Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Wat is je schoenmaat?

42
61 (59%)
43
27 (26%)
44
8 (7%)
45
4 (3%)
>45
3 (2%)

Totaal aantal stemmen: 103


BelgenGek

Berichten: 2229
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:57

Ik heb maat 45 en koop bij Wessels in vreden, van wonderen in hilversum of bij josef seibel online.


Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:04

:wave:

Schoenmaat 44, 1.88m lang. Loop op enkellaarsjes met en zonder hak en sneakers. Ben toch al lang, die paar extra cm's maakt dan ook niks meer uit. 8-)

Ik vind het jammer dat veel schoenen in grote maten vaak wat lomper/met dikkere zool en saai zwart/grijs zijn. Mijn favoriete merk voor nette schoenen is Lilian (zie deze website), en Stravers Shoes heeft ook leuke schoenen. Dit was mijn laatste aankoop daar <3

Mijn ervaring met van Haren is ook dat de schoenen klein vallen, dus die winkel kan ik overslaan. Waar ik wel vaker kom:

Van Wonderen in Hilversum
Stravers Shoes in Amsterdam
In Düsseldorf Duitsland zit Horsch Shuhe

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4692
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:15

Ik heb maar 42, soms 42,5 of 43. Ligt aan hoe de schoen valt.
Mijn bijkomende probleem is dat ik een smalle voet heb en een dunne enkel, waardoor schoenen snel te wijd vallen.

Nu draag ik meestal bergschoenen (zo niet vrouwelijk), omdat ik anders last krijg van mijn enkel.

Pas geleden hele leuke laarsjes gekocht bij Clarks. Was gewoon verrast dat ze iets hadden dat paste.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:17

In Alkmaar in de oude stad zit ook nog een grote schoenenmaten winkel. Leuke schoenen daar

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:30

Maat 42,5 hier, bij sommige modellen 43 of 43,5
Ik heb het geluk dat ik niet van vrouwenschoenen houdt (hakjes, pumps, ballerina's, laarsjes, het boeit me allemaal niet) en voornamelijk sneakers of stevige wandelschoenen draag.
Sneakers voor vrouwen gaan meestal tot de 42 of 43 en dan moet ik maar net geluk hebben dat het een model is dat ik dan ook daadwerkelijk pas (brede punt, hoge wreef) dus meestal loop ik meteen door naar de herenafdeling, daar slaag ik eigenlijk altijd.
Kwa paardenschoeisel heb ik ook alleen maar spul van de mannenafdeling (laarzen, jodphurs, thermolaarzen, werkschoenen)

In mijn tienerjaren was het wat lastiger. Op de middelbare was het dragen van " lomp mannenschoeisel" toch iets waar je op aangekeken werd. Ik droeg toendertijd veel skateschoenen (DC, etnies, vans enz.) en de vrouwenmodellen gingen in Nederland meestal niet verder dan maat 42, die ik dus eigenlijk net niet paste. Gelukkig vond ik een uitkomst in ebay, waar de vrouwenmaten nog wat hoger gingen. Ik scoor nog steeds wel eens een paar toffe DC's via ebay voor slechts enkele tientjes 8-)

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:37

Afh. hoe ze gemaakt zijn maat 42 a 43, jullie snappen het wel er zijn merken zat die 42 in de schappen zetten waar mensen met 40 nog niet in passen.

Vind hakken tegenwoordig wel heel leuk, vroeger vond ik het vreselijk met mijn 1.87, maar ach tegenwoordig zijn alle jonge meiden veel langer dan vroeger dus val ik stukken minder op. Loop dan wel op brede hakken en geen naaldhakken of zo. (en nu even geen hakken, want dan breek ik mijn benen, evenwicht is niet altijd even goed, hi hi.)

Moet zeggen, laatste jaren veel makkelijker om wat te vinden! Ben er echt blij mee.
Laatst zelfs bij van haren gewoon sneakers kunnen kopen, roze met bloemetje en zwarte voor leuke prijsjes.

En 2 jaar terug echt mazzel gehad, 2 paar leren laarzen voor samen 60 euro, was maat 43 met vrij smalle kuit, dus paste geen hond in, maar ik wel, joepie!!! Stond eerste te twijfelen tussen de blauwe of de zwarte ben met beide naar huis gegaan.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:52

maat 43. smalle voeten.
allstars vond ik fantastisch, maar eigenlijk te breed voor mijn voeten.
ik vind het prima om 150 euro uit te geven aan mooie schoenen, ik doe er lang mee, want ik ben blij als ik echt wat moois gevonden heb!

na 1 dag gespendeerd te hebben in Amsterdam (zo'n 21 jaar terug) en IEDERE schoenwinkel gezien te hebben terug gekomen met pumps maat 42 (en dus nooit aangehad :( ).

na dat debacle voorgenomen om NOOIT meer in gewone schoenenwinkels te komen.
Ik ging toen inderdaad naar Vreden en van wonderen in Hilversum, daar kom ik nog wel eens, eindelijk gewoon schoenen shoppen!!
In Amsterdam had je vroeger BigShoe zitten. Zat ik dan als 17 jarige tussen de travestieten :j reuze interessant natuurlijk. Maar er stond een vreselijk sacherijnig mens achter de toonbank, daar gingen we om die reden niet meer heen.

Nu is het iets makkelijker, ik kan bij van Haren terecht. er zijn meerdere schoenwinkels met grote maten, ik vraag daar gelijk om, want anders hoef ik natuurlijk niet meer verder te kijken.

want: 'maar deze maat 42 valt groot' daar doe ik het dus niet meer voor!!

Jasper 06-05-1999 - 04-08-2010 Caro 04-05-2012 - 08-10-2020
Een nieuw avontuur begint met Ruben!!

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 16:40

Bedankt iedereen voor de reacties en het stemmen op de poll! Echt fantastisch, dit helpt mij ontzettend om een beeld te krijgen van de markt en de eventuele vraag naar dit product.

Nog een vraag: zijn er bepaalde ontwerpen die je graag zou zien? Flats (zo ja, welk soort?), enkellaarsjes (met/zonder kleine/hoge hak?), pumps, 'jodphurs'? Er is zoooveel keuze en ik zou graag een selectie maken van 3 modellen om mee te beginnen.

En tot slot... Het idee is om de schoenen te maken van leder + de buitenzool van recycled materiaal (plastic, rubber, houtvezel), in de kleuren zwart en bruin. Dit om het tijdloos en duurzaam te houden. Hoe denken jullie over dat idee?

Nogmaals; heeeel erg bedankt! *\o/*

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:07

Hier maat 43, soms 44. :wave: En brede voeten met een hoge wreef :)) om het even nog wat makkelijker te maken.
Ik heb weinig met hakken, loop liever op gympen en ga dan ook vaak zat gewoon voor een mannenmodel.

Toch zou ik nog wel leuke, goede enkellaarsjes met een (voor mij lage) hak willen hebben :j Heb nu wel zoiets van Van Haren, maar da’s ‘t toch niet helemaal.
Ook leuke vrouwelijkere slippers lijken me wel eens leuk om te hebben :j

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:09

Mijn moeder heeft maat 44 en ze is maar 1.76 dus dat valt best wel op.
Vroeger kon ze alleen maar slagen bij de herenafdeling.
In Kootwijkerbroek zit een zaak die verkoopt leuke vlotte schoenen van goede kwaliteit. Normale prijzen ook.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:24

Hier maat 42, soms 41.
Koop vooral vrouwelijke schoenen, meestal plat of anders een ieniminie hakje. Ben zelf al erg lang met mijn 1.82m en dat vind ik lang zat. ;)
Soms ook sportschoenen en dan eigenlijk alleen Nike Air Max.

De kleuren en materialen doe je noemt zouden voor mij prima zijn.
Prijs kan me niets schelen, als ze écht lekker lopen en relatief lang meegaan.

hagelslag
Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:55

Jap, zit tussen 43 en 44 in.
Ik kon in nederland bij schuurman schoenen in de uitverkoop vaak wat moois vinden.
Als normale schoenen heb ik sportschoenen van de herenafdeling.
Momenteel reebok schoenen

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:53

Hier ook een maat 42’er soms zwevend naar 42,5/43, ligt er net aan hoe de schoen valt! Ik betaal liever veel voor 1 paar goeie schoenen (€100/€150) dan dat ik 4 paar heb liggen die niet lekker lopen bijvoorbeeld. Maar goed, vind maar eens schoenen die fijn zitten en idd er leuk uit zien. Hele uitdaging! Of ze zijn te wijd, of te smal. Of je vind iets passends maar dan loopt het weer niet top. Ik heb nog steeds niet het merk gevonden. Ik bestel vaak online, het liefst koop ik in de winkel, maar vaak is daar dan de maat niet beschikbaar of het assortiment niet breed genoeg.

Met paardrijlaarzen trouwens ook een hele uitdaging! Moet echt maatwerk nemen, maar confectie laarzen pas ik vrijwel nooit. Bovenkant is vaak te wijd helaas.

lizet_lara

Berichten: 759
Geregistreerd: 08-06-11

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:09

Hier maat 45... Draag als "nette" schoen graag timberlands of iets vergelijkbaars.

Overdag loop ik op de meest fijne schoenen ooit, aanrader voor iedereen die veel km's maken

https://www.haix.nl/haix-trekker-pro-s3

doe-het-zelf stalhouder in opleiding :+

VogeltjeM

Berichten: 3749
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:44

Hier 42.5 of 43 :) ik houd van vrouwelijke schoenen met een klein hakje, maar niet te hoog omdat ik al zo lang ben. Ik shop veel online omdat ik IRL gewoon geen keuze heb, alleen bij de van Haren misschien, maar dat is zo'n prutkwaliteit.

Instagram: lusitano_roux

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:58

Wat een top topic, hier ook n maatje 43.
Fijn om wat goede adresjes te lezen, vooral de online shops ga ik eens uitchecken.
Ik koop vaak bij Schuurman schoenen. (Doen ook online) maar toch vind ik t jammer om altijd maar uit een klein schapje te moeten kiezen...

Het zou zo fijn zijn als de 'hippe schoenen van het seizoen' ook gewoon verkrijgbaar zijn in grote maten. En niet alleen maar de lompe of saaiere schoenen. Want dat is vaak nou eenmaal zo.

Ik koop soms ook een 42 die groot valt ( bij de betere schoenenwinkels kunnen ze je die zo voorzetten) En dan laat ik ze oprekken door de schoenmaker. Maar als je nog grotere voeten hebt dan werkt dat niet..

Hhilde

Berichten: 7436
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:04

Enkellaarsjes zijn leuk :j Ik heb twee soorten gehad en die lieten allebei vrij snel onder de zool los, houdt me tegen om het nog eens te proberen, zo jammer.

De hakken die ik heb staan zijn trouwens een paar centimeter (6? 7? zoiets). Vind het wel leuk om op te lopen, maar het is er vaak de gelegenheid niet voor.

But like everything I've ever known, you dissapear one day
So I spend my whole life hiding my heart away

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:08

Maat 44 en moeilijke voeten (neuropathie). Ik koop vooral bij schuurman. Gabor of mustang. Van haren pas ik niet in. Verder adidas sneekers. Hakjes kan ik niet op lopen.

Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
En toen stond Kit in onze wei <3
R.i.p mijn lieve Spetter 25-05-2012 [IM] Dag lieve Spet, bedankt voor alle mooie jaren....

Wiggy

Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:39

Hier maat 45 en zelf 1.86m. Ik draag vaak enkellaarsjes met hak omdat ik nergens mooie enkellaarsjes zonder hak kan vinden. Ik vind 150 euro een beetje de max voor goede schoenen. Ik koop ze soms als ze groot uitvallen bij van Haren, of bij pretty tall in Apeldoorn. Voor de Brabanders, in Rosmalen zit Moonen schoenen. Hier hebben ze voor nette prijzen goede en leuke schoenen tot maat 45.(onder andere gabor en mustang)

Wegina M1 + 12 <3

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:48


Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:56

Hier ook een, Ik heb maat 43 soms 44. Ik slaag bijna alleen bij van haren want ik heb niet z'n groot budget :+ heb ook regelmatig veterschoenen van de mannenafdeling die door kunnen als vrouwenschoen

A horse is you best friend. you can tell them anything and no one else will ever know!♥

Anoniem

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:43

Maat 42 :j Ik loop momenteel op Adidas sneakers, heerlijke schoenen! Ga binnenkort naar Duitsland toe, daar zit een schoenenwinkel met véél keuze en ook in de grotere maten, ben alleen de naam ff kwijt.. :+

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 09:50

Goh, wat een boel reacties alweer, iedereen weer enorm bedankt :D Ook het invullen van de poll is een grote hulp, waarvoor dank!

Goed om te weten dat de meerderheid voor een platte schoen of schoen met lage hak gaat. Daar ga ik dan ook zeker rekening mee houden in de selectie van modellen. Vandaag ga ik met een Nederlandse schoenenontwerper in gesprek, zij kan mij meer vertellen over de ins en outs van schoenen ontwerpen, de kosten van het design, materiaal en productie, enzovoorts.

Verder heb ik een bedrijf op het oog wat autobanden produceert en schoenen maakt van gerecyclede banden. Hen ga ik contacteren (de moeder van een vriendin van mij werkt er) om te kijken of zij de schoenzolen zouden kunnen leveren. Al met al gaat het dus de goede kant op zo, mede dankzij jullie input! Keep it coming 8-)

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:57

Leuk plan zeg!

Welke prijsklasse gaat zo’n type schoen uitkomen?

Ik heb zo’n flauw vermoeden namelijk dat het nog wel eens flink prijzig kan worden

MarritdeG

Berichten: 433
Geregistreerd: 03-11-09

Re: Grote schoenmaat, wie nog meer? (>42)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:00

Maat 42 voorkomt mij ervan dat ik teveel schoenen koop :P Maar dr Martens zijn een dikke vette aanrader, vans ook en andere sneakers. Verder bestel ik mijn schoenen vaak online. Online hebben ze veel meer maten. Bij zalando, sarenza bijvoorbeeld.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 76 bezoekers