Noodvullingen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
secricible

Berichten: 25686
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Noodvullingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 19:39

Vorige week kwam aan anderhalf jaar gemorrel met mijn kies (premolaar boven) eindelijk een einde toen hij van extreem gevoelig ineens naar extreem pijnlijk ging. Weer terug bij tandarts en dit keer een wortelkanaalbehandeling gekregen ipv alleen maar "er is niks mis". Enige nadeel? Ik was toen 38wkn zwanger :+ mijn tand heeft blijkbaar een goed gevoel voor timing.
Omdat hij geen foto's wilde maken een endostart gedaan en advies gekregen om terug te komen na de bevalling en dan af te maken. En tot die tijd een noodvulling gekregen.

Nu voelde die noodvulling de eerste 3dagen alsof hij mijn kies 3x te lang maakte, bleek later ook nog wel de drukpijn te zijn van de ontsteking. Sinds maandag alle pijn weg.
Alleen merk ik wel dat de noodvullig steeds "dieper" in de kies komt te zitten, danwel dat hij blijkbaar heel erg snel slijt. Ondertussen zijn de puntjes van de tand zelf scherp aan de binnenkant omdat ik daar al wat boorvlak voel, of zo voelt het iig.

Normaal zou ik denken "we zien wel", maar ik ben echt als de dood om straks vlak na de bevalling, als ik nergens heen kan, die noodvulling te verliezen en dan met helse kiespijn te zitten. Ik dacht maandag sowieso maar even te bellen voor overleg, maar met 39wkn kan baby ook prima zondag ook komen natuurlijk :+ maar om nou noodnummer (tandartspost bij het zkh) te bellen terwijl er nog niks aan de hand is is ook zoiets...
Dus ik vroeg me af of hier ervaringsdeskundigen of misschien zelfs wel TA (assistentes) in de zaal zitten die me gerust kunnen stellen wat wijsheid is.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


breggel1982
Berichten: 252
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Noodvullingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 19:56

hoi die noodvulling is iid van zacht materiaal gemaakt , ik zou maandag wel even terug gaan naar
je tandarts om er eenbetere noodvulling in te laten zetten ( vraag om een glazuromeer vullig) deze houd het langer en is sterker . je zult niet heel snel pijn krijgen de zenuw is er immers uitgehaald tijdens de endo start je tand is dus dood . aleen als je erg lang zou wachten , zou er weer een nieuwe onsteking kunnen onstaan , omdat de kies vanbinnen nog niet is opgevuld ( endo afmaken) en bacterien er dus nog in kunnen van onder uit in de wortel punt .

dus geen zorgen !maandag even terug gaan .en daarna lekker rustig gaan bevallen

secricible

Berichten: 25686
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 20:08

breggel1982 schreef:
hoi die noodvulling is iid van zacht materiaal gemaakt , ik zou maandag wel even terug gaan naar
je tandarts om er eenbetere noodvulling in te laten zetten ( vraag om een glazuromeer vullig) deze houd het langer en is sterker . je zult niet heel snel pijn krijgen de zenuw is er immers uitgehaald tijdens de endo start je tand is dus dood . aleen als je erg lang zou wachten , zou er weer een nieuwe onsteking kunnen onstaan , omdat de kies vanbinnen nog niet is opgevuld ( endo afmaken) en bacterien er dus nog in kunnen van onder uit in de wortel punt .

dus geen zorgen !maandag even terug gaan .en daarna lekker rustig gaan bevallen


Super, dankjewel! Ga ik maandag toch ff overleggen, maar er nu geen noodzaak van maken met spoeddienst.
Sowieso hoop ik zsm na de bevalling die endo af te laten maken. In ergste geval staat mijn controle-afspraak in december, maar hoop toch gewoon snel op de been te zijn zodat ik ik dit kan afstrepen. Zul je zien dat baby tot week 42 knus blijft zitten en ik er nog een tijd mee loop, maar dat zien we dan wel weer :D

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:56

Inderdaad war al gezegd is. Waarschijnlijk zit er een zachte noodvulling in, maar ook die zijn er in principe op gemaakt om 4/5 weken te overbruggen. Alhoewel wij ooit iemand hadden die van een andere tandarts kwam, al een jaar niet geweest was, en daar zat dus nog een noodvulling in van een jaar geleden :')

Ze slijten wel, kwaad kan het niet. Je kan inderdaad vragen om een glasionomeer noodvulling, maar in principe moet deze het ook aan kunnen :) rustig wachten tot maandag, en zelfs al zou hij er dit weekend uit komen is het nog geen ramp hoor, dan moet het gewoon volgende week even goed gespoeld voordat de nieuwe noodvulling er op komt.

Geen stress, niet goed voor de behbeh :D

secricible

Berichten: 25686
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Noodvullingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 18:49

Nou probleem "loste zichzelf op". Nouja...
Vannacht werd ik om 3.00 wakker met kneiterpijn in die kies dus vanochtend maar weer de tandarts gebeld en een uur op en neer, toppie. Toen hebben ze de noodvulling zelf maar verwijdert, boel opnieuw schoon gemaakt ( %) %) ) en nu de boel open gelaten. Dus nu de aankomende weken met een megagat maar iif geen pijn. Hopen dat de kleine maar snel komt en ik vlot op de been ben om de boel af te laten sluiten.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Rebecca, BeFunny, GoogleAdsense, Marije112, mOamm, mokkaboon, Yipee en 57 bezoekers