Narcisme, wat is jouw ervaring?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Hoe heb jij narcisme ervaren?

Een ouder, geen last van gehad
6 (2%)
Een ouder, matig last van gehad
23 (9%)
Een ouder, veel last van gehad
87 (34%)
Een partner, geen last van gehad
3 (1%)
Een partner, matig last van gehad
22 (8%)
Een partner, veel last van gehad
113 (44%)

Totaal aantal stemmen: 254


Leandra

Berichten: 1591
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 08:36

Heftige verhalen. Ook soms erg herkenbaar.
Mijn vader heeft een (narcistische) persoonlijkheidsstoornis alleen nooit aangetoond. Want het ligt allemaal niet aan hem, hij doet alles goed en iedereen die niet doet zoals hij wil is per definitie fout.

Mijn broertje en ik zijn vroeger ook door hem geslagen en vernederd. Hij was veel weg voor zijn werk dus, gelukkig voor ons, niet veel thuis.

In het verleden zijn er veel dingen gebeurd waardoor ik een aantal jaar geleden het besloten het contact te verbreken. Dit lucht erg op alleen probeert hij af en toe nog op vervelende wijze contact te krijgen waardoor ik op die momenten weer met veel spanning zit.

Mijn broertje heeft ook narcistische trekken maar is ook nooit bewezen. Die lijkt veel op mijn vader. Er zijn ook veel dingen gebeurd, mocht iemand het willen weten dan via pb. Daar is het contact ook niet heel goed mee.


A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:42

Ja, iedereen is verantwoordelijk voor zijn gedrag, maar wat als iemand het niet inziet?

En ff heel kort door de bocht ( kinderen is een ander verhaal hè )
Maar de partner van de narcist heeft toch ook eigen verantwoordelijkheid?

Hoe kun je als moeder of vader bij iemand blijven, terwijl de kinderen daar de dupe van zijn.
Hoe kun je bij een partner blijven die niet goed voor jou is?
Waarom laat je je vernederen?

Als je wacht tot de narcist verandert, of tot de manisch depressieve verandert, of de alcoholist verandert, kun je wachten tot je een ons weegt.

Dus waarom blijf je?

Ik weet heel goed waarom ik bleef, ik had verlatingsangst en ze raakte al mijn onzekerheid over mezelf, omdat ik daar te raken was....maar er waren zoveel mensen die mij raakten in mijn onzekerheid....daar was ze niet eens uniek in. ( andere dingen trouwens wel :+ )

Van 1 ding ben ik overtuigd, hoe ziek de ander ook is, of die nou wel of geen verantwoordelijkheid neemt.
Ik ben verantwoordelijk voor mezelf, voor mijn dieren, als ik kinderen had- voor mijn kinderen, en als ik blijf in een destructieve situatie, doe ik dat zelf.

Er zijn ik weet niet hoeveel mensen die me voor gek verklaarden dat ik bij die vrouw bleef.
Die me aanboden dat ik bij hun kon wonen, zelf bij hun wonen met mijn dieren en opslag voor mijn spullen.

Maar daar kan de narcist niks aan doen dat ik geen zelfvertrouwen heb en verlatingsangst, die had ik al toen ik een ventje van 3 was.
Maar als ik dat niet had, dan was ik al lang weggeweest.

Verlatingsangst is denk ik de belangrijkste rede dat mensen blijven.
Of dat mensen van de ene in de andere ellende vallen.

Maar gelukkig kun je daar ook genoeg overheen komen zodat je de stap wel neemt.

En al die redenen ontslaan de narcist niet van eigen verantwoordelijkheid...maar dan moet zhij het wel zien....en dat is het probleem, zoals de meesten al aangeven.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:19

Ik ben het ook helemaal eens met xyzutu2, iedereen denkt zomaar maar labeltjes op mensen te kunnen plakken omdat ze toevallig een of meerdere symptomen hebben.

@Anoniem: Denk dat je het een beetje te letterlijk oppakt. Prima dat mensen hier hun ervaring met geweld delen, maar het gaat hier over mensen die met een narcistische stoornis zijn gediagnosticeerd door een psycholoog/psychiater die hier voor heeft gestudeerd en hij/zei is de enige die die diagnose mag stellen. Het komt helaas in mijn omgeving te veel voor dat mensen maar stickers op mensen plakken, die helemaal niet kloppen.

Even om mezelf als voorbeeld te nemen:
Ik heb een hekel aan plaatsen (verjaardagen, feesten, markten etc) waar veel mensen zijn. Ik word gek van dat geroezemoes en ruis om me heen. Dus ik probeer dat soort plaatsen zo veel mogelijk te vermijden (waar ik zelf geen probleem mee heb).
Nu was ik laatst op een verjaardag van een familie lid, en ik vertelde aan iemand die ik helemaal niet kende dat ik zo zou vertrekken, omdat ik een beetje gek werd van al die ruis. Die persoon heeft vervolgens tegen mijn tante gezegd dat ze het zo vervelend voor me vond dat ik een Anti-sociale stoornis heb. Terwijl ik dit helemaal niet heb >;) .
Ik heb in de dagen daarna ook aan veel familie leden moeten vertellen dat ik zover ik weet geen stoornissen heb behalve mijn ADHD stoornis maar die is in mijn omgeving bekend.

Dus het is heel erg vervelend als overal maar stickers opgeplakt worden.
Let daar gewoon mee op en ga niet proberen te diagnosticeren als je er de ballen verstand niet van hebt ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Amber_anne

Berichten: 6902
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Narcisme, wat is jouw ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:39

Ik denk idd dat het het beste zou zijn als de titel wordt aangepast zodat iedereen zijn ervaring durft te delen.

Waarom mensen niet weggaan tja, waarom ga je niet weg als je fysiek mishandeld wordt? Waarom niet als je kinderen ook geslagen worden? Mensen zijn rare wezens die soms niet doen wat wel de rationele beslissing zou zijn

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:17


They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Popstra
Berichten: 13711
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Narcisme, wat is jouw ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:40

Mijn vader was narcistisch plus dat hij ook een alcoholist was. Tot zijn dood draaide alles om hem. Echt werkelijk tot zijn dood want die heeft hij ook zelf geregeld toen hij ziek en uitbehandeld was. De laatste avond voor zijn dood heeft hij mij nog een schuld gevoel aan gepraat in ons laatste gesprek. Dat deed me wel pijn maar het typeert hem en het is niet anders.
Mijn broer heeft er onwijz last van dat onze jeugd zo werd gedirigeerd. Hij loopt bij een psych. Ik had er meestal schijt aan en was veel van huis.
Mijn moeder werd ook geleefd door hem en die heeft nu 3 jaar tijd nodig gehad om te wennen aan het feit ze alles kan doen waar ze op het moment zin in heeft.
Ik zei af en toe tegen mijn partner dat mijn vader echt een klootzak was maar ik hield wel van hem. Ik denk vooral terug aan de goede dingen want het was niet alleen maar slecht. Ik was toch zijn kleine meid.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Narcisme, wat is jouw ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:33

Hier een (indirect) familielid.
Ze was vooral ingewikkeld als ze niet op een voetstuk stond of als ze niet kreeg wat ze wilde. Voor nummer 1 van haar kinderen geen probleem want hij was haar trots en alles. Voor de schoondochter een hel ivm nooit goed kunnen doen.
Voor het andere kind was het een drama want hij was niet zoals ze zich gewenst had en sprak dan ook steeds uit dat hij ongewenst was. Toen zijn vriendin overleed kon zijn moeder enkel uitbrengen dat ze het toch geen geschikt meisje voor hem vond dus was hij (zij) beter af zo.
Haar man droeg haar op handen dus dat paste prima en ze zijn dan samen ook echt gelukkig geweest. Toen hij weg viel bleef er niemand over want de enige vrienden bleven vanwege haar man, niet voor haar.
De jongste zoon heeft alle contact verbroken en heeft er mentaal zwaar onder geleden. Ze was een intens akelig persoon voor de omgeving met veel schone schijn maar een giftige appel in de hand.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:58

Avalanche81 schreef:
Trauma bonding. Dat is waarom mensen niet weggaan.

https://www.relatieverslaving.com/2018/ ... e-partner/

Er zijn betere artikelen, maar deze is niet slecht.

Hier is een betere, maar in het Engels. Is wel een uitstekend artikel.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3402118/


Hoe je het ook noemt....

Maar net zo goed als de narcist heeft de partner, en vanaf een bepaalde leeftijd de kinderen, ook gewoon een eigen verantwoordelijkheid.

Je bent zelf verantwoordelijk of je je gevoelens verwerkt, of je ermee om leert gaan, of je blijft, of je weggaat.

Dat wilde ik er mee zeggen.
Daarmee praat niks goed, keur ik niks af.

Zelf verantwoordelijk zijn voor wie ik ben en voor mijn eigen leven voor mijn emoties, is het grootste geschenk wat ik mezelf heb gegeven.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Narcisme, wat is jouw ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:01

Tuurlijk, is ook :) wilde alleen ff een stukje victim blaming voorkomen.

Nee absoluut, ik heb nooit, geen dag spijt gehad van de keuze om weg te gaan, de keuze therapie te gaan volgen, de keuze om dingen te gaan doen die ik echt wil en leuk vind. Ik heb nog een stuk te gaan, maar die dromen worden realiteit :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:15

CalipsoLover schreef:
Omdat het hier vaak over huiselijk geweld gaat, vraag ik mij iets af; is elke narcist agressief? Mijn vader was enkel verbaal heel agressief, fysiek kon hij ook macht uitoefenen naar zijn kinderen toe, met 'pedagogische tikken' maar nooit echt echt fysiek agressief en zeker niet tegen mijn moeder. Over mijn ex zal ik zwijgen aangezien narcisme niet door een proffesional is erkend.

Tweede vraag, Nikass: opzet van het gedrag van een narcist? Wat bedoel je daar juist mee? Ik heb het artikel niet gelezen maar volgens mij (als ik begrijp wat je bedoelt) heeft een narcist niet echt door wat hij doet en is zich niet bewust van de schade die hij toe richt, mijn vader als voorbeeld, heeft zich volgens mij echt geen besef van hoe k*t hij zich gedraagt, en als je er wat van zegt gaat dat het ene oor in en het ander weer uit.




Nee. :) Als iemand met [naam] ben je niet opeens een ongeleid projectiel, maar blijf je gewoon een mens dat keuzes kan maken over z'n eigen gedrag.



Iemand met [naam] kan best een ongelofelijke klootzak zijn, net zoals ieder mens. Maar niet ieder zelfingenomen kreng hoeft meteen [naam] te hebben. Het is namelijk iets veel complexers dan dat, en kan niet vast worden gesteld door middel van de eerste beste symptomenlijst die je op google vindt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-11-18 20:54, in het totaal 3 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Narcisme, wat is jouw ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:19

Dank je wel Resistance :) dat was idd het punt van mijn eerdere betoog :j

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:54

Avalanche81 schreef:
Tuurlijk, is ook :) wilde alleen ff een stukje victim blaming voorkomen.

Nee absoluut, ik heb nooit, geen dag spijt gehad van de keuze om weg te gaan, de keuze therapie te gaan volgen, de keuze om dingen te gaan doen die ik echt wil en leuk vind. Ik heb nog een stuk te gaan, maar die dromen worden realiteit :)



En ik wilde heel duidelijk maken dat we allemaal gewoon verantwoordelijk blijven voor onze eigen keuzes en ons gedrag.

Ik ben ook heel blij om die keuzes en de therapieën die ik heb gevolgd.
Maar er zijn ook familieleden van mij die dat niet hebben gedaan en die therapie sneu vinden....

Wat ik opvallend aan hen vind, is dat zij vaak doen wat ze de narcist verwijten.
En zelf van slachtoffer dader worden, kiezen voor boosheid en agressie.
Voor onverzoenlijkheid.
Aldoor de ander beschuldigen en zichzelf vrijpleiten.

In mijn werk zie ik dit ook veel gebeuren met jongeren die uit zo'n onveilige situatie komen.
Vaak zelf geen narcist maar wel in het actie/reactiepatroon terecht gekomen.

Slachtoffer en dader, soms is de scheidslijn zo smal, dat je je afvraagt wat de oorspronkelijke dader heeft bewogen. Dit is allemaal niet als vergoelijking maar wel dat ik met veel meer afstand en mededogen naar alle partijen kan kijken.
Ik snap ook wel waarom ze zo bang zijn om in de spiegel te kijken.
Ik vond het zelf vaak ook bagger.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Narcisme, wat is jouw ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:27

Ik snap jou wel denk ik :) corrigeer me als ik het mis heb, maar ik zie idd ook mensen die in zo'n situatie blijven zitten, terwijl ze echt wel weten hoe de vork in de steel zit. Maar dan voor de kinderen blijven, of voor...... en er komen 100.000 redenen, terwijl ze rationeel heus wel weten dat het beter is om weg te gaan. Maar ze doen het niet.
En daar komt een stuk eigen verantwoordelijkheid zeker bij kijken, je bent nog altijd verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt, en slachtoffer worden is je schuld niet, maar je hoeft het niet te blijven......

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Narcisme, wat is jouw ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:30

Ik mis iets in de keuzen. Het zijn niet alleen ouders of partners waar je wel of geen 'last' van hebt gehad, maar ook broer of zus, zoon of dochter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:41

Het is gewoon heel moeilijk, je kiest er niet voor om in een destructieve relatie te gaan zitten. Daarom vind ik dit ook zo interessant, wat maakt dat iemand blijft, wat maakt dat iemand toch weg gaat?

Met ouders is het sowieso lastig, je kiest niet voor je ouders. Ik heb heel veel gepolariseerd de afgelopen jaren, dat wil zeggen, papa, mama, goed, slecht en dat door elkaar gemengd. Beide hadden goede kanten, maar ook slechte, en als je in therapie gaat ben je constant zoekende naar die balans. Nu nog steeds overigens.
Veel mensen zeiden toen ik het contact verbrak 'maar het is wel je vader'. Dat vond ik altijd een onwijze dooddoener, want ik ben altijd in de eerste plaats zijn dochter, en ik ga er vanuit dat een vader voor zijn dochter moet zorgen en niet andersom.
Uiteindelijk zou geen enkel kind het contact met zijn ouders moeten verbreken omdat ze je teveel pijn en schade aanrichten. Een ouder moet een veilige haven zijn, iemand waar je onvoorwaardelijk op terug kunt vallen, die liefde geeft wanneer je dat nodig hebt.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:48

Joolien schreef:
Het is gewoon heel moeilijk, je kiest er niet voor om in een destructieve relatie te gaan zitten. Daarom vind ik dit ook zo interessant, wat maakt dat iemand blijft, wat maakt dat iemand toch weg gaat?

Met ouders is het sowieso lastig, je kiest niet voor je ouders. Ik heb heel veel gepolariseerd de afgelopen jaren, dat wil zeggen, papa, mama, goed, slecht en dat door elkaar gemengd. Beide hadden goede kanten, maar ook slechte, en als je in therapie gaat ben je constant zoekende naar die balans. Nu nog steeds overigens.
Veel mensen zeiden toen ik het contact verbrak 'maar het is wel je vader'. Dat vond ik altijd een onwijze dooddoener, want ik ben altijd in de eerste plaats zijn dochter, en ik ga er vanuit dat een vader voor zijn dochter moet zorgen en niet andersom.
Uiteindelijk zou geen enkel kind het contact met zijn ouders moeten verbreken omdat ze je teveel pijn en schade aanrichten. Een ouder moet een veilige haven zijn, iemand waar je onvoorwaardelijk op terug kunt vallen, die liefde geeft wanneer je dat nodig hebt.


Ik denk dat je vaak in een relatie niet snel genoeg de signalen ontvangt om weg te gaan, tegen dat het echt destructief wordt zit je al een poosje bij elkaar vermoed ik en ben je ook al verliefd op die persoon, gevoelens maken het zeer moeilijk om bij iemand weg te gaan... En zeker het feit dat iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis heel goed kan manipuleren. Dit was toch in mijn ervaring.

Een ouder/broer/zus/dochter/zoon kan je inderdaad niet kiezen, en ik denk dat het juist daar heel moeilijk is om een destructieve relatie te eindigen. Zoals je zegt, het blijft je vader... Dat vind ik ook heel moeilijk. Mijn schoonzus vraagt zich regelmatig af waarom wij niet al lang al het contact verbroken hebben, hoewel ik hem vermijd. Het is je vader en je ziet hem graag, maar ik weet ook dat er een dag gaat komen dat ik het contact met hem volledig verbreek, want het is gewoon geen doen. Je hoort geen verdriet te krijgen van een ouder, je hoort daar inderdaad op te kunnen steunen en als dat niet gaat is het soms hard, maar slimmer om al het contact gewoon te verbreken.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:12

Of het niet hoort, vind ik een lastig iets, er zijn gewoon mensen die ziek zijn en dit niet kunnen of willen zien.
Dit gebeurd en dit gebeurd vaak.

Toch, ik weet niet hoe het anderen is vergaan, maar voordat ik in een destructieve relatie belandde, heb ik ervoor al wel signalen gehad maar die genegeerd.

Na een paar x negeren ben ik wel gaan luisteren, en inmiddels vaar ik redelijk blind op mijn intuïtie.

Zoon/dochter, broer/zus, heb ik geen ervaring mee, wel dat mijn broer en zus op latere leeftijd steeds meer problemen gingen ontwikkelen door geen opruiming te houden....maar toen waren we allemaal het huis uit.
Naar ook toen werden we enorm tegen elkaar uitgespeeld, nog steeds speelt dat een rol.
Maar het is allemaal gedrag en vermijden van pijn en verdriet....tenminste bij ons, broers enzussen onderling.

Mijn moeder heeft zich er nooit over uitgelaten, ik heb haar wel gezegd dat ze consequent moest zijn in wat ze zei en duidelijk moest hebben wat ze wilde.
En veel later hebben we een gesprek gehad over mijn broer, dat we er rekening mee hielden dat hij zelfmoord zou plegen.
Voor een moeder moet dat vreselijk zijn....
Als broer heb je veel meer afstand en door mijn werk heb ik geleerd veel afstand te nemen en er niet meer in betrokken te raken.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Narcisme, wat is jouw ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:32

A3a1: Ik heb die signalen ook gehad, maar ook genegeerd. In het begin denk je 'Dat gaat wel over' of 'Het is zo erg nog niet'. En dan plots zit je er midden in en zie je geen uitweg meer.
Met mijn broer en zus heb ik ook geen problemen, wij hebben veel steun aan elkaar. Mijn broer lijkt ontzettend hard op mijn moeder, en heeft deels (volgens mij) op zeer jonge leeftijd de verantwoordelijkheid genomen over een kind dat niet van hem was mede omdat hij zelf geen vaderfiguur gehad heeft.

Mijn moeder wilt nooit meer een relatie na wat voor oliebol mijn vader heeft achtergelaten.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:49

Mijn moeder inderdaad ook niet meer, ze is een excentrieke oude dame geworden.
Veel mensen waren jaloers op haar en haar vrijheid.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: Narcisme, wat is jouw ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:56

Mijn vader is narcistisch. Ik heb altijd het gevoel dat ik er op dat gebied alleen voor sta. In mijn omgeving is er weinig ervaring mee. Fijn dat er lotgenoten zijn om ervaringen te delen. Het beheerst mijn leven enorm, ik heb er nu een stapje van terug gezet om mijzelf te beschermen.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:03

A3a1 schreef:
Mijn moeder inderdaad ook niet meer, ze is een excentrieke oude dame geworden.
Veel mensen waren jaloers op haar en haar vrijheid.

Hier heeft ze juist het gevoel dat er een druk achter staat, ze is intussen al een dikke 7 jaar alleen en iedereen vraagt wanneer ze eens met een nieuwe man af komt. Ze wil dit helemaal niet, terwijl ik haar dit wel echt gun, ik woon nog wel een poosje thuis maar als ik weg ben zit ze hier helemaal alleen in een heel groot huis...

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:17

Qua relatie en waarom ik er niet uit stapte..
Ik wás zo vreselijk gek op hem.. misschien door hoe we ooit van start waren gegaan? Door het aantrekken en wegduwen? Zijn charisma? Zo graag de passie willen voelen die er echt ook wel eens was.
In ieder geval heb ik grenzen verlegd waarvan ik nooit verwachtte van mijzelf dat ik dat zou doen... bij een ander zou ik zeggen: wegwezen! Ik kon het niét..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Zinzi_jewel

Berichten: 8781
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:24

Bijna 9 jaar met zo een gestoorde geleeft
Duurde al lang voor ik begreep dat t niet een gezonde relatie was .
Ben er ook in gevlucht omdat ik thuis niet prettig meer vondt.
Was net 18
Ook huiselijk geweld was hem niet vreemd .
Egoïstisch tot en met .

Nu jaren later .
Ik ben wie ik ben
Maar dit heeft me wel serieus beschadigt.
In t vertouwen van mannen als partner of potentiële partner

Durf mezelf maar moeilijk te gwvwn

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:37

CalipsoLover schreef:
A3a1 schreef:
Mijn moeder inderdaad ook niet meer, ze is een excentrieke oude dame geworden.
Veel mensen waren jaloers op haar en haar vrijheid.

Hier heeft ze juist het gevoel dat er een druk achter staat, ze is intussen al een dikke 7 jaar alleen en iedereen vraagt wanneer ze eens met een nieuwe man af komt. Ze wil dit helemaal niet, terwijl ik haar dit wel echt gun, ik woon nog wel een poosje thuis maar als ik weg ben zit ze hier helemaal alleen in een heel groot huis...


Wij gunden het haar ook allemaal en hebben ook wel een paar jaar beetje druk erop gelegd.
Maar ze wilde niet en ik geloof niet dat ze eenzaam is geweest, ze had een rijk leven, met reizen en vrienden door het hele land met wie ze muziek en kunst en natuur deelde.

Ik denk dat ze heel eenzaam is geweest toen ze mensen om zich heen had, bij haar vroeger thuis en later in haar huwelijk.

Hoe is het leven van jou moeder?

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Narcisme, wat is jouw ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 00:53

Welkom nieuwe mensen <3

Zinzi-jewel: ik heb ook zowat 10 jaar in die oliebol geleefd. Was ook zo vreselijk verliefd.....

Toch is wat ik voor mijn nieuwe vriend voel, en totaal ander gevoel. Gek is dat. Knuf!

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 92Michelle, Keizerinnnn, M_arjolein, Mo_Noah, Poekkie, stijntilla, YandexBot en 124 bezoekers