Soort eczeem schaamstreek door schuren zadel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Soort eczeem schaamstreek door schuren zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 20:24

Ik heb een tijdje een kunsstof zadel gehad deze zomer (wintec endurance)
Leek een fijn zadel, maar ik kreeg ineens steeds schuurplekjes in de schaamstreek van dit zadel.

Van narigheid na een maand het nieuwe zadel weer moeten verkopen. Juli /augustus.

Daarna weer een lederen zadel gekocht, en geen schuurplekjes meer.

Maar de plekken waar het steeds geschuurd heeft, blijf je nog steeds zien, alsof het een soort van eczeem is, een ruwe huid en soms losse velletjes.

Heb er verder geen last van, soms heel licht een beetje jeuk.
Maar vind het zo lang duren voor het echt weg is.

Misschien dat er mensen zijn hier op bokt die ook een soortgelijk iets van een zadel gehad hebben, en hoelang dat geduurt heeft?
En wat ik er evt op zou kunnen smeren om de genezing te helpen?

Ben niet naar de huisarts of iets geweest, vooral omdat ik de oorzaak weet en dan denk je gaat vanzelf wel over..


Anoniem

Re: Soort eczeem schaamstreek door schuren zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:28

Kan best zijn dat er een schimmeltje in is gekomen. Toch even langs de huisarts is mijn advies.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Soort eczeem schaamstreek door schuren zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:35

Je hebt toch gewoon een broek aan? Is het niet logischer dat je daar plekjes van krijgt? broek die misschien te groot is en dus gaat schuiven bijvoorbeeld?

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Soort eczeem schaamstreek door schuren zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 20:37

Ik had het alleen met dat zadel. Voor die tijd en nu weer erna met leren zadel geen last.
De wintec is ruw, dus daar "plak" je aan vast. Maar je beweegt wel in het zadel, dus ga je in je broek schuren

Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:38

Ik zou ook langs de huisarts gaan. Het klinkt idd als exceem of een schimmel en daar is heel makkelijk iets aan te doen. Ik heb zelf een vaginale schimmelinfectie gekregen doordat mijn ondergoed schuurde tijdens het rijden. Ik kan je vertellen, dat is niet chill! Dus ik zou voor de zekerheid even langs de huisarts gaan ;)

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:39

Mandy_89 schreef:
Ik had het alleen met dat zadel. Voor die tijd en nu weer erna met leren zadel geen last.
De wintec is ruw, dus daar "plak" je aan vast. Maar je beweegt wel in het zadel, dus ga je in je broek schuren


precies! omdat je broek dan door je lies schuurt bijvoorbeeld.
Misschien toch even langs de dokter gaan, dan krijg je vast een zalfje mee en is t zo weer verholpen

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, paulloo en 82 bezoekers