.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:18

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt


prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Non stop nagels "pulken".

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:23

Eindelijk iemand die hetzelfde doet als ik :=
Ik knabbel of bijt er niet aan, ik pulk gewoon net zo lang tot er niks over is om aan te pulken -O-

Soms gaat het goed, maar het gaat eingelijk altijd ook weer mis, en dan peuter ik alles er weer af |o

I am because you were

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:24

Ik herken het wel, ik heb soms periodes dat ik er heel makkelijk af blijf en soms trek ik de velletjes en zover af dat het bloedt :+ . Ik heb bij mezelf ontdekt dat het eigenlijk alleen voorkomt als ik stress heb. Aangezien afterbite, wat je gebruikt tegen nagelbijten, hierbij niet helpt, zal je het anders moeten aanpakken: misschien kan je aan een aantal mensen in je directe omgeving kunnen vragen of ze je erop willen wijzen als je het doet? Of een periode heel suf met pleisters op je vingers lopen, kijken of het na bijvoorbeeld een week al minder is met de aandrang om te pulken?

Athelas

Berichten: 1962
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:27

Ooh ik volg ook even, ik doe dit ook...
Ik zou ook graag mijn nagels wat mooier/langer laten groeien. Lastig uit te leggen maar ik pulk er ook steeds onder, waardoor dat lijntje van waar het vlees onder je nagel begint (geen idee hoe dat heet?) steeds verder naar binnen komt. Vind ik niet mooi. Heel lang hoeven mijn nagels trouwen niet, ik speel viool en doe aan karate dus dat is voor beide totaal niet handig haha :Y) , maar ik vind het zo lelijk dat dat 'lijntje' zo veel naar binnen ligt.

[o]

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:41

Oh pff ik doe ook zo iets. Ik pulk alleen niet aan m'n nagels maar aan de huid rondom m'n nagels. Losse velletjes trek ik er af en als er geen losse velletjes zijn, maak ik ze wel.. De hele dag door zit ik er aan de plukken en trekken, soms tot bloedens toe.
Ik schaam me best wel voor mijn handen, het ziet er echt niet uit die gehavende vingers :=.
Ik doe het nu minstens 6 jaar en tot nu toe is het nog nooit gelukt om echt te stoppen. Ik heb wel eens periodes dat het wat minder is, maar dan doe ik iets anders (zoals kouwen op mijn haar).
Afgelopen zomervakantie heb ik pleisters om al mn vingers geplakt in de hoop dat ik van de gewoonte af zou komen maar helaas, ik pulk onbewust de pleisters los zodat ik weer aan m'n vingers kan zitten.
Dus ik hoop hier de gouden tip tegen te komen :D.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Non stop nagels "pulken".

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:36

Heel simpel gedacht misschien hoor.
Maar waarom vraag je de mensen in je omgeving niet om je er op te wijzen?

Heb ooit op school een schema geleerd:
Onbewust onbekwaam, bewust onbekwaam, bewust bekwaam, onbewust bekwaam.

In jouw situatie wil dat zeggen dat je eerst niet door had dat je aan je nagels pulkte en dus niet wist dat je niet kan stoppen.
Je ze nu in de fase van het bewust zijn van het pulken, maar je kan er niet mee stoppen.

Dus, wie weet als je er (continu) op gewezen wordt dat dat kan helpen? Succes!

Opzoek naar een leuke baan in de elektrotechniek met doorgroeimogelijkheden?
Stuur me dan een berichtje :)

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:39

Jepppppp hier nog een... Ik heb al jaren acryl nagels. En zelfs dan moeten alle velletjes eraan.. het is een soort van verslaving... zonder de nagels is het hek helemaal van de dam

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Non stop nagels "pulken".

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:45

Jahoor, hier nog iemand die je volledig herkent. :( Wat ik tot nu toe ook geprobeerd heb, stoppen lukt niet. Als mijn moeder er iets van zegt, kan ze een snauw van mij terug verwachten |o Helaas....

Volgens mij is het tijdens een stress periode wel erger bij mij. Maar meestal heb ik het helemaal niet door dat ik weer eens ergens aan aan het pulken of trekken ben.

Tikfouten zijn te danken aan mijn telefoon

Hutcherson

Berichten: 7332
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:05

Ja ik meld mij!
Al jaaaaaren en mn nagels zijn perfect alleen mn nagelrandjes niet. Rechts is erger dan links.
Wat helpt zijn mn nagels lakken, dat geeft een raar gevoel en dan doe ik het stukken minder.
Echter werk ik in de zorg, dus nagellak is niet handig.
Heb er al spul op gesmeerd, handschoentjes alles.
Onlangs heb ik zo'n casting gehad van bodycasting nederland en hoop zo hard dat je mn vingers niet ziet dat ze zo verkloot zijn.
Heb het resultaat nog niet gezien.
Het is echt een verslaving. Als ik iets in mn handen heb gaat het beter

Dus voor mij werkt alleen nagellak.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Non stop nagels "pulken".

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:09

Laat je handen eens goed verzorgen door een nagelstyliste, zij zal je ook de juiste producten kunnen adviseren om je handen en nagelriemen te verzorgen.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Non stop nagels "pulken".

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:23

Helpt het niet om bijvoorbeeld pleisters om je pinken te doen, zodat je niet meer kan pulken?

Wel vervelend hoor, ik zie het wel meer mensen doen. Het lijkt me vooral voor jezelf vervelend omdat het me best pijnlijk lijkt. Hopelijk vind je een goede oplossing :)

*pum*

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Non stop nagels "pulken".

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 01:16

Oh hier ook.. heb ook vaak ontstoken nagelriemen. Erg vervelend en ook lelijk maar kan er nog niet volledig mee ophouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:34

.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Finesse, GoogleAdsense, Lestria, Lisewiesje, lobkewikjem, meiske04, Nientsje, suus_toes, tijger, Valentijn5 en 93 bezoekers