Emdr of hypnose therapie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Emdr of hypnose therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-18 22:02

Dit klinkt misschien wat vreemd en penny, maar ik ben op een stal geweest, waar ik een beetje gek ben geworden op een paard (nou ja eigenlijk twee) :') De enigste optie om daar te zijn is om er te gaan werken als groom. (Hij is ook niet te koop helaas) Ik ben er even op proef geweest, dit ging best wel goed, de meesten waren wel lief en betrouwbaar, mijn probleem is dat ik met het leiden van de paarden erg onzeker ben, misschien moet ik straks ook hengsten naar de stampmolen brengen/halen enz, ik ben bang om straks te falen. Met m'n eigen paarden heb ik het alleen met rijden, meesten zeiden tegen mij dat ik niet zo moet twijfelen aan mijzelf. Ik heb tijd nodig om een paard te vertrouwen, een band op te bouwen. Vroeger ben ik een keer hard gevallen en later vaak de controle verloren. Ik heb in april een hypnose sessie gehad, ik heb het idee dat dit wel een beetje geholpen heeft, maar niet genoeg... Ik heb laatst een e-mailtje gehad van haar of het nu al beter ging, ze zei dat meestal na twee of drie sessies de angst pas echt weg is, ik lees ook steeds vaker over emdr, wat zou beter zijn?

Anoniem

Re: Emdr of hypnose therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:11

Dat is moeilijk te zeggen, want het lligt er maar net aan hoe diep de oorsprong is van je klachten, en of het echt een trauma is of iets anders. Ik zou daarvoor naar een gewone psycholoog gaan, die bepaald in een uitgebreide intake wat passend is voor jouw problemen.

BigOne
Berichten: 38255
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:18

Je bent 24, bent verliefd op een paard en wil bij dat beest zijn dus ga je er maar werken. Dit klinkt wel heel erg 10 jarig. Je ging toch naar Amerika of hier je eigen bedrijf opzetten??? Volgens mij vlieg jij echt van de hak op de tak net als met al je studieplannen. Meisje meisje, ga eens serieus met iemand praten want dit gaat niet goed komen met je.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Emdr of hypnose therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:19

Ben jij degene die naar Amerika wilde en een eigen bedrijf wilde beginnen? En paarden voor anderen wilde gaan rijden op wedstrijden? Ik ben bang dat je dit toch uit je hoofd moet zetten. Blijf lekker recreatief rijden en ga een goede studie doen en zoek werk buiten de paarden. En misschien is die rijke man zoeken toch nog de beste optie.

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:24

Gucci_ schreef:
Dit klinkt misschien wat vreemd en penny, maar ik ben op een stal geweest, waar ik een beetje gek ben geworden op een paard (nou ja eigenlijk twee) :') De enigste optie om daar te zijn is om er te gaan werken als groom. (Hij is ook niet te koop helaas) Ik ben er even op proef geweest, dit ging best wel goed, de meesten waren wel lief en betrouwbaar, mijn probleem is dat ik met het leiden van de paarden erg onzeker ben, misschien moet ik straks ook hengsten naar de stampmolen brengen/halen enz, ik ben bang om straks te falen. Met m'n eigen paarden heb ik het alleen met rijden, meesten zeiden tegen mij dat ik niet zo moet twijfelen aan mijzelf. Ik heb tijd nodig om een paard te vertrouwen, een band op te bouwen. Vroeger ben ik een keer hard gevallen en later vaak de controle verloren. Ik heb in april een hypnose sessie gehad, ik heb het idee dat dit wel een beetje geholpen heeft, maar niet genoeg... Ik heb laatst een e-mailtje gehad van haar of het nu al beter ging, ze zei dat meestal na twee of drie sessies de angst pas echt weg is, ik lees ook steeds vaker over emdr, wat zou beter zijn?


Ik zal even ontopic blijven, wat het beste is ligt geheel aan de persoon zelf. Het beste wat je kunt doen is een goede hulpverlener zoeken en het uit te proberen.

Daarnaast gewoon gaan doen en kijken waar het schip strand, het kan best dat je door het werken met de paarden zelf al snel handiger word en je daardoor meer zelfvertrouwen krijgt.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Emdr of hypnose therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:53

Ik zou naar een echte psycholoog gaan om daar al je issues te bespreken want man, man, al die topics die je hebt geopend over je problemen met onbereikbare liefdes en dromen...

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:58

"Wat is beter: emdr of hypnose...?"

Geen idee - 'het experiment geeft de doorslag' vind ik wel een zinnige invalshoek.
Beide technieken werken in op de 'plek' in ons brein waar 'de angst ontstaat'. Er zijn zelfs mensen die stellen dat emdr een soort hypnose is.

Wel geldt: je weet nooit hoe lang het precies duurt voor de ellende echt weg is. Voor boffers geldt idd dat een trauma met drie sessies emdr kwijt is - maar er is nul garantie. Het kan zo maar 20 sessies worden.

En het is een vereiste dat je samenwerkt (...therapie is werk voor de cliƫnt!) met een psycholoog/ therapeut die jij echt goed vertrouwt.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Emdr of hypnose therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:25

Ik denk dat het weinig uitmaakt zolang je iemand vind die met jou je leven eindelijk eens goed onder de loep gaat houden.
Stop met het posten van je halve dromen op bokt (eigen stal beginnen, Amerika, Duitsland, rijke man, etc etc) dat schaadt je alleen maar uiteindelijk.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:33

Ontopic, als je behoorlijk wat angst hebt met paarden, zou ik deze baan niet aannemen.

Ga lekker helpen op een manege, bv waar gereden wordt met ruiters met handicap, die hebben altijd mensen nodig om te helpen met opzadelen, meelopen met de ruiters ed.

Erg goede manier om van je gereserveerdheid/angst af te komen.
Misschien dat je daarna nog hulp nodig hebt, kun je altijd kijken of het nodig is.