Last van 'flauwtes' wat is het? ervaringen gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:16

Deni11 schreef:
Zijn er nog handige eet tips mbt lage bloedsuiker? Nu eet ze gedurende dag meerdere keren om geen dips te krijgen. Maar naast het reguliere circuit houdt ze ondertussen ook het alternatieve circuit en eigen research open aangezien er anders 0 vaart inzit en ze graag zoveel mogelijk te weten komt en informatie inwint op meerdere vlakken :)


Geen suiker meer eten. Alleen langzaam verbrandende koolhydraten en meerdere keren per dag eten. Ik eet ontbijt bijv havermout, om tien uur een paar crackers (liefst meergranen), dan lunch bruin brood of iets met meergranenpasta. Rond 15 uur bijv een suikervrij koekje, avondeten goed aardappels of pasta. En dan savonds rond 9 uur nog een bruine boterham, nootjes, rijstepap of joghurt met suikervrije muesli erdoorheen.

Dus alles erop gericht dat het langzaam en egaal verbrand zodat je zo min mogelijk pieken in je bloedsuiker creeert.

Ik ben er nu momenteel iets losser in, dan eet ik bijv savonds wat chips en een stukje chocolade maar dat merk ik sochtends gelijk doordat ik dan flauw ben, gelijk ga overgeven, soms bijna flauw val.

Sterkte ermee!

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:20

Deni11 schreef:
Er is pas na vele onderzoeken op aandringen, nuchter bloedgeprikt en dat was dus veelste laag. We waren wel blij eindelijk iets meer te weten waar we moesten gaan zoeken.

Toen heeft ze zelf zo een apparaatje aangeschaft en op allerlei momenten gaan meten en dat bijgehouden. Kwam duidelijk naar voren dat het voor het slapen gewoon goed zit maar in de ochtend fout en soms in de middag ook.

Daarnaast is ze nog een dag (24 uur) opgenomen geweest voor epilepsie en hersenactiviteit onder allemaal omstandigheden en dat was het dus duidelijk niet. Hun commentaar was: lastig! Dus we gaan door.

Er is daarna nog een gesprek geweest bij een endriconloog geweest en daaruit is voortgekomen dat ze weer 24 uur opgenomen gaat worden. Maar dan zonder te eten om dan een hypo te creeëren en te onderzoeken. Vindt ze wel eng, aangezien gefilmd is hoe ver weg ze was de laatste keer en dat dat gewoon onherkenbaar en beschamend was hoe ze van de wereld was. Zij zullen daar ook verder gaan uitzoeken hoe of wat en waar het vandaan komt

Zijn er nog handige eet tips mbt lage bloedsuiker? Nu eet ze gedurende dag meerdere keren om geen dips te krijgen. Maar naast het reguliere circuit houdt ze ondertussen ook het alternatieve circuit en eigen research open aangezien er anders 0 vaart inzit en ze graag zoveel mogelijk te weten komt en informatie inwint op meerdere vlakken :)


Lastig, vooral omdat je aangeeft dat het voornamelijk in de ochtend voorkomt en dus niet na de maaltijd. Je zou haar kunnen adviseren om in de hele vroege ochtend/in de nacht een boterham te laten eten maar omdat je geen oorzaak hebt is een voedingsadvies moeilijk.
Omdat het niet reactief is (dus een dalende bloedsuiker na het eten van iets) kun je met voeding verder weinig uitrichten zou ik zeggen.

Sterkte TS, complexe situatie!

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 22:08

Nou, de opname is geweest. In de avond aangekomen en toen in de ochtend had ze al een hypo (bloedsuiker lager dan 2.5 mmol/l) maar ze was niet verheen, het gebeurt thuis ook vaker dat ze in de ochtend zo laag is. Uit de onderzoeken kwam... niks. Volgende plan: een dagvastenopname om dan ieder uur te meten :? Kijkend of het misschien iets nog zeldzamer is?
Maarja wat dan, weer 3 weken wachten voor er plaats is voor zo een dag, dan weer 3 weken op uitslag wachten en ja zo zijn we al weer al heel lang aan de gang (maanden)

Ergens stond er in een dosier dat er evt nog een ct scan gemaakt kon worden. Maar dit willen ze nu niet doen.

Ergens frustreet mij dit. Eerst dachten we dat het misschien iets (cellen)was wat op de alvleesklier drukte, maar wat ik jammer vind is dat de endrocrinoloog meteen zo erg naar iets zeldzaamst verder zoekt zonder bv eerst iets groots wat misschien op de ct uitgesloten kan worden te checken. En ja we weten dat als ze niets eet dan gaat die bloedsuiker omlaag en daar hebben ze al op getest? Dus waarvoor dan die dagopname? En al die maanden die verstijken, wie weet ontwikkelt zich iets heel erg zich al?

Daarnaast is het alternatieve gebied afgerond, helemaal goed en niks te vinden.. dus ja geen idee wat nu.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:59

Deni11 schreef:
Ergens stond er in een dosier dat er evt nog een ct scan gemaakt kon worden. Maar dit willen ze nu niet doen.

Ergens frustreet mij dit. Eerst dachten we dat het misschien iets (cellen)was wat op de alvleesklier drukte, maar wat ik jammer vind is dat de endrocrinoloog meteen zo erg naar iets zeldzaamst verder zoekt zonder bv eerst iets groots wat misschien op de ct uitgesloten kan worden te checken. En ja we weten dat als ze niets eet dan gaat die bloedsuiker omlaag en daar hebben ze al op getest? Dus waarvoor dan die dagopname? En al die maanden die verstijken, wie weet ontwikkelt zich iets heel erg zich al?

Heeft ze al deze vragen ook aan haar endocrinoloog gesteld? Mogelijk kan hij/zij prima uitleggen waarom ze voor deze volgorde kiezen.
CT-scan betekent veel straling, dus doen ze niet zomaar als ze geen resultaat verwachten.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 15:36

Ondetussen ook een ct en andere onderzoeken verder en conclusie is: nog steeds niks gevonden.

Feit is wel dat ze sowieso te veel insuline aanmaakt maar hoe en waarom, geen idee.

Endriconoloog wist het ook niet meer en verwees door naar een medische dietist om te onderzoeken wat triggers zijn en anders maar het alternatieve circuit. Hier heeft ze tijdens het reguliere circuit ook al zelf meerdere verschillende behandelaars bezocht maar zonder aanzienlijk resultaat..

Zelf hield ze wel al lang bij wat haar suikerwaardes zijn en wat ze eet dus jeeft ze wel inzicht in hoe ze een hypo kan voorkomen en is ze zelfs begonnen met sporten onder begleiding, aangezien ze een fanatieker sporter was en het sporten echt miste. Dit gaat met van te voren en tussendoor eten redelijk.

Nu is ze dus al een jaar aan de gang en weten ze nog niks. Wel heeft ze regelmatig last van een ‘raar’ hoofd als ze laag in bloedsuiker zit en is ze soms erg emotioneel. Dus misschien toch iets psychisch? Of toch de overgang? Niemand weet het.. nu ook maar de vraag hoe verder, want het moet we echt gaan veranderen..

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Last van 'flauwtes' wat is het? ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:47

Doorgaan op de ingeslagen weg, altijd zorgen voor iets zoets bij de hand. Wanneer ze zich emo voelt eens wat eten om te kijken of het snel beter gaat. Suiker is een heel vreemd en zeer gevarieerd iets en soms kom je er niet achter wat de oorzaak is. Zou het voorlopig puur alleen op de suiker gooien en er niet te veel bij halen want dan zie je echt door de bomen het bos niet meer alhoewel de overgang ook heel vervelend kan zijn.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:25

Hebben ze niet gesproken over hyperinsulinemie als ze teveel insuline aanmaakt ?

De overgang kan idd hele rare dingen doen met de totale hormoonhuishouding, dus zeker ook met de suikerstofwisseling.

2misty2

Berichten: 2235
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Last van 'flauwtes' wat is het? ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:49

Jeetje wat een verhaal! Ook erg herkenbaar! Hier gemiddeld 6 hypo's per dag. Tot op heden nog geen oorzaak. Vooral de hele nacht een lage suiker waardoor je slecht opstaat. Ben al jaren bezig en nog geen oplossing. Momenteel voeg ik wel wat suikers toe om de hypo's te voorkomen maar meer in de trant van appelstroop.
Ik heb helaas geen antwoord of verdere tip.. het zouden nog hormonen kunnen zijn maar de artsen hier geloven daar niet in.

Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:07

Is ook de schildklierwaarde getest? Hashimoto?
Geeft dezelfde klachten.