(Erge) vechtsport/verdedigingsport blessures

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GoldenWings
Berichten: 243
Geregistreerd: 16-02-18

(Erge) vechtsport/verdedigingsport blessures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-18 17:18

Hey bokkers

Ik ben een paar maanden geleden judolessen gaan volgen. Ikzelf heb nog niets ernstig meegemaakt maar mijn vraag is of jullie al wel eens (ernstige) blessures hebben opgelopen?

Athelas

Berichten: 1969
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: (Erge) vechtsport/verdedigingsport blessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:49

Zelf nog geen ernstige blessures opgelopen (enkel gekneusde pols), maar mensen die ik ken hebben wel polsen, vingers en tenen gebroken. Ik doe overigens aan karate, dat is wel heel anders dan judo en op andere plaatsen blessuregevoelig. Meestal gaat het goed hoor, maar bij judo kan je net verkeerd, en bij karate net perongelijk geraakt worden of verkeerd een oefening uitvoeren waardoor je je eigen vingens, voeten, handen en tenen breekt.

Ik zou je niet te veel zorgen maken, paardrijden is veeel gevaarlijker dan Judo. :Y) En, van judo leer je heel goed vallen! Ik heb zo veel baat gehad bij de paar jaar judo die ik vroeger heb gedaan! Heb een paar ernstige vallen goed kunnen breken door judo-rollen als valtechniek te gebruiken. Heel erg nuttig. :j

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:50

Ja wat is erg? Ik heb op behoorlijk niveau teakwondo gespeeld, regelmatig geblesseerd, als in, gekneusde voeten, enkels etc.

Daarnaast ook gekickbokst, hierbij vinger gebroken, en keer op de EHBO gezeten ivm vermoedelijk gebroken kaak, bleek niet zo te zijn gelukkig.

En blauwe plekken heel regelmatig

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:53

Ik doe sinds een aantal maanden kickboksen en zit momenteel met mijn linkerpols in een brace. Tegenstander had er lol in om in plaats van goede opvolgende sets te maken tussen idee kick een pauze te houden zodat hij zijn volledige kracht in 1 slag kan steken.
Volgens de eerst hulp niet gebroken op de foto, enkel 'de spieren'. Dus nu maar in de brace en afwachten tot de spieren bekomen zijn.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: (Erge) vechtsport/verdedigingsport blessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 19:20

Eh, als kind 10 minuten op judoles en m'n pols gebroken met een judorol :')

Verder met rollerderby een gebroken stuitbeen, enkel en wat kleinere blessures (bloedneusje hier en daar, ontwrichte vingers) en tot dusver nog geen met rugby *\o/* :o

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: (Erge) vechtsport/verdedigingsport blessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 20:13

Ik doe karate en kleine dingen zoals flink wat blauwe plekken en één keer een gebroken pink, Tsja dat kan gebeuren. Maar juist bij dit soort sporten leer je ook heel erg de zelfbeheersing die erbij komt kijken zodat je elkaar niet helemaal het ziekenhuis in slaat :') . Ik was in het begin altijd een beetje bangig voor de pijn, maar dat valt echt ontzettend mee en veel dingen merk je niet eens als je lekker bezig bent!

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: (Erge) vechtsport/verdedigingsport blessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:23

Ik heb een anderhalf jaar krav maga gedaan. Hierbij flink wat blauwe plekken gehad, spierpijn maar niets gebroken of gekneusd. Een groepsgenoot heeft een pees in zijn voet gescheurd met de training maar dat is eigenlijk het heftigste wat er in die tijd is gebeurd.

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: (Erge) vechtsport/verdedigingsport blessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:55

M'n neus een keer gebroken tijdens kickboxen

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:23

Eliana schreef:
M'n neus een keer gebroken tijdens kickboxen


+1 :o

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Re: (Erge) vechtsport/verdedigingsport blessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:57

In de 20 jaar dat ik nu aan karate doe, hoogstens blauwe plekken en af en toe wat gekneusd. Bij mijn weten nooit wat gebroken.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: (Erge) vechtsport/verdedigingsport blessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:21

Gescheurde kruisband (met een demonstratie) Historische Europese martial arts. Maar tijdens de trainingen vooral kneuzingen (vooral vingers) en bloeduitstortingen.

Anoniem

Re: (Erge) vechtsport/verdedigingsport blessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:13

Nouja, 1 proefles Krav maga gedaan... ikhad geen enkele bescherming en kreeg een volle trap tegen m’n duim die daarna achterover klapte.
Me niet willen laten kennen, helaas is hij nooit meer helemaal de oude geworden na de trap.
Niet mee naar de dokter geweest ( leek niet gebroken dus vond t niet zo nodig).
Maar ben daardoor wel genezen...
( Ookal zou het met bescherming minder vaart gelopen hebben.)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: (Erge) vechtsport/verdedigingsport blessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:58

ik verplaats je topic naar MWS