Waterpokken, de gouden tip

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:11

In principe zou je denken dat het uitdrogen van de blaasjes wel zal helpen, en sudocrème is in principe ook zinkzalf toch? Maar die kleine van ons daar hebben we dus helemaal niks opgesmeerd en dat was ook maar een paar dagen dat je een paar pokjes zag.

Het is bij het ene kindje gewoon sowieso veel erger dan bij het andere kindje. Wij hadden mazzel met de waterpokken maar bij de HVM ziekte had hij echt wel zere voetjes, voetzolen zaten helemaal vol met pijnlijke rode stippen / bloedblaartjes leken het wel, hij heeft een paar dagen op zijn teentjes gelopen daardoor :(:)

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:14

Kidsclin is fijn spul, verlicht en verkoeld. Havermout zorgde hier voor ontstoken pokken (met allemaal mooie rode strepen op zoons buik, liezen en oksels als gevolg, mochten we ook nog aan de antibioticazalf >;) ), wrs waren een paar pokken eerst stuk gekrabt.

Verder is het wel een beetje uitzitten en blij zijn dat ze het maar 1 x krijgen.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:15

Misschien heeft mijn dochter het dan al wel in een minimale vorm gehad? Dat het amper opviel?
Ze heeft toen ze jong was psoriasis uitbraken gehad dus wie weet is het wel daartussen door gekomen. Of valt het verschil echt wel op?

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:31

Zou best kunnen Suzanne :j

Vrijwel alle kinderziektes en zelfs polio kunnen doorlopen worden met amper klachten. Elke verkoudheid (met eventueel een paar rode plekjes waar je niks achter zoekt omdat je bvb. denkt aan muggenbultjes) kan stiekem 1 of andere ziekte zijn met een heel mild verloop.

Zo hoor je ook wel dat mensen getiterd worden en dan blijkt dat ze anti-stoffen hebben tegen ziektes waarvan ze zelf en hun ouders niet eens gemerkt hebben dat ze die gehad hebben :P

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 17:14

Iemand nog een tip bij een waterpok op zijn tong? Ijsje wil ie niet :(

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:22

Geen idee of de sudocreme werkt. Het is zinkzalf en zou dus de pokken moeten uitdrogen. Dat gebeurde hier wel. Nou had ze het sowieso niet heel heftig. Ik weet van mezelf nog dat ik het had en vond die menthol poeder echt verschrikkelijk. Maar hier geen klachten gehad verder en weinig jeuk.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:23

Watermeloen? Komkommer?

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:37

Mijn dochter kreeg van de dokter een gel, weet echt niet meer hoe het heette, van de dokter want onze kleinzoon at ook niet meer door de pijn. Zou de HAP bellen hoor!

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 19:14

Hij heeft wel iets gegeten en aardig gedronken. Als t morgen niet beter is zijn mond gaan we weer naar de huisarts, al vrees ik dat ze niet veel kunnen.

Hoop zo dat hij een nacht een beetje normaal slaapt :( morgen weer werken

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:24

Ik denk dat ze niet veel meer zullen doen dan zeggen dat je maar Paracetamol moet geven tegen de pijn...

Wellicht is een middeltje voor pijn bij doorkomende tanden nog iets, dat zou ook goed voor / tegen aften zijn en daar komt het grofweg toch wel een beetje op neer denk ik, een blaasje in je mond. Je zou even kunnen zoeken op Gengigel of dat bruikbaar zou kunnen zijn?

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 19:53

Ik ga kijken, we hebben wel iets gekregen maar hij laat t niet toe.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:48

Hoe gaat het nu?

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:54

Suzanne F. je kunt ook laten titeren om te bepalen of ze de waterpokken heeft gehad en als ze nog geen waterpokken heeft gehad dan kun je, wel op eigen kosten, tegen de waterpokken laten vaccineren.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:56

Esplendido schreef:
Suzanne F. je kunt ook laten titeren om te bepalen of ze de waterpokken heeft gehad en als ze nog geen waterpokken heeft gehad dan kun je, wel op eigen kosten, tegen de waterpokken laten vaccineren.


Oh echt? En hoe doe ik dat? Nemen ze dan bloed af?

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 21:02

Bij titeren checken ze de antistoffen in het bloed. Ik weet dat dit kan omdat dit gedaan werd bij een moeder van een kindje dat tegelijk met een van mijn kindjes op de Nicu lag. Mensen die geen waterpokken hebben gehad mochten niet op de Nicu komen. Daar werd het in het ziekenhuis zelf gecheckt dmv bloedafname. Misschien kan het ook via de huisarts.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 21:17

Storm schreef:
Hoe gaat het nu?


Lief dat je het vraagt.

Het lijkt wat beter te gaan, vanmorgen heel boos en zielig wakker geworden. Mijn man wilde hem afmelden bij de opvang (ik mocht werken) maar die zeiden dat het misschien goed was hem toch te brengenom te kijken of dat hielp uit de boosheid te komen.

Het heeft geholpen! Prima dagje gehD. Wel helemaal kapot maar hij ging weer alleen zonder veel mokken slapen. Zelfs met speentje in!

Ik hem na het havermoutbadje mega ingesmeerd met t schuim, dat wil die niet in zijn gezicht dus daar sudocreme gedaan.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 23:37

Wat fijn dat het beter gaat en dat hij lief is gaan slapen. Ergste heb je gehad nu. Iedere dag gaat het nu beter. Let er wel op dat je voorzichtig met de korstjes bent. Het kunnen lelijke littekens worden.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 07:37

Gelukkig dat het nu wat beter lijkt te gaan +:)+

Inderdaad als ze zo in dat ziek zijn blijven hangen kan het wel fijn zijn om even uit de situatie te gaan.
Het is dan wel altijd een afweging natuurlijk, zijn ze al al "beter" genoeg zodat ze er niet nog een aanval van virussen en bacteriën overheen krijgen :(:)

Ik hoop voor jullie dat de ergste jeuk nu wel weg is? :)

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:28

Voor de mond, er is lidocaine gel om op tong en tandvlees te smeren/stippen tegen de pijn. Werkt alleen niet heel lang. Dat kan je via de huisarts krijgen.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 09:22

Hij heeft super geslapen en werd ook weer gezellig wakker. Heel ander kind!

Jeuk lijkt ook veel minder. Moet ik nu blijven smeren of kan ik daar mee stoppen? Hij vind r schuim niet fijn.

En kan ik iets smeren zodat het geen erge littekens worden?

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:36

Fijn dat het beter gaat!

Schuim is in principe alleen tegen de jeuk. Als hij geen jeuk meer heeft, zal hij er ook niet meer veel aan krabben en dat is de grootste oorzaak van littekens.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 11:41

Hij krabbelt nog wat aan zijn hoofd. Hopelijk vallen de littekens mee, in ieder geval in zijn gezicht

hagelslag
Berichten: 9023
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 14:04

"vroeger" mocht ik altijd in een badje met balneum herbal(schrijf het waarschijnlijk 100% fout)
Dit hielp ook flink tegen de jeuk

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:45

Calamine lotion, werkt koelend, droogt snel in.