Gebruikers etherische/essentiële oliën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:02

LadyMadonna schreef:
Als ik migraine heb verhuisd de diffuser trouwens van de salon naar de slaap- of woonkamer en gaat er eucalyptus in :j


ik ben wel benieuwd wat je dan merkt? Bij mij helpt de peppermint redelijk, maar ben nog opzoek naar iets om dit effect te vergroten naar werkt goed ipv redelijk.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:12

Het verlicht gewoon ontzettend. Het is zéker geen wondermiddel, het gaat er niet van over.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:20

Ik was mijn haar met Nature Box olie, telt dat ook? :+

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:13

antje_vip schreef:
Ik was mijn haar met Nature Box olie, telt dat ook? :+


Wat mij betreft wel gezellig!

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:51

Mijn bestelling van Young living is weer onderweg! Zal een fototje maken van mijn verzameling zodra ik ze binnen heb!

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:06

Ik gebruik alleen lavendelolie voor het slapen. Heb eigenlijk alleen van Physalis (Holland and barrett). Twijfel om een ander merk te proberen, maar weet niet of er veel verschil is tussen verschillende merken.

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 21:12

Toch nog reacties! Haha ik had het topic al ontstipt omdat er geen reacties kwamen.. leuk!

Ik ben begonnen met Doterra, dat is gewoon een toegankelijk bedrijf waar je enorm veel informatie krijgt. Dat doen ze goed. En dat de oliën prijzig zijn, tja. Dat is zo.

Daarom ben ik nu ook met wat andere oliën aan het uitproberen. Ik heb wat gegoogled en farfalla kwam enorm positief uit, en een segment daaronder volatile. Van beide heb ik wat besteld.

Ik heb nu van Doterra:
Onguard
Lemon
Oregano
Rosemary
Lavendel
Zengest
Smart en sassy
Frankincense
peppermint
wild Orange
Tangerine
Deep blue
Past tense
Intune
lemongrass
Melaleuca
Breathe

Van volatile:
Zoete sinaasappel
Melaleuca
Lemongrass
Franse lavendel
Voor het slapen gaan

En farfalla:
Blauwe kamille
Ylangylang
Fijne lavendel
Clary sage
Geranium

Een aardige lijst!

Een aantal dubbelen dus in verschillende merken, die gebruik ik veel en ik wou vergelijken.

De lavendel van Doterra staat echt met stip op nummer 1. De anderen zijn echt niet slecht maar ruiken gewoon niet zo lekker.

De melaleuca en lemongrass ruiken van volatile en Doterra hetzelfde. Ook dezelfde dikte enzo.

Vooral melaleuca gebruik ik veel, bij mezelf voor wondjes, maar vooral bij de paarden. Dus dat is zeker de moeite waard om een goedkopere te proberen.

Dus zo ben ik nog wat zoekende tussen alle merken. Chi wil ik ook nog eens wat van bestellen. Maar voorlopig heb ik eerst meer dan genoeg.

Mijn zus heeft een set van wish besteld, we gaan binnenkort alles even vergelijken, ik ben heel benieuwd.

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 21:15

Loes1996 schreef:
LadyMadonna schreef:
Als ik migraine heb verhuisd de diffuser trouwens van de salon naar de slaap- of woonkamer en gaat er eucalyptus in :j


ik ben wel benieuwd wat je dan merkt? Bij mij helpt de peppermint redelijk, maar ben nog opzoek naar iets om dit effect te vergroten naar werkt goed ipv redelijk.


Voor mij werkt past tense bij migraine. En dat is wonderlijk, want het spul ruikt heel sterk, en in theorie moet je daar helemaal niet tegen kunnen met migraine. Maar het werkt.

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 21:18

Oh ik las nog iets over de diffusers, kijk eens op Ali express. Ze lijkt sprekend op de diffusers van Doterra. En hetzelfde geldt voor de opbergdozen, reistasjes, armbanden e.d. van Doterra.

Het enige wat ik niet kan vinden op Ali zijn de lavasteen diffusers, dus daar moest ik wel de volle pond voor betalen. Wel de moeite waard! Geen lawaai, wel olie naast mijn bed.

Esther_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:44

Ik gebruik alleen de breathe van DoTerra als ik flink verkouden ben.

Let er wel op als je het in huis gebruikt dat niet alle dieren er goed tegen kunnen. M.n. Vogels en katten kunnen niet goed tegen een aantal esthetische oliën.

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:01

SuperAssie schreef:
Mijn bestelling van Young living is weer onderweg! Zal een fototje maken van mijn verzameling zodra ik ze binnen heb!


Leuk heb je ge-black-fridayt?

Mijn maandelijkse bestelling gaat er de eerste weer uit. Ik ga heb de Christmas spirit erbij zitten *\o/*

Verder nog een lavendel, mijn eerste flesje bijna op. Cederwood, melrose, joy, lemon en nog 1tje daar kom ik zo even niet op

En morgen of overmorgen komen me lege rollertjes weer binnen zodat we weer lekkere brouwsels kunnen maken.

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 22:42

Leuk! De Christmas spirit, ik ben benieuwd!

Nemen jullie de oliën ook in? Ik ben daar echt een schijterd mee. Ik drink wel 1 druppel smart en sassy door een halve liter water, want ik ben geen water drinker en zo lust ik het graag. Het lijkt mij dan ook wel goed verdund. Maar ik blijf het griezelig vinden als ik lees hoeveel mensen allerlei oliën innemen.

Verder lees ik van alle merken dat je de olie verdund aan moet brengen, maar bij Doterra kan je maar raak smeren onverdund.

Hoe denken jullie hier over en wat doen jullie zelf?

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:13

zorro schreef:
Leuk! De Christmas spirit, ik ben benieuwd!

Nemen jullie de oliën ook in? Ik ben daar echt een schijterd mee. Ik drink wel 1 druppel smart en sassy door een halve liter water, want ik ben geen water drinker en zo lust ik het graag. Het lijkt mij dan ook wel goed verdund. Maar ik blijf het griezelig vinden als ik lees hoeveel mensen allerlei oliën innemen.

Verder lees ik van alle merken dat je de olie verdund aan moet brengen, maar bij Doterra kan je maar raak smeren onverdund.

Hoe denken jullie hier over en wat doen jullie zelf?


Innemen vind ik zelf ook nog wat gek. Laatst lemon ingenomen en ik blijf t de hele dag beetje opvoeren. Dus ben er ook weer mee gestopt. Zonde want t schijnt erg goed te zijn.

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 23:18

Ja schijnt.. maar Doterra zegt altijd: 1 druppel is genoeg op de huid. Nou dan durf ik er geen 6 per dag in te nemen... Ik laat dat nog maar even voor wat het is :+

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:22

zorro schreef:
Ja schijnt.. maar Doterra zegt altijd: 1 druppel is genoeg op de huid. Nou dan durf ik er geen 6 per dag in te nemen... Ik laat dat nog maar even voor wat het is :+


Nou dat is t. Als je 3 soorten gebruikt zit je al snel aan veel druppels haha.

Ik vind de werking op dieren ook erg interessant alleen ook weer gek en ergens durf ik niet zo goed.

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:26

Ik gebruik nu anderhalf jaar de oliën van DoTerra <3 heb de standaard home kit en laatst een aantal oliën extra uitgezocht die bij mij passen. En een nieuwe diffuser bij besteld. Heb er 1 in de woonkamer maar wil er graag ook een op de slaapkamer :)

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:02

netjuh6 schreef:
SuperAssie schreef:
Mijn bestelling van Young living is weer onderweg! Zal een fototje maken van mijn verzameling zodra ik ze binnen heb!


Leuk heb je ge-black-fridayt?

Mijn maandelijkse bestelling gaat er de eerste weer uit. Ik ga heb de Christmas spirit erbij zitten *\o/*

Verder nog een lavendel, mijn eerste flesje bijna op. Cederwood, melrose, joy, lemon en nog 1tje daar kom ik zo even niet op

En morgen of overmorgen komen me lege rollertjes weer binnen zodat we weer lekkere brouwsels kunnen maken.

Ja had inderdaad geblack fridayt :+
Oa ook christmas spirit! Ben benieuwd hihi. Vandaag komt mijn pakket al als het goed is!

Fem

Berichten: 12509
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:34

Wij (mijn moeder en ik) gebruiken al een aantal jaren de oliën van DoTerra.
Veel van onze kennissen en vrienden gebruiken het ook.

Heb zelf nooit de ambitie gehad om het ook verder te verkopen, maar we hebben bij een aantal oliën veel baad.

Hebben ondertussen een flinke verzameling.

Balance
Breathe
Cedarwood
Clary calm
Clove
Copaiba
Cypress
Deepblue (olie en zalf)
Dille
Eucalyptus
Frankincense
Ginger
Grapefruit
HD Clear
Holiday Blend
Komijn
Lavendel
Lemongrass
Lemon
Lime
Manderijn
Melaleuca
Onguard
Oregano
Past Tense
Patchouli
Peace
Peppermint
Rosemary
Serenity
Slim & Sassy
Spearmint
Tijm
Wild Orange
Wintergreen
Zendocrine

Oh en ik heb ergens ook nog een flesje die ik heb gebruikt als parfum in de periode dat ik een depressie had, maar weet niet meer hoe die heet, waar die is en de laatste keer dat ik 'm zag vond ik 'm stinken. :') Heb 'm duidelijk niet meer nodig nu. haha

Verder vind ik het heerlijk om ze in de diffuser te doen, heerlijk al die geuren.
En ik ben echt overtuigd van de kracht van Melaleuca.
Wat een powerolie voor ontstekingen, koortslip, reiniging.

Oh en ik ben fan van de handlotion en lippenbalsem.

Heb de shampoo ook een tijd geprobeerd, vind de shampoo heerlijk ruiken, maar de conditioner niet. :')

jojoleinee

Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:58

Ik vind dit heel interessant maar ik vraag me af hoe jullie weten waar alle aparte oliën goed voor zijn. Zijn hier boeken voor oid?

Fem

Berichten: 12509
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:12

jojoleinee schreef:
Ik vind dit heel interessant maar ik vraag me af hoe jullie weten waar alle aparte oliën goed voor zijn. Zijn hier boeken voor oid?


Ja, DoTerra heeft een boek waarin staat omschreven waar alle oliën en blends voor te gebruiken zijn.
Ook zijn er apps voor je telefoon.

En dan zit ik bijvoorbeeld ook nog in een aantal facebookgroepen waar ervaringen worden gedeeld.

jojoleinee

Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:52

Fem schreef:
jojoleinee schreef:
Ik vind dit heel interessant maar ik vraag me af hoe jullie weten waar alle aparte oliën goed voor zijn. Zijn hier boeken voor oid?


Ja, DoTerra heeft een boek waarin staat omschreven waar alle oliën en blends voor te gebruiken zijn.
Ook zijn er apps voor je telefoon.

En dan zit ik bijvoorbeeld ook nog in een aantal facebookgroepen waar ervaringen worden gedeeld.


Ah goede tips, ik ga meer onderzoek doen :Y)

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:12

jojoleinee schreef:
jojoleinee schreef:
Ik vind dit heel interessant maar ik vraag me af hoe jullie weten waar alle aparte oliën goed voor zijn. Zijn hier boeken voor oid?


Ja, DoTerra heeft een boek waarin staat omschreven waar alle oliën en blends voor te gebruiken zijn.
Ook zijn er apps voor je telefoon.

En dan zit ik bijvoorbeeld ook nog in een aantal facebookgroepen waar ervaringen worden gedeeld.


Ah goede tips, ik ga meer onderzoek doen :Y)


Er zijn inderdaad heel veel Facebook groepen en je kunt Google. En bij Young Living heb ik een soort consulente die ik alles kn vragen.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:39

Leuk, ik werk ook veel met de oliën, geef ook info avonden en werk op onze zorgboerderij en bij de paarden er ook mee. Zelf heb ik Young Living, dus de benamingen van Doterra ken ik niet allemaal.

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:08

Ik ben wel benieuwd of iemand van jullie een lekkere mix heeft voor de diffuser voor tijdens het slapen?

Stress away en lavender veroorzaakt heel erg dromen bij ons beide. Heb er nu lavender en orange in maar voelt toch niet echt als een slaap combi.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:15

netjuh6 schreef:
Ik ben wel benieuwd of iemand van jullie een lekkere mix heeft voor de diffuser voor tijdens het slapen?

Stress away en lavender veroorzaakt heel erg dromen bij ons beide. Heb er nu lavender en orange in maar voelt toch niet echt als een slaap combi.



Cedarwood en lavendel