Is dit een schimmelinfectie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Is dit een schimmelinfectie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 14:39

Hoi bokkers! Allereerst: Ik weet dat bokt geen Huisarts is.

Ik ga ook zeker even langs de ha als jullie het niet weten maar voor zover is het niks noodzakelijks en heb ik nergens last van. Bovendien is het op dit moment enorm druk op het werk en zolang het niet ernstig is ga ik ook geen vrije dag aanvragen.


Ik heb een poosje geleden een soort schimmel plekjes gehad op mijn buik. Zalf (miconazol nitraat) voorgeschreven en het was zo verdwenen. Nu heb ik ook zo n plekje op mijn arm. Maar ik heb geen idee of het een schimmelplekje is of dat het pigment vlekken zijn. (Mijn moeder heeft dat ook, ziet er wel iets anders uit en het zijn exact dezelfde plekjes als toen. Maar ik durf er niet zomaar miconazol op te smeren, stel dat het wel pigment is,zou dat kwaad kunnen?

Nogmaals , jullie zijn geen dokter maar er is geen haast bij en misschien is er een kenner op bokt die dit toevallig weet. Anders wordt het toch even een keer snel langs het inloopspreekuur.


Afbeelding

Niet perfect is ook goed


CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Is dit een schimmelinfectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:55


The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Is dit een schimmelinfectie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 15:00

Thanks!

Ja de bijsluiter had ik al gelezen dus dacht aan de ene kant kan ik het gewoon opsmeren want zoveel kwaad kan miconazol blijkbaar niet (ben in ieder geval niet overgevoelig ervoor) maar lijkt mij ook niet verstandig om zomaar klaar weg wat er op te gaan smeren.

Niet perfect is ook goed

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Is dit een schimmelinfectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:08

Miconazol kan je ook bij de drogist halen dus zoveel kwaad kan het niet. Valt te proberen toch? Ik zou met zo'n plekje niet meteen naar de huisarts gaan, maar dat is mijn mening. Eventueel naast de miconazol ook wat vette crème erop. Als het over een week niet weg is kan je altijd nog naar de huisarts. Lijkt wel schimmel/eczeemachtig.

[o]

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: Is dit een schimmelinfectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:26

Ik heb zulke plekjes afgelopen jaar ook gehad en toen dacht de huisarts aan schurft... maar dat bleek exceem te zijn! Jeukt het vooral savonds en snachts?

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Is dit een schimmelinfectie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 17:40

Het jeukt niet echt. Maar dat had ik bij die andere plekjes ook niet.

Ik hou ook helemaal niet van om snel langs de ha te gaan. Maar het worden er wel meer en ik wil komende zomer niet met een minder mooie arm vol schokkerige plekken lopen :+ Maar we gaan dan eerst eens de miconazol proberen.

Niet perfect is ook goed

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Is dit een schimmelinfectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:22

Ik heb ook zulk soort plekjes aan de binnenkant van mijn hand, begon met een mini bultje wat onwijs jeukte, werd steeds groter en kreeg een wondje wat niet meer dichtwilde. Naar de huisarts gegaan, zalf gekregen, maar dat werkte nauwelijks, dus weer terug en een sterker zalfje gehad. Super, alles weg! Nu is het dus weer terug. >;) |o
Het schijnt eczeem te zijn wat ik aan de binnenkant van mijn hand heb.

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Is dit een schimmelinfectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:30

Ik heb dit ook op mijn voeten. Dat is een allegische reactie op stro (wat altijd vanuit de stal mijn schoen in schuift :p ). Bij mij is het exceem, waar ik zalf van heb van de dokter. Ik zou sowieso even langs de huisarts gaan

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 22:52

Ik snap er echt de ballen niet van _O- :o?

Het zit er al een poosje. En het is echt heel zichtbaar en zelfs mijn moeder vroeg wat het was. En ik heb om 18.00 miconazol er op gesmeerd en het plekje is nu niet meer te vinden :') Heel erg vreemd haha. Ik kan gewoon niet meer vinden waar het zat,heel vaag. Gewoon weg :+ Zitten nog wel wat kleine plekjes op de rest van mijn arm waar het zat maar die van de foto niet.

Niet perfect is ook goed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: candalisa, ComscoreBot, IASCrawler, Jara, Roosch, Rox87, san4nie, Sokje_6, wiifke, Yom en 110 bezoekers