Personal Body Plan

Moderators: ynskek, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd

LienC

Personal Body Plan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-15 09:40

Aangezien ik geen topic kon vinden, maak ik er één aan.

Wie heeft er ervaringen met Personal Body Plan?
Voor iedereen die niet weet wat het is: personalbodyplan.com

"To live a creative life, we must lose our fear of failing" - Joseph Chilton Pearce

Winged

Re: Personal Body Plan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:44

Ik heb mij er wel in verdiept, maar vind het vrij prijzig. Gezien je niet echt fysieke begeleiding krijgt via PBP. Hoewel de resultaten er wel goed uitzien.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:46

Ik heb me net aangemeld voor de start van april. Ben benieuwd..

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:56

Ik heb me nog niet aangemeld, maar lijkt me super!! Hoor er heel goede verhalen over :j

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:24

Ik heb me ook aangemeld :o
Ik zelf ben niet te zwaar, heb geen overgewicht geen ziektes en mijn vetpercentage is niet zorgwekkend hoog en toch denk ik dat hun mij kunnen helpen.

Ik wil graag mijn vetpercentage verlagen naar een punt waarop ik mij goed voel in mijn vel en ik wil begeleiding bij mijn voeding. Ik weet zelf dondersgoed wat goed en slecht voor me is en dankzij mijn fanatieke sporten weet ik ook welke verhoudingen in macro's ik aan moet houden, en toch mislukt het eten telkens weer.

Ik hoop dat hun mij op een verantwoorde wijze kunnen leren omgaan met eten en een fijne verhouding kunnen aangeven leren tussen eten en sporten en dan als gevolg zal vanzelf mijn vetpercentage zakken :)

ik start overigens ook in april :)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:34

Ik vind de blogs, informatie op de site ontzettend leerzaam en de resultaten die ze laten zien echt super. :D

Maar ik ben wel benieuwd hoe dat gaat, zo'n begeleiding op afstand. Ik heb ook overwogen om me aan te melden. Ik vond het toen te duur om het 'maar even te proberen' en vroeg me ook af wat de toegevoegde waarde is t.o.v. een (vaak goedkopere) persoonlijk begeleider voor voeding en sport?

Voor mij (maar ik heb dan ook weinig discipline) zou het denk ik niet helpen. Iemand op afstand voelt bijna als fictief. Daar zou ik minder hard voor lopen dan voor iemand die ik wekelijks zie en waar ik samen vetmetingen mee doe etc.

Als je écht wil, dan moet het lukken. Maar wat als die knop nog niet volledig is omgezet bij jezelf en je het ook een deel op karakter moet doen?

Vetra................ In loving memory
Urban............... In loving memory

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:40

Voor mij persoonlijk is het vooral de kennis die ik wil op doen omtrent goed eten en sporten om je doel te bereiken en een stok achter de deur. Je moet best wel veel werk dingen doen/doorgeven en dat geeft voor mij een soort verplichting die ik graag wil volbrengen.

Zo moet je (meen ik) elke vier weken je gewicht/maten doorgeven ivm proces en je moet ook dagelijks foto's maken van het eten wat je gegeten hebt. Ook je pols moet worden opgenomen om te kijken hoe je op alles reageert.

ik ga zelf ook mijn vet% meten omdat mijn doel is om die te verlagen. Maar volgens mij is dat geen vereiste.

ik kijk wel een beetje op tegen de foto momenten :o

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:35

Ik was wel geintereseerd hierin maar de prijs liet mij afhaken :)

You must be the change you wish to see in the world.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:45

Ik volg het ook en moet zeggen dat ik het persoonlijk vrij prijzig vind :j

Ik ben voor 1 op 1 (wedstrijd)begeleiding incl voeding, training, mentaal en poseerlessen, maar net iets meer kwijt.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:29

Ik vind de kosten eigenlijk wel meevallen! Voor een diëtiste ben je toch ook al snel € 60,- in de maand kwijt en daar komen dan nog de kosten van een personal trainer bij!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:32

Suusje let wel op dat het in feite geen Personal Trainer is. Je krijgt een trainingsschema, maar je coach komt niet met jou trainen :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:38

De personal trainer hier in de sportschool kent zijn prijzen anders ook wel := 40 per uur is geen uitzondering :P dat is dan wel samen trainen en voedingsschema, maar toch :P

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:22

Jezzi schreef:
Suusje let wel op dat het in feite geen Personal Trainer is. Je krijgt een trainingsschema, maar je coach komt niet met jou trainen :)

Nee, des te beter haha. Dat vind ik helemaal niks om samen met zo iemand te trainen. Ik heb discipline genoeg om zelf de oefeningen te doen!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:28

Ik heb vandaag de week 0 foto's gemaakt en maten doorgegeven. Toch wel weer een confrontatie hoor.

Mijn doel is ook vetpercentage verlagen. Ik gok dat ik nu rond de 28 % zit. Wil denk ik naar 18-20%. Ik ben in het verleden al 40 kg afgevallen en nu zo'n 1,5 jaar serieus bezig met sporten/eten. Kom telkens wel iets verder en dan later precies dezelfde stappen weer terug. Bij mij is het vooral psychisch, daarom hoop ik er veel van te leren.

Gisteren ook het pakket ontvangen! Met een beker, handdoekje, tasje en een motiverende tekst van m'n trainer.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:42

Wat goed! Ben echt super benieuwd hoe het je afgaat.
Dat je al 40 kg bent afgevallen vind ik echt super knap! Zijn dit dan de laatste loodjes voor jou, of is pbp een doortrapje naar nog meer?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:48

Suusje1986 schreef:
Jezzi schreef:

Nee, des te beter haha. Dat vind ik helemaal niks om samen met zo iemand te trainen. Ik heb discipline genoeg om zelf de oefeningen te doen!

Het gaat ook niet perse om discipline, meer om correcte houding en uitvoering van de oefeningen. Als je fijne begeleiding op je sportschool hebt, dan hoeft dat geen probleem te zijn natuurlijk :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:50

Nee echt wel de puntjes op de i zeg maar! Ik heb een goed gewicht (74 kg bij 1.80), maar het mag allemaal wat strakker!

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:00

Ik ga dit topic ook even volgen. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Zit zelf al een tijd te twijfelen om me op te geven. Ik twijfel vooral of ik genoeg tijd voor de trainingen zal hebben naast mn volleybal 2x in de week en mn paard en werk natuurlijk....

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:10

Ik ben ook heel benieuwd. Heb van de week even de (confronterende) foto's gemaakt en de maten opgenomen. Heb wel heel veel zin om er aan te gaan beginnen :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:11

Nog 5 dagen.. Heb er echt zin in!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:13

Ik ben echt heel benieuwd! Ook hoe die begeleiding gaat op afstand! Misschien worden jullie wel die succesverhalen die je op hun fb-account veel ziet :D

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:31

Ik ben zo benieuwd naar het begeleiden rondom het eten. Ik heb echt zin om er mee aan de gang te gaan.
Ik heb alleen begrepen dat er hier iemand was die een pakketje had ontvangen van personal body plan? Ik heb niks gehad :(

En ik heb volgens mij ook begrepen dat je in de loop van de eerste week pas contact krijgt met je begeleider. Hoe doen jullie dat de eerste dagen dan? Ik weet namelijk niet wat ze met me van plan zijn, dus kan ook niet echt bepalen wat ze van me willen :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:25

Ik heb dat pakketje wel gehad idd. Met een centimeter, handdoek, tasje enz. Ze laten je idd de eerste dagen beetje zelf uitvogelen.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-15 07:07

Goedemorgen!

Ik lees nu pas alle reacties, leuk!
Ik start ook aankomende maandag en heb er ontzettend veel zin in :)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-15 07:13

Overigens, ik heb ook nog geen pakketje. Mijn doel is om gezonder en bewuster te leven. Ik ben niet te zwaar, maar alles mag best wat strakker.

Maandag ga ik sowieso sporten. Daarnaast let ik de afgelopen maanden al wel op mijn eten en heb ik me al wat verdiept in supplementen, eiwitten etc. Maar wie weet is alles straks heel anders, haha.