Peesplaatontsteking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Peesplaatontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:44

Een peesplaat bestaat uit pezen en onze pezen verschillen echt niet van de pezen van onze paarden.
Accoord: wij kunnen onze benen makkelijker ontlasten - een paard loopt/ staat 20 uur per dag.

Maar maak je eigen vertaalslagen van:
koelen, 6 weken 'boxrust' aangepast beslag, echo - en alleen pijnstilling om het ergste lijden weg te halen.

(Ontsteking is de reactie van het lichaam op een beschadiging, denk aan een verstuikte enkel. De pijn wat minderen is 1 ding - maar 'de ontsteking remmen' betekent op gegeven moment ook het genezingsproces remmen.)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Peesplaatontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 10:45

Ik kan maandag 8 okt pas bij mijn reumatoloog terecht. Deze week ga ik iig nog niet werken. Hopelijk kan ik volgende week halve dagen ofzo proberen maar dat ligt echt aan mijn voeten.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Peesplaatontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:51

Ik heb een aantal weken geleden dezelfde diagnose gekregen, nu 2x shockwave gehad en steunzolen. Vooral die zolen zijn een verlichting. Als ik deze draag, voel ik quasi niets meer.

Met scan is er nog geen verbetering te zien. Vrijdag krijg ik mijn laatste shocks en dan is het twee maanden afwachten. Die zolen zijn écht supergoed geweest. Sindsdien neem ik zelfs nog amper pijnstilling.

Succes met je herstel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Peesplaatontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 16:55

Mijn klachten heb ik al een paar jaar, tussendoor is het wel eens bijna helemaal weggeweest maar ik heb het nu toch al weer een tijd achter elkaar. De ene dag is het erger dan de andere dag en ik heb het in beide voeten wat bijna niet voorkomt. In de ochtend is het echt het ergste, dan strompel ik letterlijk. Later op de dag gaat het wat beter en kan ik makkelijker lopen. Maar aangezien ik nog 2 auto immuunziektes heb wil ik eerst uitsluiten dat die er niets mee te maken heeft. Daarna ga ik voor de steunzolen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Peesplaatontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 21:47

De peesplaatontsteking staat iig los van mijn 2 auto imuunziektes. Dat is wel fijn. Maar dit gaat een langdurig herstel worden. Zelfs met op maat gemaakte steunzolen ben ik hier minstens 2 maanden mee bezig maar waarschijnlijk zelfs langer. Ik moet naar de fysio die mij oefeningen gaat leren die ik 2x per dag moet doen om de peesplaten soepeler te maken. En ik moet naar de bedrijfsarts voor een plan van aanpak want ik kan niet 8 uur werken nu. Langzaam opbouwen terwijl de ontsteking afneemt. Maar dat moet in overleg met die arts, ik denk zelf dat ik met 3 uurtjes begin ofzo want ik sta dan ook wel gelijk 3 uur op mijn voeten maar dat is wat ik denk, misschien denkt de arts er anders over...