pijn in kies bij kauwen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
justdiesel
Berichten: 4948
Geregistreerd: 23-06-09

pijn in kies bij kauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-18 20:45

Sinds een week of 2 heb ik bij het kauwen van mijn eten last van mijn kies.
Ik dacht dat er een gaatje zou zitten of een vulling los, dus afspraak gemaakt bij de tandarts.
Vandaag dus geweest en er zijn foto's gemaakt maar daar is niks op te zien, ook zo zag de tandarts geen reden voor de klachten.
Het is niet dat het pijn doet, zolang ik niks eet heb ik er ook geen last van.
Er is nu een beetje bijgeslepen zodat er geen druk op de kies staat bij kauwen maar dat heeft dus niks geholpen.
Zijn er bokkers die misschien het herkennen en weten wat het is?

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010


Anoniem

Re: pijn in kies bij kauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:52

Ik herken het niet perse maar ik vind het eigenlijk wel apart dat je tandarts niks kan vinden en je dan maar weer weg stuurt, de pijn zal toch ergens vandaan moeten komen.
Is het mogelijk je tandvlees wat ontstoken is? Zelf kan ik ook denken dat ik kiespijn heb maar dan is het vanuit mijn tandvlees.

justdiesel
Berichten: 4948
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-18 21:00

De tandarts had wat weg geslepen en ik moest even kijken of dat scheelde.
Mocht het niet helpen (wat het dus niet heeft gedaan) moet ik weer bellen.
Dus ik ga ook wel weer bellen maar ik was nieuwsgierig wat het kan zijn.
Mijn tandvlees was niks mis mee.
En gelukkig doet het zo zonder kauwen niet pijn

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Re: pijn in kies bij kauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 21:05

Ja, ik herken dat en tandarts kon ook niks vinden. Hij dacht dat het een klein scheurtje was op het kauwvlak. Het is vanzelf overgegaan, al heb ik er best wel lang mee gelopen (ca. 1 jaar). Maar ik ben gewoon aan de andere kant gaan kauwen.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 21:23

Ik heb dit ook. Tandarts gaf aan dat het vaak dan gaat om een overbelaste kauwspier. Daar kun je flink veel kiespijn van krijgen, of althans zo voelt het dan.

Vaak is de spier dan ook wat gezwollen en kun je het voelen. Knars je toevallig of klem je (onbewust) veel? Het komt namelijk erg veel voor bij mensen die dit doen.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 21:55

Jacquel schreef:
Ja, ik herken dat en tandarts kon ook niks vinden. Hij dacht dat het een klein scheurtje was op het kauwvlak. Het is vanzelf overgegaan, al heb ik er best wel lang mee gelopen (ca. 1 jaar). Maar ik ben gewoon aan de andere kant gaan kauwen.


Hier hetzelfde :j

Shenavallie
Berichten: 11548
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 22:10

Vorig jaar gehad en op een gegeven moment deed het zelfs zo'n pijn, dat ik gelijk dezelfde dag nog naar de TA ben gegaan. Die haalde zonder moeite een heel stuk kies weg. Omdat dit stuk los zat, zat het lekker te 'dansen' op een zenuw - wat dus de pijn veroorzaakte bij alleen kauwen. De TA heeft de kies weer netjes aangeheeld en sindsdien lijkt het wel beter te gaan. Af en toe nog wat gevoelig, maar verder prima.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 22:12

Ik had het ook, langere tijd. Dit is na die langere tijd overgegaan in zo nu en dan kiespijn. Vulling heeft wss de zenuw geïrriteerd, geëindg met een wortelkanaalbehandeling. Nu geen last meer.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 22:37

Ik heb dit met enige regelmaat, enkel aan mijn kiezen in mijn bovenkaak. Bij mij is de oplossing enkele dagen de betreffende kies extra goed te poetsen, dan is het binnen 3 dagen weer over. Vaak eerder.

Edit: dit is wel een lichte en hooguit vervelende pijn, waarmee je niet door wilt kauwen maar dit wel kan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Margarita_, Bowo, Domiinique, Eefje_Sammy, hagelslag, JodieR, Marja, miezelke, MyrtheJ, Sanet, StalNollie, Varekaj en 176 bezoekers