Gebruikers etherische/essentiële oliën

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 17:11

Jawel hoor, dat is best een prima merk naar mijn mening. Meeste uit natuurvoedingswinkel wel. Chi bijvoorbeeld is echt zeer goede kwaliteit. Maar Kruidvat, de Tuinen enzo dat is meer iets om een paar stokjes in te zetten en op toilet neerzetten zeg maar.

De cheapo olie gaat je diffuser ook van naar de k...

"Don't wish for less problems; wish for more skills"


idylle
Berichten: 5746
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 20:43

Kan iemand mij iets vertellen over diffusers? Ik heb gelezen dat het beter is als de diffuser een interval heeft van 20 tot 30 minuten omdat je lever de tijd moet krijgen om de oliën te verwerken. Wat is jullie ervaring daarmee? En welke diffusers hebben jullie?

pluisje88

Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 21:22

idylle schreef:
Kan iemand mij iets vertellen over diffusers? Ik heb gelezen dat het beter is als de diffuser een interval heeft van 20 tot 30 minuten omdat je lever de tijd moet krijgen om de oliën te verwerken. Wat is jullie ervaring daarmee? En welke diffusers hebben jullie?


Nou als je lever de olie moet verwerken dan gaat er toch echt iets niet helemaal goed hoor..

idylle
Berichten: 5746
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 06:06

Nou, dat leek mij ook al. Maargoed, omdat ik hierin nieuw ben, kun je mij van alles wijsmaken natuurlijk :+

Is er een website met nuttige en juiste informatie die jullie mij aan kunnen raden?

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:06

Bij een diffuser zou ik goed kijken naar het soort plastic. Ik zou altijd een diffuser van medisch plastic (PP5) adviseren. Een andere diffuser is niet geschikt mt bv citrusoliën. Dan bijt je diffuser uit en ben je verder van huis. Hierbij is dus goedkoop, meestal duurkoop!

Natuurlijke ondersteuning en lowtox verzorgingsproducten?Neem gauw een kijkje op mijn Instagram: https://instagram.com/lisa.vinus.essentials
O., E. & A.<3 <3

idylle
Berichten: 5746
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 19:08

Heel apart hoor, ik vul de diffuser met water en doe er dan een receptje van oliën in die ik van Pinterest afhaal. Eerste dagen kreeg ik keelpijn en hoofdpijn als ik het aan had. Nu heb ik er weer 1 aanstaan met maar 2 druppels en weer zelfde liedje. Dacht ligt aan mij, maar m'n man zei net ook dat hij het niet prettig vond... Hoe kan dat toch?

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 19:14

welk merk gebruik je, en hoeveel druppels olie?

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

idylle
Berichten: 5746
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 19:25

Ik heb ze van Physalis en gebruik zo'n 3 druppels olie (en dan 2 verschillende oliën, dus van de ene 1 druppel en van de ander 2 druppels)
*Knip* ik gebruik ook die van o'dor bedenk ik me net. Dat zijn die proef setjes. Heb van Physalis nog maar 2 soorten. Die heb ik de eerste dag gebruikt.

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:57

Brrr, die foto's van o'dor komen rechtstreeks van aliexpress volgens mij. Doe maar eens alleen psysalis.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

pluisje88

Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:05

Karina schreef:
Brrr, die foto's van o'dor komen rechtstreeks van aliexpress volgens mij. Doe maar eens alleen psysalis.


Dat is wat slechte kwaliteit olie doet inderdaad :j het blaast een overload aan chemicaliën je huis in. Gewoon aanzetten voor alleen het lekkere geurtje werkt helaas niet zo. Probeer inderdaad maar eens alleen psysalis. Ik ken het merk niet dus kan niet zeggen of het goede is maar afgaande op je verhaal is die andere echt regelrechte rommel

idylle
Berichten: 5746
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:08

Ik zal het eens testen van de week ja. Dank jullie wel

madeliefw

Berichten: 2659
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:11

hoe zit dat dan? Ik heb toevallig alleen olieen van de groene linde, maar ik heb ze echt puur voor het geurtje. Ik hoef ook geen werkzame stoffen, heb er weinig geloof in. Tuurlijk een eucalyptus zorgt wel voor een minimale verlichting van verkoudheidsklachten, maar sommige beschrijvingen bij geurtjes denk ik echt van hoe dan. Maar goed, ik vind het lekker ruiken. Krijg ook geen klachten overigens.

[o]

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:51

Een kennis van kreeg van Odor ook hoofdpijn, sinds ze goede lavendel olie gebruikt heeft ze dit niet meer

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:59

goedkoop is duurkoop geld helaas echt bij essentiële oliën.

Ik heb een keertje een paar goedkope oliën gekocht om eens te kijken wat er nu echt in zit en schrok mij echt wezenloos van welke rommel erin zat :( ik sta er dan ook niet van te kijken dat je er hoofdpijn van krijgt.

Madeliefw: ook puur voor de geurtjes wil je denk ik ook iets wat gezond is voor jou en niet iets waar je alleen maar bijwerkingen en nadelige gevolgen van hebt? Ik doe het ook in de diffuser voor het lekker ruiken maar dan wel van olien waarvan ik weet dat ze niet schadelijk voor mijn gezondheid zijn en daarbij helpen ze mij ook nog ergens bij. Plus plus zeg maar :D

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

pluisje88

Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 09:36

Tja als ik je een fles chemicaliën geef zou je dat dan in een diffuser door de ruimte blazen? Vast niet want dat is slecht voor je. Goedkope olie is geur met heel
Veel chemicaliën. Dat wil je dus echt niet. Ondanks dat het gewoon alleen lekker moet ruiken. Of je nou gelooft in een werking of niet, je wilt je gezondheid in ieder geval niet slechter maken dan het nu is.

Ik heb zelf een paar flesjes ladrome biologische olie. Ik ben ervan onder de indruk hoe slecht die kwaliteit is. De niet biologische van de groothandel is echt beduidend beter. Merk het ook als ik ze test met de biotensor. Bijzonder….

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 09:37

Ik vind zelf groene linde echt enorm fijn en chi.
Gebruik ze zelf in een brander, heb een mug spray en een spray voor in de auto.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

pluisje88

Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 11:04

Muze schreef:
Ik vind zelf groene linde echt enorm fijn en chi.
Gebruik ze zelf in een brander, heb een mug spray en een spray voor in de auto.


Chi is ook goed inderdaad :j een brander is niet aan te raden trouwens. De olie wordt daarin helaas te warm waardoor er slechte stoffen los kunnen komen.

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 11:06

Welke slechte stoffen.?
Heb dit ook chi en groene linde zelf gevraagd en zij geven aan dat t voor therapeutisch effect wat verschil Kan maken ( brander of verdamper) maar voor de rest niet

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

pluisje88

Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 11:30

Een brander wordt te warm. Zo uit m’n hoofd was het volgens mij zo dat olie niet warmer mag worden dan 70 graden. Dat is het wel in een brander. Een diffuser gebruikt trilling dus daarin verdampt het niet. Er is op internet vast wel info over te vinden.

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 11:40

Let inderdaad op naar de inhoud van het flesje olie. Iets mag al natuurlijk heten als er slechts 5% aan natuurproduct in zit. De rest is dan afgevuld met chemische stoffen. Niet gezond en dit kan klachten veroorzaken. Laat je goed voorlichten en niet verleiden door een lage prijs, dit is dan namelijk niet 100% puur!

Natuurlijke ondersteuning en lowtox verzorgingsproducten?Neem gauw een kijkje op mijn Instagram: https://instagram.com/lisa.vinus.essentials
O., E. & A.<3 <3

idylle
Berichten: 5746
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 11:44

Kan iemand voor mij nakijken hoe goed of slecht Physalis is? Het is te koop bij Holland en Barrett. Via google kwam dit er uit als een van de beste , samen met chi en farfalla. Maar ik moet het echt van info op Internet hebben, dus als iemand met kennis dit na zou willen kijken of het klopt dat Physalis ok is, dan zou ik dat enorm waarderen!

pluisje88

Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 11:51

idylle schreef:
Kan iemand voor mij nakijken hoe goed of slecht Physalis is? Het is te koop bij Holland en Barrett. Via google kwam dit er uit als een van de beste , samen met chi en farfalla. Maar ik moet het echt van info op Internet hebben, dus als iemand met kennis dit na zou willen kijken of het klopt dat Physalis ok is, dan zou ik dat enorm waarderen!


Ik ken het niet. En er is niet zoiets als een lijst of iets wel of niet goed is. Dat iets bij Holland en Barrett te koop is maakt het absoluut geen goed product overigens.. die ranking lijstjes is wel leuk en aardig maar het is natuurlijk maar niet wie je iets vraagt. Wij van wc eend..

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:33

pluisje88 schreef:
Een brander wordt te warm. Zo uit m’n hoofd was het volgens mij zo dat olie niet warmer mag worden dan 70 graden. Dat is het wel in een brander. Een diffuser gebruikt trilling dus daarin verdampt het niet. Er is op internet vast wel info over te vinden.


Nee. Ik vind nergens onderbouwde Info daarover.
En ook de verkopers van de olieen zelf noemen dat t onzin is.

pluisje88

Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:46

Muze schreef:
pluisje88 schreef:
Een brander wordt te warm. Zo uit m’n hoofd was het volgens mij zo dat olie niet warmer mag worden dan 70 graden. Dat is het wel in een brander. Een diffuser gebruikt trilling dus daarin verdampt het niet. Er is op internet vast wel info over te vinden.


Nee. Ik vind nergens onderbouwde Info daarover.
En ook de verkopers van de olieen zelf noemen dat t onzin is.


Nou op de therapeutenopleidingen wordt het wel degelijk afgeraden om die reden. Maar ik hou je niet tegen hoor. Lekker doen als je denkt dat het onzin is.

idylle
Berichten: 5746
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:01

Met welke hebben jullie persoonlijk goede ervaring?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Frummel01, Googlebot, GrapeshotBot, HELder, nijnthju, RenskeFrea, Supervixen, Wispeltuur en 40 bezoekers