Ik voel me niet mezelf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Movement

Berichten: 1533
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:07

Had je ook hoofdpijn? Kan misschien een soort van migraine geweest zijn.


Gruis

Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Ik voel me niet mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:11

Derealisatie / depersonalisatie heb ik ook heel erg gehad, klinkt alsof jouw klachten hier erg op lijken. Ik had een B12 tekort en nu ik dat regelmatig gespoten krijg heb ik nergens last meer van. Mijn advies is dan ook om even bloed te laten prikken. Sterkte :) .

Movement

Berichten: 1533
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:35

Toen ik een b12 te kort had, had ik dat ook wel inderdaad. Maar voornamelijk alsof ik op wolken liep. Ik had toen echt een groot tekort. volgens mij moet je gemiddeld rond de 200 scoren, en ik had 14.

Amber_anne

Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ik voel me niet mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:44

Dat niemand het merkt klinkt als een paniek aanval.

Stress hoeft niet alleen slecht te zijn. Spanning is spanning dus ook als het goede is kan dat klachten geven

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:45

Gruis schreef:
Derealisatie / depersonalisatie heb ik ook heel erg gehad, klinkt alsof jouw klachten hier erg op lijken. Ik had een B12 tekort en nu ik dat regelmatig gespoten krijg heb ik nergens last meer van. Mijn advies is dan ook om even bloed te laten prikken. Sterkte :) .


Hier heb ik ook last van gehad.
Was zó eng. Ik kon alleen maar huilen :o

Het had bij mij overigens niets met B12 te maken, ik had een overvolle emmer.....

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Ik voel me niet mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:59

Als je omgeving het niet lijkt te herkennen zijn de momenten misschien korter dan jijzelf denkt?

Ik herken je gevoel wel, heb het in mijn middelbare school periode een aantal keer gehad. 1 keer door zuurstoftekort (serieus bij te hard lachen in verkoudheid...), 1 keer doordat ergens een lamp ineens heel erg begon te knipperen dus je bewegingen niet meer goed kon volgen, en verschillende keren bij het zien van 3D films. Ik heb het idee dat mijn hersens dat soort dingen niet aan kunnen en dus maar uitschakelen, zodra ik wat 3D zie begint het.

Misschien zijn er bij jou ook prikkels die je hersenen niet goed kunnen verwerken?

R a m a e l ♡ 29.11.2018
M a r o d i n ♡ 25.04.2021

BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 16:03

Movement schreef:
Had je ook hoofdpijn? Kan misschien een soort van migraine geweest zijn.


Nee geen hoofdpijn gelukkig!

marrlinde schreef:
Als je omgeving het niet lijkt te herkennen zijn de momenten misschien korter dan jijzelf denkt?

Ik herken je gevoel wel, heb het in mijn middelbare school periode een aantal keer gehad. 1 keer door zuurstoftekort (serieus bij te hard lachen in verkoudheid...), 1 keer doordat ergens een lamp ineens heel erg begon te knipperen dus je bewegingen niet meer goed kon volgen, en verschillende keren bij het zien van 3D films. Ik heb het idee dat mijn hersens dat soort dingen niet aan kunnen en dus maar uitschakelen, zodra ik wat 3D zie begint het.

Misschien zijn er bij jou ook prikkels die je hersenen niet goed kunnen verwerken?


Het zou best kunnen dat de momenten maar kort zijn, maar voor mijn gevoel lijken ze wel langer aan te houden. Prikkels zou misschien wel kunnen, ik heb het ook als ik een boek heb gelezen/film heb gezien. Ik heb altijd al gehad dat ik dan weer een paar minuten nodig heb op 'terug op de wereld te komen' maar nu kan ik makkelijk een half uur in de war zijn.

Toch veel mensen die B12 noemen, dat zou ook het geheugenverlies en vermoeidheid verklaren.

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:29

Zou zeker B12 laten testen!
Jouw klachten passen daar in ieder geval bij.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ik voel me niet mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:44

Als je voor B12 gaat prikken, ook zéker even het B12 topic hier op bokt erbij pakken, en je een beetje inlezen. Het wil nog wel eens schorten aan kennis over B12 bij huisartsen, dus inlezen is zeker geen overbodige luxe.

Hier ook een hele waslijst psychische klachten gehad die gerelateerd waren aan een B12 tekort (+ nog véél andere klachten). Kan dus heel goed.

ilse46

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:26

B 12 helpt ook goed,ik haal dat altijd in Duitsland ..ik heb ook niet alle hooggevoelig kenmerken,maar veel wel...Gewoon rustig met de situaties leren om te gaan..drukte vermijden...Maar jij bent nog jong dan gaat dat lastig..ik ben wat ouder en ga liever met de honden het bos in dan een drukke winkelstraat bezoeken.

Probeer eerst dat maar.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Ik voel me niet mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:02

Het is net of ik dit heb geschreven.
Zolang ik me kan herinneren maak ik dit al mee.
Of dat ik begin te denken over de dood. Wat er dan gebeurd, dat er dan gewoon niks meer is etc. raak ik volledig in paniek.
Heb hier eigenlijk nooit iemand over verteld omdat ik dacht dat het dus ook aanstellerij was en het wel weer weg trok...

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 10:14

ApplePapple schreef:
Het is net of ik dit heb geschreven.
Zolang ik me kan herinneren maak ik dit al mee.
Of dat ik begin te denken over de dood. Wat er dan gebeurd, dat er dan gewoon niks meer is etc. raak ik volledig in paniek.
Heb hier eigenlijk nooit iemand over verteld omdat ik dacht dat het dus ook aanstellerij was en het wel weer weg trok...


Ik heb het gelukkig pas een paar maanden, maar het kan inderdaad heel eng zijn. Ik durfde er eerst ook niemand iets over te vertellen omdat ik dacht dat ik gek werd, maar na het openen van dit topic en het vertellen tegen vrienden, is het wel een opluchting. Ik ben niet gek.

BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Re: Ik voel me niet mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 14:46

Ik ga morgenvroeg bloed prikken op vitamine B12, D en nog wat andere dingen, dus ben benieuwd wat daaruit komt!

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:48

BalouArera schreef:
Ik ga morgenvroeg bloed prikken op vitamine B12, D en nog wat andere dingen, dus ben benieuwd wat daaruit komt!


Super! Hou ons op de hoogte.

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Re: Ik voel me niet mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 10:30

Ik heb net gebeld en volgens de assistent was alles prima in orde. Ik had geen tekorten en alles zag er goed uit. Dat valt me echt ontzettend tegen want ik voel me nogsteeds niet goed, dus ik heb de waarden opgevraagd en die hoop ik vanmiddag op te kunnen halen. Het is natuurlijk heel fijn dat mijn bloed goed is, maar ik had veel liever gehad dat er een tekort uit was gekomen die verklaart wat er aan de hand is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, Aeva, AngeliqueB, Animal, Colien, doekenbas, Elastiek, iiSunshine, lletam, miszblueeyes, Mo_86, Soepblik, suikermeisje, verootjoo en 146 bezoekers