hoelang de pijn bleef.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: kiespijn iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 00:09

Toevallig jenever in huis ? Mijn opa deed altijd jenever op een watje en dat drukte hij op de kies.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 00:09

SecretLIN schreef:
bedenk me net dat ik nog tramadol druppels heb zou dat helpen?
bel morgen ochtend meteen maar als ik de nacht zo doorkom


Tramadol is nou niet echt een pijnstiller die je zomaar moet nemen. Dus nee, niet doen. Verder ben je behoorlijk eigenwijs, je hebt al een aantal dagen last en had je makkelijk een afspraak kunnen maken. Ik snap echt niet waarom je met zoveel pijn blijft rondlopen. Ook al wil je niet geholpen worden door een andere TA had deze jr wel kunnen adviseren voor pijnstilling of eventueel antibioticum.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: kiespijn iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 00:11

eigenwijs ben ik zeker ga niet gauw of graag naar huisarts of tandarts (half jr met nierstenen rond gelopen) ook omdat ik met kerst niet heen wou of iemand ermee lastig wil vallen pijn was vanmiddag poos weg en gezien ik dit dus eerder ook gehad heb hoopte ik dat nu zelfde zou zijn

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 00:19

SecretLIN schreef:
eigenwijs ben ik zeker ga niet gauw of graag naar huisarts of tandarts (half jr met nierstenen rond gelopen) ook omdat ik met kerst niet heen wou of iemand ermee lastig wil vallen pijn was vanmiddag poos weg en gezien ik dit dus eerder ook gehad heb hoopte ik dat nu zelfde zou zijn


Heb je überhaupt gebeld? Ze kunnen je aan de telefoon vaak vertellen of het nuttig is om te komen. Wat hier ook een aantal keer aangehaald is, is dat de ddTA vaak een spreekuur heeft. Juist voor dit soort klachten en daarbuiten, als je dienst hebt weet je dat je gebeld kan worden.
Voor nu kan je niet meer doen dan pijnstilling gebruiken en eventueel een watje doordrenkt met waterstofperoxide gebruiken.

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 01:06

Met alle respect, een tandarts heeft soms gewoon diensten en moet op gezette tijden tóch naar de praktijk voor spreekuur bij dienst.

Als klap op de vuurpijl rekenen ze weekeindtarief, dus je valt hen er niet lastig mee. Meld gewoon dat verdoven moeizaam gaat en ze mikken er een andere soort of meer verdoving tegenaan.

Zelfmedicatie met tramadol daarentegen.... Vind ik niet echt een aanrader... :=

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: kiespijn iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 01:08

geen tramadol gepakt hoor!
net paracetamol met coffeine die werkt ook alleen voor mijn hoofdpijn.. en heb corsodyl? om te spoelen.. pijn is nu zeer licht en vol te houden.. nu nog in slaap zien te komen bel morgenochtend naar mn tandarts om naar spoednummer te bellen.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 01:09

upendo schreef:
Met alle respect, een tandarts heeft soms gewoon diensten en moet op gezette tijden tóch naar de praktijk voor spreekuur bij dienst.

Als klap op de vuurpijl rekenen ze weekeindtarief, dus je valt hen er niet lastig mee. Meld gewoon dat verdoven moeizaam gaat en ze mikken er een andere soort of meer verdoving tegenaan.

Zelfmedicatie met tramadol daarentegen.... Vind ik niet echt een aanrader... :=


Tja zo ben ik nu eenmaal sorry!!
kosten maak ik me niet druk om

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 01:11

Ik hoop dat je snel van je pijn af komt.

Voor een volgende keer; bel de tandarts (of de diensthebbende praktijk). Ze hebben dit geregeld binnen hun kring, zeker een spreekuur moeten ze toch heen en ze weten dat dit bij hun werk hoort.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 01:16

SecretLIN schreef:
bedankt!

bedacht me deze kies eerder last van, met boren wil die nooit goed verdoofd gaatjes daar vullen is een drama en ben nu wel bang voor een wortelkanaal behandeling. vorige keer kon de tandarts niks vreemds ontdekken was de pijn ookzo weer weg hij had toen met koude staafjes? geen idee erin gedrukt en moest ik aangeven hoelang de pijn bleef.

Dat je aan die kies kiespijn hebt wil niet zeggen dat die kies ook de oorzaak is.

Ik heb een keer gehad dat ik links pijn had, die tandarts zegt: deze is de boosdoener... links in mijn mond.
Dus ik zeg dat kan niet, die doet echt geen pijn hoor. Ik kon het niet geloven. Ze heeft mij echt moeten overtuigen. Bleek wel de rechter kies te zijn. Na de behandeling was de pijn weg.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: kiespijn iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 02:29

Wat ik eens heb gedaan was sterke alcohol op een gaasje tegen de kies en tandvlees, Dat verdoofd het :)

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: kiespijn iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 03:11

Ik weet niet of je dit nog leest, hoop dat je slaapt, maar om te kunnen slapen met kiespijn kan het helpen om een beetje meer rechtop te gaan slapen. Door een paar kussens te stapelen bijv. Ik weet hoe vreselijk naar kiespijn kan zijn en wat een opluchting het is als het verholpen is. Die behandeling is peanuts bij de pijn die je nu ervaart. En heb niet de hoop dat het weer overgaat want dat gaat het niet, het wordt eerder erger gedurende de tijd. Ik zou dus niet uitstellen en z.s.m. naar de tandarts. Ook een gaatje kan kiespijn veroorzaken en een wortelkanaalbehandeling is lang niet zo eng als dat je waarschijnlijk denkt. Heb er eentje gehad dit jaar en vond het héél erg meevallen (en wat een opluchting als de pijn weg is). Sterkte!

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 03:18

Sterkte ts, kiespijn is vreselijk.

Wat bij mij altijd wel helpt als ik kiespijn heb. Wat ik hier al gelezen had, paracetamol met ibuprofen, en een ijspak. Die wikkelde ik dan in een theedoek. Dat hielp ook veel.

17-11-2017 een prachtige zoon gekregen
04-03-2019 - rust zacht lieve Damian! Y;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 141 bezoekers