Jeukende hoofdhuid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:19

veneri schreef:
Kha sinds eind april. Klachten sinds aug. ongeveer,maar altijd al last van een gevoelige snel geiriteerde en jeukende hoofdhuid. Eerst alleen veel jeuk.toen h&s geprobeerd. Daarna werd de jeuk en roos erger. Nu echt grote schilfers op hoofdhuid. Denk dat ik bij de kapper iets heb opgelopen en dat H&S de boel alleen maar geirriteerder maakte.
HA twijfelde tussen schimmel en eczeem.


Hoi ts, ik heb ook een hele gevoelige hoofdhuid en de shampoo van h&s maakt het echt alleen maar erger. Ik hoef mijn haar daar maar 1 keer mee te wassen en ik ben een wandelende sneeuwstorm. Ik zou even goed uitzoeken welke shampoo bij jou fijn werkt, want anders heb je kans dat het na de behandeling van de huisarts weer snel terug komt. Ik reageer zelf heel goed op de shampoos van petal fresh. Belangrijk voor mij is dat er geen sls in zit, maar sommige sls vrije shampoos veroorzaken nog steeds roos bij mij.


Aline_

Berichten: 97
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:55

Het kan ook goed van voeding komen!
Ik had ook vaak schilfers en jeuk, soms echt plakkaten op mijn hoofd. Sinds ik geen koemelk meer drink en eet heb ik er geen last meer van. Echt een tijd elimineren om te kijken of dat verschil maakt.

Banyu
Berichten: 12470
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:26

veneri schreef:
nee er is niks veranderd of anders wat het zou kunnen veroorzaken...
blijf nog even proberen met de eucerin. ik heb ook besloten om mijn haar niet meer onder de warme douche te wassen, maar onder de koude kraan. dat hete water is ook niet goed als je al een droge,gevoelige huid hebt. eens kijken of dit verschil gaat maken.

mer mensen die Eucerin gebruiken? wat vinden jullie van de lotion? ik merk er niet veel van en vind het aanbrengen onhandig. breng het echt aan tussen de haren op de hoofdhuidn met het tuitje zeg maar, daarna wat in masseren, maar heb het idee dat er meer in mijn haar zit dan op de hoofdhuid,


Gebruij alleen de eucerin ph5 milde shampoo! En daar gaat het hier supergoed mee!!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:44

Is er een monstertje genomen dan kunnen ze uitzoeken of het schimmel of eczeem is.
Dan krijg je de JUISTE behandeling.

Nogmaals, ik hoop dat je niet naar alle shampoo tips hier luistert maar goed laat uitzoeken wat het is, als je er nog niet heen gaat, vraag dan verwijzing naar dermatoloog.

Op zich is het een goed idee om het in voeding te zoeken, vraag, als je bij dermatoloog bent meteen of ze je daar op testen, bloed af laten nemen en je hebt binnen een week de uitslag

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-18 10:09

Kan je ketoconazol zonder problemen gebruiken op geverfd haar?moet er nodig weer een kleurtje indoen vanwege de grijze haren,maar ben bang dat de shampoo de net geverfde haren aantast.dan kan ik beter het verven een paar weken uitstellen.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:50

veneri schreef:
Kan je ketoconazol zonder problemen gebruiken op geverfd haar?moet er nodig weer een kleurtje indoen vanwege de grijze haren,maar ben bang dat de shampoo de net geverfde haren aantast.dan kan ik beter het verven een paar weken uitstellen.

Ik zou sowieso het verven even uitstellen tot je huid weer helemaal gezond is. Grote kans dat die verf je huid anders verder gaat irriteren!

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:58

Of natuurlijke verf gebruiken (bijv henna)

Ik heb mijn hoofdhuid van de week weer lekker in de olie gezet, de korstjes wekenn dan los en dan heb ik een paar dagen een “schone” hoofdhuid zonder korstjes.

veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-19 11:56

De jeuk en korstjes zijn minder maar nog niet weg helaas. Ben terug geweest naar de huisarts en deze achreef nu selsun voor om te proberen.is helaas niet leverbaar dus moet nog door met de ketoconazol en anti jeuk lotion.
Wil er mee stoppen want het werkt niet.ben al 3 maanden bezig
Denk erover mn haar nu weer kort te laten knippen en over te gaan om aleppo zeep, natuurlijke haarwax van sante en hennaverf. Heb mn haar vaak kort gehad en heb een jaar gespaard voor nu net boven mn schouders.
Denk dat kort haar het wat meer lucht geeft en dat t eczeem zo beter te behandelen is.wat denken jullie? Doen?

Het gekke is dat de plek aan 1 kant van mn hoofd zit,schuin achter/boven mn oor. Je ziet het bijna niet en ik heb ook geen dwarrelende schilfers meer.je moet echt goed tussen de haren kijken en dan zie je schilfers en wat roodheid.

Dacht aan zoiets,zou het helpen om t kort te knippen?
Afbeelding

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:06

Ik heb een doorverwijzing naar de dermatoloog gekregen. Inmiddels gebruik ik bij heftige jeuk anti allergie pillen en was mijn haar met een medicinale shampoo (clobex) en met reguliere shampoo (petal fresh) en dan met munt.

Ik ben bijna van mijn korstjes af!

Ik werk in de zorg en heb een cliënt (man) met gemillimeterd haar. Hij heeft ook dezelfde klachten. Het maakt m.i niet uit of jr kort of lang haar hebt. Het enige wat handig is dat je het goed kunt zien en behandelen. Maar het goed kunnen zien is wat je natuurlijk niet wil.

ninjahoen

Berichten: 511
Geregistreerd: 23-04-07
Woonplaats: Elsloo

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:10

hier ook al jaren last ervan, alle verschillende middeltjes gebruikt/geprobeerd, nu Nizoral shampoo (met ketoconazol) dit is voor mij echt het enige wat werkt, ik gebruik dit ook gewoon in combinatie met geverfde haren, en ik kan niet zeggen dat de verf er sneller door vervaald oid

missing dad... 4-11-10...

Y;(

veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-19 13:37

Heb gebeld met de apotheek en huisarts.ipv selsun schrijven ze nu denorex shampoo voor.iemand daar ervaring mee?

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:51

veneri schreef:
Heb gebeld met de apotheek en huisarts.ipv selsun schrijven ze nu denorex shampoo voor.iemand daar ervaring mee?



Ik gebruik denorex tegen jeukende hoofdhuid, mijn vader ook en die heet psoriasis.
Werkt fijn, stinkt een beetje.
Goed laten inwerken is belangrijk. Te kort = geen resultaat heb ik gemerkt. 3-4 minuten inwerken en goed uitspoelen zorgt dat de jeuk bijna verdwijnt.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:12

Ik moest vanwegen mijn ex zijn paardenallergie mijn haar iedere dag na het werk wassen, (leuk als je fulltime in de paarden werkt). Ik probeerde toen ook allerlei hocus pocus middeltjes en niets hielp, continu jeuk op dezelfde plek als dat jij beschrijft..
Nu is het mijn ex, en nu was ik mijn haar (mijn haar komt tot aan mijn kont) 2 keer in de week, soms 3 keer als ik heel erg gezweet heb of iets..

Ook ga ik voortaan met een vlecht slapen, eerder altijd een knot of hoge staart. Sinds ik met een vlecht slaap en mijn haar niet meer strak in een staart of knot doe heb ik echt veel minder jeuk. Wel geeft mijn hoofdhuid aan wanneer het weer tijd is om te wassen want dan word de jeuk ook weer erger.

Daarnaast was ik mijn beddengoed met groene zeep en laat ik de wasmachine met beddengoed 2 keer spoelen. Beddengoed gaat in de winter 1 keer per 2 weken in de was en in de zomer iedere week.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-19 20:51

ik ben in afwachting van de apotheek, waarschijnlijk kan ik morgen de denorex shampoo ophalen. is een shampoo op teerbasis geloof ik? zou wel funnest zijn voor je haar.... en ik heb al van dat dunne haar...
vandaag Aleppo zeep in huis gehaald. daar net mijn haar mee gewassen en het voelt nog erg rustig. ga dit eerst maar eens even volhouden zolang de schilfers en jeuk niet verergeren, kijken wat dit doet.
kort knippen nog maar even niet. met een korter kapsel moet er weer dagelijks een stylingsproduct ingesmeerd worden, dus weer vaker wassen etc. ga proberen om het wassen af te bouwen, want ook te vaak wassen en te heet kan eczeem veroorzaken. was nu om de dag. eens kijken of ik terug zou kunnen naar 2x per week. we gaan het meemaken....

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:11

Ik gebruik bij deze klachten Selsun shampoo. Echt na een paar keer wassen met selsun geen schilfers en jeuk meer.
Helaas is er sinds begin 2018 een productie stop en als het goed is beginnen ze in 2019 weer met produceren, dan sla ik iig direct een voorraad in.

Redsan, head and shoulders e.d. hielpen bij mij niet of maar heel even. Met selsun bleven mijn klachten lange tijd weg.

Anoniem

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:44

Wassen met Grahams shampoo werkt bij mij echt perfect. Als de jeuk opspeelt, gebruik ik wat scalp lotion op recept. Maar over het algemeen werkt de Grahams shampoo voldoende.
Is echt de moeite waard!! (bij mij hielp Selsun, Head en Shoulders etc allemaal niet).

veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-19 15:51

Dinsdagavond haar gewassen met aleppo en uitgespoeld met warm water. De volgende dag volde mijn hoofd wat gevoelig,maar geen roos of jeuk,savonds begon het weer wat te jeuken,dus gisteravond weer even gewassen. Geen jeuk vandaag.
Vind de aleppo zeep wel lastig uit te spoelen wanneer ik met kouder water was en spoel .(lijkt mij beter voor de hoofdhuid). Iemand hier ervaring mee?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, chinnie, Dimphyl, Gerdjee, hooi, IASCrawler, Kayleigh__, kimwilliam, Kirrietje, Larislaatje, lenaa_tje, Niwla, Sellyxx, Silenna en 110 bezoekers